Klingel: welkom hier. Gezellig dat je ook komt meekletsen! Enise: doe je wel rustig aan? Fijn dat de kamer nu af is. Jewel: bij mij helpt tegen maagzuur ook een slokje cola (vind het ongelooflijk vies, maar het helpt wel). Warme melk krijg ik er echt niet door, lust gewoon geen melk. Mn buik is idd ook wel aan de grote kant, wordt ook echt zwaar nu. Esser: fijn dat je weer bent goedgekeurd en dan ook nog voor een groeiecho! Kun je weer lekker gluren naar de kleine man. Bright: je neemt vast alle kwaaltjes die je kunt krijgen voor lief! Het is allemaal voor een ongelooflijk mooi en geweldig doel Ik ga lekker met de beentjes omhoog op de bank, bakje fruit en thee erbij, jammie. Als het goed is, komt mn mannetje ook zo weer thuis van het sporten, hij wil nl Spiderman 3 kijken. Ben benieuwd of ik de oogjes de hele tijd open kan houden.....
wat een lief en warm welkom! ik zal me nog even gaan inlezen, dan weet ik ook hoe het met jullie gaat. heb nog weinig last, alleen voor mijn doen grote (.)(.) en hier en daar een steekje. vorige week was ik veel meer emo en slaaaperig, hm, baal eigenlijk wel dat dat nu weer weg is (stress!) ik zei al tegen bright, als ik moet overgeven zal ik echt (achteraf) staan te juichen! lijkt me een emotioneel moment, t moet niet gekker worden! kan t amper geloven allemaal nog, hoe was dat voor jullie na eindelijk een posi test?
Klingel: wij konden het eerst ook niet geloven. Op de testdag heb ik 's ochtends al heel vroeg getest (was klaarwakker toen bleek dat ik nog niet ongi was ). Bij het zien van het 2e streepje liepen de tranen echt over mn wangen en mn man vond dat we direct nog maar een test moesten doen, deze klopte niet zei hij . Heb geloof ik die week in totaal 4 testen gedaan + een bloedtest in het ziekenhuis. Pas na de eerste echo konden we echt geloven dat het gelukt was.... Volgens mij kan het echt door de stress en alle spanning komen dat je wat minder kwaaltjes hebt, je wilt ook gewoon zo graag wat voelen.... Fijne avond iedereen, ik duik lekker op de bank!
Klingel, de positest was hier ook onwerkelijk. Ik moest op dinsdag te bloedprikken in het zkh, maar vriendlief en ik hadden al besloten dat we op maandag zelf gingen testen. De hele dag gewacht (werd maar niet ongi) en toen de test gedaan, pfff wat duurden die 3 minuten lang. En toen dus positief! We moesten lachen en huilen tegelijk! En ik had ook niet veel kwaaltjes hoor, dus zou me daar ook niet blind op staren. Geniet er lekker van, na zo lange tijd is het echt onwerkelijk, maar de tijd vliegt voorbij, ik ben alweer op de helft!
Hee meiden, Hier weer terug van de pufclub; ik hoef niet meer!!! Jihaa!!! 'Nieuwe meiden', ik vind het alleen maar mooi om te zien hoe lang ons lijstje nu aan het worden is! En idd, zeker als je in de mmm zit/hebt gezeten ervaar je een zwangerschap anders dan iemand die 'normaal' zwanger is geworden. Je maakt je ergens toch sneller zorgen zeg maar. Ik had in het begin trouwens weinig klachten hoor. Gespannen borsten, dat wel, en uiteindelijk vooral extreem moe, en af en toe misselijk. Het is zo verschillend joh!! En die 1e echo is echt zo zenuwslopend wat dat betreft. Het wachten erop en de onzekerheid; is er wel of geen knipperlichtje.......... We hebben helaas wel een paar meiden moeten laten gaan hier maar hopelijk blijven jullie wel allemaal (ik ga ff verder kijken naar Grey's Daarna reageer ik wel weer op de rest.
@Jewel, Hey meis!! Zwaai zwaai, @Nightelf, Heerlijk alle kwaaltjes, kan er geen genoeg van krijgen. haha. Heb even snel je foto's bekeken, wat heb je een grote buik!!! pffff @Susan, Fijn dat je niet meer naar de pufclub hoeft! hihi Liefs
Zo, daar ben ik weer! Het viel deze keer wel mee met janken... Vorige wk heb ik echt zowat tranen met tuiten gejankt!! hahaha Nou, waar was ik... Esser, wat fijn dat de vk zo tevreden is over je! Mijne is ook altijd erg blij met mn bloeddruk; best een geruststelling vind je niet?? Maarre, ik ben nu ook wel benieuwd naar de grootte van je buik!! Hoeveel groter dan 'normaal' is ie dan? Wel leuk dat je vrijdag weer een echo krijgt --> blijft leuk he Mijn laatste werkdag is 20 oktober en dan ben ik exact 35 wkn. Zit echt af te tellen joh! Ben ook gewoon extreem moe, vooral 's ochtends als ik zo vroeg mn bed uit moet om te werken. Maar ja, nog 4 daagjes volhouden Enise, daar ben je weer!! Hehehe, dan heb je verlof en ben je nog druk druk druk! Wel fijn dat alles helemaal klaar is, nu heerlijk met de pootjes onderuit op de bank aftellen! Heb jij geen foto van je buik?? Klingel, Bright en Confidence: jullie moeten ook wel geregeld buikfoto's nemen hoor!! Een startfoto is ook leuk nl, zeker om later te vergelijken Lelie, hoe is het eigenlijk met je vriendinnetje afgelopen?? Oh trouwens, bij mij op de pufclub is de 1e beeb al geboren!! En dat terwijl de ks al gepland stond voor 3 nov!! Dus toch eerder, bij 36 wkn, gehaald omdat het niet helemaal goed ging. Schijnt nu allemaal weer oke te zijn. Ik ga maar weer ns lekker naar mn bankje zo, met een kopje warme melk: Jammie!!!!!!!!!!! Liefs Suus
suus, koude melk= lekkerrrr maar warme melk= blehhh ik had haar net gesmst omdat ik nieuwsgierig was over hoe en wat. Ze heeft vandaag 2x dr slijmprop verloren en bloed...heeft nog veel harde buiken om de 10 minuten maar het wil verder niet helemaal vlotten...moet nog op gang komen. Pffff wat een ellende! Ze is al sinds gisteren bezig Ze zou mij op de hoogte houden... Dit wil ik niet meemaken...poehhhh
Lelie, dat heb ik nou met andere dingen: Prik, koffie, thee etc. etc.: bleghhhh Water, (koude of warme) melk, dubbeldrank en Baileys: lekkerrrrrr hahahahaha Wat rot voor je vriendin zeg!! Dat zou toch vannacht verder moeten gaan zou je denken?? Laten we hopen dat jouw lange voorwerk, zorgt voor een snel hoogtepunt!
Hey, Een aantal van jullie zullen mij wel kennen. Ik heb helaas niet in het wachtbankje topic mee geschreven maar ik zou me toch graag bij jullie aansluiten. Heb ook wel al op het maart topic geschreven maar voel me daar toch niet helemaal thuis. Dus hopelijk vinden jullie het ok dat ik met jullie mee tiep? We zijn zwanger geworden door de eerste ICSI en ben uitgerekend op 27 maart. Groetjes Kleintjevoorons.
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 21-10-09: Waterlelie: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 19-11-09: Ciara: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 27-03-10: Kleintje: 28-03-10: Zoe: ??-??-10: Confidence: 15-06-10: Bright: kan het nog niet weten 20-06-10: Klingel: Afspraken bij gyn of vk 13-10-09: Caruli controle gyn 13-10-09: Caruli vp 13-10-09: Lelie controle VK 13-10-09: Kleine controle vk 15-10-09: Suus controle vk 15-10-09: Nightelf controle gyn 16-10-09: Esser groei-echo 19-10-09: Confidence 1e echo 20-10-09: Caruli tussencontrole vk 21-10-09: Suus liggingsecho 22-10-09: Bright 1e echo 27-10-09: Jewel controle vk 02-11-09: Esser controle vk 09-11-09: Jewel intake kraamzorg Bevallen: 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara Kleintje, ik heb je erbij gezet!!! Nou, dat wordt nog wat eind maart!!!
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 21-10-09: Waterlelie: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 19-11-09: Ciara: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 27-03-10: Kleintje: 28-03-10: Zoe: 04-06-10: Confidence: ( voorspelling was een jongen ) 15-06-10: Bright: kan het nog niet weten 20-06-10: Klingel: Afspraken bij gyn of vk 13-10-09: Caruli controle gyn 13-10-09: Caruli vp 13-10-09: Lelie controle VK 13-10-09: Kleine controle vk 15-10-09: Suus controle vk 15-10-09: Nightelf controle gyn 16-10-09: Esser groei-echo 19-10-09: Confidence 1e echo 20-10-09: Caruli tussencontrole vk 21-10-09: Suus liggingsecho 22-10-09: Bright 1e echo 27-10-09: Jewel controle vk 02-11-09: Esser controle vk 09-11-09: Jewel intake kraamzorg Bevallen: 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara
Hey Meiden, echt hartverwarmend hoe jullie ons ontvangen Jullie kunnen ons misschien wel geruststellen door de ervaring die jullie zelf hebben Ik blijf erg onzeker Ik heb hiervoor 3 miskramen meegemaakt en ben zo bang die 1e echo is echt spannend Maar ik moet zeggen, sinds donderdag heb ik behoorlijk wat kwaaltjes en dan ga je het zwanger zijn toch wat meer geloven Ik heb nu net ook met lange tanden 1 snee brood opgegeten bleh mijn maag draait 10 x maar inderdaad, niet erg, laat maar komen, we hebben er om gevraagd en nu zullen we het ook krijgen haha Verder zijn mijn borsten gespannen soms gevoelig en ik weet niet of iemand dat herkent, maar ik heb ten eerste best wel veel last van uitslag in mijn gezicht, maar sinds eergister ook mijn mond en lippen vol met een soort van aften Net of mijn weerstand flink verstoord is oja en mijn tandvlees is ontstoken en bloed snel Heb ik normaal nooit Vandaag moet ik de 1e dag weer werken na 2 weken vrij, ben benieuwd hoe dat gaat nu in mijn conditie hahaha Jullie ook allemaal een fijne dag
Goedemorgen meiden, Allereerst aan alle nieuwe zwangeren onder ons: Van harte GEFELICITEERD!!!!! . Wat mooi, de circel is bijna rond...onze bevalingen naderen en we worden opgevolgd door een nieuwe lichting. Geniet van de tijd die komen gaat (ook al is die zenuwslopend in het begin), de tijd vliegt namelijk en het is soms veelste snel voorbij . Ik zal als ik weer wat meer tijd (als ons meisje thuis is) een nieuw topic starten, tegen die tijd is deest ook ongeveer bevallen. @Danjo/Lelie: Wie is er eerst??? Wat spannend meisjes! Danjo bij jou is het zeker dat je einde van de week moeder bent.....en Lelie bij jou duurt het ook niet lang meer.....dat voel ik aan mn buik . Stuur je me wel een sms zodra ik bij je kan komen kijken in het OLVG? @Suus: Bijna met verlof he.......het einde van je pufclub heb je iig al gehaald . Ga je in je verlof nou een beetje lekker rustig aan doen? Lekker met DVD-boxen op de bank? @Sooner: Hoe is het met jou? Jij had ook niet zo'n goede week las ik. Nog ff volhouden meissie!!! @Nightelf:Jouw buik staat op exploderen, dit kan nu echt niet meer lang duren. @Jewel: Hahahaha, sokken aantrekken en krappe laarzen is een ramp......en dat wordt alleen maar erger . @Esser: Wat fijn dat je weer door de APK bent en nog een keertje kan pieken naar je mannetje @Enise: Voor jou komt het nu ook heel dichtbij....ben je aan het genieten van je verlof? Mijn leven bestaat momenteel uit de klok. Ik ben ongeveer 6 uur per dag in het ziekenhuis en de rest van de tijd hang ik aan het kolfapparaat. Het is een voortdurende race tegen de klok. Ons meisje gaat met kleine stapjes voorruit maar het kan zo nog een maandje duren voordat ze thuis is. Vriendje en ik mogen ieder 1 x per dag met haar kangaroeen oftewel buidelen. Ze ligt dan met haar lekkere warme lijfje 2 uurtjes op je borst te slapen. Het is zoooo schattig..je merkt echt dat ze daar heel rustig van wordt. Eerst maakt ze dan allemaal lieve kleine vogel geluidjes (piep piep mwaah) en dan legt ze lekker haar kriebelhandjes op je borst om in een hele diepe slaap te vallen. Ze zit inmiddels weer op haar geboorte gewicht dus ze komt iig aan alen de voeding blijft nog een probleem. Maar we kijken nu dag tot dag aan en hebben er net volste vertrouwen in dat het goed gaat komen.....ze heeft alleen wat meer tijd nodig. Ik ben zelf wel een beetje boos op t leven....dat mmn verlof is afgenomen....mijn kraamtijd een grote race tegen de klok is en ik mijn meisje vreselijk mis en niet bij me kan hebben :x. Het is NIET EERLIJK!!! Maar aan de andere kant heb ik nu wel mijn wondertje en dat is het allerallerbelangrijkste. Veel sterkte alemaal met de laatste loodjes!!! Kus Ciara
hey kleintje, jou ken ik nog van de NODlijsten van vorig jaar! @hier: even paniek. de kruidvattest van vanmorgen is supersupervaaaaag... en de rare moe&vaagheid en grotere en vooral pijnlijke (.)(.) lijken et zijn verdwenen.. ik heb het gevoel dat het alweer over is... straks bellen voor uitslag HCG, misschien hebben ze t al (zou eigenlijk morgen zijn) ik wil niet doemdenken maar ik voel me echt anders. temp is nog hoog, en gisteren een knaltest, maar vandaag lijkt alles anders.. brrr knuf
Klingel: oh meid, dat is toch echt neit te hopen. Misschien was je urine minder geconcentreerd als de dag ervoor......en kwaaltjes kunnen echt per dag verschillen hoor. Ik hoop voor je dat ze de bloeduitslag vandaag al hebben (normaal gesproken duurt dat hooguit een dag, tenminste in het ziekenhuis waar ik loop/werk). Ciara: gelukkig gaat Lara met kleine stapjes vooruit. Het is echt oneerlijk dat je verlof en kraamtijd nu zo loopt. Volgens mij een paar dagen voor je opgenomen werd schreef je nog dat je hoopte ze nog even lekker bij je bleef zitten, zodat je nog tijd had voor leuke dingen. Helaas is het net alsof de duivel er mee speelde..... Enneh, mn buik staat idd op exploderen, het is zo strak en het glimt ook enorm. Ben ook echt verwonderd dat ik nog geen striae heb (alleen op mn billen een paar streepjes). Kleintje: ook welkom hier. Kom gezellig meekletsen. Sooner: hoe is het met je? Voel je je weer wat beter. Suus: yeah, geen pufclub meer Werkse vandaag (na vandaag nog maar 3!) Confidence: doordat alles beter doorbloed is, kan je tandvlees enzo echt flink gaan bloeden. Ik merkte ook dat mn weerstand een stuk lager was in het begin van de zwangerschap. Goed en gezond eten is erg belangrijk (voor zover dat lukt, stel dat je enorm misselijk bent, dan is dat natuurlijk niet makkelijk). Lelie: hoe is het met je? Hier rommelde het weer de hele avond, weet nu waar je over sprak, Lelie. Van mij mag het echte werk nu ook wel gaan beginnen... Vanmiddag nog ff lekker naar de kapper voor een nieuw kleurtje en een frisse coupe.
Wat een warm welkom hier!!! Ik ga me hier thuis voelen dat weet ik zeker! En vooral ook leuk dat iedereen niet even ver is met haar zwangerschap. Kunnen we veel van elkaar leren!! Straks hebben we onze tweede afspraak met de verloskundige. Mogen we voor het eerst naar het hartje gaan luisteren. Opzich voelt alles goed dus ik maak me totaal geen zorgen over onze wurm. Maar moet toch weer allemaal even gechecked worden. Ciara: Jeetje is allemaal wel heftig bij jou. Maar inderdaad het belangrijkste is dat ze er is. Maar het komt er nu dus op neer dat je kleine nog in het ziekenhuis is tijdens je verlof? dat is wel echt balen. Maar het belangrijkste is dat je er toch van geniet! Klingel: Ik ken jou ook nog wel. Lijkt hier zoiezo wel een klein wereldje Zoe, Bright en Jewel: hoe gaat het met jullie meiden!!! Verder ga ik me even inlezen in jullie en hoop ik dat ik snel oppak hoe het met jullie gaat!
kleintjevoorons, klingel, bright, confidence: welkom hier meiden en gefeliciteerd met jullie zwangerschap! super om weer een stel nieuwe meiden te zien. hier zo op controle bij de gyn en een gesprek met de vp ben benieuwd zal proberen als ik terug ben iets te laten weten eind van de dag moet hier de boel poetsen, morgen komt de vloerbedekking van de zolder.
Kleintje, welkom hier meid! Tis hier gezellig! Hoe was je afspraak bij de vk? Ik had dat ook toen ik ong 16 weken was, dat je even weer een bevestiging nodig hebt. Je weet wel dat het goed zit, maar toch Klingel, heb je de uitslag al? Wat een onzekerheid nu. Hopenlijk is alles nog gewoon goed! En idd wat Nightelf ook zegt, je urine kan ook wat minder geconcentreerd zijn geweest. Bright, hi, dus je hebt ons gevonden Leuk is het hier joh! Voel je je goed? Suus, yes de laatste pufclubles gehad! En nu maar 3 daagjes werken....en dan verlof, dat heb je ook dubbel en dwars verdiend! En dan echt rusten hè Ciara, het is ook oneerlijk, jij had ook gewoon lekker moeten genieten van je verlof! Maar julle meid is er nu en dat is idd het mooiste wat er is! Gelukkig gaat Lara met kleine stapjes vooruit. Hopenlijk gaat het voeden straks beter, zodat je misschien toch eerder dan een maand haar mee naar huis mag nemen. Lelie, pff zoals je vriendin hoop je idd niet mee te maken. Ik wist niet dat je 2x je slijmprop kon verliezen. Hopenlijk blijft jou dit bespaart en beval je gewoon in....wat zullen we zeggen.....3 a 4 uurtjes? Mooi toch? En ik was even op je babysite aan het kijken en wat is dat een mooie fotoshoot geworden zeg!! Echt mooi! En leuk vriendje heb je hihi Nightelf, gelukkig heb je nog geen striae. Al kan dat alsnog komen (sorry wil je niet ontmoedigen ) Waar smeer jij je dan mee in? Heerlijk even naar de kapper! Wat voor kleur ga je doen? Veel plezier iig!! Confidence, jij hebt ook al heel wat meegemaakt zeg. Ik snap dat je nu onzeker bent. Al zeggen de kwaaltjes idd genoeg Wel vervelend dat je zo misselijk bent. Ik heb daar nooit last van gehad, wel bepaalde geuren waar ik niet over kon, maar nog nooit overgegeven. Ik kon en kan nog steeds alles eten Vanmorgen weer een aanval van nesteldrang gehad De douche moest er aan geloven. Alleen wat te scheutig met de bleek geweest, heb nu steeds nog een bleek lucht in mijn neus. Nu verplicht met een bakkie voor de comp, maar ondertussen zie ik weer van alles wat eventueel nog schoongemaakt kan worden...