ervaring wateroplosbare verf

Discussie in 'De lounge' gestart door anastasia, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Wij zijn net begonnen met het schilderen van een wiegje met wateroplosbare verf.
    maar ik moet zeggen dat het me niet meevalt.
    De verf geeft enorm strepen, en bij meer verf krijg je druipers..

Wie heeft er ervaring met dit soort verf? Komt het nog goed? Na 2 of 3 laagjes? Of blijft het zo?

We hebben zijdeverf van de Gamma overigens.

2. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Wateroplosbaar vind ik een ramp! Het schijnt overigens zo te zijn dat de 'gewone'verf tegenwoordig zo weinig ongezonde stoffen bevat, dat et niet veel meer uitmaakt. Sorry, kan je niet helpen maar wens je er wel succes mee!

3. je zegt dat je bij meer verf druipers krijgt, dan moet je minder verf op je kwast nemen. het is inderdaad verstandig om dunnere en meerdere lagen te schilderen, dan is het effect het mooist.

waterverdunbare (oplosbaar: ik hoop het niet :) ) verf is beter voor jouwzelf, en word zeker aangeraden als je binnen schildert, maar het blijft minder 'stevig' en duurzaam als terpetineverdunbare verf.

de strepen die je krijgt met de verf is eigenlijk (waterverdunbare)verf eigen. wat je kan doen is de ondergrond goed schuren, schoonmaken en ontvetten. houd je nog steeds de strepen nog steeds, dan moet je als je de laag geschildert heb, er heel lichtjes met de kwast overheen strijken.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Inderdaad, of druipers, of strepen...

Na de eerste laag heel goed schuren, dan nog een laagje aanbrengen en dan met een roller. Dan wordt het wel mooi glad. Maar met een kwast heb ik het nog nooit mooi glad kunnen krijgen :( . Je hebt van die mooie rollertjes voor kozijnen, van die kleintjes. Maar dan moet de ondergrond dus wel goed glad zijn voor je het erop rolt. Het is even werk, maar dan heb je ook wat :) .

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    het wordt er niet echt beter van, wel ietsje minder...
    2e laag zit er nu op, maar denk dat een 3e ook nodi is!
    En een roller dat werkt niet omdat de wieg allemaal spijlen heeft...
    zucht

6. 3e laag is ook nodig. als je maar dunne laagjes doet, geen dikke, dan word het erg lelijk.
    je hoeft tussen de lagen door niet goed te schuren, als het maar een kleintje beetje ruw is.
    als je geen zin hebt in schuren kan je 'nat in nat' doen. dat is als de 1e laag nog niet helemaal droog is je de 2e erover heen doet.

Deel Deze Pagina