Eerst koorts, nu ondertemperatuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anasthesie, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Vorige week kreeg mijn dochter ineens koorts, 39.5. Volgens ha, een oorontstekking, kreeg ze antibiotica voor en het leek goede kant op te gaan. Zondagavond rond 11 uur huilend wakker! Ik heb haar uit een bedje gehaald, ijskoud was mijn meisje! Getempt - 34.7! :$ Meteen naar de Spoedpost gebeld, hebben ze gezegd dat het gebeurt met kleine kinderen: bij koort geeft hun lichaam veel warmte uit en als de koorts zakt, kan het lichaam niet zo snel omschakkelen en blijft warmte uitgeven terwijl het niet meer nodig is. Dus moest ik haar gewoon warm maken. Nou, mouwtjes bij de slaapzaak bijgeritst, warme sokjes aan en met ons in bed onder ons dekken. Halfuurtje later sliep ze. Maar nu merk ik dat ze nog steeds niet goed op temperatuur is - hoger dan 36.5 kwam het nog niet, 's ochtends 35.7, ongeveer een graad lager dan normaal voor haar dus. Heeft iemand zoiets meegemaakt? Hoe lang kan het nog duren voordat ze hersteld is?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Geen idee hoelang zoiets kan duren. Zou even overleggen met de HA. Mijn ene zoontje heeft ook een keer ondertemperatuur gehad en bleek dus ijzer te kort te hebben. Misschien kun je dat meenemen in het gesprek als je de huisarts belt.

3. daan09

daan09 Lid

2 jul 2009
    18
    0
    0
    Wat een toeval. Dit hebben wij vorige week meegemaakt. Onze zoon, volgende week wordt hij 1 jaar, had 2 weken geleden koorts, 39,4. Dit bleef een paar dagen schommelen. Na 3 dagen was zijn temperatuur weer normaal, 37,0. 's-Nachts werd hij toen wakker, huilen en was ook erg koud. Zijn temperatuur was toen 35,2!. Ik heb gelijk de HAP gebeld en kreeg hetzelfde verhaal te horen als jij. Twee dagen daarna was zijn temperatuur weer normaal. Toen hij zo'n koorts had was hij erg verkouden, 4 (!) tanden kwamen tegelijk door en zat volgens ons in z'n 11 maanden sprong. Dus alles kwam tegelijk. Maar nu gaat alles weer prima en weer een heerlijk vrolijk mannetje!

Deel Deze Pagina