Verlengde Wachtbankje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ciara, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Nightelf, je moet eigenlijks blij zijn dat je geen welkomstcadeau hebt gekregen. Je kon kiezen tussen zonnescherms voor in de auto (leuk idee wel) maar daar staat die ongeloofelijk lelijke kraamvogel ook op, dus toch niet zo leuk. En 2 magneten voor op de koelkast, weer met die lelijke kraamvogel erop. Heb de magneten maar gekozen, maar liggen ergens in een laadje....
    Veel plezier morgen in Slagharen! En niet gaan ponyrijden hè :D

Lelie, mijn schoonzus moet nog 1,5 week volgens mij. Het is nu wel spannend ja, bij de eerste had ze ook oefenweeën van te voren, maar toen had ze een hele hoge bloeddruk op het eind, nu begon die ook weer te stijgen, dus ze houden haar goed in de gaten.

2. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Jewel: haha, dan is het idd niet erg om geen welkomstcadeau te krijgen.
    Voor je schoonzus wordt het nu dus spannend....

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee ladies!

Gisteren drukke dag gehad dus vandaar dat ik niet kon antwoorden op iedereen. Moet zeggen dat het ook allemaal erg snel ging dat geklets hier ;)

Lelie, ik hoop dat je vannacht een betere nacht hebt gehad! Klinkt iig niet fijn allemaal... Ik weet niet of het al indalen is maar hoop voor je dat het toch echt wel op een gegeven moment wel klaar is!! Wanneer is ook alweer de overdracht van je huisje? De kleine moet dan natuurlijk al wel geboren zijn!!

Nightelf, gefeliciteerd met je 35 wkn!! Jij lekker geslapen vannacht?

Jewel, ik voel nog steeds geen schopjes aan de zijkant hoor dus volgens mij is het bij iedereen verschillend. Het is gewoon prettig ALS je je al wat voelt. Tenminste, zo denk ik erover :)

Ciara, wat fijn dat manlief zn klus in het Zuiden voor de bevalling (daar gaan we maar vanuit ;)) heeft afgerond. Nu idd maar hopen op een klus iets dichterbij huis :)

Caruli, succes met de klussers en Sooner, fijn weekend bij je ouders!

(volgens mij waren dit toch alle laatste berichtjes??)

Hier gaat alles zn gangetje. Ben wel erg moe na een drukke dag van gisteren en vandaag staat ook alweer voldoende in de planning. :( Ben ook al wakker vanaf half 8 dus dat schiet ook niet op eigenlijk. Bloedprikken voor de suikertest ging wel oke. De 2e keer liet die vrouw alleen dat buisje waar het bloed in moest uit dr handen vallen terwijl die naald al in mn ader zat! Dus ze vulde een ander buisje maar ze wilde daarna nog per se dat buisje dat op de grond was gevallen (daar zat al de juiste sticker op) dus de hele tijd die band om mn bovenarm! Ik voelde mn hand en vingers al gaan tintelen........ Best irritant dus. Nu ga ik maandagmiddag bellen naar de vk voor de uitslag; hopelijk is die dan binnen want ze bellen je zelf niet standaard op nl.

Strax naar Prenatal voor een molton en hoeslaken voor in de reiswieg. Denk dat ik het lakentje en dekentje toch van Lief wil :)
    Ook hebben we nog spuugdoekjes nodig en dan is eigenlijk alles wel geregeld, op de kunstvoeding na dan, kolven etc. etc. Kunstvoeding gaan we nog wel even kopen maar even overleggen met de kraamzorg welke zij het beste vinden. Mn zus zei dat de meest gebruikte Friso en Nutrilon zijn? Dus we zullen dan wel voor Nutrilon gaan....... Ze zei ook dat je dan gewoon de standaard kan nemen, en niet per se de hypo-allergeen tenzij er veel allergieen voorkomen in de familie.

Nou ik ga mezelf maar ns opknappen want dan kunnen we op tijd weg hier. Mn ouders komen hun hond na een crematie ophalen (die begint wrs om 10 uur) dus die zullen hier wel zijn rond 13.00 uur en dan moeten we natuurlijk wel thuis zijn :D

Tot later!!

Liefs Suus

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het verlengde wachtbankje

Uitgerekende datum
    17-10-09: Danjo: meisje
    21-10-09: Waterlelie: meisje
    31-10-09: Nightelf: meisje
    09-11-09: Enise: meisje
    19-11-09: Ciara: meisje
    24-11-09: Susan: meisje
    17-12-09: Sooner: meisje
    17-12-09: Caruli: Jongen :D
    21-12-09: Pekske:meisje
    28-12-09: Esser: Jongen
    04-01-10: Deesjuhh:meisje
    04-02-10: Jewel: wil het niet weten
    19-02-10: Melek: Jongen
    20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... :p
    25-03-10: Linda:
    28-03-10: Zoe:

Afspraken bij gyn of vk

29-09-09: Jewel controle vk
    29-09-09: Lelie controle vk
    30-09-09: Suus 32 wkn echo
    30-09-09: Caruli tussencontrole vk
    01-10-09: Suus controle vk
    01-10-09: Nightelf controle gyn
    05-10-09: Sooner controle vk
    12-10-09: Esser controle vk
    13-10-09: Caruli controle gyn
    13-10-09: Caruli vp
    09-11-09: Jewel intake kraamzorg

ik heb de lijst weer even naar voren gehaald ;)

5. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Goedemorgen meisjes:)

Hebben jullie ook zo lekker geslapen? Ik dit keer wel, eindelijk!
    We zijn gisteren uit eten geweest met de bovenburen...beetje als afscheid zegmaar. Ze vinden het jammer dat we gaan verhuizen.

Vandaag komt mijn moeder langs met de grote auto om wat spullen en kleren alvast mee te nemen naar haar huis. Beetje bij beetje zijn we nu aan het inpakken voor de verhuizing. Het echte werk is begonnen:$

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Het wordt echt mooi weer:p

esser,

ik vroeg me gisteren af hoe het met je tante gaat...
    Is het stabiel of gaat ze erg achteruit??

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jee Lelie, spannend! Nu begint het echte werk inderdaad voor jullie. Let je wel een beetje op met al dat 'gesjouw'? Hopelijk vordert het dadelijk allemaal wel.

Caruli, hoe is 't met je?

Suus, tot nu toe je drukke weekend al doorgekomen?
    Hoe was het bij de Prenatal? Mega drukte? Wij durfden het gister niet aan om te gaan.
    Met de flesvoeding en welke keuze daarin hebben wij ons nog helemaal niet beziggehouden. Ben eigenlijk veels te positief ingesteld over de borstvoeding. Wil erg graag dat dat gaat lukken ;) Maar goed, neemt niet weg dat we idd naar flesvoeding moeten gaan kijken.
    Ben benieuwd naar maandagmiddag en je uitslag. Hopelijk geen gekke dingen!

Ciara, heerlijk je mannetje weer dicht bij huis! Komt zo qua planning wel mooi uit voor jullie. Erg fijn. Nu verder duimen op klussen in de omgeving!

Jewel, ik voel bewegingen en schopjes (en soms schoppen!) door heel mijn buik, in mijn zij en richting mijn ribben. Komt volgens de VK door mijn bouw en buik. Ik draag erg hoog, smal en ver naar voren. Ook is ons kindje een erg druk en beweegelijk kindje, hihihih. Maar ook dit mag je niet vergelijken want het verschilt per persoon en per zwangerschap wordt gezegd.
    Is wel super gezellig he al die bewegingen?

Nigthelf, goed geslapen? Geen gekke dingen?

Pekske, hoe is ie met jou?

Sooner, lekker aan het genieten bij je ouders? Hopelijk wel, het zonnetje laat zich zeker goed zien!

Hier gaat het wel z'n gangetje. Afgelopen dagen best druk gehad maar niet vervelend ofzo. Vandaag echt een relaxdag samen en vanmiddag op visite en een hapje eten bij mijn man zijn ouders.
    Vrijdag trouwens een eerste proefdruk ontvangen van het geboortekaartje. Zo leuk! We zijn er bijna zeker van dat het deze gaat worden, maar kijken nog 'even' verder ;)

Het is even rustig geweest maar meerdere vroegen er naar. Met mijn tante gaat het nu nog redelijk. Ja, ze is al even over de 2 a 3 weken heen die ze volgens de artsen nog maar had. Ze is ruim 1 week zelfs thuis geweest maar dat bleek te intensief. Mijn tante kwam daar niet geheel tot haar rust. Sinds vorige week maandag was er dan ook plek voor haar in een hospice. Dit is wel de laatste stap voor haar en was dan ook erg emotioneel voor haar man en kinderen. (mijn neef en nicht)
    Het hospice is wel prachtig, en iedereen draait daar op vrijwillige kracht. Heel bijzonder. Er wordt top voor haar gezorgd om zo haar laatste periode zo prettig mogelijk te maken en te houden.
    Ze weet inmiddels al even de naam van ons kindje en vind dat helemaal bijzonder. Ze plaagt mijn ouders en andere familieleden graag mee, dus dat doet goed om te horen ;)

Geniet van vandaag en zon iedereen!
    liefs

7. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat is het rustig geweest hier. Ik heb maar even ons topic naar voren gehaald:)

Tot morgen dames!

8. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen damessssss,

Lekker weekend gehad? Heb lekker rustig aan gedaan, maar toch niet voldoende uit kunnen rusten, die 2 dagen waren toch niet voldoende. Had ook de hele tijd last van harde buiken, echt vreemd opeens. Nooit last van gehad.. maar goed, gaat nu beter.

Vandaag precies 34 weken zwanger en moet nog een paar dagen werken en dan lekker met verlof!!

9. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Goede morgen!!

het heeft hier helaas flink gerommeld vannacht:(
    Flinke menstruatiepijn gehad. Nu is het weer over. Het liefste wil ik dat het gewoon door gaat zetten...ik ben totaal uitgeput!

Straks naar de fysio! Ik heb al 6 dagen last van tintelingen in mijn linkerhand.

xxx

10. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ohh Waterlelie, nog ff geduld meid! Lijkt mij beter als het nog blijft zitten he?? ;)

11. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Lelie, dus de nachten zijn nog steeds brak. Snap dat je nu echt wel wil dat ze eruit komt :) zullen we zeggen in week 38? Niet té vroeg en dan kun je ook nog thuisbevallen ;)
    Dus ook al druk aan het inpakken, wel rustig aan doen hè.
    Vervelen dat je hand nu ook tintelt, zou het hetzelfde als nightelf zijn? Succes bij de fysio!

Esser, leuk dat jullie al een geboortekaartje uitgezocht hebben! Hebben jullie op internet iets uitgezocht, of met boeken van de de drukkerij?
    Fijn dat jullie zo'n mooi hospice voor jullie tante hebben gevonden! Het is nu dus afwachten, wat klinkt dat eigenlijk raar. Maar je snapt wel wat ik bedoel hoop ik. Wel speciaal dat ze de naam van jullie kindje al weet.

Suus, nog geslaagd bij de prenatal? Ik ben er ook niet meer geweest. Aan de ene kant baal ik wel, want het is toch een mooie korting, maar er zal vast nog wel eens een aanbieding komen ;)
    Flesvoeding kan makkelijk zijn om in huis te hebben, maar vaak kun je het later ook nog wel halen. Maar welke soort, geen idee..
    Vandaag kon je bellen met de vk toch? Voor de uitslag van het suiker? Ben benieuwd

Enise, heerlijk nog een paar daagjes werken en dan verlof!! Gaat ook al weer snel bij jou zeg! Dan kun je dan lekker uitrusten :)

Sooner, hoe was het weekend bij je ouders? Of ben je er vandaag nog?

Hier is alles goed. Vannacht wel wat minder geslapen, en voor het eerst 2x eraf geweest om te plassen. En ik droom de laatste tijd ook zo vaag, gaat helemaal nergens over.
    Wij hebben ook een rustig weekend gehad. Vriendje moest zaterdag voetballen en 's avonds hebben we lekker voor de tv gehangen :) En gister hadden we een verjaardag. Was ook weer gezellig. En toen was het weekend alweer voorbij :( Gaat echt snel.

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lelie, op zich zou het nu wel mogen doorzetten toch? Je bent tenslotte al bijna 37 wkn dus dan zit je in de normale termijn. Hoop voor je dat het toch binnenkort gaat gebeuren. Wanneer mag je weer naar de vk? Wie weet kan zij een voorspelling doen?

Jewel, klinkt als een heerlijk relaxed weekendje. Irritant he dat plassen 's nachts, helemaal als het 2x gebeurt! Die dromen blijven enigszins hoor; hier ook last van (gehad).

Enise, nu lekker aftellen qua verlof voor jou! (ik ben ook al stiekem aan het aftellen) Ga je nou nog dat laatste examen doen tijdens het verlof??

Esser, wat fijn dat je tante nu in een hospice kan. Fijn als de laatste periode wel zo prettig mogelijk gemaakt kan worden voor haar.
    Met de kleine spruit ook alles in orde?

Het was zeker rustig hier dit weekend! Heb wel elke keer bijgelezen hoor maar had weinig bijzonders te melden. Vandaag ga ik met de vk bellen. Ga dat doen in mn lunchpauze... Dan ook Prenatal bellen want de drukkers van onze reiswieg zijn kapot (was al zo toen we m kregen maar we dachten aan nieuwigheid dus nu maar ns iets aan laten doen). Hopelijk is dat op tijd geregeld. Verder zijn we helemaal klaar, op 2 of 3 wasjes na dan.......

Vandaag trouwens weer mn normale werkrooster, dus werken op ma, di en vr, en dit dus volhouden tot 20 okt. Nog 3 weekjes dus zou te doen moeten zijn :)

Merk trouwens wel dat ik nu een stuk vermoeider begin te worden. Heb eigenlijk elke dag een middagdutje nodig van zeker een uur en dan slaap ik 's avonds eigenlijk ook vrij snel in, ongelooflijk!

Wat wel leuk is om te merken is dat ik er vrij vaak een kont uit mn buik steekt. Echt grappig is dat!! Je ziet dan ook echt ter plekke de buik bewegen!

Nou ik moet weer even aan de slag. Zodra ik nieuws heb van de vk, geef ik wel even een seintje (als het agendatechnisch uitkomt hier natuurlijk).

Liefs Suus

13. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Jewel, jaa heerlijk! Heb er helemaal zin in :) Weekend gaat altijd snel voorbij en vervelend dat je niet echt een goede nachtrust hebt gehad.. wen er maar aan, zal je vaker gebeuren helaas..

@Susan, ik ben nog niet begonnen aan mijn laatste examen. Ik had een keuze gemaakt op een onderdeel, maar moest dit veranderen naar iets anders. Dus ook nieuwe boeken besteld enzo en die zijn nog niet binnen. Als die over een paar weken geleverd worden zal ik wel een begin maken, maar examen zal denk ik ergens feb. maart worden. En werk ze! Hoop dat je het volhoudt. Leuke he zo'n kontje wat af en toe uitsteekt hihi, geniet er lekker van. Voor je het weet ben je bevallen ;)

14. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Suus, hihi leuk zo'n kontje! Zover is het hier nog niet, maar kijk er wel naar uit! Vind je dit rooster beter dan die andere? Is natuurlijk ook nog even afwachten ;) maar nu zit er wel steeds een dag tussen, dus dan kan je weer lekker uitrusten :)
    Werkze nog vandaag en hopenlijk heeft de vk goed nieuws!

Meiden, even jullie advies graag. Ik heb een leuke vacature gezien, maar nu twijfel ik of ik zal reageren. Het is een winkel en ong. 16 uurtjes. Het lijkt mij wel heel leuk, maar ik denk dat ik nooit een hele dag op mijn voeten kan staan, vooral omdat ik dan last van mijn rug krijg. Wel wil ik graag aan het werk. Ben momenteel gastouder, maar wil hier niet verder in, en het is geen vetpot. (maar wel leuk ;))
    Is het beter om te wachten na de bevalling met actief solliciteren of gewoon op deze reageren en kijken of het lukt. (moet natuurlijk ook nog afwachten of ik het überhaupt krijg ;) Ik zit zelf in dubio. Waarom solliciteren als je wrs weet dat het moeilijk vol te houden is, maar aan de andere kant lijkt het mij wel weer heel erg leuk! Moeilijk hè....
    Brand maar los ;)

15. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Jewel,

Ik denk dat je niet zo veel kans zal maken als zwangere, maar als je zelf de vertrouwen hebt dat je het aankan, kan je het altijd proberen. Maar ik zou lekker genieten van mijn zwangerschap en wachten tot na de bevalling. Dan heb je meer zekerheid wat jezelf betreft en misschien zie je wel wat anders..

Maar proberen kan geen kwaad he? ;)

16. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ja nu is zwanger ben is het wel moeilijker solliciteren. Ik werk zo nu en dan voor het uitzendbureau, maar dat is momenteel veel schoonmaakwerk, en dat wordt ook steeds moeilijker om vol te houden. Dus ik had ook zoiets van, ach, dat komt na de bevaling wel weer. Maar als ik deze vacature dan weer zie....

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hey meiden!

Jewel: ik ben het helemaal met Enise eens, ik zou ook wachten tot na de bevalling. De kans dat je aangenomen wordt, terwijl je al langer dan 20 weken zwanger bent, lijkt mij erg klein.
    Je zou natuurlijk altijd een brief kunnen sturen en dan het gesprek als een mooie oefening kunnen zien.

Susan: Grappg he, dat je gewoon kunt zien wanneer de kleine haar kontje uitsteekt! Ik duim hier voor een goeie uitslag van je suikertest.

Lelie: wat vervelend meid dat je zo slecht slaapt door het gerommel. Hopelijk zet het snel door. Doe je wel rustig aan met verhuizen/inpakken?

Ben zelf weer een beetje bijgekomen van een loodzware zaterdag. We zijn met de buren en overbuurjongetje naar een pretpark (Slagharen) geweest. Dat is dus geen succes als je 35 weken zwanger bent;) Jeetje, wat was ik 's avonds en gisteren moe, maar het was wel heel gezellig (ook erg belangrijk).

18. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jewel, nou snap je gevoel wel. Maar denk dat het wel lastig voor je wordt om aangenomen te worden. Maar je weet nooit............. Als je gevoel hier sterk bij is........

Suus, wer ze vandaag en hopelijk vanmiddag met goed nieuws!

Enise, dus ook een rustig weekend gehad? En nog even en dan gaat je verlof in...................heerlijk ;)
    liefs

19. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Heeeee haallllooo meisjes, ik ben er weer.
    Heb heerlijk genoten in Drenthe :):):), hoewel ik weer kots- en kotsmisselijk was. Mijn moeder heeft me weer schromelijk verwend.
    Iedereen zat aan mijn buik en dat vond ik helemaal fijn.

Ik mag er van mijn lief niets over zeggen tegen hem (hij wil het echt niet horen), maar ik vrees dat het ziek-zijn weer erger wordt naar het eind van de zwangerschap toe.
    Hij zegt telkens dat het gewoon ff weer wat mindere daagjes zijn.
    Maar ja, al twee weken...???!!! :x
    Ben wel een beetje bang, want dan worden het nog 12 zware weken. Ik wil niet weer het zkh in en ook niet weer vermageren of zwakker worden naar de bevalling toe.:$
    Ik ben echt best optimistisch en ook echt wel vrolijk bij tijden, maar ook echt wel wat bang. En soms heel BOOOOOSSSS! :x:x:x:x

Hey Suus, hoe weet je dat het het kontje is. Ik probeer nl steeds onderdelen te onderscheiden, maar kan nog steeds niet voelen hoe ze nou ligt. Alleen die korte trapjes moeten wel handjes of voetjes zijn, maar voor de rest...
    Doe je dat met de handgrepen?

En Esser, ik heb hetzelfde volgens mij. Ik draag ook heel smal en hoog en ver naar voren (heel veel mensen denken dat ik zo goed als uitgerekend ben :$). Dus ik voel ook overal van alles.
    Elke hoek van mijn buik weet ze wel te bereiken.
    (ik durfde niet meer naar je tante te vragen, dacht dat je het er misschien niet over wilde hebben)

Oeh Jewel, wat een dilemma. pff. Ik zou zeggen 'gaan met die banaan'. Niet geschoten is altijd mis. En het is altijd een goede oefening. Je hebt denk ik weinig kans, net als Enise zegt, maar ach waarom niet proberen.
    Als je maar niet te teleurgesteld bent, als het niets wordt.

Nightelf, heb je Slagharen overleefd?

Lelie, weer een rotnacht gehad zeker? Laat je het inpakken en verhuizen wel vooral door anderen doen.
    En zelf een beetje verspreid over de dag iets aanpakken? Voorzichtig he!!!! Beloof je dat aan ons?

Nou alle andere meisjes, jullie waren dit weekend lekker rustig. Maar alles goed?
    Ciara, had je je stief-kids weer op bezoek?

20. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Haha, we praten allemaal door elkaar heen ;)

Deel Deze Pagina