Verlengd bevallingsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Loontje83, 24 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje83

Loontje83 Actief lid

14 feb 2015
    166
    1
    0
    E tekenaar
    Tilburg
    Heb ergens gelezen dat je extra verlof kunt krijgen al je kindje in ziekenhuis heeft gelegen.

Mijn zoontje is geboren voor verlof datum.
    Heeft 17 dagen in het ziekenhuis gelegen.

Na dien nog een keer 4 dagen. Heb ik dan recht op meer dagen verlof?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Loontje83,

Er bestaat inderdaad een mogelijkheid om extra verlof te krijgen als je kindje in het ziekenhuis heeft gelegen.

Om te bepalen of je hier recht op hebt wordt er gekeken naar de volgende stappen:

1. Kijk hoeveel dagen je zoontje in het ziekenhuis heeft gelegen. Hierbij mag je beide periodes bij elkaar optellen.
    2. Trek de eerste 7 dagen van de totale opnamedagen af.
    3. Daarna tel je van het resterende aantal opnamedagen alleen het aantal dagen mee dat binnen je bevallingsverlof ligt.
    4. Duurde je bevallingsverlof langer dan 10 weken? Omdat je bijvoorbeeld voor de uitgerekende datum bent bevallen? Of omdat je minder dan 6 weken verlof hebt opgenomen? Dan trek je het aantal dagen dat je bevallingsverlof langer duurt dan 10 weken af van de uitkomst bij stap 3. Wat dan overblijft, zijn de extra dagen bevallingsverlof.

Deze berekening is alles behalve gemakkelijk. Kijk daarom hier voor een voorbeeld.

Ik hoop dat het inmiddels beter met je zoontje gaat en dat hij niet nogmaals opgenomen hoeft te worden.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina