Om even wat hoop te geven: Hij moest vandaag wennen op de basisschool voor 1 ochtend. Hij is de klas ingelopen, heeft ons gedag gezegd. Is gaan zitten in de kring en begon gelijk te praten met zijn buren. De hele ochtend verder ook geen problemen. Alsof hij er al maanden rondliep. En daar heb ik me dan echt een paar jaar zorgen over gemaakt
deepfreeze, wow wat knap hehe. Fijn hoor! Bubbel, goed dat je zelf veranderd om het goede voorbeeld te geven! NiekeKris, ben best benieuwd wat nou "normaal" is of gemiddeld wat betreft stevig staan en lopen....? Het valt me wel op dat iedereen die reageert zelf ook zo is. Toch een erfelijk karaktertrekje?
Eva was ook altijd erg terughoudend, nu nog wel, maar niet meer zo erg als een jaar geleden. Een jaar geleden was ze soms wat bangig en kon nog wel eens aan m'n been gaan hangen of echt weigeren iets te doen zonder mij, dat is nu zo goed als over. Ze zal andere kinderen niet vragen met haar te spelen (al denk ik dat dat over een half jaar wel komt), maar als een kindje aan haar vraagt of ze wil spelen, dan wil ze dat wel heel graag. Ik merk echt dat ze een stuk socialer is geworden het afgelopen jaar. Ze gaat trouwens wel naar een kdv, dus daar heeft het nooit aan gelegen, ligt toch een beetje aan het karakter en aan de leeftijd denk ik. Eva bewoog ook altijd wat houterig, maar dat is ook een stuk minder geworden, ze houdt nu erg van klimmen en het gaat haar redelijk goed af. Lisa is nu al heel anders dan Eva destijds, veel minder voorzichtig, het zal aan het kind liggen, maar ook aan het feit dat ze een grote zus heeft. Ze doet eigenlijk alles wat Eva ook doet, het lukt haar soms wat minder goed doordat ze het motorisch gewoon nog niet kan of doordat ze te klein is. Ik ben zelf trouwens ook iemand die best terughoudend is, net als Eva. Mijn vriend heeft dat minder, net als Lisa. Ook qua uiterlijk lijkt Eva sprekend op mij en Lisa sprekend op haar vader