Hahahaha Enise: Ik ken je probleem! Ik los dit altijd op door gewoon te zeggen welke datum ik ben uitgerekend. Ik ben bv bijna 28 weken zwanger dat zou als je dat vlgs jouw theorie doet dus 7 maanden zijn maar ik moet nog 12 weken en dat zijn dan weer 3 maanden. Een maand bestaat niet uit exact 4 weken. Ik zeg dus altijd dat ik 19 november ben uitgerekend, nog 12 weken moet en nu dus ruim 6 maanden zwanger ben. (of bijna 6,5) En wat ik vooral tel zijn het aantal weken tot aan mijn verlof Heel veel succes met het afronden van je studie!! Wat doe je precies? X Ciara
Ciara, jij hebt een goed weekend gehad zo te lezen! En dan twee avonden tot 02.00u. jee............dat zou ik denk ik niet meer volhouden hoor! Goed van jullie dat jullie samen tot dit besluit zijn gekomen. Ales stap voor stap, en het belangrijkste; jullie kindje als eerst! Jewel, ziet er goed uit dat buikkie! Suus en Lelie, hoe is jullie shopmiddag geweest? Toch niet teveel ingeslagen he? Danjo: heerlijk nog even er ussenuit samen, geniet er van! Je bent al zo ver op de weg, deze laatste weken zullen ook snel gaan! Nightelf, goed dat alles weer in orde was. Ze groeit wel goed zo zeg! Mooi mee doorgaan hoor. Sooner, staat de babywinkel nog overeind? Samen veel rondgekeken en gekocht? Ben benieuwd! Flink vasthouden aan die rose wolk hoor! Hier gaat het sinds vandaag stukken beter. De nachten geven soms nog wat pijn aan mijn banden, maar niet meer in vergelijking zoals de afgelopen dagen. Ben d'r wel erg blij mee, de pijn was soms echt niet te houden. Buik heeft zichtbaar ook een groeispurt gemaakt = ikke blij! Ziet er zo gaaf uit.... Deze week de 2 (vaste) dagen werken en dan volgende week dinsdag ruim 2 weken er tussenuit voor onze vakantie! Gaan dan heerlijk naar zuid-frankrijk. Heb d'r echt zin in......... Als ik terugkom, staan er voor het werk nog 7 weken en dan begint mijn verlof al! Dan begint het stiekem wel snel te gaan. Ga zo nog maar eens even lekker buiten zitten tot aan 't eten. Fijne avond meiden.
melek, wat een lieve foto van je kindje je mag trots zijn! sooner, en en en???? Heb jij ook alles leeggeplunderd net als wij ??(lelie/suus) ciara, ahhh wat jammer toch dat wij geen buren worden... Maargoed, ik snap natuurlijk je besluit en het is ook zeker lastig en te rommelig om tijdens je verlof te gaan verhuizen. Wie weet volgend jaar...dan gaan ze weer nieuwe huizen bouwen haha Bij ons wordt het ook chaotisch maar ik hoef niet meer aan de bak en dat scheelt een hele hoop! Ik heb een leuke middag gehad maar het was ook vooral erg warm pffff Ik heb precies de dingen gekocht die ik wilde hebben!!! Een lakentje, verzorgingskussenhoes en een soort rammelaar die je aan een deurknop kan hangen. Dus ik heb me fatsoenlijk gedragen Voor de afkoeling en zeker na het shoppen hebben we onszelf getrakteerd op een mac flurry m&m's hmmmmmm lekkerrrr Nou meiden, ik ga weer ns vandoor. Moet koken en daarna ff relaxen bij de yoga straks.
Hee meiden, Enise, idd zoals Ciara zegt, een maand bestaat niet uit 4 wkn maar uit iets meer dan 4 wkn. Houd gewoon de 1e dag aan van je cyclus en van daaruit ga je de weken tellen. Een zwangerschap verloopt nl in wkn en niet in mnd. Als mensen dan vragen hoeveel mnd en je weet de exacte 1e dag van je cyclus, weet je hoeveel mnd. In jouw geval zal ik even terugrekenen... Jouw 1e dag is 9 februari, daarom kom je vandaag ook uit op exact 29 wkn. Als je dat omrekent in mnd, ben je dus ca. 6.5 mnd en op 9 sept dus 7 mnd. Een zwangerschap duurt ook iets langer dus dan 9 mnd... Ik ga zo ook even kijken naar je foto's trouwens. Ben erg benieuwd hoe jouw 3D echo er dan uitziet!! Sooner, oh wat een stap in de goede richting zeg en leuk voor je: vandaag voor het eerst naar een babywinkel!!! Hopelijk vind je wat leuks er tussen! Esser, ah lekker joh, nog even en dan vakantie! Ben je ook wel aan toe natuurlijk, zeker als je hoort dat de meesten (om je heen) al weg zijn geweest. Tenminste, zo voelt dat vaak aan rond deze perioe. Lijkt mij dat de temp en het weer rond deze tijd van het jr in Zuid-Frankrijk nog goed te doen is! Waar ga je precies heen? Camperen of in een app ofzo? Nightelf, wat fijn dat de kleine lekker met het koppie naar beneden hangt als een vleermuis, zoals het hoort! Hopelijk blijft ze heerlijk zo 'hangen'... Ciara, jammer dat jij en Lelie geen buren worden maar het is idd wel een verstandige beslissing denk ik. Er gebeurt al teveel om je heen en het is allemaal zo hectisch, en dan nog een verhuizing erbij. Pfffffff. Alles maar stap voor stap en als de kleine meid nu nog in jullie huisje past, met wat kleine aanpassingen hier en daar, is het ook nog niet a la minuut nodig. Tjonge, 2x tot 2uur 's nachts? Wel kunnen uitslapen dan de dag erna? Lijkt me doodvermoeiend! Ik lig hier elke avond heerlijk om half 12 in bed, zelfs als het weekend is! Dusse, petje af! Enne, de shopdate staat vast! Melek, blijft super he die echo's!!! Fijn om te zien toch dat alles goed is? Hier de shopdag overleefd zonder al teveel kosten moet ik zeggen! 1 blousje, 1 broekje en 1 slabbetje van Lief. Daarna nog een kraambezoekboek bij Prenatal (erg grappig en leuk voor de kleine voor later)... Na afloop nog met mn zus gaan shoppen en daar een 2e voedingsbeha gekocht en een hempje van Blond Amsterdam met de tekst Jammie en daaronder een megagrote hamburger!!! Hahahaha, echt zo grappig!! Kreeg nog een smsje van een oud-teamgenootje van volleybal, of ik na de zwangerschap in hun team erbij wil want ze kunnen me wel erbij gebruiken En dat terwijl ik eigenlijk enigszins had besloten te stoppen met volleyballen (hockey, volleybal, werk, mn kerel, mn hond en katten en uiteraard de kleine meid............pfffff, 24 uur in een dag is dan echt te weinig!). Maar ja, dan begin ik weer te twijfelen he. Heb iig besloten in januari te starten met volleybaltrainen en nog geen competitie te spelen. Daarna kijk ik hoe ik uitkom qua tijd en dan beslissen of ik vanaf sept volg jr de volledige competities van zowel hockey als volleybal ga spelen... Dat lijkt het me het verstandigst! Nou ik ga alles even uitpakken en opruimen want om 7uur naar pufles. Deze keer 2 uur lang!!!!!!! Letterlijk pffffffffff dus... Hoop dat het interessanter is dan vorige keer. Liefs Suus PS. Was gezellig vandaag Lelie!!
Pffffffff net terug van de pufclub! lange zit maar erg leuk en nuttig. Slaap lekker allemaal! X Ciara
Daaaaag meisjes, ik kom net terug van de VK. Heb gelukkig de tijd gehad om alles te vragen en te vertellen dat we gaan verhuizen. Want hoe gaan we dat doen na de bevalling als ik in november en december homeless ben...en als het toch een natuurlijke bevalling gaat worden mag ik dan wel ingeleid worden???? Ik hoef me geen zorgen te maken. Hoe het er nu voor staat ligt ons meisje nog in een stuit..al weken dus. Kleine kans maar alles is natuurlijk mogelijk dat ze alsnog gaat draaien. Het wordt dan duidelijk een keizersnede en dat doen ze vaak in week 38. Kan ik toch rustig mijn kraamtijd op mijn huidige adres houden Over 2 weken terug voor controle. Ligt zij nog steeds in een stuit dan krijg ik een echo. Waarschijnlijk wordt er dan meteen een datum geprikt voor de operatie!!! Wel heftig allemaal!!!! Het moet me nog even bezinken hoor. Heb ook direct afspraak staan voor de borstvoedingscursus. Ciara die heb ik 22 september. Er is een extra avond ingepland omdat alles vol zit...| Borstvoedingscentrum Amsterdam | je moet maar kijken of je dan ook kunt ik moet gauw weg..... half 2 bij de pedicure zijn..
Balen Lelie, dat ze nog steeds in een stuit ligt. Misschien draait ze nog wel (heeft de mijne ook gedaan). Melek: wat een schatje!!
@lelie/suus, nee ik heb me heel goed ingehouden. Helemaal niets gekocht. Ja alleen voor een ander twee leuke kadootjes. Vond het wel erg goed van mezelf ;o) @ciara, wel jammer maar misschien wel verstandige keuze om een verhuizing even uit te stellen. @Waterlelie, pff dat komt ineens dichtbij.. Spannend he?! Haha Suus, wel slim om je nog niet vast te leggen met al dat sporten. Straks heb je geen tijd meer om adem te halen tussen door. Wel gaaf dat ze je nu al proberen in te lijven. Groei groei. Gaat ie goed vandaag Nightelf? Het is wat minder warm he? Tenminste bij jou ook? Esser, oh wat heerlijk dat je bijna op vakantie gaat. Jaloers Ik ben vanochtend weer bij een babyzaak geweest met een vriendin. Wil graag een Quinny Buzz, maar ze vertelden me dat alle 2009 kleuren niet zo goed scoorden, dus gaan ze versneld de buzz's uitverkopen en nieuwe kleuren introduceren. Er is dus nog maar weinig voorraad en de nieuwe komen pas in het najaar. Wat een flut he?! Ze adviseerden de Bugaboo Cameleon, maar ik vind de bak daarop zo laag zitten. Kindje ligt bijna op de grond. En die is ook nog eens 400 euro duurder. Mmm. lastig lastig. En ik heb nu het poesje van Woezel en Pip ontdekt. Die vind ik nog veel toffer. Ga zo even kijken of daar ook een eigen lijn van komt. Dat zou gaaf zijn. Moeten ze wel ff snel gaan introduceren dan. Gisteren had ik ook zwangerklasje, Ciara! De eerste keer. Was inderdaad een beetje saai. Net als bij jou. Nu nog 7x waaronder een partneravond. Ben benieuwd. Hoe dan ook leuk om er mee bezig te zijn. De borstvoedingscursus vorige week vond ik echt super-interessant. Veel geleerd. Dus een aanrader om te doen!
Hey meiden, Ciara en Susan, bedankt voor de uitleg! Nu snap ik 'm helemaal hihi Lelie, hoop dat je kleine alsnog gaat veranderen van positie, lijkt mij toch fijner om een normale bevalling te hebben. Maar goed, als het niet gaat dan gaat het niet.. Ik heb net mijn foto's in mijn album gezet, hoop dat ze duidelijk zijn voor jullie. Je moet wel heel goed kijken
Sooner: jij hebt je netjes ingehouden in de babyzaak! Helemaal niks voor jezelf gekocht! Het poesje van W&P is idd erg schattig, ik wil daar ook nog graag een knuffeltje van. Het is hier idd ook een stuk minder warm gelukkig, maar het is hier de hele dag jammergenoeg al zo druilerig. Zit me dus ook te vervelen hier. Vanmorgen en vanmiddag wel lekker een tukje gedaan, zal het wel nodig hebben, ben gewoon zo moe... Enise: wat een lieve plaatjes. Die met de voetjes zijn ook erg schattig!
Hier nog een: GAAP GAAP GAAP Lig vanaf half 3 op de bank. Wilde nog boodschappen gaan halen maar dat laat ik nu mannetje doen
Nou meiden, hier een werkpaard hoor... Helemaal niet luieren op de bank maar keihard aan de bak om centjes te verdienen voor de kleine meid!! Enise, jouw pretechofoto's zien er idd anders uit dan die van mij! Goudkleurig zijn ze!! Erg leuk dat je die voetjes kan zien zeg en zo te zien lag ze er goed genoeg voor om zich te laten bewonderen Sooner, nix gekocht? Wat is dat nou?! Wel vanmorgen dus een nieuwe poging ondernomen... Tav Quinny, ik begreep van de Prenataldame dat de Quinny's op een gegeven moment gaan 'piepen' tijdens het rijden. Qua prijzen geen idee... Wij wilden gewoon de Hummer onder de kinderwagens: Maxi Cosi hahaha. Die poes van W&P is de buurpoes en daar heb je alleen nog de pluche knuffel van (uiteraard ook al in mijn bezit ). Erg schattig is die hoor!! Nightelf, heerlijk toch die tukjes en als je zoveel moet slapen, zal je het idd wel nodig hebben! Nu kan je nog lekker uren achtereen slapen, zonder wakker te worden gemaakt door een krijsend kind! Lelie, heb je je lekker laten verwennen om half 2? Nou, hier maar ns opruimen en dan lekker naar huis. Helaas is mn kleine kater Ivo aan de diarree dus al gebeld met de dierenarts. Eerst maar ns zn ontworming al n pr dgn eerder geven dan gepland en kijken of ie niet ons en het eten van de hond afpakt. Is het donderdag niet beter, dan moeten we langskomen. Gelukkig is hij verder wel normaal qua doen en laten dus dat scheelt. Gisteravond was de zwangerschapscursus een stuk beter! Moesten wat oefeningen doen voor de bekken en onderrug maar tjonge, die deden bij mij echt pijn!!! Nu moest ik vandaag kijken hoe het ging en anders volgende keer de oefeningen minder 'ver' doen, oftewel kleinere bewegingen. Vandaag is natuurlijk geen goede graadmeter want ik werk dus natuurlijk is mijn rug dan niet rustig........ Lastig lastig lastig dus. Donderdagavond BV-cursus dus ben benieuwd. Kan er uiteindelijk nog eentje doen via het kraamzorgbureau dus wie weet. Eerst deze maar ns afwachten. Oh ja Lelie, een ks wellicht en dat weet je al over 2 wkn! Nu zul jij dat vast niet zo heel erg vinden denk ik zo, toch? Hee meiden, tot ltr! Liefs Suus
Hahaha suus, du snapst het ja over 2 weekjes controle en daarna een echo in het ziekenhuis als ze nog in een stuitje ligt. Dusse...gaat lekker rap zeg maar... Dus wie weet de 2e week van oktober Ah arme Ivo, geef hem maar een wollige knuffel van mij wat een lekker ding issie zeg! Ik moet steeds aan zijn neusje denken haha
Susan: oh, das zielig voor je kleine katertje. Hopelijk knapt ie snel weer op! Fijn dat de zwangerschapscursus nu beter is bevallen als de vorige keer (op je rug-en bekkenklachten na dan). Je komt er per slot van rekening niet om alleen maar gezellig te kletsen. Bijd e cursus die ik volg, wil de instructrice dat liever ook niet hebben, dat vindt ze zonde van de tijd. Volgende week donderdag beginnen wij met een bv-cursus, ben erg benieuwd. Groetjes!!
Oh Suus, jij was het inderdaad die die eerste keer niet echt geweldig vond. Ik dacht dat Ciara dat was. Ik vond het ook veel geklets, weinig wol. Maar zal vast de eerste keer zijn. Geef je Ivo een knuf van me? Krijgen we nog een keertje een foto? Nightelf en Suus, ik heb een mail naar W&P gestuurd om te vragen of er meer komt van Buurpoes. Ik zag inderdaad ook alleen de knuffel en een houten pull-back (soort treintje). Ik wil er ook beddengoed van en een aankleedkussen en een badje en ... en ... en... Jullie snappen het al, ik ben verkocht. Enise, ik wist eigenlijk niet dat Ramadan niet mocht tijdens zwangerschap, maar wel logisch natuurlijk. Voelt wel raar zeker? Ha Waterlelie, lekker lui he? Neem het er maar even van!! Ik heb inderdaad vandaag wel wat gekocht. Een slabbetje met de tekst; Ik ben papa's kanjer! Zonet gegeven, hij vond het erg leuk. Truttig he?! Maar dus weer geen mega-uitgaven. Goed bezig!! Komt omdat ik eerst de kamer ingericht wil zien na 13 sept, zodat ik beter kan beslissen wat wel/niet past en handig is. Dan ga ik LOS!!!!
Hey meiden, kom even langs om te zwaaien! Ben er wel maar toch ook weer niet Vandaag tot 19.00u. op kantoor gezeten, en naast donderdag moet ik ook morgen nog naar 't werk. Het is zoooooo druk, pfff...... Eventjes nog en dan vakantie. Tot snel en liefs
Hoi dames, ik kom effe zwaaien, dank jullie wel voor de leuke reacties! Ja sooner, askim betekent schatje Het is echt mijn askim!
Enise mooie fotos hoor lelie moet je een keizersnee ( gaan ze niet eerst proberen te draaien strakkies) mn schoonzus heeft 2 bevallingen gehad in een stuit en ze zou het zo weer doen