Hier in een halfhoogslaper....beetje vanwege de ruimte en ook omdat hij het zelf heel graag wilde...het is een omkeerbaar bed van ikea dus kan hem ook omkeren. Mijn zoontje is wel heel rustig en komt nooit zelf zijn bedje uit(al toen hij een peuterbed had niet) hij slaapt ook rustig....dat is voor mij reden om hem genoeg te vertrouwen voor een halfhoogslaper....mijn dochtertje moet nog heel lang wachten voor ze in een halfhoogslaper mag want dat is echt een klimmertje en die doet eerst iets en gaat pas nadenken als het fout gaat
Hm ik heb 4 gestemd.. Maar het zou ook 3 kunnen zijn geweest... We gaan altijd naar camping bosrijk en dan heeft dochterlief het hele stapelbed voor zichzelf. En wij vonden dat ze beter beneden kon slapen... Maar zodra de deur dicht was kroop ze in het bovenste bed. Om daar 's ochtends bij het plassen pas weer uit te komen en dan geen zin om terug te klimmen dus slaapt ze dan verdwr in het onderste bed. Moet zeggen dat ik d'r wel paar keer op en neer heb laten gaan onder toezicht toen ik dat door had. Als het kan, kan het... Maar als ze valt sta ik er liever bij ipv dat het midden in de nacht is. Toch een nare val zo'n hoogslaper. Mar goed... Ook hier een heel rustig meisje wat zelden risico's neemt en niet houdt van klimmen. Dus was ook niet bang dat ze steeds op en neer zou gaan... En als ze zelf maar zou denken dat ze misschien zou vallen... Zou ze er al niet op klimmen. Held op sokken
Formele richtlijnen zijn 6 jaar!!! Zoon ligt sinds een week in een half hoogslaper en heeft afgelopen september (net 4) in een stapelbed geslapen in Disney. Ik geloof niet dat ik een peuter in een hoogslaper / stapelbed zou laten slapen.. dus ongeveer vanaf 4 jaar (beetje afhankelijk van het kind)
@cygnet: mja wij zijn van het proberen of het kan.. En afhankelijk daarvan beslissen of het mag Maar een officiële richtlijn is altijd handig. Ligt er ook aan hoe je kind slaapt denk ik.. De bedden van Bosrijk hebben overigens een flinke opstaande rand. (Zeker 15-20cm) Alleen bij trapje zit een opening... En natuurlijk maakt deze mama het bed zo op dat ze daar niet slaapt met d'r hoofd. Mar als je kind snachts 3x z'n hele bed doorkruipt zou ik er ook nog wel een keertje extra over nadenken en waarschijnlijk zeggen dat ze alleen in het bovenste bed mag als ze wakker is en dat er niet wordt geslapen
Hier met ruim 2,5 in een halfhoogslaper, is altijd prima gegaan. Met 3,5 eens in een bovenste bed van een stapelbed en ging ook hartstikke goed, maar toen sliep ze dus ook wel al een jaar in haar halfhoogslaper Maar ieder kindje is anders dus kwestie van kijken naar je eigen kind, het betreffende bed (ene is het andere niet) ed.
Oja, belangrijke reden waarom afgeraden wordt om peuters in een (half)hoogslaper of stapelbed te leggen is niet vanwege het slapen maar vanwege spelen en de mate van letsel bij vallen. Hoe ouder, hoe minder kwetsbaar zeg maar.
Ik zou iig een rekje plaatsen. Ook al slaapt je kind altijd zo rustig het zal je maar gebeuren. Je kind maakt dan een behoorlijke knal en dan mag je nog hopen dat het niet op een stuk speelgoed valt. Brr, nee ik ben er echt huiverig voor.
@cygnet: hier wordt het volgende bed een halfhoogslaper. Stiekem vind ik dat hoog genoeg voor mijn 5-jarige. Maar incidenteel (bijv op vakantie) mag het wel.
Onze oudste met 4,5. Maar dat was wel eentje met een erg hoge rand. Mijn kinderen zijn nogal bewegelijk in hun slaap..
Het is enkel omdat ik misschien ga om nachtopvang voor kleuters te doen en mijn moeder (die voor een dienst van onthaalouders werkt) raade me aan een stapelbed te kopen omdat we niet zo veel plaats hebben. Dus het zou ook puur voor het slapen zijn, de kinderen spelen er niet.
vroeg mij dit ook af. zoonlief is nu 3.5jaar en willen dit jaar de kamers aanpakken (kids gaan samen op 1 kamer straks) Hij heeft omkeerbare bed van onze grote geel blauwe vriend en staat nu op lage 'stand'. Wil m naar hoogslaper omdraaien als we de kamers klaar hebben (dan is hij al 4jaar) Maar twijfel of t misschien nog te snel is. Denk dat we keer gaan oefenen eerst met het trappetje aangezien hij zelf naar de wc gaat als hij moet(snacht of smorgens vroeg) Wil wel dat hij veilig van t trappetje af kan
hier was mijn oudste bijna 3 toen hij naar een hoogslaper ging. zo'n kura bed. dus hoge opstaande randen. omdat hij een stilligger is durf ik het wel aan. maar mijn jongste nu 4 was er met 3 jaar echt niet aan toe
trappetje af gaan ging ook goed? het slapen maak ik me ook geen zorgen over, maar ben bang dat hij van het stijle trappetje af kukelt ofzo. hij gaat vaak zonder hulp van ons naar de wc, dus zal het trappetje op en af gaan zonder toezicht zeg maar
Mja hier gaat het trappetje prima Maar vind het zelf nog steeds geen prettig idee ondanks dat we al paar keer gehad hebben dat ze een paar dagen in een stapelbed sliep. Overdag gaat altijd prima.. Maar halfslapend vind ik een eng idee Heb d'r dan ook tig keer trap op en af gestuurd zodatmze hem goed in d'r systeem had zitten. En toch elke keer weer.. Vind ik het prima als ik ga kijken en ze ligt toch weer beneden
ja hoor hier staat er nog een stoel bij de trap omdat hij dat fijner uitstappen vind. maar ook zonder stoel kon hij het al hoor
Net na zijn derde verjaardag in een vakantiehuis geweest. We hebben geprobeerd om hem in het onderste bed te laten slapen, maar dat was natuurlijk kansloos. Uiteraard hebben we eerst wel goed gekeken of het goed het bed in en uit kon. Boven met opstaande rand was uiteindelijk veiliger dan onder zonder rand. Na een plasincidentje 's nachts onder in bed gaan liggen en toen is hij daar uitgevallen. Hij heeft ook nogal de neiging om tegen de rand aan te liggen, thuis hebben we ook een rekje op het bed en dat is vaak toch wel handig.