Verlengde Wachtbankje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ciara, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Dag meiden,

Hoop dat jullie van het prachtige weer hebben kunnen genieten afgelopen dagen........maar wat een verdrietig nieuws ook hier..
    @Herma: Wat moet je je ellendig voelen meis. Dat moment waar je angst waarheid wordt is verschrikkelijk, ik weet helaas precies hoe je je voelt.
    Ik ben in Mei '08 begonnen met mijn eerste ICSI die direct resulteerde in een zwangerschap, wat een geluk! Bij de eerste echo waren er twee vruchtzakjes te zien, een 2-ling! Op vakantie met ruim 8 weken kreeg ik licht bloedverlies, geen krampen of buikpijn maar ik vertrouwde het niet helemaal dus heb ik in Spanje een echo laten maken. Ook bij mij was er geen hartactiviteit meer zichtbaar en bleken de vruchtjes met 6,5 week te zijn gestopt met groeien. Bij mij is de miskraam eind juli uiteindelijk opgewekt met cytotec, wat ook geen pretje is. Relatiecrisis volgde, nog 2 mislukte cryopogingen. Toen we besloten 2 weken op vakantie te gaan naar zon zee en ziekenhuisvrij begon de zon letterlijk en figuurlijk weer te schijnen en kon ik 2008 afsluiten met zin, hoop en energie voor 2009 en zie hier het resultaat!!
    Ik hoop ontzettend dat je steun kan vinden bij je partner en je verdriet kan delen. Vergeet los van de lichamelijke impact ook de geestelijke niet en blijf samen praten, dat is zo verschrikkelijk belangrijk! Ik heb destijds ook steun ondervonden op het Forum hier bij andere lotgenoten, en om je een extra hart onder de riem te steken. Al deze meiden zijn inmiddels weer zwanger.
    Je lichaam heeft aangetoond dat het zwanger kan raken en dat de embryo zich innesteld, dat het mis is gegaan komt door een embryonale afwijking, maar heeft niet met jouw lichaam te maken, dat heeft zijn werk goed gedaan en zal dat in de toekomst zeker weer doen. Mijn gyn heeft ook altijd benadrukt dat het natuurlijk geen garanties biedt maar de kans op een volgende zwangerschap groter is dan de gemm. 25%. En kijk naar mij, ik ben de volgende poging direct weer zwanger geraakt (terwijl ze maar 1 emmy hebben terug geplaatst, vriendje wilde absoluut geen twins).
    Daarnaast heb je nog je leeftijd mee, je bent 30 wat relatief jong is, zeker in de wereld van IVF.
    Je bent nu uiteraard intens verdrietig, geef het een plekje en gun je verdriet de tijd maar geef vooral de hoop niet op........er komt een dag, misschien al heel snel, dat het goed gaat komen, je lichaam weet wat het te doen staat.
    Heel veel sterkte!!

@Suus: Hoe is het met je buik inmiddels en de ontsteking? Hoop dat je een beetje bent opgeknapt. Ik drink veel muntthee en eet 's ochtends Activia met vezels dat doet mijn buik ook goed.

@Sooner: Wat een leuke reacties van je familie! Ik eet de hele dag door en niet alleen maar kleine hapjes en dat gaat ook prima, tot ik op de weegschaal a staan, hahahaha :)

@Nightelf: Je zit op de magische grens van 12 weken, Yahoo!!! Je mag nu helemaal los gaan met shoppen en het de hele wereld vertellen, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn.

@Petske: Is het goede nieuws al helemaal ingedaald? Wanneer mag je voor de 1e echo?

Ik was vandaag en gisteren bij mijn ouders en vrienden in Groningen. Ik heb na de positieve echo van vrijdag het ook verteld en direct de echo laten zien. "Kijk, dit vlekje is jullie kleinkind in spe" :) Ik heb nu pas voor het eerst een 100% positief gevoel over de zwangerschap. Ik geniet zelfs volop van de momenten dat ik zo weinig mogelijk zwangerschapverschijnselen heb, mijn onzekerheid heeft plaatsgemaakt voor genieten en een en al vrolijkheid :) :) :)

Een x voor jullie allemaal!!!

Liefs,
    Ciara

2. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ook ik word vandaag weer kei onzeker wakker...
    mijn borsten doen ineens geen pijn meer....
    hebben jullie dat ook?
    dat kan volgens mij niet goed zijn toch?

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi damessssss,

@Herma, meid dat meen je niet! Wat vreselijk zeg.. :( :( Wens jullie veel sterkte met dit verlies!!

@Pekske, meid gefeliciteerd en welkom!! Geniet er lekker van, je hebt het helemaal verdient! Wat je borsten betreft, denk niet dat je altijd er last van moet hebben. Zelf heb ik heel weinig klachten en al een paar dagen helemaal niets..

@Ciara, geweldig van je mooie echo! Echt super.. Een goed gevoel krijg je he?

Met mij gaat het prima dames.. vandaag heb ik mijn 3e echo. Alleen ben ik erg bang dat ik slecht nieuws ga horen.. al 2 dagen heb ik nergens meer last van.. voel me gewoon normaal.. pff, ben nu al zenuwachtig, mijn afspraak is om 15:50.. nog ff gedulddd!! :D:D

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Enise, hopelijk krijg je vanmiddag goed nieuws te horen! Ik duim voor je en wie weet heb je gewoon sowieso geen klachten meer maar ben je wel mooi zwanger :)

Hier ging het vanmorgen echt niet goed. Heb voor het eerst bijna overgegeven maar wilde het niet in de wasbak doen. Toen ik eenmaal bij de wc was, hoefde ik al niet meer... Daarna in de auto nog bijna een keer toen ik rustig aan aan het ontbijten was. Heb manlief gebeld en mn moeder en ze vonden me allebei heel zielig (had zelf ook medelijden met mezelf). Merk nu ook pas hoeveel energie dat kost, om zo'n kindje in je te laten groeien. Ben 3 dgn vrij geweest maar vanmorgen was ik echt kapot! Nu op werk gaat het wel weer.

Meiden, ik moet weer snel verder. Stef, jij had vandaag ook je echo toch? Heel veel succes en hopelijk goed nieuws! :)

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh meid, das echt niet fijn als je de neiging hebt om over te geven. Ik heb het wel 1 x gedaan en dat was niet echt geweldig. Daarna nooit meer gehad :)
    Heb al 2 echo's gehad, alle 2 waren goed. Nu ik vandaag weer een echo heb, begin ik onzeker te worden. En anders gewoon niet hehe..

6. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ach Herma, meisje toch... Ook ik weet hoe het is om jaren op een wonder te wachten en het dan weer uit je handen te voelen glippen. Een miskraam is onder normale, natuurlijke omstandigheden al pijnlijk en voor ons, vrouwen uit het medische circuit, kan het ondragelijk zijn. De maanden na mijn verloren wonderkindje zijn de donkerste uit mijn leven geweest. Iets kwijtraken wat je nooit gehad hebt, en niet weten of je het ooit nog terug gaat krijgen... Daar staat je verstand bij stil.
    Doe wat je voelt dat nodig is om hiermee om te gaan, en probeer jezelf, je verdriet en je manier om dit te overleven vooral niet te censureren. Jij weet wat je moet doen om hier doorheen te komen en jij bepaalt dat, samen met je partner. Blijf ademen, lieverd. Ik weet dat het onmogelijk is om nu vooruit te denken, maar er komt een dag dat je weer kunt lachen. Echt.

Ik ben blij om te lezen dat de meeste anderen op dit bankje wel goed nieuws hebben. We wachten met smart op jullie bij de walvisclub. ;)

Liefs,

Belle (with a little kick inside).

7. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

Helaas dames, geen goed bericht hier!!!! Er is geen hartaktie te zien, dus niet goed. Nu wachten dat het de bloed doorzet en dan een cyclus rust en maar weer opnieuw beginnen!!!!

Wanneer mag het nou een keer lukken en hoe vaak moeten we nog op de proef gesteld worden.......?????

8. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Stef, meeeeen je niet! Jij ook al?? Ohh meid, weet niet wat ik moet zeggen :( Veel sterkte met dit verlies..

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Stef, oh nee he! Ik heb er de goede woorden niet voor maar wat is dat ontzettend sneu voor je, en dat na alle ellende die je al hebt gehad! Jullie worden idd wel enorm op de proef gesteld... Heel veel sterkte.

10. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    stef hier ook nog een keer(was al in je eigen toppic geweest) wat ongelooflijk klote...
    ik vind het zo erg....en het zet mij ook weer met mijn benen op de grond...terwijl ik eigenlijk juist niet zo bang wil zijn steeds.........

enise ik hoop op een mooie echo voor jou vanmiddag...dat gaat ons(mij) weer goede moed geven..

11. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Stef, Wat en ontzettend K#T nieuws! &%%###! Het was je zo ontzettend gegund.
    Ik wens je heel erg veel sterkte! En ook voor jou....je lichaam heeft bewezen dat het zwanger kan worden, het gaat een keer goed komen. Voor nu een hele dikke knuf!! XX

@Enise: heel veel succes met de echo, het gaat vast helemaal goed komen! Misschien wuift het kleintje al naar je :)

@Suus: balen dat je je zo misselijk voelt. Veel sterkte!

@petske: Probeer te genieten, hoe moeilijk het ook is!

Een dikke x voor iedereen!

Ciara

12. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Stef, jij ook al! Slecht weekje hier. Ontzettend veel sterkte toegewenst.

Enise: heel veel succes vanmiddag.

Begin hem nu zelf ook al erg te knijpen, maandag heb ik de echo, hoop zo dat het bij ons wel goed is....

Dikke knuffel voor iedereen!

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt meiden! Wat zorgen die echos toch opeens voor onzekerheid he?
    Ik probeer positief te blijven! De eeste 2 echos waren ook goed, dus ook deze gaat goed worden hihi :D :D

14. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Stef, wat verdrietig nieuws!!

Jeetje wat een week...ik heb er even geen woorden voor... :(

15. houda

houda Actief lid

17 jul 2007
    285
    0
    0
    Amersfoort
    Hoi hoi meiden,

Allereerst:

Heel veel sterkte aan de meiden die slecht nieuws gehad hebben!! Bah bah bah!!! Het is gewoon niet eerlijk!

Ik ben al een tijd niet geweest op dit forum. Ik heb ondertussen 2 keer een echo gehad en allebei de keren was het goed gelukkig. Ik zou dus eigenlijk afgelopen woensdag mijn eerste echo krijgen (met +/-8 weken) maar met 6,5 weken verloor ik wat bloed dus ik was helemaal gestressed natuurlijk en heb gebeld naar de gyn. Ik mocht meteen de volgende dag komen en alles was goed gelukkig..
    Dus vandaar dat ik nu 2 keer een echo heb gehad. Ben nu trouwens 8 weken en 1 dag precies. (voor zover ze dit precies konden zien)
    Ik hoef nu niet meer naar de gyn maar ik mag nu bij de verloskundige komen. Dus die ga ik vandaag of morgen even bellen...

Ben nu op mijn werk dus hou het kort...
    Moet de hele week nog werken dus denk dat ik van het weekend even alles ga bijlezen en reageren...

Liefs Houda

16. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    wauw dat zijn de berichten...fijn dat alles goed was houda........

17. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ohh super Houda!!

Ik ga ervan door meiden, ben erg zenuwachtig voor de echo.
    Spreek jullie snel!

18. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    succes....ik ga bij de pc wachten op goed nieuws!

19. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Haaiii daar ben ik weer :D :D :D :D :D

Wat een geweldige echo was dat :D

Alles zag er goed uit! Mijn kindje was zooo aan het bewegen dat je die handjes en voetjes zag.. kreeg er echt tranen van. Het hartje klopte ook heel mooi!
    Ik blijk toch echt 4 dagen verder te zijn, dus ga mij ook daaraan houden. Ben vandaag dan 10 weken en 1 dag zwanger. Ga mijn banner ook even veranderen :D

20. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    goedzo!!!!!! dat is goed nieuws.......

lekker genieten dus...

Deel Deze Pagina