Esser, heb je foto's bekeken!! Mooie 3D foto's hoor!! En zo lief en schattig die kleine handjes voor zn snoetje (smelt smelt) Nightelf, ik ga jouw buikfoto nog ff checken. Oh ja Esser, zie je het verschil in buik bij jou bij 20 wkn en 25 wkn? Best veel vind je niet?! Hier trouwens nog helemaal nix gehoord van de kraamzorg!! Ik ga ze vrijdag of volg wk even bellen want ik wil toch wel wat dingetjes weten eigenlijk... Lelie, weet je inmiddels al wat er in de reiswieg moet van de kinderwagen? Molton, hoeslaken, laken en deken??? Kan jij het desnoods morgen even checken bij de kraamzorg? Dan kan ik nog gebruik maken van die MM-dagen vd Prenatal...
Hoi Dames, Waterlelie ja klopt bijna op de helft! ik heb 2 oktober de 20 weken echo Alleen ben ik vorige week wel opgenomen in het ziekenhuis met een hevige buikkrampen moest 3 dagen overnachten... maar ik schrok enorm, dacht dat er iets aan de hand was met de baby maar dat was gelukkig niet zooo KUS
Oehoe dames, kon de deur van het toilet niet openkrijgen en heb daar de hele middag en nacht overnacht. Ben net pas bevrijd. Ik weet eigenlijk niet waarom ik niet terug ben gekomen van de wc. Haha. Heel bijzonder. Ben toen volgens mij oude afleveringen van Vuurzee gaan kijken op internet. En daarna zal ik wel zijn gaan koken enzo.. Poeh Melek, dat was schrikken dus voor jou. Gelukkig opgelost en niets aan de hand met je lieve beebje. En volgende week ga je zwaaien naar de echo. Leuk hoor! Had je problemen met je darmen uiteindelijk ofzo? Of iets anders? Houden ze het wel onder controle zeker? Hey lelie, hoe heb je geslapen vannacht? Gaat het nu beter nu de draai eindelijk heeft plaatsgevonden? Weet je wat ik zat te denken; zou ze al nachtenlang hebben geprobeerd om te draaien en dat het niet lukte? Dat je daar zo'n last van hebt gehad? Arme schat, ze wilde zo graag, maar het lukte niet. Suus, suf he? ik heb ook geen idee. In ieder geval een lakentje en dekentje volgens mij. En een hoeslakentje. Maar ook een molton? Nou ik ben benieuwd wat het antwoord is. Laatste dagje vandaag en dan morgen weer vrij he?! Pekske, hoe is het gegaan met je echo? Ben benieuwd. Esser, ik wilde daar ook naar kijken, maar ik ben zo'n nerd. Ik moet dan steeds huilen. Had ik voorheen nooit, maar nu ben ik net een fontein die elk moment aangaat. Ciara, weer hard aan hetwerk? Nightelf, ik lees ook veel, maar de laatste paar weken kan ik er niet de concentratie voor opbrengen, terwijl ik tijd zat heb. Bizar he. Vind het zo raar. Want juist nu zou lezen heerlijk moeten zijn. Enise, je laatste daagjes! Jewel, alles goed? Ik ben vast wel iemand vergeten, sorry, ik maak het echt goed!!
hoi dames, kraamzorg is net weg... had me vergist met de tijd, ze stond al voor de deur en ik moest nog mijn jogging aan trekken en als een idioot mijn bed opmaken maargoed...pffff...was gelukkig geen ramp. ze is hier een half uurtje gebleven. uitgelegd wat ze wel en niet doen en de regels. bijv: dat ze niet meer koken en boodschappen doen en stofzuigen enzo. totaal krijg ik 49 uur kraamzorg. als ik in het zh ga bevallen en dat is in mijn geval, worden de tijden iets aangepast. daarna keek ze even rond in onze slaapkamer en alles zag er picobello uit. ze vond mijn kleertje super schattig en poezelig haha ik ben er helemaal klaar voor hihi zij denkt namelijk dat het NIET lang gaat duren. omdat ik een klein bovenlijf heb en al vroeg krampen heb. we zullen het zien suus, over de reiswieg heb ik niet gevraagd. maar het lijkt me heel logisch om het matrasje van de reiswieg hetzelfde op te maken als een normaal bedje. dus molton, hoeslaken, laken en dekentje. zo ga ik het iig wel doen. laatste dagje werken voor jou en daarna weekend!!! succes met de patiënten melek, das schrikken!!!!!!!!! doe je het wel rustig aan? had je ook bloedverlies??? @me geen programma vandaag. dus ik ga een dagje vervelen
Hello! Melek, jakkes meid, dat was wel even schrikken of niet? Gelukkig niets met de beeb aan de hand. Wat was er nou dan wel? Suus, gek dat je nog niks gehoord hebt van de kraamzorg. Het zal wel per kraambureau verschillen. Ik ben 3 weken terug al gebeld voor de intake, nou is die pas in november, maar dan weet ik het maar alvast Ben ook wel benieuwd hoe je de kinderwagen bak op moet maken. We wachten Lelie maar af. Esser, leuke foto's van jullie kereltje zeg! Zo schattig! En het is moeilijk om wat rustiger te doen hè. Ik heb nog steeds hetzelfde ritme als voor de zwangerschap,, maar merk nu dat dat echt niet meer lukt. Ik moet het nu echt plannen en rustmomenten nemen. Hopenlijk lukt het je om wat rustiger te doen Pekske, is het gister nog gelukt met de 3d echo? Ik hoop het wel voor jullie!! Nightelf, die schrijfster ken ik ook niet. Maar ik ben ook een echte leesfanaat! Ik moet ook maar lid van de bieb worden, want ik ben nu mijn eigen boeken voor de 3e keer aan het lezen Stephen King vind ik ook geweldig! en mijn schoonvader ook, dus we wisselen regelmatig boeken uit. Lelie, ben benieuwd hoe de intake was. Ciara, hoe is het met jou? Sooner, is idd een lang wc bezoekje hihi. Maar hoe gaat het met jou? Hier is alles goed! Baby schopt er lekker op los. Mijn vriend kon het van de week ook voelen! Toen ging hij/zij even tekeer zeg! Wel een heel apart en speciaal gevoel hoor. Maar dat weten jullie natuurlijk ook wel
Sooner, hahaha, gelukkig ben je weer vrij!! Ik moet nu ook steeds vaker janken hoor. Ik zat laatst naar Animal Planet te kijken en daar was net iets voor over een verwaarloosde hond. Nou daar gingen de sluizen open hoor! Dus voortaan even geen Animal Planet meer Lelie, gelukkig lag je niet nog in dromenland vanochtend Gelukkig alles goedgekomen. De uren zijn volgens mij hetzelfde als bij ons. Alleen stofzuigen en koken doen ze hier nog wel. Hoeveel uren krijg je dan per dag? Of weet je dat nog niet?
Ja, wat geweldig he Jewel. Dat schoppen en bewegen. Je zult de komende tijd ook wel merken dat het ook nog wel eens wil veranderen. Sowieso de houding. Maar ook het soort bewegen. Ik heb een paar weken ook het schuiven gehad. Dan ging volgens mij die rug echt van links naar rechts. En nu is het heel erg veel friemelen. En trappen in mijn zij. Heerlijk Alhoewel het het slapen af en toe wat lastig maakt. Heb jij dat ook al? Het gaat hier iets minder. Sinds een ruime week voel ik me weer een stuk misselijker. Gisteravond heel erge maagpijn gehad. En daardoor weer mijn slokdarm en keel geirriteerd. Erg benauwd heb ik het ervan. Of ik stenen meezeul in mijn borst. Best erg frustrerend. Dan zoek ik een beetje afleiding in tv kijken en probeer lekker veel te slapen. En met jullie babbelen, dat doet ook veel goed.
@jewel, ongeveer 6 uurtjes. maar ik ga in het zh bevallen dus dan wordt het 5 uur per dag. ze komen mij 8 dagen begeleiden.
Sooner, getsie, vervelend dat het nou weer zo slecht gaat. Ik wou echt dat ik wat voor je kan doen. *KNUFF* Hopenlijk gaat het ergste snel weer wat over. Slapen gaat hier nog steeds goed. Alleen op mijn buik liggen lukt niet meer. Soms draai ik me om op mijn buik, maar dan voel ik meteen de baby schoppen, zo van, even omdraaien moeke
Lelie, Dan krijg je dan wel veel persoonlijke aandacht, als ze niet meer gaan stofzuigen o.i.d. Is natuurlijk ook heel fijn! Mijn schoonzusje had dezelfde uren als jij, dus denk ook dat ik dat krijg. Lijkt mij trouwens straks wel heel apart dat je 6 dagen lang een vreemde in huis hebt. Maar iedereen zegt dat het echt prettig is. Hopenlijk klikt het allemaal wat
Hee meiden, even snel een berichtje in mn pauze voordat ik weer aan de slag moet voor de laatste 3 uurtjes deze week Helaas moet ik morgen wel naar werk want dan gaan we de tuin opknappen (ik ga gewoon snoeien met dikke tuinhandschoenen aan; volgens mij kan het op die manier weinig kwaad) en 's middags krijgen we ons jaarlijks onderhoudsbeurtje aan alle apparatuur hier. Jewel, dat schoppen is leuk he! Ik moest er zelf erg lang op wachten helaas maar de laatste week is ze druk bezig en zie je mn buik ook bewegen, echt heel vreemd om dat voor het eerst te zien (ga je dus ook nog krijgen). Sooner, wat vervelend dat het weer minder gaat zeg! Gelukkig ben je allang over de helft van de zwangerschap Zijn die klachten na de bevalling trouwens direct weg?? Dat zou voor jou wel een enorme opluchting zijn zeg! Lelie, 5 uurtjes per dag dus een vreemde in je huis... Best een vreemd idee enne, je moet gewoon je mannetje (of een ander familielid) maar het huisje laten opknappen en koken. Bij welk bureau zit jij eigenlijk? Ik zit bij De Waarden... Oh tel!! Ik ga snel de hond ook uitlaten... Tot later! Liefs Suus
hallo allemaal, mijn 3d echo is dus weer niet gelukt... ze ligt nog steeds overdwars in mijn buik met haar beentjes over haar hoofdje... die vrouw denkt ook niet dat ze nog anders zal gaan liggen... ik hoop dat ze nog gaat draaien binnen kort, want ik heb een tussenschot in mijn baarmoeder en als ik te ver ben dan kan ze niet meer draaien.... dus wie weet word het toch een keizersnede... ze ligt al vanaf het begin van de zwangerschap zo.... sooner wat een ellende zeg dat je weer zo misselijk bent.. ik ben met grote regelmaat ook nog heel misselijk hoor, maar heb er gelukkig ook wel goede dagen tussen.... verder gaat ie lekker bij iedereeen las ik....en lelie is er al bijna...spannend hoor!!
Melek: wat zul je geschrokken zijn, meid. Gelukkig is emt de kleine alles goed. Lelie: hier gaat de kraamzorg gelukkig nog wel stofzuigen en eten voorbereiden. Zal ws per organisatie verschillen. Het is te hopen dat het idd niet zo lang meer duurt bij je. Dus als je klein bent en al vroeg krampen hebt, zeggen ze dat. Hmm, heb ik pech denk ik (ben 1,74 en heb nog geen enkel krampje gehad, wel veel harde buiken, dus ik moet maar rekenen op 42 weken, hoop het niet) Jewel: Geweldig dat je man het nu ook gevoeld heeft. De mijne gaat er altijd helemaal van stralen (zo lief om te zien). Ze hebben bij jullie ook al snel contact opgenomen van de kraamzorg, was bij ons ook zo. In augustus hebben we de intake al gehad en in week 36 zouden ze nog een keer bellen om te kijken of er nog dingen veranderd zijn. Zit jij toevallig ook bij de Kraamvogel, die zit volgens mij in heel noord-NL Sooner: zo, weer bevrijd van het toilet Ik merk nu ook wel dat ik me minder goed kan concentreren op bepaalde dingen, ook op lezen en op autorijden, das echt lastig. Voel je je vandaag weer wat beter als de rest van de week of is het nog steeds hetzelfde? Pekske:verveldend dat ze nog steeds niet goed ligt. Krijg je verder nog een liggingsecho om te kijken hoe ze ligt? Susan: nog een paar uurtjes en dan heb je weer weekend (op je klusjes voor morgen na dan)! Ik had bij de intake wel gevraagd over het opmaken van de kinderwagenbak. Ze zei eerst een zeiltje/molton, dan een hoeslakentje (een aankleedkussenhoes scheen ook erg handig te zijn volgens haar, past net wat beter) en dan een lakentje met een dekentje. Heb vanmorgen ff geshopt met mn mams en oma. Hebben het wipstoeltje opgehaald die ik vorige week heb uitgezocht (cadeautje van oma) en heb ook nog een leuk paars broekje van mn oma gekregen, wat een verwennerij! Duik nu ff op de bank, was al om 4 uur wakker vanmorgen, ben toen maar gaan Nintendo DS-en.......
Ola Chicas, @Suus: He we hebben beide bijna weekend, YAHOO!!!! Ik zit druk alles af te ronden op kantoor. De rest zit allemaal op het filmfest in Utrecht dus beman ik kantoor. Vind het wel jammer maatr trek het echt niet meer op nog dagen op een festival rond te struinen. We hebben dezelfde plannen morgen, ik ga ook in de tuin werken. Volgens mij is dat geen enkel probleem met handschoenen aan. Fijn weekend alvast! @Sooner: *KNUF* van mij. Wat ellendig dat die misselijkheid nooit helemaal ophoudt. Wat was dat nou voor een verhaal dat je opgesloten op de plee zat??? Of was het een droom? @Esser: Wat een prachtige foto's en wat een droppie, het is echt al een heel mooi kant en klaar beebje. Lukt het je alweer wat rustiger aan te doen? @Pekske: Wat jammer dat de echo alweer niet goed gelukt is en dus wrs ook nog eens een keizersnede . Zie je daar tegen op? @Jewel: Dat spontane janken om zielige dingen op TV heb ik ook . Ik moest er zelf om lachen, wist niet wat me overkwam. Wat fijn dat je nog wel goed slaapt. @Melek: Dat was schrikken geblazen, gelukkig dus niets aan de hand. @Lelie: He, ik heb ook een kort bovenlijf, geldt dat dan ook voor mij die snelle bevalling ? Wat balen dat ze van de kraamzorg niet meer koken en boodschappen doen, dat heb ik nou juist nodig als mn mannetje er niet is. Ik was gisteren ook de VK, we zijn er altijd op dezelfde dag . @Nightelf: Hoest met jou? Nog last van je vingers en bekken? @Caruli & Danjo & Enise: Al weer een paar dagen niets van jullie gehoord? Ik had gisteren een goed staaltje van preggerhormones ! Vriendlief moest het ontgelden. (die was 's ochtends thuis aan t werk ivm een afspraak in t Westen) Nou was ik terrecht heel boos maar om nou die rijpe perzik naar zn kop te smijten die vervolgens uiteen pletste op de witte muur tjaaa :x .....(ik weer poetsen daarna ) Daarna was ik natuurlijk weer alleen en uberemo. Voelde me net een alleenstaande zwangere. Vriend en ik hebben besloten dat het toch makkelijker is als hij doordeweeks in het Zuiden blijft. Ik moet dus zoveel alleen doen dat ik het ondanks dat ik nu maar 24 werk moeilijk is om rustig aan te doen. Tenslotte moet ik toch eten, de kinderkamer af etc etc etc en verder is het natuurlijk heel ongezellig dat je maar zo weinig tijd hebt met elkaar. Bij de VK kreeg ik dus idd een uitbrander dat ik nu toch echt...jajaja. Kreeg nog een injectie anti-stoffen rhesus negatief waar ik lekker verhoging van kreeg dus ik heb wel heeeeerlijk geslapen, da's dan weer een voordeel . Had dus niet echt een leuke dag gisteren, doen we vandaag maar ff over. Liefs, Ciara
Ciara: jij hebt echt geen lekker dagje gehad gister...gaat het vandaag weer wat beter (en heb je die perzikvlek nog van de muur gekregen?). Lijkt me idd lastig om rustiger aan te doen wanneer je alleen thuis bent, je moet tenslotte ook eten, poetsen..... Wanneer gaat je verlof in? Hier gaat het wel redelijk, nog erg veel bekkenklachten, maar raak er inmiddels aan gewend op de een of andere rare manier. Sinds ik met mn handen iets boven mn hoofd slaap, gaat het met de vingers wel beter, heb er nog steeds een raar gevoel in, maar het is niet meer totaal gevoelloos, gelukkig maar.
Sh*t had ik ook maar Kraamvogel moeten kiezen...stond er ook tussen Vind het echt jammer hoor dat ze dat niet meer doen. Juist dan is het fijn als iemand het eten voor je voorbereid. maargoed...ze zei wel, ALS er tijd voor is doen ze weleens en wasje of stofzuigen. ciara, he bah! Wat een klote dag voor je. Knuffel!!! Mannen pffff Ik heb ook op mijn donder gekregen van de VK gisteren omdat ik te vaak harde buiken heb. Komt door alles wat maar met de verhuizing te maken heeft. Ik moet nog zo veel regelen. Valt echt niet mee...en mijn kraamtijd wordt ook niks als ik laat ga bevallen...zucht. Ik zie er nu al zo tegenop Wanneer doen we een wijntje...euhh koffietje????? Had je trouwens op de site gezien wat er schuin tegenover mijn nieuwe huis wordt gebouwd???? Best mooi vind ik. pekske, meid toch...wat een pech zeg! als ik jou was zou ik ook over een paar weken een liggingsecho aanvragen over hoe en wat. meiden, ik verveel me rot. heb net boodschappen gedaan. Vandaag aan de gehaktschotel Heb ook stiekem gevulde speculaas gekocht die ik zometeen met een kop koffie ga smullen.
@Nightelf: Ja, vandaag weer oke!! Balen zeg dat die bekkenklachten blijven aanhouden. Is Mensendieck niets voor jou? @Lelie: Ja, zo'n vehuizing gaat je niet in de koude kleren zitten, een van de redenen waarom wij t niet gedaan hebben . Die huizen aan de overkant zijn idd best mooi maar jullie huis is mooier . Ik ga 12 oktober met verlof zullen we die week gezellig theeleuten? Als je dan nog niet bevallen bent natuurlijk
Ciara: ik heb voor mn bekken al fysiotherapie gehad en osteopathie, maar vanaf de 30e week doen ze liever niks meer, omdat ze door de bewegingen in een heel enkel geval de weeën op kunnen wekken. Ik had toen ook al steeds zoveel harde buiken, dus ze durfden het niet aan verder. Ik heb nog wel oefeningen meegekregen die ik moet doen en 6 weken na de bevalling ga ik ook direct weer beginnen met fysio. Fijn dat je vandaag weer wat beter voelt, rothormonen zijn het toch ook..... Schiet trouwens ook al op naar je verlof, heerlijk!
Och Ciara toch. Wat een toestand. Met als kroon de druipende perzik aan de muur. Rothormonen. Maar mannen kunnen ook af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen (zoals mijn moeder altijd zo mooi zegt). Werd het hem teveel om op en neer te gaan? In ieder geval hebben jullie het geprobeerd. Vind je 'm nu weer een beetje lief? (Even ter verdediging van mijn lief, wij zijn op dit moment über-verliefd. Het is vervelend dat hij alleen altijd maar aan het werk is) Waar jij mee zit, zit ik ook mee. Het huis hangt aan elkaar van de spinnewebben. De kinderkamer is nog steeds niet klaar. We hebben nog geen geboortekaartjes uitgezocht, geen adressenbestand. De slaapkamer staat vol met rommel, omdat de schuur vol is, want die moet nog worden uitgemest. We stappen letterlijk over dozen. En ondertussen werkt hij alleen maar en lig ik alleen maar ziek op de bank. Kon je daar maar goedkoop even een dienst voor inschakelen, he?! Hadden ze bij de thuiszorg maar een tekort aan klanten en overschot aan huishoudelijke hulp. (heb ik het nog niet eens over de tuin gehad). Ik heb wel een groot voordeel op jullie. Omdat ik ziek ben, kan ik ook gewoon niet teveel doen. Dus ik krijg niet op mijn donder bij de vk. Althans nog niet. Tsja, zo kun je van een nadeel toch weer een voordeel maken he! Dan zie ik de wereld wat zonniger!! Vind het echt vervelend voor jullie, het is moeilijk om jezelf op de rem te zetten, denk ik he! Je merkt het waarschijnlijk pas als het alweer te veel is geweest. Nou ja nightelf, jij bent ook lekker bezig met al je pijnen en toestanden he! Wel fijn dat je vingers nu iets meer meewerken. Lelie, wat een tegenvaller van de kraamzorg, ik krijg ze binnenkort op bezoek (denk ik), ben benieuwd. Niet de moed verliezen de komende tijd he! Neem het dag voor dag! Oh ja Ciara over het toilet. Ik had gisteren een berichtje gezet dat ik ff naar het toilet moest snel. Vervolgens ben ik nooit meer teruggekomen tot vanochtend. Dus ze waren allemaal bang dat ik doorgespoeld was