MIjn zoontje van 3,5 heeft al 1 week niet gepoept. Hij is zindelijk. Heeft een tijdje nog in een luier gepoept en sinds 2,5 week doet hij het op de wc. Maar nu dus een week al niet. Heb gevraag of hij een luier om wil..nee zegt hij dan. Gevraagd of hij moet poepen... nee hoeft niet mama, lukt niet mama. Huisarts gebeld maar die is op vakantie. Daarna het CB maar gebeld voor advies. Die zeggen dat het een fase is en dat hij het eng vind.. Ik heb niet het idee dat hij het eng vind, hij staat zijn poep gewoon dag te zwaaien als hij door trekt. Ik weet niet wat ik er verder mee moet. Het word toch hard die ontlasting en dan heeft hij dalijk pijn bij het poepen.. Vervangende huisarts maar bellen voor iets?? of nog even toch nog even wachten wat het cb zegt.. Het zit me niet lekker.
Wat help is een theelepel olijfolie te geven. Toen mijn zus zwanger was kon ze niet poepen heeft toen een laag olijfolie door pap gedaan en toen moest ze rennen haha. Niet te veel doen dus
Denk toch maar dat ik dat ga doen. Hij klaagt verder niet over buikpijn. Als ik vraag of hij buikpijn heeft dan zegt hij gewoon nee.
als het te lang in de darmen zit word het hard een week is echt te lang helemaal omdat ze alles nu gewoon eten zou even bellen naar de vervangende arts want als het zich maar ophoopt dan gaan ze niet meer eten omdat ze een vol gevoel hebben en eindstand gaan ze spugen ! dit alles heb ik meegemaakt met me dochter die zit nu elke dag aan de movicolon
Bellen! Onze zoon van bijna 3 heeft dit 3 weken geleden gehad. Had 5 dagen geen ontlasting gehad. Hij klaagde wel over buikpijn en at erg weinig. 's avonds HAP gebeld en die waren best boos dat we het zolang op zijn beloop hadden gelaten. Hetis namelijk behoorlijk gevaarlijk! Aangezien de kids wel eten en er dus vanboven wel steeds meer bij komt! Onze zoon heeft 3x microlax gehad en zakjes forlax. Het gaat sinds deze week gelukkig weer goed, nu ook zonder de forlax. Dus bellen!!!!!
Mijn zoontje poept zo ongeveer standaard maar eens per week. En idd het is dan altijd hard en veel. Bij hem komt het wel voort uit angst voor poepen. We hebben een tijdje lactulose gegeven en ook weleens een klysma (microlax) dat hielp beiden niet echt goed. Nu heeft ie op doktersrecept Forlax en komt er vaker ontlasting gelukkig. Je kunt ook altijd Roosvicee Laxo proberen.
Heb een uur lang aangedrongen dat hij moet poepen.. eindelijk wil hij nu een luier aan is probeert het nu.. op hoop van zegen maar. Lukt het niet ga ik bellen
Wat hier weleens helpt is hem in de douche zetten, dan ontspant hij en komt de poep soms op gang (potje in douche zetten )
Die roosvice kan ik idd in huis halen altijd handig. Als dat helpt om hem te laten poepen waarom niet toch. Als hij dan maar poept. Mijn zoon is onder te tafel gekropen. Hij is nog bezig, ik ruik het dus er is al wat uit. Pfff gelukkig maar
Jaaa hij heeft gepoept!! Gelukkig. Het zat ook echt wel dwars, hij heeft er even wat moeite voor moeten doen. Ben zo blij dat het er uit is. Heb echt aan lopen dringen vanmiddag
Wat goed zeg, dan heeft het aandringen toch zin gehad en weet je voor de volgende keer dat dat wel werkt, hoop natuurlijk dat ie vanaf nu gewoon weer gaat poepen