Mexicaanse griep? Neem een paracetamol en maak je niet druk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Brezjika, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Dit zeggen toonaangevende huisartsen in Engeland. De artsen hebben kritiek op de regering. De regering zaait paniek onder de bevolking, terwijl de varkensgriep niet erger is dan een ‘gewone’ griep, zeggen de artsen.

De huisartsen worden overspoeld met het verzoek om Tamiflu. Helemaal niet nodig, neem een paracetamol en blijf thuis. Dr. Michelle Drage van de Londonwide Local Medical Committees vindt de reactie op de Mexicaanse griep ´over the top´.
    De regering moet de bevolking duidelijk maken dat het zich geen zorgen hoeft te maken.

Het beste advies is om thuis te blijven, en men kan eventueel middelen slikken die gewoon te koop zijn bij een drogist. Mensen die een extra risico lopen op complicaties, zij worden geadviseerd om contact op te nemen met de huisarts.

Er zijn geen bewijzen dat de Mexicaanse griep gevaarlijker is dan de ´gewone griep´ zegt huisarts dr. Sam Everington. Maar de berichten van de regering veroorzaken veel angst onder de bevolking, de regering moet hier wat aan doen. Dr. Sam Everinton:´ik daag de regering uit om hier te komen en te zeggen dat de Mexicaanse griep erger is dan een normale wintergriep’.

Bron: Jojoclub-afslanken.com

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    :)

Ik hoop echt dat het zo is.

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

Maar natuurlijk....
    Ach en die paar mensen die we eraan verloren zijn... klein detail he...

En dat het mensen zijn die vitaal zijn... jong.. gezond.. sterk die sterven.... Ook klein detail...

Ik geloof er niets van dat die griep net als een gewone griep is en met een paracetamolletje als sneeuw voor de zon verdwijnt...

Die man die dat beweert is bang om aan het werk te moeten....
    je zal moe worden...

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ik hoop het ook, maar ik hoor ook dat de mexicaanse griep juist onderschat wordt weer. Bah, m'n dochter heeft sinds gisteren een akelig droog hoestje en geloof me: Ik hou haar nu helemaal scherp in de gaten, zodra ze koorts krijgt, zit ik bij de huisarts.
    Paniek is niet goed, maar onderschatting kan ook weleens levensgevaarlijk zijn.

5. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik ben in ieder geval blij dat er ook eens een bericht het nieuws haalt waarin niet gelijk paniek geschopt wordt. Zelfs als de griep werkelijk levensgevaarlijk is, dan schieten we met paniek nog steeds geen donder op.

Ja, er zullen mensen aan overlijden, maar get real people, er overlijden ieder jaar mensen aan de griep. Je hoeft niet te verwachten dat dat met deze specifieke griep anders is. Maar de vergelijking met eerdere pandemieën gaat niet op, want in 1918 (herinnert u zich de Spaanse griep nog?) overleed het gros van de slachtoffers aan de bijkomende complicatie longontsteking. Het goede nieuws is dat we daar tegenwoordig antibiotica voor hebben.

Begrijp me niet verkeerd: Ik zit dit najaar met een pasgeboren ventje in huis en ik zit echt niet op de griep te wachten. Maar met alle paniek en stress van de wereld kan ik een uitbraak niet tegenhouden, en als iemand in mijn gezin ziek word dan houd ik ook liever het hoofd een beetje koel. Laat ik mijn energie nu liever gebruiken om te investeren in onze gezondheid en weerstand. Daar hebben we waarschijnlijk veel meer aan.

6. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken.
    Al ben ik er van overtuigd dat wanneer er in nl het echt ernstig gaat worden dat nl er wel een oplossing voor heeft... tenminste dat hoop ik dan maar..

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Op de teller op dit moment in Nederland:

Totaal aantal bevestigde infecties 145
    Besmet in NederlandTotaal 57
    aantal sterftegevallen 0

(index) Nieuwe Influenza A (H1N1) griep (Infectieziektebestrijding)

Paniek paniek paniek.

Ik ben het eens met Belle.

En het vreemde is:

Totaal aantal bevestigde infecties 1618
    Waarschijnlijke gevallen70
    Totaal aantal sterftegevallen 3

En dit gaat over de Q-koorts... Het is maar waar je je druk over maakt denk ik.
    Al weet ik dan niet helemaal zeker of de Q-koorts ook van mens op mens kan en dat kan de mexicaanse griep weer wel...
    Maar dan nog... Handjes wassen (en dat doe ik volgens mij dagelijks wel n keer of 15 als t niet meer is...smeer me n ongeluk omdat mn handen zo droog zijn er door) en niet zomaar in de ronte hoesten maar in je elleboog ipv je handen (want met die kant van je elleboog raak je verder niet veel aan) En dan helpen we met zn alle de mexicaanse en andere griepen en vast nog wel veel meer tegen te gaan.
    Nou hopen dat er weinig mensen besmet raken in vliegtuigen etc tijdens de reis naar zonniger weer.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ken je die mensen persoonlijk? ;) Ik bedoel, voor hetzelfde geldt heeft een 1 of andere blaaskaak dit gezegd en neemt nu heel de media het over. En aan de andere kant, die ene dode in Europa was juist iemand die al een erg zwakke gezondheid had. En dan hebben we het over 1!! Het is een dooddoener, maar weet je hoeveel mensen er dood gaan aan de gewone griep?

Ik denk ook dat de waarheid ergens tussen in ligt. Overigens vind ik de Nederlanders nog redelijk nuchter en daarbij lijkt het me geen probleem om overdreven alert te zijn. Daarmee pak je de ziekte ook sneller aan denk ik waardoor we hopelijk het aantal slachtoffers tot een minimum kunnen beperken.

Voorlopig ga ik me in ieder geval niet druk maken. Als mijn zoontje ziek zou worden met hele hoge koorts, bel ik ook direct de huisarts. Maar dat is ook wat iedereen zou moeten doen lijkt mij.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Als je je dochter er van verdenkt moet je NIET naar de HA toegaan maar hem bellen...

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Wij zijn laatst met de hele bubs naar tenerife op vakantie geweest we waren met 4 volwassenen en twee kids , we zijn met zn allen vreselijk ziek geweest toen we terugkwamen dagenlang koorts spierpijn hoesten enz .. wij ook gebeld naar de huisarts en we werden nog net niet uitgelachen :x We hadden alleen kans op besmetting als we in mexico waren geweest .. dus wie onderschat wat nou ?! Naar mijn idee zijn de huisartsen een beetje te nuchter wat dat betreft en wuiven ze het allemaal maar weg ... moet zeggen dat ik het zelf ook wel moeilijk vind , we zijn nu weer beiden ziek , dochtertje heeft alweer 2 dagen koorts maar is er voor de rest prima aan , dus wat doe je toch bellen of op zn beloop laten ;) ik vind het maar moeilijk .. was ze ziek geweest dan had ik allang gebeld maar ik heb het idee hoe vaker je voor niets belt hoe minder serieus ze je nemen ...

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik maak me er eerlijk gezegd ook echt niet druk om hoor .. Als het mijn tijd is ga ik toch wel of ik nou de griep heb of niet .. Sorry maar ben hier erg nuchter in ...

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ nicole: dat is vervelend dat je zo'n reactie kreeg... Maar ik denk niet, of weet wel zeker van niet, dat mijn huisarts ook zo zou reageren hoor. Jij hebt het blijkbaar slecht getroffen?

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Zo heb ik van de week bij de dokter gezeten met mijn zoon gewoon voor de zekerheid.
    Je weet het maar nooit en als hij het wel zou hebben dan moeten mensen in onze omgeving dat toch weten vind ik.

14. keizerin

Ik had de HA gebeld en ik moest zelf langskomen met hem wat ik zelf ook erg raar vond want ja als hij het wel had had hij de hele wachtkamer kunnen besmetten.

Ik moet wel zeggen dat ze eerst vroeg naar zijn symptomen dus waarschijnlijk leek het er al niet op denk ik.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een hoestje is nou niet bepaald een teken voor de mexicaanse griep. De huisarts kan moeilijk bij iedere patient langs gaan. Als je echt hele hoge koorts hebt en je je zwaar beroerd voelt, dan zal de huisarts waarschijnlijk wel bij je thuis langs gaan.

16. keizerin

Dat had Wessel dus;)
    Hij had 40.1 koorts en alles deed zeer bij hem.
    Voor een hoestje had ik niet eens gebeld haha.

17. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ja idd daar sluit ik me bij aan
    en hoe vaak zeg je wel niet dat gebeurd mij niet
    dat zeiden waarschijnlijk ook de mensen die nu dood zijn ;)
    Ja idd het is een minderheid en waarschijnlijk valt het uiteindelijk
    wel mee maar toch houdt de gedachte me niet helemaal rustig dat hier een epidemie kan uitbreken ;)

18. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Dat is een feit dat vaststaat , die huisarts van mij is een prutser maar daarom had ik ook nog even voor de zekerheid de huisartsenpost gebeld en daar kreeg ik een soortgelijke reactie .. en wij waren dus echt met 6 personen zwaar ziek , echt een griep en allemaal hoge koorts , maar het is goed gekomen gelukkig ;) maar stel je voor het was wel echt zo dan hebben ze toch wel slecht gereageerd ... En daarom denk ik ook dat huisartsen het zwaar onderschatten , en vooral met kinderen mogen ze wel iets voorzichtiger zijn vind ik ..

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk niet dat ze het onderschatten. Vaststaand feit is namelijk dat er op moment extreem weinig mensen ziek zijn. Dus de kans dat als iemand belt de gene de mexicaanse griep heeft, is echt heeeeeel erg klein. Neemt niet weg dat ik vind dat ze niet zo hadden mogen reageren hoor! Maar ik weet niet of je wel kunt spreken van een onderschatting. Ze hebben gelijk als ze dachten dat het waarschijnlijk 'weer' niets zou zijn. Maar het lijkt mij dat ze wel wat adequater hadden mogen optreden.

Ik vraag me ook af wanneer ze dan wel precies alarm slaan? Ik denk dat ze daar een protocol voor hebben gekregen? Want de mensen die de griep wel hadden, zijn wel gehoord, behandeld en genezen.

20. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Ik ben pas geleden ook heel erg ziek geweest en 40,9 graden koort maar ik moest gewoon langs komen..
    Hij heeft even aan me klieren gevoeld conslusie, thuis uitzieken!
    Vind het ook maar eng, en ik vind als huisarts dat als iemand zoals ik kom dan nog een paar weken geleden dat je wel op het minst ook kan vragen of je op vakantie ben geweest..

Deel Deze Pagina