Haha, ik vind elke datum goed meiden, behalve 10 november (ja, als het dan komt is het natuurlijk meer dan welkom), want mijn schoonmoeder is dan jarig en het 1ste kindje van vriendjes broer is ook op 10 november geboren. Dus we hebben dan al 2 verjaardagen, zou wat zijn als er een 3e bij komt! Mijn vader zei gisteravond, het of ze komt/komen op 3 november. Dat is de verjaardag van mijn opa (zijn vader) die al overleden is toen ik 5 was. Heb vanmorgen nog een test gedaan, hier een foto: Bekijk bijlage 54856 Het is een beetje onduidelijk, maar die van vandaag is in het echt donkerder dan die van vrijdag! Gelukkig maar! Komen net bij mijn zus en vriend vandaan, die was ook helemaal in tranen. Terwijl ik had verwacht dat iedereen zou huilen, behalve zij, want ze is normaal heel nuchter! Kun je nagaan wat ik allemaal los maak bij iedereen, haha! Kleintje, hoe is het met het zoontje van je vriendin!? Doet ie het goed?! Mag ik vragen hoe hij heet, of wil je dat liever niet vertellen?! Susan, da's grappig! Sophie op jouw verjaardag! Wel leuk dan, 30 jaar verschil! Kun je het lekker elk jaar in 1x vieren! Is ook wel makkelijk toch! Hoe gaat het met Sophie?! Majo, hoe is het met je fysiek!? Is het nog een beetje vol te houden?! Je zou ook vast wel eerder met verlof gaan he?! Spannendetijden, ik hoop dat het moment voor jou ook gaat komen, het is echt super om te doen! Bright, haha, last van hormoontjes?! Maar het was idd geweldig! Je weet vast nog wel hoe het voelt! Klingel is lekker een weekendje weg dit weekend! Lekker genieten meid! Sinja, hoe is het met jou?! Nog zo aan het overgeven?! Daar heb ik trouwens nog geen last van. Wel dat het af en toe omhoog komt, maar verder (gelukkig) nog niet! Maar wie weet! Ik ga even lekker op de bank liggen! Ben kapot! Fijne middag! Liefs loesie
Susan wat grappig dat Sophie op jouw verjaardag is geboren! Dat is wel een heeeel speciaal cadeautje! Hoe is jouw bevalling gegaan? Je lag opgenomen in het ziekenhuis begrijp ik? En dus een keizersnede, is het je mee- of tegengevallen? Kleintje, wat leuk dat je vriendin ook een zoontje heeft! Ze zullen dus maar heel weinig schelen! Echt leuk! Wist je dat zij ook een jongetje kreeg? En weet zij het van jullie? Loesie je kunt inderdaad zien dat die van vandaag nog donkerder is Echt zo leuk dat je hier bent. Krijg er weer een brok van in mijn keel. Ben echt blij voor jullie! Mijn eerste keer overgeven was met 4 weken en 4 dagen maar daarna was het alleen maar misselijk zijn tot 6 weken en 2 dagen. Vanaf toen (is dus pas 1,5 week geleden) iedere dag kotsen. Meiden, gister dus 1 dagje niet gekotst en bijna niet misselijk. Nou echt belachelijk, maar dan ga ik me dus direct héél veel zorgen maken. Waarom ben ik niet misseiljk vandaag? Er zou toch niets mis zijn? Tja, het is ook nooit goed Heb vanacht (hadden verlovingsfeestje) nog zitten googlen voor meer ervaringen. Maar....vandaag weer hartstikke misselijk. Hoewel: heb nog niet overgegeven! Maar denk dat ik er maar gewoon van moet genieten dat t even iets beter gaat! En gelukkig dinsdag de 2e echo. Morgen moeten we trouwens naar de uroloog voor vriend. Die afspraak hadden we begin december al gemaakt, maar er was pas 1 maart plek!! We hoopte toen al stiekum dat we zwanger die onderzoeken in konden gaan. Vriend heeft spataderen op/in zijn balzak en heeft er regelmatig veel last van. Er is verder nooit onderzoek gedaan bij hem, dus dat gaat vanaf morgen gebeuren. Wel héél fijn dat we zwanger al die onderzoeken (en misschien spatader-operatie?) kunnen ondergaan. Geeft heel veel meer rust
Sinja, ik zou ook gaan! En kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat je ondertussen gewoon zwanger bent geraakt! Dan kan ook alles bij vriendje genezen (mochten ze wat doen) en aansterken en als je voor een 2e gaat, dan is het vast een stuk beter! Haha, dat je weer een brok krijgt, lief hoor! En over dat niet misselijk zijn! Kan me dat heel goed voorstellen! Toch is het nergens voor nodig! (zeg ik, haha!) Jij bent gewoon superzwanger! Ik zie jouw banner trouwens heel wazig. Je kunt wel zien hoelang je zwanger bent, (ook wel vager) maar daaronder, dat verhaaltje is niet te lezen, dan lijkt het net of er stukjes van de letters weg zijn! Dat valt me vaker op bij sommige banners en diegene zelf ziet hem dan wel goed. Zie je die van mij wel duidelijk?! Heb net mijn duocollega gebeld (zij werkt op ma-di, ik de rest) ze is 57/58 en ze grapt altijd dat ze m'n moeder had kunnen zijn. Ik belde dus en zei: wilde je even zeggen dat je surrogaatoma wordt! Ook gelijk in tranen! haha! Ik ga hier een hobby van maken, dit is echt superleuk om te doen! Wil nu ik zwanger ben gaan borduren (lekker degelijk he?) weet alleen nog niet wat. Ga alvast eens neuzen! Liefs
Whaaaaaaa Loesie, je bent zwanger! Wat een topnieuws!!! Echt geweldig, ben super blij voor jullie. En erg leuk te lezen dat iedereen zo heerlijk emotioneel is. Genieten hoor!!! En over dat borduren, heel herkenbaar...Alleen ben ik aan het haken geslagen. Heb allemaal dekentjes gehaakt (voor in de wagen en in de wieg) Heb al de lakentjes gemaakt, slabbetjes (achter de naaimachine) Heb voor aan de vlag een blauw/wit geruite wimpel gemaakt. Allemaal erg leuk en ontspannend om te doen, dus gewoon gaan beginnen.... Ze bij ons in zo'n handwerkwinkel van die kant en klare slabbetjes en daar kan je dan op borduren, die borduurrand zit al in het slabbetje gemaakt, misschien is dat een idee??? Verder hier een heerlijk relaxed dagje, vanmorgen alle klusjes in huis afgemaakt, bed staat hoog (wat is dat lekker in en vooral uitstappen!!!) Nu alleen nog de vluchttas klaarmaken en de stickers op de enveloppen en dan ben ik volgens mij echt klaar....Heerlijk nog 4 weken relaxen... Geniet allemaal van deze regenachtige zondag... XXx
@Zoe en Loesie: Tjee.... wat zijn jullie creatief zeg... als ik nou ergens géén zin in heb , hahaha. @Sinja: ik kan jouw banner wel lezen hoor, de lettertjes zijn echter iets kleiner dan bij die van Loesie volgens mij en staan iets dichter op elkaar. Enne...logisch hoor, dat je je even wat onzekerder voelt als je zwangerschapskwaaltjes minder worden. Hebben wij ook allemaal gehad!! @Zoe: Dus..bijna klaar met alle 'to do' dingen....dat moet lekker zijn. En nu dan nog genieten van de laatste rustige weekjes. @Loesie: Wederom een mooie (nog duidelijkere) test !! En wat een lieve reacties van iedereen!! Hier niet eerder met verlof.....zit al ééuwen thuis helaas..... 4 december 2009 m'n laatste werkdag gehad, dusse....al bijna 3 mnd bij huis. Alleen 2x in de week paar uurtjes therapeutisch. Wilde zóóó graag dat het anders was.....wordt soms echt depri van het thuiszitten , op moment niet zo lekker in m'n velletje helaas. Nou ja....proberen positief te blijven, gaat vanzelf wel weer beter .
Loesie, Fijn dat je test al weer duidelijker is! Mijn vriendin is weer thuis met de kleine en alles gaat goed! Alleen het voeden gaat nog wat lastig. De naam hou ik liever voor mezelf. Kan hem wel PB-en. En wat borduren betreft, Je kan zo'n ouderwets borduurwerkje maken waar je straks de naam, geboortedatum enzo van het kindje op kan zetten. En dan laten inlijsten voor op de baby kamer. Wil ik eigenlijk ook nog gaan maken. Ik hou zo van die ouderwetse dingetjes. Heb ook al een zilveren spaarpotje en rammelaar gevraagd van onze ouders/schoonouders. Sinja, Ja leuk he! Ik dacht echt dat ze een meisje zou krijgen. Maar dus toch een jongen. Ze wist het zelf niet van te voren. En ze weet niet wat wij krijgen. Wou ze absoluut niet weten. Dus dat heb ik maar gerespecteerd . Ze woont aan de andere kant van het land dus heel vaak zien we elkaar niet. dat maakte het wel makkelijker het niet te zeggen. Zoe, oja bed omhoog moet hier ook nog. Mijn schoonmoeder zei al...... Jaaaa dat is echt veel fijner. Met andere woorden: ZET dat bed omhoog want ik ben bang dat je eerder gaat bevallen. Behalve het bed moet ik ook nog mijn tasje inpakken en dan ben ik klaar. Owja en postzegels plakken. Majo, hoe gaat ie met jou? Vriendlief had vandaag poets aanvallen. Hij heeft achter de wasmachine schoongemaakt en de hele keuken geschrobt. Iets wat we sinds die 2 jaar dat we hier wonen nog NOOIT gedaan hebben. Misschien komt he tomdat ik vanmorgen zei dat ik krampen in mijn buik had. Heb dus wel het idee dat het allemaal al een beetje begint te rommelen. En van mij mag het kindje ook komen. zeker nu mijn vriendin bevallen is wil ik ook. Waarschijnlijk deze week naar het noorden om haar op te zoeken. Nu kan het namelijk nog. Als ik voorbij de 37 weken ben wordt het voor mij ook wel spannend om nog die kant op te gaan. Maar aan de andere kant....... misschien blijft hij ook wel zitten tot 42 weken. Alhoewel ik dat niet hoop. Zo rond de 38,5/39 weken lijkt mij ideaal Ow en is het trouwens raar dat ik nog gewoon fiets met 36,5 week zwanger zijn????
Goedemorgen! Kleintje, als jij wil fietsen, moet je dat lekker doen! Maar pas op dat je nie valt hoor! Doe het rustig aan! Pb de naam maar even, als je wil! Heb totaal geen inspiratie voor jongensnamen, echt TE erg! We hebben 1 naam die we beide mooi vinden en die wordt hem dan ook als we een jongetje krijgen, maar ja, als er dan iemand uit de buurt/familie ook die naam heeft, dan moeten we op zoek! Dat is idd ook nog een leuk idee, van dat borduren... nadeel is dan wel dat ik daar nog nie mee kan beginnen, haha! Mijn vriendin had laatst een Jip en Janneke abc gekregen...nu hou ik niet zo van J&J, maar misschien kan ik iets anders vinden! Zoe, dankjewel lieverd, voor je felicitaties!!!! We genieten ook echt! Het kan altijd mis gaan, maar dat kan bij iedereen! En het is idd heerlijk om iedereen te vertellen! Maar dat gevoel ken je vast nog wel! En wat heb je een PRACHTIG kamertje! Helemaal super!!! Majo, ik had begrepen dat je minder moest werken, maar nog wel werkte! Bah meid, ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt! Dat, ga afleiding zoeken, komt je vast ook wel de neus uit! Zou het ook verschrikkelijk vinden om al die tijd thuis te zitten! Knuffel voor jou! Vanmorgen Dusseldorf gebeld, assistente ook helemaal blij voor me. Mag in Deventer de echo laten doen, maar moest wel proberen om dat over 2 weken te doen. Dan ben ik 6 weken en 4 dagen en zouden/moeten ze een hartje(s) kunnen zien. Wilden ze dat niet in Deventer, zo vroeg, dan moet ik toch nog een keer naar Dusseldorf...Prima! Moet de utrogestan nog doorgebruiken tot 1ste echo (bleeeh, maar alles voor een goed doel) en suprefact (neusspray) 2 weken tot na de test. Ik hou gewoon die donderdag aan (2 weken na punctie) dus nog tot donderdag over een week! Nu nog even dokter gebeld over de meds die ik gebruik voor astma, of dat gewoon nog mag. En moest de apotheek ook nog even bellen. Het is zo gek als ik mezelf hoor zeggen dat ik zwanger ben... Maar ontzettend leuk natuurlijk! Ik ben benieuwd welke baby het eerst komt hier! Liefs!
Goedemorgen, goh ben ik alweer hier...Straks worden jullie me nog spuugzat... De koelkast hier is stuk, al een week, en vandaag komt eindelijk de monteur. Zit dus al vanaf 8 uur aangekleed en wel op de bank...Hoop dat dat ding vandaag gemaakt kan worden, wat een ramp zeg zonder koelkast, kan echt niets bewaren... Loesie, je staat er gelukkig positief in. Het kan idd fout gaan, maar het gaat vaker goed dan fout. En nu ben je zwanger en gewoon 40 weken!!! Kleintje, zet je bedje maar lekker hoog hoor, het is zo fijn uitstappen. Instappen is iets meer klimwerk, maar ook goed te doen. Hier staat het bed op charmante Heineken kratten, de klossen van de welzorg waren te klein voor de poten.... Fijn he dat alles af is, word nu af en toe best zenuwlappig.... En ik fiets ook nog hoor, vind het nog heerlijk, beter dan lopen iig en je hebt nog een beetje beweging... Nou ga maar even met de adresstickers aan de gang. Gister vielen de onderste adressen van de sticker af, zal wel iets met de instellingen te maken hebben, ga ff ploeteren... Pr dag allemaal XXX
Loesie, Dus nog twee weekjes wachten op de echo. Maar er moet natuurlijk wel iets te zien zijn, dus niet te vroeg. Ik ga deze week denk ik ook even bij de hobby winkel kijken voor een borduurwerkje. Mij lijkt iets met nijntje erg leuk. En mocht ik het niet af krijgen dan schuif ik het wel door naar mijn moeder. Die maakt altijd borduurwerken van iedereen af die geen zin/tijd meer heeft Zoe, Wij gaan het bed ook op kratten zetten. Ons bed heeft geen poten maar panelen. Dus die klossen gaat ook niet lukken. Vriendlief is al weken overal kratten aan het verzamelen. Zei dat hij ze donderdag onder het bed moet hebben want dan ben ik 37 weken. Dan nog even de ondersteek halen... Ok jij fietst dus ook nog, ffiieeww. Ben gisteren nog met mijn muziekgroepje mee geweest om op te treden. Hihii we spelen altijd per 20 minuten maar dat was nog net vol te houden. Ik wou gewoon te graag mee . Maar dit was wel de laatste keer voor de bevalling. Heb trouwens wel het idee dat het allemaal een beetje rommelt in mijn buik. Heb echt menstruatie achtige krampen en ook een keer wakker geworden van de krampen. Overdag valt het wel mee maar heb er vooral s nachts last van. Misschien al wat oefenweeeen of zo. Heb geen idee. Morgen maar even vragen aan de verloskundige. Het is nu iig nog te vroeg voor het babietje om geboren te worden. Nou ik ga evne aan mijn ontbijt.
Oeh kleintje je bent al aan het voorbereiden!! Spannend hoor! Wat zijn jullie gezellig aan het kletsen!!! Loesie, VAN HARTE GEFELICITEERD. Onwerkelijk allemaal he! Geniet ervan! Je hebt het verdiend!
Kleintje, je bent gek, ben je al aan het rommelen???? Kan natuurlijk heel goed, je bent ruim 36 weken...Hoop voor je dat dit gewoon voorwerk is, je moet toch nog lekker genieten van je verlof. Hier is alles rustig, heerlijk genieten dus nog. Merk wel dat ik super emo ben. Gister liggen janken in bed dat we nog maar 4 weken met z'n tweetjes zijn en daarna nooit meer...Gaat helemaal nergens over, maar het kan me soms zo overvallen dat alles anders is straks... Begrijp me niet verkeerd, ik kan niet wachten tot die kanjer er is...ach ik weet eigenlijk niet wat het is, waarschijnlijk een hormoongolf ofzo... Mijn man die weet soms echt niet wat hij met me aan moet, kan dan zo ontreddert kijken. Heb hem belooft dat alles weer goed komt uiteindelijk... Wij hebben de kratten trouwens gewoon bij een drankwinkel gehaald, (lege uiteraard). Moesten alleen statiegeld betalen, maar dat krijg je terug. Ik heb er wel antislip onder gedaan, ben toch bang te gaan glijden op het laminaat. En we hebben er ook een houten plankje opgezet zodat de poten van het bed niet beschadigen... Pff wat kan een mens ouwehoeren over kratten onder een bed...excuus daarvoor...Zit nog steeds te wachten op de monteur voor de koelkast, zou tussen 8 en 12 uur komen...Grrr waarom klopt dat nou nooit, het is verdorie kwart voor 12!!! Het zonnetje schijnt, ik wil lekker naar buiten!!! XXX
Loesie, welkom hier!!! Nestel je maar lekker op dit bankje, het is hier zo gezellig!! Kleintje, het kunnen idd wat oefenweeën zijn. Ik heb het ook een dag gehad. Een soort van menstruatie gevoel. En fietsen kan nog wel hoor! Ik fietste de ochtend van de bevalling nog samen met de hond. Lopen was voor mij niet meer prettg, en zo krijg je iig nog wat beweging Zoe, hahaha heerlijk he die hormonsters Ik heb er zelf weinig last van gehad. Vond vriendlief ook niet zo erg volgens mij. Het is een gek idee he dat jullie straks met z'n 3-en zijn.....en als jullie ventje er eenmaal is, is het net of het nooit anders is geweest. Geniet nog lekker van je verlof en ik hoop dat de monteur er nu ook eindelijk eens is. Nou ik zal een hapje eten en dan even lekker eruit met Ruben en de hond. Het is hier ook heerlijk weer! Liefs
Zoe, nou je hoeft je niet te schamen hoor. Hier precies hetzelfde. Vooral savonds in bed lig ik onderhand elke avond te janken. Komt ook door de vermoeidheid want over dag ben k helemaal happy. Maar inderdaad...... straks niet meer met zijn 2-en, al die verantwoordelijkheid, kan ik het wel...... Maar nu ben ik weer helemaal blij en kan ik niet wachten. Wat het rommelen betreft, ik geloof niet dat de bevalling er snel in zit hoor. Moet nog 3,5 week. Zelf zou ik het niet erg vinden als de kleine 1 of 2 weken te vroeg komt. Zeker nu mijn vriendinnetje bevallen is wil ik ook! Misschien ben ik af en toe zelfs een beetje jaloers. Maar zijn ook de gevoelens van de ICSI die weer boven komen en dan vergeet ik dat ik zwanger ben en straks ook een kindje heb. Gek he. Die anti-slip is een goed idee! Ik had van die antislip mat gekocht bij de Ikea voor tussen de commode en het aankleedkussen. En dat heb ik natuurlijk nog heel veel over! Kan ik mooi daar voor gebruiken. Ik had ook al tegen vriendlief gezegd dat hij gewoon naar de appie moet gaan voor lege kratjes. Maar om een of andere reden wil hij dat niet. ghihi of hij wil een smoesje hebben om veel bier te mogen kopen Jewel, Inderdaad een soort menstruatie kramp. Wordt er wel een beetje zenuwachtig van. Zeker toen ik vannacht wakker werd. Dan slaap je het eerste half uur niet omdat ik zat te wachten op meer krampjes. Maar die kwamen natuurlijk niet . En vannacht om 5:30 was hier op ZP ook niet veel te beleven dus was maar weer gaan slapen. Smakelijk! En lekker wandelen daar is het nu wel weer voor! Ik ga zo ook even naar buiten. Maar eerst even een bammetje eten en nog even onder de douche!
Hee meiden, wat een gezellige boel hier!!! Alleen vreemd dat ik geen berichtjes meer kreeg?! @fietsen, gewoon doen! Je voelt zelf prima aan wat je wel en niet kan doen. Toen ik bij 19 wkn zwangerschap 2 uur ging hockeyen, merkte ik dus dat ik dat niet meer kon doen hahaha (bij 17 wkn volleyballen ging wel goed trouwens...) @borduren, ik heb van mn zus het borduurwerk gekregen van woezel en pip (en dan nauurlijk die roze met Sophie's naam en geboortedatum in de ballon). Sowieso hebben ze van W&P leuke werkjes Loesie!! Zelf heb ik het ABC van Forever Friends. Erg mooi ding hoor! Heb er 10 jr over gedaan (jaja, was toen al bezig voor mn moppie ) @krampen, dat zijn vast en zeker oefenweeen (of evt indalen als dat nog niet is gebeurd?). Heb ze zelf nooit gehad dus kan er niet over meepraten. Zegt idd nix over of de kleine zich vlot aandient hoor! En komt idd vaak 's nachts omdat je dan in rust bent.............. @Zoe, hoop dat de monteur nu al wel is geweest! @keizersnede, viel me 100% mee! Maar ja, had natuurlijk geen weeen gehad dus ging er heel relaxed in. Kreeg na afloop een morfinepomp aan mn infuus gehangen dus kon mezelf dat toedienen, indien nodig, en dat heeft het herstel gigantisch bevorderd! Normaal krijg je zo'n pomp niet, maar prikken in je been, dus ik was kennelijk een uitzondering Ze vonden me vast erg aardig @Sophie, met haar gaat alles goed! A.s zaterdag alweer 4 mnd!! Het gaat zo allejezus hard, niet normaal! Woensdag krijgt ze zelfs al haar 3e vaccinatie prikjes!! En bij 4 mnd mogen ze al fruit- en groentehapjes... Nu ga ik daar wel even mee wachten want ze is gehaald bij 37.3 wkn dus 2.5 wk te vroeg en daarnaast is het geen grote eter/drinker en die flesvoeding is nu ff belangrijker dan die paar hapjes fruit... Enne, dan heb ik al helemaal het idee dat ze zo groot is al Oh als ik jullie zo hoor, wil ik weeeeeeeeeeeeer!!!! Maar ja, idee was om in sept al het zkh te bellen voor nr 2 maar denk dat we toch nog een jaartje wachten ermee. Miss al wel stoppen met de pil in sept niet dat we spontaan zwanger worden hoor (gebeurt nl altijd bij anderen) Ik ga weer verder hier op werk!! Liefs Suus
Dames, over 2 weken mijn 1ste echo!!! De ivf-verpleegkundige in Deventer was superblij voor me. Toen ze zei dat ze even iets moest halen, toen hoorde ik haar het verhaal vertellen tegen haar collega, haha, zo leuk! Toen kwam ze terug: heel verbaasd, omdat ik 12 januari de evaluatie in Deventer nog had gehad! En 1,5 maand later, ben ik zwanger! Ze wilde eerst echo bij 7 weken plannen, maar toen ik aangaf dat ze het in DD graag rond 6 weken wilde, heeft ze het met 6 weken en 4 dagen gedaan... 15 maart om 9.30! Ik kan niet wachten!!! Smak!
Loesie, 15 maart!! Tijd gaat hartstikke snel joh! Let maar op! Oh ja Sinja, het zegt nix als je 1 dag niet hoeft te kotsen hoor! Ik heb in totaal maar 5x gespuugd ofzo...........en er is mooi meisje uit gekomen
Loesie, Fijn! Nu kan je gaan aftellen naar de de echo!!!! En wat leuk dat de verpleegkundige zo enthousiast was.
Ik zou jullie nog spammen met fotos van het kamertje! Nou bij deze! Zoals je ziet is het maar een klein kamertje (1,70 bij 3 meter). Maar wel heel schattig.