ja de laatste weken gaan hard he? maar- ik heb net in mijn zwangerbijbel gelezen dat 12 kilo normaal is, gewoon omdat een kindje met de hele rambam dat weegt. dus wat dat betreft ben jij heel goed bezig! hoe vonden jullie dat trouwens, wennen aan nieuw lijf? lijkt me geweldig een dikke buik te hebben, maar ook wel raar om opeens zwaarder te worden!
ik vind het aan de ene kant geweldig, nu mag ik mijn buik showen hihi en het getrappel van de kleine enzo maar de andere kant is ook dat ik het onhandig vind, kan bijna mijn sokken en schoenen niet eens fatsoenlijk meer aan doen en slapen word een hel, 3a4 keer per nacht eruit. maar goed als we daar iets moois voor terug krijgen vind ik het goed
Buddynieuws van Lelie: Lelie is momenteel in het ziekenhuis en ze denken aan zwangerschapsvergiftiging. Ze wacht nu op de uitslagen van bloed en urine en als het vermoeden van de arts juist is, wordt ze vandaag nog ingeleid!! Ook heeft ze weeenactiviteit en ligt dus aan de scan. Als alle uitslagen oke zijn, wordt ze helaas toch weer naar huis gestuurd............. Als er meer nieuws is, meld ik dat uiteraard!!! (Ik ga zelf even afronden hier op werk dus klets strax wel weer wat meer.)
Lelie: wat spannend meid. Aan de ene kant zou het natuurlijk fijn zijn als je vandaag nog ingeleid wordt, maar de reden is natuurlijk een stuk minder gunstig. Hier draaien de duimen!! Klingel: rooibosthee en groene thee mag je lekker door blijven drinken. Met zwarte thee moet je wel uitkijken, daar zit nl theine (vergelijkbaar met caffeine) in. Koffie mag je hooguit 3 kopjes per dag. O ja, haar verven mag gelukkig gewoon Gelukkig loopt je HCG waarde mooi op schema, maar kan je zorgen natuurlijk erg goed voor stellen. Ik moest wel erg wennen om zwaarder te worden, voel me inmiddels ook net een walvis (ben ook al 19 kilo gegroeid), maar dat leven in je buik voelen is zo'n machtig mooi iets! Kleintje: fijn dat alles weer goed was bij de vk! Een extra echo is natuurlijk altijd leuk! Caruli: schiet het al een beetje op met de verbouwing? Suuces donderdag met de suikertest, hopelijk heb je geen zwangerschapsdiabetes. Hier rommelt het de hele dag al een beetje, heb ook sinds vanochtend veel meer last van mn bekken. Donderdag naar de gyn, misschien is er dan al wel iets meetbaar op de CTG. Komt straks nog wel ff spieken of er al nieuws van Lelie is.
Jaja, weer buddynieuws van Lelie: Ze heeft geen zwangerschapsvergifiting maar vanwege de hoge bloeddruk wordt ze toch ingeleid! Ook bij haar, net als Danjo, gaan ze primen (dus die 'veter') nu. Jezus jongens, ik ben echt helemaal zenuwachtig nu!!!! Ons 2e Verlengde Wachtbank kindje gaat geboren worden, of miss stiekem toch al de 3e want we weten natuurlijk hoe het nu met Danjo is!! Enne Nightelf, jij volgt wellicht ook al snel en dan is Enise de volgende, en ik daarna!!!! Moet er maar niet teveel over na gaan denken. Eerst maar ns 2 dgn genieten van mn vrije dgn en dan nog vrij, ma en dinsdag werken............
Thanks voor het buddy nieuws Suus! Jeetjemina, wat is het nu spannend hier met Danjo en Lelie..... Het gaat nu idd ineens wel erg snel hier op 't topic. Meiden aan het bevallen geslagen en direct ook weer een nieuw aantal meiden die het komen aanvullen. Moest gewoon zo zijn! We wachten af...........mooi met regelmaat spieken hier
Het wordt hier nu echt superspannend voor Lelie en Danjo. Hopelijk hebben ze beiden hun kleine meid snel in de armen! We wachten hier met smart op meer buddynieuws van Suus. Ben er gewoon zenuwachtig van....
Jeeh idd spannend zeg! Hoop wel dat alles goed blijft gaan met Lelie. Misschien is ze nu wel tegelijk met Danjo... Suus jij moet nog even wachten hoor! Nou ik ga even heerlijk in bad. Voel me niet zo goed. Heb nu ook ongeloofelijk last van maagzuur, dus toch maar Rennie gehaald. Fijne avond nog allemaal!
Halloooooooo, sommige van jullie kennen me wel van een ander topic!! Ik ben echt een superfan van dit topic en hoop me hier ook ooit te mogen aansluiten!!! Ik lees veel mee en vind het allemaal superspannend worden! Ciara, nog gefeliciteerd met jullie dochter, Lara, een prachtige naam! Staat ook bij ons op het lijstje!!!! Hopen dat ze snel naar huis mag! Ik breek weer uit, fijne avond! Liefs
Dank voor jullie lieve berichtjes!!!! Lelie ligt op mijn oude kamer .....mijn mijn vriendje is net bij haar langs geweest. Wat ongezellig dat ze dat niet een weekje eerder heeft gedaan . Spannend he!!!!! Ik ben vandaag bijna de hele dag bij mn meisje geweest maar moet nu verplicht wat rust nemen van t ZH omdat mn borstvoeding achteruit loopt van alles stress. Heb vanavond huilend mn vriendje alleen laten gaan . Hij moet morgen weer naar het Zuiden dus dan mag ik 2 x met haar buidelen. Danjo & Lelie: You go girls!!!!!!
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 21-10-09: Waterlelie: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 19-11-09: Ciara: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 27-03-10: Kleintje: wij weten het ook nog niet.... 28-03-10: Zoe: ??-??-10: Confidence: 15-06-10: Bright: kan het nog niet weten 20-06-10: Klingel: zie bright Afspraken bij gyn of vk 15-10-09: Suus controle vk 15-10-09: Nightelf controle gyn 15-10-09: Caruli suikertest 16-10-09: Esser groei-echo 19-10-09: Confidence 1e echo, Klingel 1e echo kliniek 20-10-09: Caruli tussencontrole vk 21-10-09: Suus liggingsecho 21-10-09: Lelie controle VK vandaag uitgerekend 22-10-09: Bright 1e echo 27-10-09: Jewel controle vk 27-10-09: Caruli groeiecho 27-10-09: Caruli controle gyn 29-10-09: Klingel 1e echo zh 02-11-09: Esser controle vk 09-11-09: Jewel intake kraamzorg 13-11-09: Kleintje controle vk en 20 weken echo Bevallen: 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara Heb mijn afspraak weer even toegevoegd want hij was er af gevallen :S
@Klingel, Oh meid, wat een schrik zeg. Gelukkig was je HCG waarde goed. @Susan, Hihi, heb de eerste buikfoto genomen. Lijk wel al 12 weken zwanger, komt van mijn darmen geloof ik. Of ik heb gewoon zon pokkeltje Voel je je al iets beter? @Confidence, Yay voor de kwaaltjes!!!! Inderdaad spannend die eerste echo. Jij nog zes dagen wachten. @Ciara, Och meis, wat een gerace, maar gelukkig gaat het goed met je meisje. Hopelijk mag ze snel naar huis. @Kleintje, Jammer dat je het hartje niet hebt kunnen horen, maar wel weer een mooie echo gehad!! @Jewel, Nesteldrang, haha. Ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan Ben je al van je bleekgeur af? @Nightelf, Gelukt bij de kapper?? Ik heb ook die Zwitsal Mama gekocht. Niet vroeg genoeg beginnen met smeren @Danjo en Lelie, Go girls!!! @allen, Hier alles goed. Was even in paniek vanmiddag (10 seconden ) omdat ik dacht wat bruinigs te zien in mijn inlegkruisje, maar de hele dag niet weer gezien. Mijn (.)(.) beginnen steeds meer pijn te doen, YAY!!!! haha Liefs
Hee ladies! Nog geen buddynieuws hoor. Vanavond hebben ze de pil ingebracht of ze heeft m ingenomen ofzo (??) en de beeb reageert er goed op! Vanwege de harde buiken denken de artsen iig dat het toch echt wel deze nacht zal gebeuren! Nou, we zullen zien! Had al geprobeerd een bezoekje te regelen voor morgen maar dan heeft ze er al 6 staan op dr lijstje, hahaha! Heb nu een voorstel gedaan voor donderdag Ciara, wat grappig dat zij op jouw oude kamer ligt! En idd, was het maar een week eerder (had zij ook wel gewild weten we!). Wat naar lijkt me dat om niet te mogen gaan naar het zkh terwijl je (moeder)gevoel zooooo graag wil! Maar ja, de artsen zeggen niet voor nix dat het beter is voor jou (en dus ook voor kleine Lara). Nightelf, hoe is het met jouw gerommel?? Bright, wat heerlijk dat de klachten toenemen! En zoals ik al eerder schreef, bloedverlies is eigenlijk vrij normaal! Alleen tja, je maakt je zo snel zorgen... Klingel, gelukkig was je HCG-waarde goed! Hopelijk blijft deze mooi stijgen! Krijg je nog een bloedtest om dat te checken?? Kleintje, jammer dat je het hartje niet hebt kunnen horen maar een extra echo........ ALTIJD LEUK!! Dus over 4 weekjes weer en dan doet de vk zelf de 20 wkn echo??? En dan al bij 17 wkn? Ik ben m ff kwijt. Esser, ja spannend allemaal he met die meiden!! Nog even en dan mogen wij!! Hier gaat het wel weer hoor. Heb alweer een klein slaapje gedaan vanavond want was uiteraard kapot na het werken. Ik voel me 's middags en 's avonds gewoon stukken beter dan 's ochtends. Weet niet wat het is... Heb wel wat ongikrampjes de hele avond dus wie weet is de kleine uk al wat aan het indalen!! Nu maar afwachten of de vk dat ook vindt donderdag en zoja, of het kontje dan aan het dalen is of dat kleine uk toch stiekem gedraaid is en dat het het hoofdje is. Spannend hoor! Heb alleen wel het idee dat als ze wel zelf gedraaid is, ik dan pas bij 41+ wkn ga bevallen. Nou, we zien het wel allemaal! Eerst donderdag maar ns afwachten en daarna de liggingsecho volg wk woensdag. Meiden, ik ga weer House kijken!! Sooner meid, hoe is het met je?? Je bent, zeker voor jouw doen, al tijden niet geweest hier! Houd je het nog vol?? Liefs Suus
Oh ja Loessie, leuk een fan!!! En iedereen duimt natuurlijk heel hard dat we jou binnenkort ook mogen begroeten hier met positief nieuws
Hallo Dames!! Ook ik heb besloten het aan te durven me hier te komen melden!! (Ja...dan toch maar Suus, je hebt me toch over de streep met je uitnodiging van vorige week!!). Een aantal meiden (Susan, Jewel, Kleintje, Zoe, Bright en klingel) ken ik nog uit andere topics!! Fijn jullie hier allemaal te mogen treffen. Alle anderen hier ook af en toe gevolgd. Net als Loesie (die zich hier hopelijk ook snel mag aansluiten) las ik ook geregeld mee. In eerste instantie om Suus te volgen, die ik uit het eerste topic waar ik mee schreef ken. Maar later ook omdat het bij de rest ook zo leuk is mee te lezen hoe iedereen haar zwangerschap ervaart!! Ik heb al veel van jullie geleerd en hoop nog meer te leren/lezen/ervaringen uit te wisselen. Dit topic is zo'n mooie aansluiter op de 'reguliere' wachtbank!! En een mooi cadeau in de mmm waar we allemaal doorheen hebben gemoeten. Daarom voel ik me hier meer thuis mee te schrijven dan op alle andere zwangerschapstopics. Als het goed is ben ik uitgerekend op 11 juni 2010. De eerste echo hebben we op 6 november (dag voor m'n 31e verjaardag). (precies met 9 wkn!! vind het zelf vrij laat...wanneer hebben/hadden jullie je eerste echo? Na hoeveel weken?) -> eerste vraag hier van w.s. nog velen die zullen volgen @Ciara: Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje Lara!! Wat zal dat in eerste instantie schrikken geweest zijn zeg!! Gelukkig gaat het nu beter. Wel goed om jezelf denken he... Jammer dat jullie nog niet wat langer bij haar mogen. Hopelijk sterkt ze sneller aan dan iedereen denkt en kun je toch nog wat langer van je verlof met haar genieten thuis!! @Danjo en Waterlelie...voor jullie een hele spannende tijd nu op dit moment zeg!! Heel veel succes met alles!! Ik hoop voor jullie op een mooie vlotte bevalling!! @Suus: Zou niet direct uitgaan van een keizersnee joh...het kan zich nog wel een aantal keren draaien toch?! Nu stop ik voor vanavond gauw....zal morgen verder reageren...had manlief beloofd vanavond eens een keer op tijd naar bed te gaan (lukt al niet echt meer). Zware week achter de rug gehad met weinig slaap en hij komt zo thuis van sporten... dusse... Fijne avond allemaal nog!! Toedels Majo!!
Majo, ik had de eerste echo bij 7 wkn dus als je het zo bekijkt, is 9 wkn wel vrij laat. Misschien kan je vragen of het toch niet iets eerder mag?? Moet wel zeggen dat je het op een mooie dag krijgt want dat is mijn b-day Ik zal je trouwens meteen op het lijstje erbij zetten trouwens en goed dat je je eindelijk hier hebt aangemeld --> ik zat al op je te wachten Oh enne, ik ga er niet vanuit dat de kleine nog draait (ook al weet ik dat dat echt nog wel kan hoor) maar ze ligt al maanden in deze houding dus waarom zou ze nu ineens wel willen draaien?? Weet ook dat de uk bij Lelie wel op het laatste moment is gedraaid maar ik heb dat gevoel echt totaal niet!! Mn ongi-krampjes worden trouwens wel iets erger nu. Is dit nou het gerommel, Nightelf??
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 21-10-09: Waterlelie: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 19-11-09: Ciara: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 27-03-10: Kleintje: wij weten het ook nog niet.... 28-03-10: Zoe: ??-??-10: Confidence: 11-06-10: Majo: 1 of 2 ukkies?? 15-06-10: Bright: kan het nog niet weten 20-06-10: Klingel: zie bright Afspraken bij gyn of vk 15-10-09: Suus controle vk 15-10-09: Nightelf controle gyn 15-10-09: Caruli suikertest 16-10-09: Esser groei-echo 19-10-09: Confidence 1e echo, Klingel 1e echo kliniek 20-10-09: Caruli tussencontrole vk 21-10-09: Suus liggingsecho 21-10-09: Lelie controle VK vandaag uitgerekend 22-10-09: Bright 1e echo 27-10-09: Jewel controle vk 27-10-09: Caruli groeiecho 27-10-09: Caruli controle gyn 29-10-09: Klingel 1e echo zh 02-11-09: Esser controle vk 06-11-09: Majo 1e echo 09-11-09: Jewel intake kraamzorg 13-11-09: Kleintje controle vk en 20 weken echo Bevallen: 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara Majo, ik heb je erbij gezet!!!