Hey Dames! Daar zijn we weer! En.....alles is goed!! Toch wel een beetje een opluchting. Beeb lag er relaxt bij en we konden alles goed zien, behalve de handjes, daar lag hij/zij op. En we hebben niet gezien wat het is. Toen de gyn de blaas enzo aanwees, heb ik toch wel even gekeken, maar kon er niet wijs uit worden. Ik dacht heel even iets te zien bungelen, maar dat kan de navelstreng ook geweest zijn, die zag je ook steeds bungelen dus... Placenta lag net niet voor de uitgang dus dat was allemaal prima. Was wel weer heel mooi om de beeb te zien, het blijft echt een wonder! We hebben 2 foto's meegekregen. Hij kreeg de beeb er niet echt mooi op, maar ik zal ze zo snel mogelijk in mijn album zetten. Lelie, fijn dat het weer iets beter gaat. En ik hoor wel meer dat ze niks aan de zwangerschapscursus hebben. De meesten gaan er ook heen omdat het de eerste is en voor de gezelligheid. Ik heb nog niks gehoord. Vanaf wanneer ben jij heen gegaan?
Jewel, wat fijn dat alles goed is!! Blijft toch een geruststelling he Alles lekker nagelopen dus, helemaal goed! Enne, als je niet zoiets zag als bij Esser (want dat was echt NIET te missen), dan zal het wrs wel de navelstreng zijn geweest hoor! Het is erg lastig om te zien hoor......dus het is nog steeds een verrassing voor jullie over 20 wkn. Lelie, wat fijn dat die paracetamollen toch wel iets hebben gedaan! En idd, over 3.5 wk zou jij je meisje in je armen kunnen hebben... Ongelooflijk he?! Hier de dag overleefd. Op zich was het niet heel druk maar er kwam op het eind nog iemand waar ik een beetje medelijden mee heb. Had een complicatie in het zkh na het trekken van een kies boven (open verbinding tussen mond- en bovenkaaksholte). Dat is dus gesloten maar nu na 4 wkn nog steeds last! Hoofdpijn, druipende neus met vieze smaak enzo. Had m alweer een paar keer teruggestuurd naar het zkh want ja, daar hebben ze het tenslotte gedaan, maar hij kreeg elke keer een andere kaakchirurg en telkens hoorde hij mij weer dat ie geduld moest hebben. Sneu toch?! Nu vanmiddag maar laten komen na mn normale agenda en hem nu een receptje meegegeven om bovenkaaksholte-ontsteking tegen te gaan. Hopelijk helpt dat en anders dan toch maar weer terug naar de kaakchirurg... Echt zielig voor die man hoor; hij is ook zo ontzettend aardig en dan heeft ie dus gewoon pech!! Mannetje heeft gelukkig al gekookt dus de Lasagnette (jammie) staat lekker in de oven te garen. Oh ja Jewel, ik heb mezelf opgegeven voor zwangershapsgym, je wordt dus niet vanzelf opgeroepen ofzo. Ik heb me opgegeven bij de thuiszorgorganisatie hier in de buurt en toen kreeg ik een aantal wkn voor de start alle papieren thuisgestuurd. Mijn 1e les was trouwens bij 26 wkn. Meiden, ik ga lekker op de bank ploffen. Liefs Suus
Jewel: super meid, dat alles goed is met de kleine. Gelukkig blijft het geslacht voor jullie ook nog steeds een surprise! Susan: eet smakelijk!
Suus, idd wat zielig voor die man. Ik hoop dat het kuurtje helpt voor hem. En ik heb mij al opgegeven voor zwangerschapsgym hoor (had het er ook even bij moeten zetten ) en ze roepen mij ook op. Maar was benieuwd vanaf wanneer ongeveer. Eet smakelijk!! Wij hebben lekker makkelijk gedaan, even naar de chinees geweest! hmmm was weer lekker!
jewel, wat heerlijk dat alles okee is met jullie beebje! het blijft inderdaad erg bijzonder he een levend wezentje in je buik ik ben met 30 weken begonnen met zwangerschapsyoga. in de verloskundigepraktijk lagen kaartjes van de yogalerares dus ik heb haar meteen gemaild. suus, lekker gegeten? ik heb me vandaag laten vertroetelen in beautysalon SOAP! 75 minuten lang heeft zij mijn gezicht behandeld en gemasseerd! fantastisch volgens haar heb ik een dunne en vochtarme huid haha goed blijven insmeren dus!
Oh lelie, wat lekker zeg. Je voelt je hopelijk helemaal relaxed nu?! En zo lang 75 minuten.. heerlijk. Wilde je niet bijna weigeren om uit de stoel te gaan, toen ze klaar was? Hee Suus, alweer een dag overleefd. De kop is eraf, dus de rest gaat ook lukken!! Van Ciara niets gehoord, he meiden. Ik hoop niet dat ze nog steeds zo ziek is... Enise, je stuitje, dat is echt niet fijn. Dat kun je bijna niet ontzien he? Kun je er wat aan doen met andere houdingen of masseren ofzo? En dan Jewel; GEFELICITEERD! Weer een mijlpaal bereikt! Wat fijn dat je zo genoten hebt, ik zat echt al met smart op je berichtje te wachten. Maar ben in slaap gevallen vanmiddag haha. Mmm, ik vind het zo knap dat je niet echt gekeken hebt, maar toch stiekem een beetje he Maar waarschijnlijk de navelstreng inderdaad. Want zo'n piemeltje zie je toch echt wel anders. Eh denk ik. Maar ja wie ben ik Lekker gevoel he, dat alles erop en eraan zit! Ik ben echt de hele dag al supermisselijk. Heb van 13.00 tot 15.00 uur geslapen. Toen mezelf naar de supermarkt gesleept. En daarna van 16.30 tot 18.00 uur geslapen. Vet irritant dat ik zo ineens weer zo misselijk ben. Gelukkig komt mijn vriend zo thuis net na achten. Verheug ik me altijd heel erg op. Krijg ik altijd een heel dikke knuffel (alleen past mijn buik er niet meer zo goed tussen )
Jewel, chinees is ook jammie-jammie!!! Helaas vindt mijn mannetje dat niet zo heel erg fijn eten Lelie, wat een heerlijke verwenmiddag! Ben je lekker opgeknapt nu? Sooner, weer een rotdag vandaag... he bah meid, wanneer ben je er nou ns ECHT vanaf?! Mag hopen dat het iig NA de bevalling het geval is maar we duimen natuurlijk dat het ervoor is Hier net op de bank in slaap gevallen dus had het kennelijk toch nodig dat slaapje. Had wel hulp nodig om van de bank af te komen want was helemaal stijf! Mn rug zeg...tjonge............. Toch maar ns vragen aan de fysio van zwangerschapsgym volg wk maandag wat dat nou toch allemaal is. Wat voor testjes zijn er allemaal om bekkeninstabiliteit uit te sluiten? Strax Desp Housewives!!!! En het was vorige wk al zo spannend.........
Meiden, ik moet even kort klagen hoor... Wat een rotnacht heb ik gehad! Ben er echt enorm sjaggie van. We gingen slapen rond 23.45uur ofzo en ik werd iets na 3-en wakker om te plassen, daarna rond kwart voor 6 weer om te plassen, toen rond kwart voor 7 omdat manlief eruit moest voor zn werk, en mijn eigen wekker ging om half 8. Ik ben gebroken!!! (en ik moet nog een dag werken) 't Is niet altijd even leuk meer..............
Hey meiden, @Susan, tuurlijk mag je klagen!! Wat vervelend he zo'n nacht? Heb het ook een paar keer meegemaakt. Maakt je dag absoluut niet goed. Hoop dat je je dag doorkomt.. @Jewel, wat fijn dat alles goed was! En gelukkig zag je het niet hihi, en niet denken of je daar iets zag bungelen. Anders maak je jezelf helemaal gek en wil je het juist weten @Oh lelie, is dat zwaarder nu ze in de sluit ligt? Waarschijnlijk ken je ook niet anders.. @Sooner, ik weet niet of er iets aan te doen valt. Weet wel dat ik thuis niet meer kan zitten, maar alleen wil liggen op de bank. Ga vanmiddag langs de VK, zal dit even navragen. Want anders hou ik het niet lang vol om tot 4 weken voor mijn bevallingsdatum te werken.
Hee meiden, Hier gelukkig al op ongeveer de helft van de dag met patienten. Moet alleen maar vullingen maken vandaag, pfffffffff. Kan denk ik na vanmiddag geen vulling meer zien! Enise, laat even weten wat de vk zei over je rug/stuitje! Ben wel benieuwd want ik heb ook ongeveer dezelfde klachtjes, alleen iets minder erg. Sooner, morgen naar dr Papa!! Wat leuk zeg! Hoe laat mag/moet je? Caruli, dat is idd niet veel wat je kon zien. Hopelijk ligt hij er zaterdag beter voor. Ik ga trouwens zo maar ns de vk bellen. Heb op 1 plek op mn buik een pijnlijke plek als ik er licht op duw/wrijf. Soort van blauwe plek ofzo maar op de huid is nix te zien en ik heb me ook niet gestoten ofzo. Ook voel ik de kleine echt nauwelijks maar ja, wellicht komt dat door de medicijnen, geen idee! Toch maar even bellen dus. Ben blij als de kleine meid gezond en wel geboren is; dan maak ik me meteen minder zorgen want ja, ook al ben ik allang in de veilige zone beland, ik ben er nog steeds niet gerust op. Het blijft, ook na de 12 en 26 wkn, het verlengde wachtbankje........................ Liefs Suus
enise, ja het is wel zwaarder dat ze in een stuit ligt. ik heb minder long en maaginhoud lijkt wel. ze zit ook zo hoog pffff sooner, jippie morgen je kleine zien!!! en wel bij dr. P!!!! doe je de groetjes van ons hehehe suus, jij ook al beroerd geslapen? ik ook! hier mijn verhaal: ik heb 26 keer harde buiken gehad!!!!!!!! jullie weten dat ik al ruim 2 weken ongiekrampen heb...maargoed dat hoort er nou eenmaal bij maar vannacht j*z*s! is bijna niet menselijk zo pijn dat het deed. om half 12 begon het ...vond het wel regelmatig, zo om de 4 minuten en dat dan 1 minuut lang pijn, kramp en een flinke harde buik. ik voelde telkens mijn meisje omhoog komen alsof ze door mijn buik wou komen. daarna zakte het weer en kon ik weer op adem komen maar niet voor lang want toen kwam de volgende kramp....dat ging zo 9 keer door.. daarna werd het weer onregelmatig maar de harde buiken kwamen wel terug! ik wist niet hoe ik het had jeetje. daar kwam nog eens bij dat ik 3 keer naar de wc moest om een plasje te doen brrrrrrrrr zijn dit nou oefenweeen???????????? ik krijg het benauwd nu voelt het alleen nog beurs aan...zachte ongiekramp maar wel rustig godzijdank!
Sooner: morgen weer naar jullie meisje kijken!!! Leuk! Susan: balen meid, dat je zo slecht geslapen hebt. Hopelijk vannacht een betere nacht.... Werkse nog even en laat je weten wat de vk zei? Lelie: klinkt echt als oefenweeën, volgens mij. Die harde buiken voelen bij net zo, is echt geen pretje.... Ben net weer bij de gyn geweest. Bloeddruk is aardig gestegen, 136/78, maar volgens hem nog netjes binnen de norm. Moest wel voor de zekerheid urine inleveren om te controleren op eiwitten en bloed laten prikken. Puur controle, omdat mn zusje en moeder zwangerschapsvergiftiging hebben gehad. Aan mn handen wil ie eerst nog niks doen, gipsspalken hebben niet veel zin volgens hem, omdat er teveel vocht in zit. Die spalkjes zouden dan in het begin van de nacht strak geneog zitten, maar later weer te los. Moet nu proberen om met mn handen boven mn hoofd te gaan slapen. Ons kleintje is al voor een groot deel ingedaald, maar ligt nog net niet met het hoofdje vast in het bekken. Morgen bellen voor de bloed- en urine-uitslag. Ben benieuwd.....
Nightelf, wel fijn dat de bloeddruk nog net binnen de grenswaarden ligt. Hopelijk morgen een goede uitslag van je urine en bloed. Lijkt me trouwens wel heel vervelend dat je met de handen boven je hoofd moet slapen! Niet echt de prettigste houding kan ik me zo voorstellen... Lelie, meid, bah, wat een ellende! Zouden dat nou echt oefenweeen zijn of toch al een aankondiging van het echte werk?? Hier nog steeds niet gebeld door de vk. Heb me net wel bedacht... Die pijnlijke/beurse plek op mn buik komt misschien wel doordat de hoofdleuning van de patientenstoel op die plek in mn buik duwt! Zou toch zomaar kunnen. Strax tijdens de behandelingen maar even opletten.
Susan: kan natuurlijk best dat het gewoon een drukplek is. Je moet natuurlijk best dicht op je patiënten zitten en met een dikke buik gaat dat steeds minder makkelijk.... En idd, met handen boven het hoofd slapen...ik denk dat het aan het begin van de nacht wel goed gaat, maar in mn slaap gaan ze vast weer naar beneden. Ach, we zien wel, anders nog hooguit 8,5 week afzien.
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 21-10-09: Waterlelie: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 19-11-09: Ciara: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 28-03-10: Zoe: Afspraken bij gyn of vk 17-09-09: Sooner 3D/4D pretecho 18-09-09: Esser ZH onderzoek zwangerschapsdiabetes 21-09-09: Esser controle vk 21-09-09: Lelie liggingsecho 22-09-09: Caruli controle gyn 23-09-09: Lelie controle VK 24-09-09: Lelie intake kraamzorg 30-09-09: Suus 32 wkn echo 01-10-09: Suus controle vk 01-10-09: Nightelf controle gyn 09-10-09: Caruli Tussencontrole vk
Oh Susan, dat zou best wel eens kunnen. Je huid en vlees (ah wat klinkt dat naar) is daar natuurlijk nu een stuk gevoeliger. Ik ben benieuwd. Wat lastig dat je zo'n vervelende nacht had. Hee Lelie, ik heb er de ballen verstand van, maar je bent toch niet al aan het bevallen? Heb je de vk al gesproken? Ik zou zeker ff bellen. Maar misschien ben ik wel een neuroot hoor. Och Caruli, inderdaad een eigenwijsje zeg. Wel vind ik het nog steeds een schattig fotootje. Net of hij zich wil verbergen uit verlegenheid. Maar ik snap dat je voor zaterdag wel wat meer poses van hem verlangt. Ik duim voor je. Ik moet morgen om 13.00 uur. Heb er zo'n zin in. Hoop dat ik me wel wat beter voel, want ook vandaag is het nog echt slecht. Ben zo beroerd, dus ik kan ook niets doen. Computeren, zappen, poes knuffelen (wel erg fijn natuurlijk) en proberen steeds iets te eten en te drinken. Hey Nightelf, ik slaap altijd met mijn handen boven mijn hoofd, maar het lijkt me voor jou echt een ramp. Misschien laten vastbinden aan het hoofdeind (grapje) Verder gelukkig een goede controle, nou nog ff op morgen wachten. Zal wel o.k. zijn toch!!