Confidence, Ben gisteren nog tot half 11 bezig geweest met proberen de kleertjes te ontgroen-en. Het leek niet echt hoopvol. Maar nou had ik ze opgehangen en vanmorgen leken ze toch weer een stuk witter. Dus misschien is het toch nog goed gekomen . Toen vriendlief gisteravond thuis kwam had hij een bloemetje voor me meegenomen en een reep chocolade. De schat! Veel plezier/succes bij de gyn! En laat je even weten hoe het was gegaan?
Klingel, Leuk nieuws in je eigen topic!!!! Sinja, En begin je er een beetje aan te wennen dat er een mooi beebje in je buik zit met een nog mooier kloppend hartje?
@Kleintje: Tjee....wat een dag zeg....gelukig lijkt het nu met de kleertjes dus toch nog aardig goed te komen?! Leuk v/h nieuwe fototoestel en boxkleed dat je zo graag wilde hebben!! @Sinja: JOEHOE!! Een kloppend hartje gezien!! Super he?! Niks mooiers dan dat!! @Confidence: Jij oo een heftige dag achter de rug dus....gelukkig was alles goed. En dan vandaag naar de gyn en morgen je pretecho!! Veel plezier met de opa's en oma's!! @Klingel: Eén klein glitterembryootje gezien dus?! Gefeliciglitterd! En dan a.s. vrijdag de echo voor het hartje! Doe je dit allemaal weer in Meppel of ga je hiervoor ook naar DD? Op je vraag.....hoe vaak een echo gehad.... ik had de 1e pas met 9 wkn en daarna naar de vk. Daar de 2e met 9 wkn 6 dgn. Daarna pas weer met 14 wkn. Hier alles verder goed....afgelopen vrijdagavond naar 9 mnd beurs geweest, wat een regelrechte ramp was dat zeg!! Echt hélemaal NIETS voor mij, hahaha. 20 eurie parkeergeld (belachelijk!) en wat een chaotische/vieze bende daarbinnen. Kan niet zo goed tegen zo'n mensen massa met alle trolley's, enorme tassen, mensen die midden in gangpaden gaan staan kletsen, duwende mensen, mensen die niet doorlopen etc. Werd er echt helemaal hoteldebotel van. Wist ineens weer waarom ik juist altijd niet met vriendinnen meega naar de huishoudbeurs etc. Nou ja..goed dat ik het nu 1x heb gedaan, was meteen de allerlaatste keer, hahaha. Wel nog (laatste uurtje, toen het gelukkig wat rustiger was) een leuke knuffelkikker en een 4 in 1 draagdoek gekocht. Wilde er ook niet met lege handen vandaan komen. Verder v/h wknd begonnen met behangaftrekken van wat de babykamer moet gaan worden en manlief met schuren en verven van de verwarming. Vanmiddag even behang bestellen. En nu nog ff nega: Vanmorgen bij fysio geweest, conclusie...de bekkenklachten zullen w.s. niet meer overgaan of verminderen voor de bevalling, dus streven is nog erger verder te voorkomen. (helaas niet wat ik wilde horen, maar goed...). Zij vond eigenlijk dat ik helemaal niet meer naar werk moest gaan, maar gaf al aan dat de dingen die ik daar doe, ik anders thuis ook doe (bijv. het zitten voor comp). Enige wat dan extra is is half uur heen en terug rijden. Nou...die 2 x p/w 3 uurtjes blijf ik toch maar mooi gaan, anders kom ik nergens meer... Moet meer en vaker rust nemen, pffff...doe de hele dag al niks voor m'n gevoel. Nou ja...'t is niet anders....we zient wel....met de zwangerschap gaat alles wel goed, dus heb niks te klagen eigenlijk.
Hey Majo, Ja fijn he dat boxkleed, Heb hieronder een plaatje toegevoegd. Kan niet wachten tot ze het komen bezorgen. Ik had eerst een van de kruidvat gekocht. Was maar 11,- maar vond het achteraf toch niet zo mooi. Zometteen maar een foto maken met mijn fototoestel met nieuw geheugenkaartje en op marktplaats zetten. Negenmaandenbeurs, Dan is het maar goed dat ik niet gegaan ben...... Ik heb ook een 4 in 1 draagdoek. Zat bij mijn kraampakket van VGZ is gelijk aan de mini monkey. Ben benieuwd of hij fijn is. En dus ook al druk met de babykamer. Ik ben zelf zo blij dat alles nu af is. Zometteen nog even kleertjes strijken. Heb vorige week maar een afstreeplijst gemaakt want dingen onthouden is er niet echt mee bij bij mij. Wel vervelend van je bekken klachten. maar begrijp goed dat je toch nog die paar uurtjes wilt gaan werken. Vrij zijn is leuk maar bij begint het nu na een week al te vervelen. Vooral de sociale contacten. Al mijn vriendinnen moeten gewoon werken en savonds en in het weekend wil ik vooral veel bij mijn vriend zijn. Want hem mis ik erg overdag.......
Kleintje, mooi kleed voor een stoere vent Wij hebben idd de mini-monkey gekocht, vond dat leuker dan een gewone draagdoek, daar deze wat stoerder is en prima door manlief gebruikt kan worden. Voral de hangmatfunctie voor in de box vonden we ook erg leuk!! Met babykamer bezig vind ik erg leuk, maar ook lastig, en altijd hééél moeilijk met keuzes maken, vind zóveel dingen en kleuren leuk!! Nou ja...zijn er nu wel uit!!......................geloof ik........... . Alleen geen verf op waterbasis helaas, dus dat moet manlief doen, terwijl ik juist v/h verven ben. Nou ja....ik zal volgende week wel gaan behangen. Desnoods een baan per dag, maar ik zál het zelf doen. Hopelijk kun je je 'oude' boxkleed nog kwijt op marktplaats. Enne...anders hou je 'm toch als reserve, voor het geval zoonlief straks dit boxkleed een keer helemaal onderspuugt ofzo ....
VInd het wel jammer dat onze draagdoek oranje is. Ik had zelf een andere kleur uitgezocht. maar toch fijn dat we hem zo bij het kraampakket kregen. Over de baby kamer waren we best snel uit. We hebben alles van Ikea. Alleen een week voordat we alles wouden gaan kopen hadden we alle plannen omgegooid. Eerst wouden we namelijk een soort keukenkastjes aan de muur en een normale commode. Uiteindelijk hebben we gekozen om die kastjes weg te laten en voor een hele brede commode te gaan met 8 lades ipv 3. Het is maar een heel klein kamertje en zo lijkt het iets meer dan dat we het helemaal vol gehangen hadden met kastjes. En alles wilt met groen/blauwe accesoires. Heb het boxkleed toch op MP gezet. Net als een positiebroek die ik in het begin gekocht heb via MP maar helaas niet pastte. Was telkens te lam om hem weer op MP te zetten. terwijl het een hele mooie broek is.
OCh kleintje wat een zielig verhaal, met die kleertjes. En je zegt; "om een paar kleertjes". Maar het zijn niet zomaar kleertjes. Het zijn je eerste kleertjes!!!!
Meiden, controle bij gyn was weer goed Helaas zal het drukkende gevoel van de spatadres steeds erger worden, omdat de druk steeds groter wordt Ik moet ook zeggen, ondanks dat ik 6 uur ben gaan werken dat ik nog niet veel verschil merk Als ik eenmaal last van mijn banden heb en ik zou dan even gaan zitten om uit te rusten, is het daarna niet over, want als ik weer opsta om wat te doen, dan voel ik ze meteen weer oprekken. Herkent iemand dat, dat je van de één op de andere week opeens last kreeg van de banden? Tot vorige week, nergens last van en nu..................... ik klaag niet hoor, ben veel te blij met dit wonder, maar maak me soms gewoon zorgen om het trekkende pijnlijke gevoel in mijn buik
Fijn dat de controle goed was Confidence. Maar wat vervelend dat je zo'n last hebt van je banden! Majo jij dus zo'n last van je bekken. Dat lijkt me erg pijnlijk en ook niet fijn! Die 9-maandenbeurs klinkt vreselijk Mijn buuvrouw was er ook heen (die heeft net een kleintje) en die zei dat het alleen leuk is als je nét voor het eerst zwanger bent. Ik vond mezelf nog iets té pril zwanger om tussen de dikke buiken te gaan lopen . Kleintje wat een dag zeg! Lijkt me echt zo'n ramp, al je mooie kleertjes!!!!!!!!!!! Echt heel verdrietig! Supermooi boxkleed trouwens! Gaan jullie meiden wel nog foto's van jullie kamertjes posten? Ben benieuwd Hier alles goed, vandaag (pas) dag 6 van het kotsen. Vandaag keertje of 6 gekotst, gelukkig alleen vanochtend. Gister zo'n 15 keer verspreid over de hele dag. Hebben jullie nog tips? Ben er blij mee hoor, toch een bevestiging. Maar tips om het beter te handelen zijn natuurlijk welkom Ben nu aan de vanille vla (ook een tip van iemand) 's ochtends op bed een biscuitje eten ofzo heeft tot nu toe niets geholpen. Gek genoeg blijft het meeste eten er wel in, drinken is meer een probleem. Maar goed, zal jullie de details besparen Pfff kan het nog maar moeilijk bevatten. Vandaag 5 weken geleden was de punctie en hadden we nog maar heeeeel weinig hoop. En nu voel ik me echt zó zwanger
hallo lieve meisjes! @confidence: blij dat alles goed is, ondanks je eigen lichamelijke ongemakken! @sooner: jeetje wat *@^#(*^@(#* en wat zonde ik snap je mok helemaal hoor! @sinja: oei oei jij aan de kots? een beetje eten (gember?) schijnt te helpen he? en ' fijn ' om veel te voelen he? ik hoop je snel te (achter)volgen met de kots ik dacht vanmorgen voor t eerst, hmm, duizelig, burp? @majo: ieks de 9maandenbeurs! heb je nog wel inspiratie opgedaan? @beebkamertjes: jaaaaaaaaaa showen?? @hier: tis er 1, inderdaad nog geen hartje, vrijdag mag ik weer. ik heb een privekliniek die erg gul zijn met de echo's. (alweer) een groot voordeel tov een ziekenhuis, vind ik @allemaal: slaapzacht!
Yeah Klingel!! Had het idd al gelezen op je eigen topic maar vergeten je te feliciteren. Nu op naar een mooi klopppend hartje
Confidence, Echt vervelend die bandenpijn. Ik heb er zelf niet veel last van gehad. Wel af en toe als ik een drukke dag heb gehad dat ik vrij spontaan last krijg van mijn banden. Maar dat is dan na een nachtje slapen ook weer over. Sinja, Tnx ben ook erg blij met het boxkleed nu nog even wachten tot ze het komen bezorgen. Hopelijk bellen ze niet net aan als ik nog in mijn bedje lig, sochtends. Ik heb wel medelijden met je wat het kotsen betreft. Maar je kan aftellen want je kunt de klok er op gelijk zetten. Rond de 13-14 weken is het over. Ik hoefde gelukkig alleen s ochtends. Overdag was ik wel vet misselijk maar hoefde ik niet over te geven. De misselijkheid at ik weg met sultana's, extra boterhammen enzo. had toen echt het gevoel dat ik de hele dag aan het eten was. En ik vind het zo fijn dat je zwanger bent! Eindelijk! Klingel, Fijn toch weer een echo! En omdat je in de MMM gezeten hebt (zo ging het bij ons tenminste) blijven ze je overspoelen met echo's. Wij hebben woensdag alweer onze 7e echo! En 1 hartje! geweldig! Babykamer, Ik zal eens kijken of ik wat fotos kan maken! Hier gaat alles goed! Alleen slaap ik helaas wel echt slecht. Vroeger hield ik zo erg van slapen! Maar nu vind ik het verschrikkelijk om naar bed te gaan. Elke 2 uur wakker, weer een rondje door het huis heen lopen. Zelf onze cavias zijn uit hun ritme omdat ze mij de hele nacht voorbij zien komen. Ook heb ik s nachts wat last van krampjes. Voor mijn gevoel is het een beetje vroeg dat het nu al begint te rommelen. Maarja zal morgen eens navragen bij de controle. Verder bijna klaar hier met alles. Deze en volgend week de laatste dingen regelen en dan kan ik vanaf de 37e week zonder zorgen wachten tot de baby zich meld. Vind het zo spannend nu de bevalling dichterbij begint te komen. Ook vriendlief begint een beetje zenuwachtig te worden .
thnx voor de tips meiden! Ben ook al veel kleine beetjes aan het eten, nu de hele dag door vanille vla wat vanochtend wel iets hielp Klingel wat fijn dat je vrijdag weer een echo hebt! En het was er 1! Hoe vond je dat? Ik moest stiekum toch ook wel afscheid nemen (in mijn hoofd) van de andere Emmy die dus niet is ingenesteld. Had jij dat ook of helemaal niet? Fijn dat je weer een echo hebt! Blijf je nu in die prive kliniek of ga je over naar de vk? Kleintje wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Dat is volgens mij echt iets van de laatste loodjes of niet? hihi, moest wel lachen om je cavia-verhaal. Ben benieuwd naar je kamertje En zijn we uiteindelijk toch nog even 'samen zwanger' kleintje (alleen er zat wat meer tijd tussen dan ik had ingepland ) Meiden, nog een vraagje. Kregen jullie de keus of julie in t ziekenhuis onder controle bleven of naar de vk gingen? Want ik begreep van 'ons' ziekenhuis dat je naar de vk over móet! dus dat je daarin geen keus hebt. Dat betekent dus ook geen extra echo's etc. Maar goed, wij zijn al verwend door die echo op mijn werk vorige week. En nu volgende week de afsluiting in t radboud. Maar was wel benieuwd omdat sommige toch nog in t ziekenhuis onder controle zijn?
Sinja, Onze cavias schooien altijd erg om eten. Eerst altijd alleen als we net thuis komen maar nu dus ALTIJD........ Niet echt goed afgericht. En we zijn inderdaad eventjes samen zwanger. Maar ik wist wel dat je mij zou volgen. Heeft uiteindelijk wel langer geduurd maar je bent ZWANGER!!!!!!!! Wij mochten trouwens kiezen of we in het ziekenhuis bleven of naar een verloskundige in de buurt gingen. In het ziekenhuis zijn wij ook gewoon onder controle van een verloskundige. Zeker omdat wij toch in het ziekenhuis willen bevallen hebben wij er voor gekozen om daar te blijven. Uiteindelijk wel een goede keuze geweest omdat de bevalling in het ziekenhuis wel gewoon vergoed wordt. Want het feit dat de verloskundige uit het ziekenhuis niet bij ons thuis kan komen is het al een medische indicatie. Niet dat ik het snap maar scheelt toch geld Maar wie weet willen ze nog een keer goed naar de groei kijken ofzo... En krijg je toch nog extra echo's
@Kleintje: Jammer v/h slechte slapen en de krampjes....wie weet toch al een klein voortekentje? 't Is ook spannend....je bent min of meer bijna aan de laatste loodjes toe!! Leuk 2 cavia's!! Zou er ook graag weer eentje willen, mag niet van manlief. Vorige is nu +/- 3/4 jaar dood. Hebben alles nog....alleen de cavia helaas dus niet . Vind het gezellige beestjes. @Confidence: Fijn dat alles goed was bij de gyn. Hier af en toe last van bandenpijn. M.n. 's avonds. Kan volgens mij niet zoveel kwaad. Alles wordt nu eenmaal op- en uitgerekt daarbinnen. @Sinja: Als ik dat van jou weer lees van die misselijkheid en braken, ben ik toch zóóó dat ik dat nu niet meer heb!! In het begin dacht ik ook nog van...nou...dan weet ik in elk geval dat ik écht zwanger ben... totdat het echt vaak was en lang duurde en ik alleen maar afviel. Hier helaas tot week 16 geduurd. Daarna in week 17 nog 5 dgn enorm gehad. Bij mij hielp helaas niks... kleine beetjes eten niet, 's morgens voor opstaan iets eten niet, vanalles geprobeerd te eten. Idd m.n. drinken was ook een ramp. Hoop dat het bij jou niet te lang duurt, mij brak het op een gegeven moment echt op. Hier vandaag het behang voor babykamer besteld . Grijs/gebroken wit: 2 muren worden gebroken wit, 1 grijs, 1 grijs-gebroken wit gestreept. Levertijd van een week, ben benieuwd volgende week... Vond het best lastig iets uit te zoeken. Ben niet zo goed in kiezen. Vind téveel dingen leuk. Ben benieuwd naar het eindresultaat... Willen het kamertje verder 'aankleden' met (gecombineerde)roodtinten (rode plinten/deurpost/ gordijntjes/ lamp/ vloerkleed o.i.d.). Vind het best lastig om kleur te kiezen... was (iets) makkelijker als we wisten wat het wordt.... maar ja.... dat gaat niet gebeuren helaas...
Hey Kleintje, die man van jou is ook een schat he? weet precies wat je nodig hebt in tijden van "nood". Mijne neemt ook regelmatig een bloemetje mee....zoooo lief. Leuk trouwens je boxkleed. Klingel gefeliciteerd met het goede nieuws. Nog een paar dagen en dan spat het hele goede nieuws hier van het scherm. Ook jij een kloppend hartje. Ik ga al keihard duimen. Majo, knap dat je naar de 9 maanden beurs bent geweest. Ik trok dat denk ik echt niet, zoveel lopen enz. Maar...........je bent niet voor niks gegaan Vervelend van je bekkenklachten. Wel leuk dat je ook al volop bezig bent met de babykamer. Sinja, jij klinkt wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg zwanger Ik hoop dat je je met de tips een beetje kunt helpen. Ik heb helaas geen tips, want ik was alleen misselijk en heb gelukkig nooit hoeven spugen. Ik kreeg geen keus voor VK of Gyn, ivm met mijn geschiedenis moest ik bij de gyn blijven. Nou meiden, gister de pretecho. Opa`s en oma`s opgetrommeld en nu liet de kliene zich niet zien. Ligt fijn in een stuit met het gezichtje naar mijn rug gedraaid. Hebben even een glimp van het neusje mogen opvangen ( echt mijn mans neusje ) en geduwd enz. maar de kleine bleef slapen en dus............... volgende week terug. Nu weet ik wel een reden voor het vele plassen. De kleine ligt lekker tegen mijn blaas aan te duwen, dus dat verklaart alles. Ach ik vond het wel schattig, zo klein en al zo eigenwijs. Tot nu toe iedere echo wel zo geweest. De kleine bepaald nu al wat ie wel of niet wilt. hahaha Bandenpijn is beduidend minder als ik vrij ben. En ik heb wat gevonden ( tenminste op papier) voor de spatadres. Er zou een speciaal soort therapie voor zijn voor zwangere vrouwen. Ik ben nu nog op zoek, naar een therapeut. Vandaag nog een leuke dag, want we hebben rondleiding op het KDV. Wil toch wel graag weten waar ons kindje naar toe gaat, en hoe het er aan toe gaat. Vrijdag komt dan eindelijk de babykamer. Ik verheug me er zo op. Gister weer spulletjes van mams gekregen, zo lief en leuk. Ow en ik heb iets anders moois ondekt. Kennen jullie de tekststickers voor op de muur? dat wilden wij eerst, maar door bobbelig behang kan dat niet. Nu heb ik een mooi alternatief gevonden: www.tekstdoeken.nl Zo mooi, gister bij de pretecho hing een voorbeeld, ik heb meteen om het adres gevraagd. Meiden, nog even terug komen op de vraag over buddy. Willen jullie dit wel? mij leek het wel handig. Maar wie wil er dan mijn buddy zijn? Het is wel nog vroeg, maar je weet maar nooit. Zo, ga ff douchen, zweet me een ongeluk