Verlengde Wachtbankje III

Discussie in 'MMM clubs' gestart door BLiS, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Maartje en man, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! IK hoop dat alles goed is gegaan en nu maar lekker genieten van jullie wondertje!!!!

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Maartje en maartjeman, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Helaas geen roze letters te regelen hier via de ipad maar dat zal in huize Maartje wel overheersen denk ik ;)
    Geniet van het wondertje waar jullie zolang op hebben moeten wachten en natuurlijk ben ook ik errug benieuwd naar de naam en het verhaal. Hopelijk had je je leuke gyn tijdens inleiden, als dat al het geval was...

3. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Maartje, gefeliciteerd met jullie meisje! Ik ben erg benieuwd naar je verhaal en hoe je de ks hebt beleeft of was het toch 'natuurlijk'?? Geniet van je mooie gezinnetje!

4. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Maartje en maartjeman: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Geniet ervan!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Maartje & Maartjeman: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter :D :D

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Maartje en Maartjeman, Van harte gefeliciteerd met jullie wondertje. Een DOCHTERTJE wat leuk :)!!! Geniet ervan!!

7. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Caruli: hoe is het gegaan vandaag?

8. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Maartje & man, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

9. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    caruli al wat bekend van de uitslag van jullie zoontje??

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Even snel...

Hier een heel verhaal vanmiddag, ik zal proberen zoveel mogelijk (al ga ik de helft vergeten ben ik bang :)) in het kort op te schrijven.

Algemeen onderzoek heeft geen afwijkingen weer gegeven, maar uitgebreid onderzoek hebben ze niet kunnen doen omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken...
    Nu zijn ze er achter gekomen dat ik meer overeenkomsten heb met de afwijkingen die Mitch ook heeft, dus willen ze nu mijn dossier van vroeger op vragen en nakijken, en ik moet naar een Neuroloog voor onderzoek en spierfunctie onderzoek. En dan hopen ze aanknopingspunten te gaan vinden waarnaar ze precies moeten gaan zoeken in heel zijn dna..

Toch heel maf hoor om te weten dat we toch meer gemeen hebben als dat we zelf dachten.

Dus eigenlijk weten we alleen dat hij ernstige aandoeningen niet heeft.
    En wat hij wel heeft en of dat erfelijk is weten ze dus nog niet.
    Het dandywalker dat hij heeft, heeft hij en is al bekend dat de fout nog niet te vinden is in het dna, er is helaas nog te weinig onderzoek naar gedaan.. Maar wie weet als er in de toekomst nog meer kindjes die aandoening krijgen dat ze dan wel onderzoek naar het dna gaan doen en de fout gaan ontdekken.

Morgen word Mitch besproken in het grote overleg en woensdag belt de genetica mij op om te melden hoe dat gegaan is en of ze nog meer bloed nodig hebben van Mitch en of ze nog meer ideeen hebben om te gaan onderzoeken. Tijdens dat overleg zitten meerdere genetica bij elkaar en met meerdere weet je meer als alleen he.

Dus ben benieuwd.

Zo meiden, sorrie voor mijn ego bericht wat wat warrig is, maar ga nu zo mijn bedje opzoeken. Morgen weer vroeg op en naar het zh... zal ook wel weer even duren voordat we terug zijn.

Truste en tot morgen!

11. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Poeh wat een lastig verhaal Caruli. Nu dus nog steeds geen échte duidelijkheid en dus ook nog de vraag of dat er komt?!

Succes morgen!!

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Tja duidelijkheid... We weten dat ze gelukkig tot nu toe niks nieuws hebben gevonden.
    Maar of het genetisch is weten we niet en of dit nieuwe kindje het kan hebben ook niet... De kans is wel aanwezig omdat ik dus ook kenmerken en afwijkingen heb die Mitchell ook heeft...

Die dandywalker wisten we al, dat hadden ze bij de diagnose al gezegd dat er genetisch nog niks over bekend is..
    Kijk down kindjes zijn er nu zoveel dat er al genoeg onderzoek naar gedaan is. Maar dandy kindjes zijn nog (vrij) zeldzaam dus is er nog weinig ondezoek naar gedaan. Maar ook al vinden ze genetisch de fout maakt dat voor Mitch niet veel uit.. Er is geen behandeling of iets voor dus. Het enige wat uit kan maken dan is voor zijn kinderen evt later. Maar goed wie weet komen ze er over 10 of 20 jaar wel achter.

En over deze zwangerschap zijn er 3 opties om het te weten te komen
    1: Echo maar bied geen garantie want als er niks te zien is wil niet zeggen dat het kind het niet heeft.
    2: vruchtwaterpunctie, maar die willen we niet ivm risico en verlies tygo*
    3: Bloed uit navelstreng laten halen, is wel een optie, maar goed als ze nu bij Mitchell en bij ons niet weten waarnaar ze moeten zoeken, dan kunnen ze dat bij de beeb ook niet. Dus eigenlijk heeft het dan ook weinig nut.

We hopen in ieder geval dat morgen de nekplooi goed uitpakt, das alweer een stap in de goede richting ;)

13. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Maartje en Maartjeman... gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Geniet ervan!

14. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Caruli... wat een verhaal! Dikke digi knufff

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jeetje meis lastig zeg.
    Nog geen echte duidelijkheid en idd maar de vraag of die er wel komt.
    Ik ben erg benieuwd hoe alles gaat uitlopen:)

16. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Caruli, dikke knuffel. maar goed dat er weer een vervolgplan is!

17. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    maartje en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje Caruli..nog niet echt heel erg veel duidelijkheid dus, behalve dat het niet een heel ernstig iets is...wat op zich dan wel weer heel fijn is!
    Wel jammer dat de artsen ook niet goed weten waar ze moeten zoeken.. Dikke knuffel voor jullie!!

19. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Jeetje Caruli, dus nog steeds niks zeker. Maar wat Pat ook zegt; niet een heel ernstig iets en dat is dan wel weer fijn. Maar die onzekerheid voor jullie blijft moeilijk lijkt mij vooral nu ook je weer zwanger bent.....Dikke knuff!!!

20. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    caruli wat een onzekerheid nog. hopelijk ga je wel antwoorden krijgen voor alles. dikke knuff!!! ook lastig dan voor deze zwangerschap.

Deel Deze Pagina