Verlengde Wachtbankje II

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jewel83, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh Kleintje, ik verlang juist naar mn dikke buik!! Ben zelfs (nu al, jaja) jaloers op elke zwangere die ik maar zie en/of hoor! En dat terwijl ik al mn aandacht aan mn Sophietje wil geven. Hoe dubbel kan het zijn he :D
    En Zora, tijd gaat op een gegeven moment idd erg snel! Komt ook omdat je telkens naar iets toeleeft: 1e echo, 12 wkn grens, evt geslachtsbepaling bij 16 wkn?, 20 wkn echo, 26 wkn grens, 28 wkn grens, verlof, 37 wkn grens en huppakee je gaat al bijna bevallen!!!

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    haaha Suus, dat heb je goed opgeschreven:D

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Welk deel bedoel je? Van die dikke buik of alle toeleefmomenten binnen een zwangerschap?
    Zou wel fijn zijn als ik niet de enige idioot ben die de dikke buik mist ;) (nou moet ik wel zeggen dat ik flierefluitend de zwangerschap heb doorlopen..........)

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Susan, mijn schoonzusje wou haar buik nog helemaal niet kwijt.... Had dat net uitgebreid aan ons verteld en toen beviel ze al met 36,5 week......

Net lekker koekjes gebakken....hmmmmm. Alleen het nadeel is dat ik ze nu ook op mag eten....

En vanmiddag weer lekker borrel op kantoor bij vriendlief. Hebben een dikke klapper gemaakt met hun bedrijf dus de champagne mag open :).

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, jij dus lekker aan de Jip en Janneke champi strax? ;)

Goh ben echt blij dat ik niet de enige ben die de dikke buik mist maar jouw schoonzusje dus ook :D
    Wil ook eigenlijk nu al wel zwanger zijn maar ja, door de ks mag het nog niet en ik wil dat de omstandigheden thuis beter zijn. Zolder moet verbouwd worden nl voor kindje 2, daarnaast vind ik dat manlief ander werk moet hebben (waarbij hij geen 24 uurs diensten draait want anders wordt het voor mij alleen toch wel al te dol) en het moet nog willen lukken natuurlijk!! Laten we vooral dat laatste niet vergeten ;)

6. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Haha suus, ik mis het ook heel erg. Gewoon dat speciale gevoel en dat iedereen naar je kijkt. En het gevoel van de blijde verwachting.
    Als ik ff het ziek-zijn wegdenk, dan zou ik zo weer willen!

Ik bedoelde trouwens Rennies, haha!
    Gaviscon kan wel, maar wordt niet altijd aangeraden.
    Maalox kreeg ik in het zkh voorgeschreven, dus schijnbaar ook niet erg.
    Maar goed, ff checke bij de apotheek of arts is altijd slim natuurlijk!

Zora, wow, je hebt een datum. Duurt inderdaad veeeeeel te lang, hoor. Dat vind ik nou ook. Maar helaas heb je geen keus, uitzitten maar!
    Je weet vast nog wel hoe erg ik in de war was toen!

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Vind het echt spannend Kleintje! Ben benieuwd wanneer je knul komt :D

Zora, voor je het weet is het vast al zover! :):):)

Loesie hoe bevalt het zwanger zijn? :D

Sooner, maar nu kijkt vast ook iedereen, naar je prachtige kindje :D

Traantje, wat gek. Ik ben 26 dus vanwege leeftijd zou ik ook zeker niet naar de gynaecoloog hoeven. Verder bij mij ook geen 'problemen'. Maar goed, dr. Kremer heeft ons doorverwezen naar de gyn. En eigenlijk vind ik dat ook wel prima. De vk hier is een supergrote praktijk met 10 verschillende verloskundigen dus zo heel persoonlijk is dat toch ook allemaal niet. En wil toch al in het ziekenhuis bevallen. Tis ook wel makkelijk, even tussendoor onder werktijd en volgens mij ook meer echo's ;)
    Traantje hoe was je intake?

8. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Heb hier ook een vaste voorraad Rennies in mijn tas zitten. Mag ze gewoon slikken van de verloskundige. Maar niet meer dan 14 :O per dag (staat in de bijsluiter). Maar vaak neem ik ze alleen als het echt nodig is. Graviscon vind ik echt te goor. Dus dat raad ik echt niemand aan.

Sinja, Ja spannend he! Jij bent ook al weer bijna 9 weken zwanger. Gaat snel!

Hier nog wat nesteldrang. Moest echt al 3 maanden de verzekering bellen om het een en ander te regelen en nog meer van die regel dingen. Nu 2 uurtjes verder heb ik alles kunnen afstrepen van mijn lijstje. Dat geeft weer een fijn gevoel!

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey dames!!

Gezellige boel hier, er wordt lekker druk geschreven.
    Allemaal spannende eerste echo's voor de boeg de komende weken, altijd weer spannend. Kleintje....bij jou wordt het u echt spannend. Aftellen geblazen.
    En de bevallen moeders dus alweer toe aan een tweede dikke buik?!

Vandaag is beste vriendinnetje hier vanuit westen v/h land, gezellig. Vanmorgen saampies gezichtsbehandeling gehad 'héééérlijk), daarna lekker geluncht en nu allebei achter de laptop, hahaha. Straks nog even een filmpie kijken en dan komt manlief ook alweer thuis. Morgen pretecho met de beide moeders, ben benieuwd. Hoop dat die van ons zich toch iets meer laat zien dan bij jou confidence. Maar aan de andere kant....3x voor een echo is ook wel leuk.Hier met 30 wkn weer een echo w.s. Hoorde gisteren bij de zwanger&fit dat de vk hier dat sinds kort met 30 weken ook doen (groeiecho). Nou...laat maar komen al die echo's hoor!!
    Druk weekje komende dagen. Morgen pretecho, maandag vk en kraamzorgbezoek en fysio, dinsdagavond bevallingsinfoavond in het zkh. Druk druk druk, maar wel leuk allemaal.

Nou...fijne dag nog allemaal!!

Toedels!! Lfs Majo

10. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Wanneer kregen jullie eigenlijk een buikje? Ik ben nu 9 weken zwanger en je begint het echt al te zien. Denk elke keer dat ik het me verbeeldt, maar het is toch echt zo. Heb van mezelf echt nauwelijks buik, maar heb nu echt al zo'n laag plof buikje :D
    Een vriendin van mij is 16 weken zwanger en heeft net haar eerste zwangerschapsbroek gekocht, maar dat ga ik niet halen denk ik :D :D Ben overigens ook misselijker dan dat ik eerst was, HCG piek zeker!

@ Sinja: ik weet het dan ook niet waarom jij naar de gyn moet... ach ook prima toch?! De intake van de vk stelde niet veel voor. Ik snap wel waarom ik elke keer zo duizelig ben. Bloeddruk was 110/60! Hoe gaat het met je misselijkheid?

11. Maria74

Maria74 Niet meer actief

@Traantje: hier precies zo met die bloeddruk en idd ook af en toe duizelingen!

@Majo o wat leuk weer een echo, ga maar lekker liggen genieten

@Susan ik snap dat je het mist, ik kan niet wachten tot ik een buik krijg: wat zal ik trots zijn!

@Zora de 1e echo!!! ik had m pas bij 7w1d en dat vond ik ook lang duren maar prima, dan zie je tenminste meteen wat.

@Loesie zit je nog op je roze wolk?

@All heb gister aan mijn nieuwe baas (ben 1 feb begonnen proeftijd tot 1 april) verteld dat ik zwanger ben omdat ik eerlijk en duidelijk wilde zijn. Hij vond het heel leuk voor ons, maar vertelde dat onze conservatieve directie daar wel eens heel anders over zou kunnen denken. Heel jammer, maar goed we zullen zien wat er uitkomt....

fijn weekeinde allemaal!

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ha meiden,

ben er nog wel hoor, vanaf mijn roze wolk!
    Erg druk gehad en ben kapot!
    Bedankt voor de tips voor brandend maagzuur!

Zora, kan me voorstellen dat je het lang vindt duren, maar je kunt dan wel mooi veel zien! Bij mij is het denk ik nog een garnaaltje met 6.4 weken!

Sinja, het bevalt prima hier hoor!!!

Majo, leuk dat je vriendin er was! Welke film hebben jullie gekeken?! Gezichtsbehandeling, wow, dat zie ik ook wel zitten!

Susan en de rest, kan me best voorstellen dat jullie die buik missen...mijn zus had dat trouwens ook heel erg. Gewoon 's avonds, dat intieme moment met de baby...nu ligt de baby in bed en zit jij beneden, haha!
    En dat zelfs Sooner er naar verlangt, met haar misselijkheid tijdens de zwangerschap, zegt ook wel wat!

Traantje, dat kan best hoor! Zijn zelfs meiden die met 6 weken al in positiekleding lopen. Mijn collega die afgelopen november bevallen is van een meisje, die liep ook al zo snel met positiekleding! Minder dat je je wat misselijk voelt!

Maria...hhhmmm...wat vreemd dat ze misschien zo raar reageren...maarja, wat willen/kunnen ze er aan doen dan?! Niks toch?!?

euh...las nog iets over bright, die een druk meisje had...en verder weet ik het echt nie meer...sorry meiden, nie persoonlijk bedoeld!

Oja, kleintje die 'zat' was van haar buik! Je bent gewoon ook hartstikke nieuwsgierig naar de kleine volgens mij! En dat kan ik me ook goed voorstellen!
    Zei gister zelf al tegen vriendje: ben zo benieuwd hoe de baby/baby's eruit gaan zien! Haha, nu lijkt het nog nergens op!

mijn lesbische collega die via KID zwanger is geraakt heeft het vandaag ook aan de rest van de collega's verteld!
    Ik zat met haar alleen in de koffiekamer, komt een mannelijke collega binnen, zegt hij; nou, 3x raden waar jullie het over hebben! haha! We hadden het idd over zwanger zijn enz!

Ik ga weer!

Knuffel voor jullie en voor de beebjes!

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Traantje, HCG piek zit idd bij 9-10 wkn dus dat je nu misselijker bent, zou goed kunnen!

Positiekleding: hier ook al vrij vroeg mee begonnen :D

14. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hallo dames,
    er wodr weer druk gebabbeld, de 1 mist ze buik de ander wil al een buik met 9 weken( zijn echt je darmen traantje) maar leuk is het allemaal wel.
    hier zijn we gister weer goedgekeurd bij de vk, leuke echo zag al heel goed gezichtje oogjes mondje armpjes en vingertjes oja en ook nog ribbetjes gezien geweldig. verder lag me placenta aan de voorkant waardoor ik de kleine missch wat later kan voelen zei de vk. vanaf wanneer kunnen ze eigenlijk zien wat het word, we worden nu wel erg nieuwsgierig.

liefs regi

15. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden,

Kletserdeklets!! Wat gezellig hier!!

@Regi,
    Ik heb ook de placenta aan de voorkant en voelde de eerste plopjes met 15/16 weken. Vanaf 21 weken echt goed en vanaf 22 weken dagelijks.
    Wij konden met 20 weken goed zien wat het werd, maar volgens mij kan het ook eerder.

@Loesie,
    Haha, goed onthouden hoor. Inderdaad zei ik iets over een druk meisje ;)
    Wat fijn dat je een collega hebt die ook zwanger is, kun je lekker kletsen!

@Maria,
    Nou afwachten dan maar qua je werk. Wel lastig hoor die onzekere positie. Ik duim voor goed nieuws.

@Traantje,
    Ik had op een gegeven moment een bloeddruk van 110/55. Wel veel last van vermoeidheid, maar geen duizelingen. Voordeel is wel dat je lekker zoute dropjes kunt eten ;)

@Majo,
    Oh leuk!!! Wanneer heb je de echo?

@Zora,
    Inderdaad nog even wachten, maar wat er al is gezegd dat krijg je zeker weten hartactiviteit te zien!! Let maar op, de dagen vliegen voorbij ;)

Ben ik nog iemand vergeten?
    Oh ja buikies missen enzo. Ik mis mijn oude buikie, haha. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk zo, maar denk af en toe wel terug aan mijn slanke buikie. Hoop dat die wel terugkomt na de bevalling.

Liefs

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen,

Regi, wat fijn dat je weer goed door de keuring bent gekomen! Zo bij bright te horen, valt het nog wel mee, wanneer je de kleine kunt voelen! lijkt me zo'n mooi moment!

Bright, haha, je krijgt vast je oude figuurtje terug. Ik had ook een slanke collega, die is in november bevallen en die is zelfs nog slanker...

Hier...gister kwamen pa en ma even op bezoek. Hadden ze een tutknuffeltje meegenomen en 2 grote fotolijsten met een rode achtergrond en daar hadden ze een rompertje in gedaan, één met: mama is de aller aller allerliefste
    en één met: papa is de aller aller allerliefst!
    Schattig he?!? Staat echt leuk, eigenlijk zonde om eruit te halen, haha!

Over een week en 2 dagen weten we meer! Ben wel zooooooooooo benieuwd of alles goed is en er een hartje of hartjes kloppen!
    Dan pas ga ik achterover liggen op mijn roze wolk!
    Maar ik geniet nu ook hoor!

Ik ga me ff aankleden!

Fijne dag!
    Liefs

17. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Zo...een tijdje niet geweest en meteen nieuwe dames erbij!
    Zora en Traantje, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ik word er altijd zo blij van nieuwe zwangeren! :)

Bright, hihi, jij dus heimwee naar je oude buik...Ik hoop dat je hem terugkrijgt. Die van mij is allang nog niet de oude, al was hij ervoor ook niet echt slank ;)

Ik mis mijn buik ook wel wat, vooral als ik andere zwangeren zie. Dan wil ik ook wel weer :) Maar op het laatst zat mijn buik toch echt wel in de weg en had ik er last van. Maar dat kwam misschien ook wel omdat Ruben een 8 ponder was ;)

Loesie, ben ook heel erg benieuwd of het er nou 1 of 2 hartjes zijn! Spannend hè dat wachten. Wat ongeloofelijk lief van je ouders zeg! Idd zonde om ze eruit te halen. Ik weet niet welke maat het is maar als het mt 50 is, die hebben ze toch niet heel lang aan en dan kun je ze erna weer inlijsten. Ik heb het eerste pakje + sokjes en mutsje ingelijst. En ik heb de eerste kleertjes ook al opgeruimd :( daar past hij niet meer in. Het is toch wat een afscheid van de eerste weekjes...snik....Het gaat zo snel!

Regi, jij gaat ook snel zeg! Leuk hè dat je alles al zo goed kunt zien, met deze termijn zie je ook het meest. Ik had de placenta ook voor en ik voelde vanaf week 18 plopjes en met week 20 al echt wat schopjes.

Meiden die wachten op de eerste echo: Succes!! Ik ga voor jullie duimen! Maar alles is vast helemaal goed!
    En de rest natuurlijk ook succes :)

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Traantje: Hier in begin ook langzaampjes een klein buikje (darmen w.s.), eerste positiekleding had ik pas aan met 19/20/21 weken. Sommige normale broeken kon ik tot week 21 nog wel aan.

@Maria: Jeetje...dat is dan ook best spannend met je nieuwe baan. Hopelijk gaan ze niet 'moeilijk' doen en mag je straks gewoon blijven!!

@Regi: Ook weer een echo gehad dus. Leuk he...je gaat steeds meer zien!! Op de site v/d pretecho las ik volgens mij dat ze vanaf 16 weken al een geslachtsbepaling kunnen doen.

@Bright: Haha...grappig dat jij je slanke buik weer een beetje mist. Komt vast weer helemaal goed na de bevalling. Flink borstvoeding geven (mocht je dat willen en mocht het lukken), dan vliegen de kilo's er weer af straks!!

@Loesie: Wat lief dat je ouders 2 ingelijste rompertjes kwamen brengen!! En wat leuk dat je zo lekker met je zwangere collega kunt kletsen!! Nog een dikke week (die is zó voorbij!!) en dan je eerste echo!!

@Jewel: Hoe is het met de kleine Ruben? gaat alles goed? Ook alweer een maand en bijna een week. Gaat écht snel he?!!

Wij vanmorgen voor pretecho geweest met de beide oma's :). Nou Confidence....hier net zo'n eigenwijsje als bij jullie ;). Ligt heerlijk met z'n koppie onderin m'n bekken tegen m'n blaas aan (vandaar dat ik 's nachts om de 2 uur wakker wordt om te plassen). Doordat ie zo laag ligt was gezichtje niet zo goed te zien (wij vonden dat je het nog aardig goed zag :)). Alles weer van top tot teen nagekeken en opgemeten. Alleen hoofdje lukte dus niet om de groei te meten omdat het te diep lag. Buikomvang was precies van 26 weken en 1 dag :). Heeft in elk geval mijn voeten :) tweede teen even lang als grote teen, hihihi. Kregen 20 euro korting omdat zij vond dat we het kindje niet helemaal mooi in beeld kregen en mogen dan nog keertje terugkomen en betalen dan 30 euro. Nou ja...die 10 dan weer extra....gaan dus wel weer even nieuwe afspraak maken voor over week of 2. En dan maar hopen dat ie anders ligt. Moest zelfs even heen en weer draaien, rondjes lopen en op en neer springen...hielp helaas niets...draaide wel en bewoog genoeg, maar alleen maar nog meer uit beeld :). Beide oma's vonden het geweldig allemaal.

19. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Ach Majo, nu al een eigenwijsje. Dat wordt nog leuk straks ;)

20. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Majo, wat leuk een pret echo! En fijn dat de kleine mooi op schema ligt! Nu de kleine hier in gedaald is moet ik veel vaker plassen. Gisteren was wel gek. Mijn zusje drukte boven op mijn buik om het voetje te voelen en ik voel de druk op mijn blaas..... Die 20 cm lager zat. Erg gek gevoel, wel grappig.

Jewel, Ik snap wel dat je je buik mist. Ik denk ook wel dat ik die van mij ga missen ook al wil ik hem nu liever kwijt. Gisteren mijn teennagels weer geknipt. Dat was echt verschrikkelijk. Kan er gewoon niet meer bij. En dan te bedenken dat onze kleine ongeveer op 6 pond wordt geschat straks bij 40 weken.

Loesie, Wat leuk!!!! Je kan het ook gewoon in het lijstje laten zitten. Waarschijnlijk zullen het niet de laatste kleertjes zijn die je gaat krijgen! Hier ook weer heen hele zak 62/68 gekregen van een vriendin van mijn zus. Die had zo veel gekregen dat het weer naar mij doorgeschoven is. En lekker aftellen he naar de echo!

Maria, Ze mogen je volgens mij niet afwijzen omdat je zwanger bent. Maar toch goed dat je het verteld hebt.. Heb ik toen ook gedaan. Ik was namelijk zwanger toen ik solliciteerde. Tijdens de eerste gesprekken was ik nog niet zwanger maar bij het arbeidsvoorwaardengesprek wel al. gelukkig was het bij mij toen geen probleem en ben ik de proeftijd doorgekomen.

Regi, Fijn een goede echo. Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde met 18 weken plopjes. Met 25 weken echte schopjes. En met 30 weken begon ik de kleine ook echt te voelen draaien enzo, dat je echt een kindje voelt. Met 20 weken zagen wij ook wat het was. En met de echo's van 32 en 36 weken was het onvermijdbaar en erg duidelijk. GHIHI.

Traantje, Die bloeddruk is alleen maar fijn joh. Ik had altijd 65-70 als onderdruk en nu de laatste twee weken is hij 80-85. Hij gaat altijd wel een beetje om hoog op het einde. Maar vriendin van mij begon al op 85-90 en zat dus de laatste weken met 100-110. En dat wil je echt niet.

Bright, Ghihi wel op iedereen reageren maar hoe is het met jou??????

Stitchie, Ik zal je gisteren kijken bij ons topic. Hoe is het met je????

Hier is vriendlief weer druk aan het poetsen. Hij heeft het project ramen wassen voortgezet. Ik vind het niet erg want ik had er geen zin meer in. Vanmiddag gaan we eindelijk het bed omhoog zetten. Wel een halve week te laat...... En de ondersteek hebben gisteren ook gehaald. Nog even vluchttasje inpakken en ik ben klaar.

Sooner, Susan, Hadden jullie ook een zeiltje op jullie matras gelegd? Ik zit een beetje te twijfelen. Ga toch niet thuis bevallen en de kans dat mijn vliezen snachts breken is toch niet zo groot. Heb namelijk helemaal geen zin om op zo'n zweet zeil te gaan slapen....

Positiekleding, Hier vanaf ongeveer 17-18 weken aan de positie kleding. En die kleding draag ik nu nog! Wel fijn dat het nog past ook met 16 kilo er bij.

Deel Deze Pagina