Goedemorgen!!!! Wat een prachtige morgen, verlof is eindelijk begonnen...En nu het zo ver is is het zo gek om zolang vrij te zijn!!! Al 15 jaar fulltime aan het werk met maar 5 weken vakantie in een jaar...en nu 4 maanden weg van kantoor, hoe bizar is dat.... Maar ik ga er heerlijk van genieten. Vanmorgen de was alvast gedaan en nu op het gemakje verzinnen wat we allemaal gaan doen, pfff wat voelt dit gek.... Alle carnaval meiden het feestgedruis overleeft?? Hier boven de rivier leeft dat helemaal niet. Klingel@ welkom weer meid, en nu here to stay!!! Heel veel succes de eerste weken, zal extra spannend voor jullie zijn. Verder weet ik even niet wat iedereen aan het doen is, ben geloof ik een beetje veel met mezelf bezig geweest...en ik vind dat wel erg lekker Jullie zullen me denk vaker tegen komen, heb tenslotte meer tijd.... xXX
Hey Zoe, Nu lekker gaan genieten he! Lijkt me erg raar 15 jaar werken en dan in eens 4 maanden vrij. Ik zal me ook al te bedenken wanneer ik voor het laatst zo lang vrij gehad heb...... toen ik 4 was ofzo . Ik ben ook zo langzaam aan aan het wennen en bedenken hoe ik de komende 5 weken door ga komen. Natuurljk genoeg te doen in huis enzo. Maar mis de sociale contacten wel een beetje. Moet het nu allemaal wat meer opzoeken he. We moeten gewoon veel gaan shoppen Geniet er van!
Hee meiden, hoe grappig!! Jullie zijn maar 1 dag na elkaar uitgerekend!! Wie weet wel bevallingen op dezelfde dag?! Hebben jullie al een buddy geregeld?
Susan, Wij zijn elkaars buddy . En Sinja is ook nog mijn buddy vanuit het ICSI topic. Dus het nieuws zal wel aankomen. Verder alles goed met kleine Sophie?
Sophie heeft een week lang last gehad van een maag-darmvirus dat hier heerst helaas. Ze is nu aan de betere hand Helaas was het wel besmettelijk dus mams heeft er ook last van Buddy is dus geregeld! Helemaal goed!!!
JA dat vraag ik me nou ook de hele tijd af. Saaie boel is het hier. En ik heb nu wel zo veel tijd over vandaag de huisvrouw uitgehangen. Eerst de gewone was gedaan. Toen 2 machines baby was. Heb nog gestreken (had ik ook sinds 3 maanden niet meer gedaan). Lekker kook experiment gedaan (ik ben een keuken ramp maar was lekker!). Maar nu lekker op de bank!
Hey Meiden, ik ben er ook nog. Het is idd rustig hier. Hier gaat het best goed, alleen spelen de spataders nu echt parten. Ik heb ze niet alleen in mijn benen maar ook........down under........ Waardoor ik constant een soort stuwing voel als ik sta Hierdoor ben ik ook erg snel moe en ben ik dus `s avonds uitgeteld. Vandaag met baas besproken en ze vindt dat ik maar eens langzaam 6 uur per dag moet gaan werken ipv 8 uur. En indien nodig 4 uur. Maar dat bekijken we nog even. Maandag eerst evenmet de gyn bespreken of ik zelf nog wat ana de klachten kan doen. Verder heb ik wel even wat vraagjes aan jullie, aan de zwangere of aan de bevallen dames die het zich nog konden herinneren. Ik voel soms zo`n trekkend gevoel in mijn buik, links naast mijn navel, alsof een spier uit elkaar getrokken wordt. Herkent iemand dit? Verder ben ik weer een beetje ongerust ( waarschijnlijk om niets) Ik voel de laatste 2 dagen de kleine heel weinig of heel anders. Minder hard zeg maar en minder vaak achter elkaar. Van te voren kon ik echt wel ff met m bezig zijn en dan leek het of ie reageerde. Toen voelde ik de trapjes duidelijk rechts onderin mijn buik. Nu voel ik meer doffe stompjes midden onder mijn navel. Maar niet meer zo hard. Is de kleine gewoon gedraaid? en komt het door de voorliggende placenta dat deze trapjes minder hard voelen? Ik heb zo even nog het hartje gehoord me de angel sound en dat klopt heel mooi hoor. Ik hoop dat iemand me weer even gerust kan stellen.
Hey Confindence, Vervelend die spataders. Heb wel gelezen dat ze meestal weer weg trekken na de bevalling. Dus er is nog hoop! En die vermoeidheid ik ken het. Ik had eerst een erg druk sociaal leven. Zit bij een aantal vereningingen enzo. Maar zo rond de 25 weken heb ik alles tijdelijk stop gezet. Trok het gewoon niet meer. En wel fijn dat je leidinggevende zelf al aangaf dat je beter minder kan werken. Hoef je er zelf niet voor te vechten. Ik ben wel gewoon 32 uur blijven werken. Zeker omdat ik net een nieuwe baan heb en mezelf toch wou bewijzen. Wat je vraagjes betreft, Ik denk dat die pijn bandenpijn is. Ik had regelmatig ook een soort spierpijn/trekkerige pijn in mijn buik. Zeker als ik het druk had. Wat het voelen van de kleine betreft..... Bij mij veranderde dat vaak tijdens de zwangerschap. Eerst de bekende belletjes. Op een gegeven moment voelde ik ons ventje echt schoppen. En dan schopte hij echt meerdere malen krachtig achter elkaar. Mijn vriend kon het ook erg goed voelen. Dat werd op een gegeven moment ook weer minder. En nu voel ik geen schopjes meer. Maar voel ons kindje meer draaien en met zijn voetjes duwen tegen mijn ribben. Volgens mij is bij 24 weken het nog niet heel erg als je je kindje een dag niet voelt. Maar als je ongerust bent moet je gewoon de verloskundige bellen. En het feit dat je met de angel sound de kleine gewoon hoort betekend dat hij het hardstikke goed doet!. De voorliggende placenta zorgt er ook voor dat je de kleine minder voelt. Ik heb ook de placenta aan de voorkant liggen waardoor ik de kleine minder voel. Maar bij twijfel...... de VK bellen! Hopelijk ben je weer wat gerust gesteld.
Confidence, ALTIJD bij verminderd gevoel van leven de vk bellen!! Beter een keer te vaak bellen dan te weinig. Wrs sturen ze je dan door naar het zkh voor een ctg en echo (heb je meteen weer een echo ). Succes!
Kleintje, bedankt voor je reactie. Het zullen idd de banden wel zijn. Nu ik vrij heb vandaag, heb ik meteen al minder last. Waarschijnlijk is het werken soms toch te belastend ( rustig aan doen in de zorg gaat echt niet ) Susan, lief je bezorgdheid, maar ik voel de kleine wel degelijk, alleen anders. Maar gisteravond ( alsof de kleine wist dat ik me zorgen maakte) voelde ik weer volop beweging maar echt gewoon op een andere plek. De kleine ligt geloof ik niet meer dwars nu, maar gewoon verticaal en dus voel ik de trapjes meer onder mijn navel. Maar dan gedempt. Als ik het echt niet vertrouw bel ik zeker, maar als je zo`n duidelijk hartje hoort, zal wel alles goed zitten. Heb soms gewoon wat overtuiging nodig. Maandag weer controle gyn en dan dinsdag de pretecho............. we hebben er echt zin in. Maar andere meiden, komop, hoe is het met jullie? Kleintje en Zoe lekker genietend van jullie verlof? heerlijk hoor.
Confidence, ook al hoor je zelf een hartslag met de angelsound, dat wil niet zeggen dat alles dan echt goed zit. Om 'zeker' te zijn dat het goed zit, moet je dan een tijd aan een ctg en volgen ze de hartslag van de kleine ca 30min. Zo is bijvoorbeeld ook mijn bevalling begonnen......... Ik mankeerde nix, voelde de kleine ook nog zoals normaal en kwam gewoon voor controle. Hartslag van Sophie ging toen erg snel toen ze even met de doptone luisterde dus moest aan ctg. Ctg was niet optimaal dus daarna weer eentje. Weer niet optimaal (terwijl er dus wel een hartslag was en inmiddels op een normale frequentie) dus moest blijven in zkh. 's Avonds bleek dat mn placenta iets lekte en dat Sophie de dag erna gehaald moest worden. Zo zie je maar, ik merkte nix, ook aan Sophie merkte ik nix, er was gewoon een hartslag maar toch moest ze 2 wkn eerder gehaald worden dan gepland. Dit is absoluut niet om je bang te maken want dat wil ik juist bij jou niet doen maar je eerder waarschuwen dat eventjes luisteren met de angelsound geen garanties geeft.
Ik bergijp je "waarschuwing" wel, en sorry maar nu maak je me dus wel een beetje bang. Maar ik voel de kleine ook vandaag weer volop. Maar wat ik al zeg, gewoon anders, omdat ie anders ligt. Ik kan het nu ook weer relativeren, ik heb eerlijk gezegd vaker van die dagen ertussen gehad dat ik de kleine minder voelde. En dan maakte ik me zorgen en na 1 dag of zo: hup daar was die weer. Ze zeggen ook dat de kindjes even wat minder beweeglijk zijn als ze een groeispurt doormaken. En wat ik begrijp moet je pas bij 28 weken de kleine iedere dag regelmatig voelen. Maar nogmaals, ik begrijp je waarschuwing en zal ook zeker heel alert blijven. Als ik het niet vertrouw bel ik de gyn wel.
37 weken en 2 dagen... Ging gewoon op controle en voelde me prima! Totaal geen kwaaltjes, behalve veel plassen, maar kon nog alles doen. Shoppen, wandelen in het bos met de hond etc. etc. Ik heb Sophie sowieso weinig gevoeld want ze was erg rustig in mn buik. Ook lag mn placenta aan de buikzijde dus dan voel je je kleintje ook minder... Vaak zeggen ze dat je voor 12uur 's middags de kleine 10x moet hebben gevoeld ofzo. Nou dat was in mijn geval misschien 2x Oh en mocht je de kleine een keer minder voelen, dan is de eerste check (en meestal ook de oorzaak) een blaasontsteking want die loop je nu sneller op Alles uitplassen en vooral niet wachten met naar de wc gaan. Sorry als ik je bang heb gemaakt maar misschien was er wel nix aan de hand geweest als ze nog 2 wkn hadden gewacht met haar halen. Ze wilden alleen geen risico lopen. Denk dat ze anders mn zus op hun dak zouden krijgen (die werkt nl op diezelfde afdeling )... Geen zorgen maken dus maar dit is natuurlijk ook bedoeld voor alle andere dames hier. Zodra je het niet vertrouwt, contact opnemen met je vk of gyn. (heeft mn zus wel 10.000x tegen me gezegd; ik hoor haar nog in achterhoofd nagalmen...........)
Lief van je hoor, en ook van je zus. Ik wil ook echt absoluut geen risico lopen, maar ik denk wel dat je gewoon ongerust kunt zijn doordat je jezelf gek maakt en dat je ongerust kunt zijn doordat je onderbewuste zegt: dit is niet goed. Tenminste zo heb ik het in het verleden ervaren. Als er echt iets niet klopt, waarschuwde mijn instinct me Maar ik denk dat ik de kleine wel degelijk 10 x voel, maar soms ben je je er gewoon minder bewust van Net stond ik bij de viskraam en ja hoor, de kleine meldde zich volop En dus niet alleen in rust maar ook als ik beweeg Maar dan merk je de bewegingen ook vaak minder op, denk ik. Ik merkte wel na het boodschappen doen, dat dat trekkerige gevoel weer terug kwam dus waarschijnlijk toch een reactie van mijn buik op druk bezig zijn. maandag maar even met gyn bespreken en vanaf nu gewoon beter naar mijn lichaam luisteren
Dat trekkerige gevoel kan bandenpijn zijn. Is erg vervelend!! Ben er toen ook een paar keer door wakker geworden! Heel irritant als je lekker ligt te ronken in je bed Als je de kleine 10x voelt, is er nix aan het handje hoor!! En ja, je blijft je ergens toch altijd zorgen maken en dan denk je, nou als de kleine geboren is, zijn alle zorgen weg. Nou niet dus!!! Dan heb je weer andere zorgen Zie trouwens dat je alweer 25 wkn bent! Wat gaat de tijd toch snel... Heb je nog binnenkort een pretecho? 3D ook?
Melek en Melekman....van harte gefeliciteerd met jullie zoontje SIDAR!! Leuke naam, nog nooit gehoord...waar komt die vandaan? Buitenlandse naam? Geniet lekker van je kraamtijd....hopelijk is alles meegvallen?! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal!!
Zó!! Daar was ik ook weer eens...vond het nu even niet zo erg dat het zo rustig is geweest hier de afgelopen week. Scheelde vergeleken bij het icsi topic héééél wat pagina's teruglezen . @Klingel: Gliiterdeglitters nog aan toe.... JÁÁÁÁ!!! Daar ben je weer!! Toch nog samen zwangeren hier!!! En nu tot om en nabij 20 oktober blijven zitten hier he!! Helemaal gliterdeglitter geweldig meid!! Knuf!! @Zoe: Jij ook nog steeds last van je bekken dus...nu lekker rustig aan doen he...héérlijk dat je verlof is ingegaan. Jij hoeft ook nog maar 5 weekjes...tjee wat gaat dat toch snel!! Hoe was de 9 mnden beurs? Wij gaan vanavond. @Regi: De eerste mijlpaal van 12 weken voorbij!! Op naar de volgende!! @Maria: Jij de eerste echo nu dus gehad. Toch een hele geruststelling he...zo'n mooi kloppend hartje!!! Op naar de 12 wkn!! @Confidence: Vervelend zeg, dat je zo'n last hebt van spataders!! Als ik jou was, ging ik lekker naar 4 uurtjes per dag op je werk!! Zit zelf in de zorg en rustig aan doen lukt daar zéker niet gauw!! Enne...het kost je werkgever niets hoor...zwangerschapsgerelateerd ziek wordt betaald door uwv dusse...mochten ze tóch moeilijk doen... Ik zou zelf juist liever weer gaan werken, soms lijkt het wel alsof ze me niet terug willen , denk nu maar aan jezelf en de baby...hoor ik dan...dat is belangrijker!! Heb echt schatten van collega's en leidinggevende!! Die pijn die jij voelt heb ik ook af en toe. W.s. gewoon bandenpijn. En ook hier soms ietwat ongerust als ik de baby minder voel. Ben echter niet zo'n beller naar de vk, denk dan toch...wat kunnen ze er (in dit stadia) aan doen? Vaak voel ik na een tijdje de kleine dan wel weer, alsof ie het aanvoelt ofzo... @Kleintje: En...verveel je je al? Of kun je je toch nog aardig vermaken? Over een week ofzo wordt je vriendin dus ingeleid?! Tjee....de komende maand 4 bevalingen hier en dan zijn wij in juni aan de beurt.... april en mei helemaal niks hier.......
Ja het gaat idd snel Dinsdag hebben we de 3D pretecho met opa`s en oma`s erbij Wel leuk hoor ben benieuwd, want die generatie kent het echobeeld helemaal niet en ik denk dat ze niet weten wat ze zien Majo, jij maakt je er wel makkelijk vanaf Hoe is het met jou, houdt ons op de hoogte