Hey meiden! Wij in het Walvissentopic maar wachten op allemaal nieuwe Walvisjes....schrijven jullie allemaal hier Ik ben in elk geval blij dat er weer een hoop meiden zwanger zijn na IU/IVF/ICSI en hopelijk blijft alles goed gaan en hebben we aan het eind van de rit allemaal ons langverwachte wondertje in onze armen Mochten jullie ook gezellig in het Walvissentopic willen meekletsen, dan hier de link viewtopic.php?f=98&t=38243&p=4785907#p4785907
Hey meiden, Nou mooi buikje hier Nightelf, die is goed zichtbaar! Geniet er van meid! Suus, hoe is het bij de Prenatal geweest? Super druk? Stef; hoe voel je je? Wanneer krijg je weer meer duidelijkheid? Moet je binnenkort nogmaals bloed laten prikken? Ciara; hoe is het met jou meid? Hier gaat het best wel. Vanmiddag mega dip gehad qua moeheid.....poeh.....waar dat dan ineens vandaan kwam? Qua jeans heb ik er nog maar 2 die lekker zitten. Die anderen gaan in de weg zitten en krijg dan op verloop van de dag echt last van mijn buik. Das wel al erg vroeg toch? Heb wel van mezelf maat 34/36, smalle taille en een erg smal bekken/heupen. Wellicht ligt het daar aan? Morgenochtend voor controle naar het ZH. Ben erg benieuwd of mijn eierstok(ken) geslonken zijn.....hoop het wel, dan neemt de kans op verdraaing van de eierstok ook af.... liefs
@nightelf, wat een mooi buikje zeg, hele mooie foto's @pekske en esser. Ik heb echt een megadip ook vandaag. Zooo misselijk en ik denk dat ik maagzuur heb. Ik heb een pijn tussen mijn borsten (zit daar je maag?) en in mijn keel. Het voelt voortdurend of mijn eten omhoog wil komen, maar dat gebeurt gelukkig niet. Ik ben echt gelukkig, maar ik voel me nu echt heel verrot. Gisteravond had ik gelukkig moeders voor moeders op bezoek, dat vond ik heel leuk. Toch stiekem was ik een beetje bang voor een negatest, maar hij was zelfs harstikke overduidelijk zei ze. @Ginny, ik durf echt nog niet naar de walvissenclub. Eerst wat meer zekerheid. Als alles goed gaat, zie je me daar zeker!! Bedankt voor de uitnodiging!
Nightelf. wat een mooie echofoto!!! Ben zo jaloers! En al een heel mooi buikje! Wow, ziet er super uit. Die moeheid komt me zo bekend voor. Tijdens sporten ook niet vooruit te branden en thuis kan ik eigenlijk ook alleen maar op de bank liggen. Vanmorgen heel actief geweest en dat merk ik dus meteen de rest van de dag. Heel irritant. In de prenatal viel het me nog mee qua drukte. Wel veel telefoontjes maar qua mensen goed te doen. We hebben idd een kinderkamertje besteld en die mag gewoon teruggebracht worden als het toch niet goed blijkt te gaan met de zwangerschap (dit geldt ook voor kinderwagens dus Enise, die Bugaboo kan je gewoon bestellen dit weekend). Wij gaan voor de maxicosi zodat we daar ook goed mee in het bos kunnen lopen als we met de hond weggaan.Ben blij dat we het evt terug mogen geven, anders hadden we het ook niet gedaan. Nu komt het al 2e week juni (!!) maar we laten het nog gewoon in de verpakking staan en dan pas in elkaar zetten als ik minstens 26 wkn ben. You never know... Meiden, ik ga nu slapen. Ben echt kapot en enorme buikpijn (alsof mn maag en darmen in mn lijf trillen). Morgen vroeg op (6.35uur) om te gaan werken, bah! Liefs Suus
Ja het is zeker stil hier en dat na de drukke dag van gisteren of eergisteren. Weet niet meer welke het nou was... Hoe is het met iedereen? Hier alles prima! Nog steeds moe moe moe, niet echt misselijk dus dat is wel fijn. Zeker met de gedachte dat het bij 10wkn op zn max moet zijn (dat is a.s. dinsdag). Gelukkig nu weekend en een heerlijk relaxed weekend nog wel. Alleen morgen een volleybalwedstrijd. Helaas ben ik vrij snel moe dus dat zal wel nix worden met me. Morgen heeft mn mannetje zn vrijgezellenfeestje dus dat wordt wat... Hij weet dat als hij straalbezopen thuiskomt, hij op zolder moet slapen! hahaha Ik ga ff verder x-factor kijken.
Hahaha op zolder......nou ik hoop dat ie eraan denkt als ie aan de zuip is????? Leuk man, vindt het erg knap dat je nog steeds sport.....ik ben stopt en moet zeggen het bevalt me wel zo voor nu dan!!!! Hier ook alles goed heb rust voorgeschreven gekregen moest het heel rustig aan doen ivm mijn Hcg waarden die zijn in 1 wk de tijd niet erg gestegen. Voel me wel echt lekker zwanger en heb zere borsten en veel honger.....sinds gisteren erg moe ineens!!! Denk dat het mss te maken heeft gehad dat ik vorige week erg verkouden ben geweest heb vrijdag ochtend zelf een beetje korts gehad!!! En één kortslip dat ik heb zeg......niet normaal!!! Maar goed voel em sinds maandag alweer gelukkig beter! Liefs x van mij
Ja op zolder. Bij hem komt alles er nl overal uit lopen als hij te dronken is. Dat wil ik dus niet naast me hebben. Strax moet ik van die geur spugen... BAH! Welke sport deed jij dan? Ik doe aan hockey en volleybal! Deze week bijvoorbeeld 4x sporten, maar wel rustig aan hoor. Wil, na 12 wkn zwangerschap, gaan beginnen met zwemmen. Gewoon om in conditie te blijven en niet teveel aan te komen. Denk dat het wel handig is voor de bevalling als je conditie op peil is want het zou wel ns UUUUUUUREN kunnen duren! Ook heb ik me trouwens al opgegeven voor zwangerschapsgym, hahaha! Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn. Ook al opgegeven bij een kinderdagverblijf, alleen nog geen kraamzorg geregeld. Dat lijkt me nog wat vroeg... Ik ben wel een echte regelneef dus misschien dat ik er daarom wel snel bij ben. Hoe doen jullie dat?
Wat een rust hier! Is iedereen soms aan het genieten van het mooie weer? Zijn jullie er trouwens al uit welke kinderwagen jullie aan gaan schaffen? Wij gaan voor de Maxi Cosi Mura 4 in de kleur Fantasy Green. We hebben het geluk dat we er een mogen uitzoeken van de ouders van mn man, scheelt veel geld Hier is het sporten op een laag pitje gezet. Ik fitnesste altijd 2 keer in de week, maar dat mag ivm met mn bekken niet meer. Gelukkig mag ik nog wel zwemmen, deed ik ook al 1 keer per week.
Susan, hoe is het gegaan??? Heeft je mannetje nog op zolder geslapen???? Ik Basketbal en dat is een vrij ruige sport, officieel hoort het een sport te zijn waar je geen lichaamlijk kontakt zou hebben maar dat is dus helemaal niet zo integendeel zelfs....!!! Ons team speelt dan ook in de 2e klasse wat redelijk hoog is en daar gaat het echt hard om hard!!! Moest vanaf het moment dat we voor ICSI gingen het op een laag pitje zetten, dus helaas. Vindt het wel erg jammer wat ben er erg verslaafd aan.......!!! Maar goed het seizoen is nu toch ten einde en als ze weer beginnen mag ik het toch ook niet meer doen als alles goed gaat!!!! Nightelf, als hier alles goed blijft gaan willen wij erg graag een 60er jaren wagen hebben al één op het oog......vindt ze zooooooo lief en leuk. Die wij op het oog hebben is blauw met wit met van die hooge witte wielen/banden!!!! Wel wil ik er graag een onderstel bij hebben van maxi cosi of Quinny voor de maxi cosi stoel zodat al ik ff snel weg moet ik die in de auto heb!!! Maar goed voorlopig nog maar even wachten.......eerst maar goed bericht krijgen a.s. maandag!!!! Vanmiddag heerlijk genoten van de zon hier heb een lekker kleurtje op mijn decolltje of hoe je het ook schrijft.....hahhahha !!! Liefs x van mij
Nightelf, zwemmen wil dus ook uiteindelijk ook gaan doen, als het hockey- en volleybalseizoen voorbij zijn. Jammer dat je door je bekken niet meer kan fitnessen... Zwemmen mag dus wel gewoon, of is dat juist goed? Stef, basketbal? Leuk! dan heb je zeker ook je lengte mee? Of ben jij juist zo'n kleine snelle? Vandaag hebben we gewonnen met volleybal en nu zit er ook nog een kans in dat we een promotiewedstrijd kunnen spelen!! Moeten we wel de volgende wedstrijd winnen en de concurrent verliezen... Wel bijna alle sets gespeeld (4 stuks) maar gelukkig weet de coach dat mn conditie wel wat minder is dus werd bijna elke set 7 a 8 punten voor het einde gewisseld om even bij te komen... Stef, het vrijgezellenfeestje is vandaag dus morgen weet ik pas hoe hij vannacht thuis is gekomen. Zal het jullie uiteraard laten weten! Had wel een smsje van m dat hij fijn mocht ronddartelen in een spidermanpak Altijd leuk... Wij gaan trouwens ook voor de Maxi Cosi Mura 4 en dan of roasted brown (lekker neutraal en dan met een gekleurd paraplu'tje ofzo) of ook Fantasy Green. Waarschijnlijk krijgen wij de Maxi Cosi van de moeder van mn ventje en de kinderkamer wil mijn moeder betalen maar die gaat nog even aan mn vader vertellen hoe duur dat eigenlijk was... (bijna Euro 1200,-) Heerlijk van die opa's en oma's. Voor mijn ouders is het de eerste keer dus die kleine van ons zal wel enorm verwend worden, vooral door mn moeder! Zag net al in de Bijenkorf die kleertjes van Lief hangen, GEWELDIG!! Dat gaat het worden, samen met Nijntje kleertjes ofzo. Helemaal leuk! Meiden, ik ga ff de hond en katjes eten geven. Hopelijk vanavond iets meer actie hier? Liefs Suus
@Susan: zwemmen tijdens je zwangerschap is juist goed. Je kunt je spieren niet overbelasten en je houdt toch nog een beetje conditie. Die van mij is een stuk minder geworden de laatste jaren, jammergenoeg moest ik met handbal stoppen doordat ik arthorse in mn voeten heb en dat dus veel te belastend is voor mij.
Bedoelde meer tav je bekken? Je moest toch rustig aan doen? Of is zwemmen ook goed om je bekken te verstevigen (voor zover dat mogelijk is)? Zwemmen is idd goed ja, dat weet ik! Daarom ga ik dat ook strax doen
Zwemmen is de enige sport die je met bekkenklachten mag doen. Ben blij dat iig nog iets mag, ben niet zo'n stilzitterig typetje. Bekken verstevigen lukt niet meer (volgens fysio), ze kunnen alleen ervoor zorgen dat de klachten niet nog erger worden. Ik heb bepaalde oefeningen meegekregen die ik thuis moet doen en ik moet dus lekker zwemmen.
hej meiden, ik vind het zo knap dat jullie zo doorgegaan zijn met sporten. Ik durfde haast niet meer een jaar geleden en ben toen met mijn sport gestopt en ik heb alleen het afgelopen jaar rustig gefitnessed. Na elke behandeling was ik bang en voor elke behandeling was ik bang. Dus dat schoot niet echt op. Heel stom, want rationeel weet ik best dat het geen kwaad kan en ook de arts bevestigde dat steeds. Maar toch. Dus petje af voor jullie. Nu durf ik voorlopig ook niets, tot de 12e/13e week en dan ga ik zwemmen.
Ik sport/ doe ook niet meer aan fitness Ik fiets en wandel nu vaker...dat is eigenlijk het enigste. Hoe gaat het met de rest? Ik heb serieus in een dip gezeten. Vandaar dat ik niet zo vaak meer op het forum ben. Het gaat nu wel weer. Ik was zo ontzettend moe en ik had nergens zin in. Mijn arme vriend bleef zo geduldig. Sinds vandaag voel ik me redelijk en ik heb energie! Ook heb ik vandaag voor het eerst het hartje gehoord met de baby doptone. Tussen de 142 en 152 slagen Ik maakte me ook een beetje zorgen omdat ik al 2 weken niets meer voel in mijn buik. Ik dacht dat het fout zat 7 mei geslachtsbepaling!!!! Ik ga daar niet geheimzinnig over doen, jullie mogen het weten hoor Ik kan niet wachten om los te kunnen gaan met de babyspullen Liefs, Lelie
Hier nu ook geen sport meer hoor. Was altijd heel erg actief in de paardensport; het rijden zelf en mennen. (paard en koets) Maar dat vind ik nu wat akelig, paarden zijn en blijven (vlucht) dieren. Zwemmen heb ik vroeger altijd heel erg veel gedaan, van wedstrijdzwemmen tot aan de kleintjes zwemles geven. Dus dat zou idd wel een mooi idee zijn om op te gaan pakken gedurende de zwangerschap. Morgen komt de consulente van Moeders voor moeders rond het middaguur. Ben heel erg benieuwd. Mag i.i.g. weer een testje doen Doen jullie ook allemaal mee? Hoop z.s.m. te kunnen starten en mee te kunnen doen t/m de 16e week. Kan ik mooi 'teruggeven' waar ik zelf dankbaar gebruik van heb gemaakt! Verder aan kwaaltjes is het rustig. Soms wat steekjes en krampjes in mijn BM, en zeer gevoelige en grote (.)(.) met flink wat aders. Soms wat moe maar niet extreem een geen misselijkheid. Morgen 5 weken, dus zou het dan al meer komen? Hoe was dat bij jullie meiden? liefs
Ik doe ook mee aan MvM, heb nog maar 2 weken te gaan en dan heb ik de 10 weken erop zitten. Vind het alleen wel een gedoe, kan de flessen maar op 2 dagen in de week tot 6 uur 's avonds ergens heen brengen, nota bene bij de Welkoop in een dorpje in de buurt (rare plek). Woon in een gebied waar het thuis niet opgehaald wordt. Vanmiddag heerlijk een stukje gefietst, we wonen aan het hoogveen aan de Duitse grens, 2 minuten fietsen en dan zit je al midden in een natuurgebied. Erg mooi. Heb nu alleen wel veel last van de rug en het bekken, morgen maar eens even aan de fysio vragen of fietsen eigenlijk wel zo verstandig is.
ik sport ook niet meer... durf ook niet....ik heb ook een eigen paardje en hoewel ik die volkomen vertrouw en er nog nooit ben afgevallen, zal je zien dat ik er nu wel afval..dus ik neem ook het risico niet.. hier nog steeds erug moe en veel mer misselijk.....gelukkig blijft alles wel binnen... vandaag naar limburg op en neer gereden om de andere kids weg te brengen..vanuit brabant...dus dat was een hele rit...daar was het trouwens wel veel beter weer dan hier..