@majo: jeeej meppelbabe, leuk dat je er ook bent! hoe gaat ie? ik vind 9 weken ook erg laat eigenlijk, kan je niet om een eerdere mogelijkheid vragen? ik heb er al 1 in week 6! @lelie: wat spannend he! hoe zou t gaan? @bright en confidence: hoe voelen jullie je? @suus: oei denk je dat t zo lang zal duren ja? ik hoop dat het meevalt.. je zal wel reuze benieuwd zijn inmiddels! @danjo: ook veel succes!! ik duim dat alles helemaal goedgaat! @HCG: ben er nog steeds onzeker over, maar het klopt opzich wel, van 9 naar 40 in 6 dagen. vinden/vonden jullie t ook zo eng, na al die moeite, te geloven dat het zo is, en dan ook nog dat het goed gaat? als ik dan lees van miepje, die een mk kreeg bij 6 weken, dan breekt mijn hart... zo gemeen, na al die ellende in de mmm... maar ja, we houden moed en vertrouwen en we blijven blij broeden! kom maar door met die echte symptomen (dat neem ik terug) slaaplekker allemaal!
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 21-10-09: Waterlelie: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 19-11-09: Ciara: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 27-03-10: Kleintje: wij weten het ook nog niet.... 28-03-10: Zoe: ??-??-10: Confidence: 11-06-10: Majo: 1 of 2 ukkies?? 15-06-10: Bright: kan het nog niet weten 20-06-10: Klingel: 1 of 2 ?! Afspraken bij gyn of vk 15-10-09: Suus controle vk 15-10-09: Nightelf controle gyn 15-10-09: Caruli suikertest 16-10-09: Esser groei-echo 19-10-09: Confidence 1e echo, Klingel 1e echo kliniek 20-10-09: Caruli tussencontrole vk 21-10-09: Suus liggingsecho 21-10-09: Lelie controle VK vandaag uitgerekend 22-10-09: Bright 1e echo 27-10-09: Jewel controle vk 27-10-09: Caruli groeiecho 27-10-09: Caruli controle gyn 29-10-09: Klingel 1e echo zh 02-11-09: Esser controle vk 06-11-09: Majo 1e echo 09-11-09: Jewel intake kraamzorg 13-11-09: Kleintje controle vk en 20 weken echo Bevallen: 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara
lelie go girl hier veel gerommel maar het wil niet op gang komen helaas. Nu maar hopen dat het morgen allemaal week is dan gaan ze dus echt inleiden. Veter dat zziet er dus ook echt uit als een veter haha aan het einde zit een hormoon middel en die word in je baarmoeder gestopt om de boel week te maken. Nieuwe meiden welkom
danjo: spannend meid hopelijk kunnen ze morgen echt gaan inleiden en heb je dan snel je meisje in je armen zal voor je duimen toi toi toi he lelie: voor jou word het nu ook spannend, hoop dat je nu snel gaat bevallen ook jij heel veel succes en toi toi toi
Danjo: spannend meid, hopelijk lukt het ze om je morgen in te leiden. Lelie: hoop dat je inmiddels al bevallen bent of op zn minst al een eind op weg....... Majo: welkom en enorm gefeliciteerd. Je bent in Meppel onder behandeling geweest, lees ik? Dan wooon je ook vast in Drenthe (ik in een klein dorplje tussen Emmen en Coevorden). Hier hadden we de eerste echo met 6 weken, daarna met 8 weken en vervolgens de 'normale' termijnecho. Tussendoor is er ook nog een aantal keer een echo gemaakt (ben rontgenlaborant, dus genoeg echo-apparaten op de afdeling ). Suus: die krampjes is volgens mij echt gerommel. Schijnt dat je dat al weken van te voren kunt krijgen (kijk maar naar Lelie). Geniet van je vrije dag! Hier ook weer heerlijk de hele nacht ligggen rommelen, heb op het moment ook zoveel last van mn bekken, morgen toch maar eens aankaarten bij de gyn....
Susan, Ik ben nu bijna 17 weken en met de echo dus ruim 20 weken. En omdat ik een verloskundige in het ziekenhuis heb kan de echo ook gewoon daar en dan daarna naar de verloskundige. Ik heb trouwens geen idee of de verloskundige of een gynaecoloog de echo doet. Wat is eigenlijk normaal? We hebben expres gekozen voor een verloskundige in het ziekenhuis omdat we zo gewend zijn geraakt aan het het ziekenhuis en het eigenlijk nog niet konden gaan "missen". Majo, Gezellig dat je hier ook komt kletsen. Ik voelde me bij de maart mama's totaal niet thuis en bij ons ICSI topic wou ik ook de nog niet zwangere meiden te veel lastig vallen met mijn zwangere praat. Ideaal dus hier! Danjo en nightelf, voor jullie het dus ook spannend. ben benieuwd of voor lelie de baby er al is. Klingel, ik denk dat het normaal is dat je in het begin nog een beetje onzeker bent. Was ik ook. Maar op een gegeven moment met 7 of 8 weken toen we ook de eerste echo gehad hadden was dat gevoel bij mij helemaal weg. En nu nog. Als je je goed voelt zit het vaak ook goed. En echte symptomen kreeg ik met 6 weken denk ik. Niet metteen vanaf het begin.
goedemorg! @leliebaby: ben je er al? @danjo en nightelf: daarna is t jullie beurt he.. hoe is t eigenlijk met de zenuwen?? @danjo: als t vandaag gaat gebeuren.. heel veel succes meis!! zet m op! @nightelf: ha, nog een drenthin? ik ben import overigens hoor @kleintje: fijn idee, vk in zh. heb ik ook geregeld, hoewel, ik krijg 1e echo van de gyn. @onzekerheid: ja, het hoort erbij he... .. en is misschien/ws erger aanwezig als je uit de mmm komt... ik lees al veel meiden die met 4,5 weken last hebben van ALLES , en ik voel me opzich prima en normaal. dat maakt een beetje onzeker. maar ik zal vertrouwen hebben in lijfje, en maandag weten we al meer! (hoewel ik 5.2 wel erg vlug vind voor een echo!) fijne dag, ik moet haasten! (zachtjes dan)
Hee meiden, geen lelie nieuws nog. Heb r al wel gesmst vanmorgen maar nog geen reactie ontvangen dus misschien is ze wel keihard aan het persen nu??? Zodra ik iets hoor, laat ik het weten!! Klingel, ik vind jullie echo ook wel vroeg. Houd er al rekening mee dat de kans bestaat dat er nog nix te zien is! Dus niet gaan panieken als dat zo is, ok?? Bij 7 wkn zie je eigenlijk altijd wel iets en volgens mij ook altijd een mooi knipperlichtje (tenminste, daar gaan we vanuit ). Net als bij Kleintje kwamen de echte klachten (moe, misselijk, echt zere borsten) pas later, idd zo rond week 6 a 7 met een hoogtepunt rond week 9/10. Ik voelde me in het begin ook niet anders hoor en dat kan je best onzeker maken maar je moet gewoon proberen positief te blijven! Maar zoals je zegt, de onzekerheid is erg groot, zeker als mmm-er! Ik heb het nu eigenlijk nog moet ik bekennen............. Kleintje, ik had zo in mn hoofd zitten dat je nu 14 wkn zwanger was, hahaha!! Daarom snapte ik m ook niet helemaal maar compleet duidelijk hoor nu!! Bij mij is de 20 wkn echo gedaan door een echoscopiste in het zkh. Ik loop zelf mn controles bij een normale vk maar wil wel per se bevallen in het zkh, hetzelfde zkh als waar we de behandeling hebben gedaan. Ik vind het gewoon zo'n veilig idee nl maar goed, dat moet iedereen voor zich bepalen natuurlijk. Wil je trouwens ook het geslacht weten van jullie beeb?? Had ook nog ergens wat gelezen over cryo's? Wij hebben er nog 2 liggen, in 1 rietje, en die zijn we wel van plan om op een later tijdstip te gebruiken. Dat zou toch wat zijn he, uit 1 punctie 2 kindjes, op dezelfde dag verwekt maar wel een paar jaar er tussen qua leeftijd!! Ongelooflijk de medische wetenschap tegenwoordig. Wij hebben trouwens een contract moeten ondertekenen waarin staat wat we willen doen met cryo's. We hebben natuurlijk in 1e instantie ondertekend dat we ze willen bewaren en na 5 jr, als we ze niet opeisen, worden ze volgens mij gebruikt voor onderzoek of vernietigd (weet t ff niet meer). Nou ik ga mezelf maar ns wassen ofzo, moet toch iets doen he, en strax komen de schoonmakers weer dus dan moet ik helemaal klaar zijn. Daar heb ik gelukkig nog 2.5 uur de tijd voor Dan vanmiddag even wat geld storten op de bank, boodschappen halen en dan weer uitrusten. Vanavond ga ik weer een poging doen om te zwemmen. Vorige keer heb ik 10 baantjes gezwommen en daarna met mn moeder in het bubbelbad gerelaxed; had nl geen zin meer Ladies, tot ltr! Liefs Suus
Hi meissies, ff kort teken van leven hiervandaan. Voel me iets beter, dus heb me voorgenomen vandaag of morgen echt bij te lezen en weer mee te gaan kwekken. Had ff radiostilte nodig. Maar mis jullie nu te erg. @Klingel, Bright, Confidence, Kleintje en Majo. Geweldig dat jullie ons gaan aflossen! Ik vind het supergezellig!!!! @Loesie, wat leuk een fan. En we maken snel ruimte voor je, zodat je er bij kunt komen o.k.! Doe je best he! Ik duim voor je. @Danjo en Lelie; Oeh wat spannend!!! Heel veel succes. @Ciara, ik ben zo blij dat Lara het goed doet. En toi toi toi voor jou. Ik vind het echt zo knap wat je allemaal doet. En je kunt er gelukkig snel weer heen! @all, mis jullie en ga snel weer echt goed bijlezen!
Sooner, ben blij te horen dat je je iets beter voelt!! Enne, succes met bijlezen want volgens mij is er wel het een en ander neergekalkt de laatste dagen
Hai Girls! Dus nog niks bij Lelie? Of ze is idd nu aan het persen You go girl!! Suus, dus bij jou nu ook al wat gerommel....Ik hoop wel voor je dat ze nog draait. Een gewone bevalling lijkt mij toch beter dan een bevalling, of heb jij liever andersom? Geniet lekker van je vrije dag, en ik ben nog steeds jaloers op je schoonmakers hihi Sooner, fijn om te horen dat je je iets beter voelt. Hopelijk kom je snel weer meekletsen! Al moet je eerst wel aardig wat bijlezen denk ik Ciara, meid het is zo moeilijk hè, maar je moet idd rustig aan doen, goed luisteren naar de dokters En nu je vriend ook nog weg.....Het is ook wat. Maar één klein voordeeltje je mag nu kangaroeën (geen idee hoe je dat schrijft) voor 2! Grappig dat Lelie op jouw oude kamer ligt. Wel jammer ja dat ze niet wat eerder kon Majo, dus toch hier maar gekomen? Goed gelijk! Het is toch 'anders' zwanger zijn als je in de mmm hebt gezeten vind ik. Ik heb ook een tijdje meegeklets met de febr. mama's maar het is zo'n grote groep en idd voelde mij er ook niet echt thuis. Ik had de eerste echo met 8 weken. Het is natuurlijk wel langer wachten, maar met 9 weken zie je iig meer! En anders kun je misschien proberen om het een weekje eerder te regelen? Zeg je gewoon dat er iets tussen is gekomen Nightelf, ben nu echt benieuwd wanneer het bij jou begint. Ik vanmorgen als eerst op mijn mobiel kijken, maar geen berichtje van jou Hihihi...moet de mobiel maar mee naar bed nemen voortaan Danjo, dus ook nog niks bij jou. Komt het allemaal tegelijk zeker Grappig van die veter, al kan ik mij daar nog niet een goede voorstelling bij maken..... Bright, je darmen kunnen idd erg opzetten in de eerste weken. Ik had het ook heel erg. En het stomste is nog dat ik het eerst ook nog verbergde, tja je wilt ook nog niet dat iedereen het weet Maar toen de 12 weken voorbij waren werdt de buik echt geshowd! Ben nu wel benieuwd naar jou foto..... Klingel, ik hoop ook dat het HCG mooi doorstijgt! En jouw echo is idd vroeg. Wat iemand anders ook al zei, dan heb je wel een kans dat er nog niets te zien. Maar daar gaan we niet vanuit, het is gewoon goed bij jou!! Cryo's hebben we helaas niet. Dus het wordt voor een 2e een verse poging. En dat maakt me ook helemaal niks uit. Doe het zo weer! Kleintje, de verloskundige mag volgens mij niet de 20 weken echo doen. Als ze er voor opgeleid is dan wel, maar de meesten zijn dat niet. Als het goed is krijg jij een GUO, omdat je ICSI hebt gedaan. Dit is een wat uitgebreider onderzoek dan de standaard 20 weken echo. Loesie, wij hopen ook dat jij hier snel komt meid!! Zo, volgens mij heb ik de meesten gehad, en anders sorry, er zijn nu ook ineens zoveel nieuwe meiden bij! Gelukkig voel ik mij vandaag stukken beter dan gister. Rennie helpt idd goed tegen maagzuur. En het lekkere warme bad was ook zeer fijn! Vanmiddag komt mijn Beppe langs om te kijken hoe we het wiegje gaan aankleden. Nu moet ik die straks eerst nog even ophalen bij schoonouders Fijne dag nog allemaal!
@sooner: thanx! en ik hoop dat je je nu wat beter blijft voelen meis! @susan: griebels, wat een waanzinnige gedachte ja, 2 kindjes van dezelfde dag met een paar jaar ertussen.. daar word ik echt even stil van.. wauw.. @kindjes: (hoe) gaan jullie vertellen aan kindje via welke omweg jullie kindje uiteindelijk hebben gekregen? @onzekerheid: zal inderdaad wel blijven.. trouwens, ik zei t nog verkeerd ook, de echo in de kliniek is als ik 5.2 ben. ze zeiden dat ze dan in elk geval 1 of 2 holtes kunnen zien, en dat het daar even om te doen is. @echo: kan inwendige echo echt geen kwaad in t begin? @dement: het kan toeval zijn, maar ik stond net een dag te vroeg voor een afspraak ergens... en ik heb de halve straat afgezocht naar de grijze otto die ik vanmorgen vroeg al van de weg had gehaald! @confidence: ieks, ik las bij de IVF/ICSI meiden dat je bloedverlies had gehad maar dat alles goed is met mooie echo? wat schrikken zeg, brrr.. dikke knuffel! @all: dikke smmmmak!
Klingel, maak je geen zorgen! Een inwendige echo kan makkelijk en moet juist want met een uitwendige zien ze echt nix!! Het zal juist even wennen zijn om een uitwendige echo te krijgen en niet meteen al je kleren uit te doen Confidence, wat lees ik nu van Klingel? Gelukkig is alles goed en heb je een mooie echo Jewel, fijn dat de rennies helpen! Vandaag dus je oma ( dat is toch Beppe?) op bezoek voor het wiegjes-vervolg?? Maak je wel een foto op het eind? Oh ja Klingel, ik heb er totaal niet over nagedacht hoe en of we onze beeb gaan vertellen hoe ze tot stand is gekomen. Voorlopig gaat die vlieger toch niet op nl Enne zwangerschapsdementie is een heel normaal verschijnsel. Heb er zelf nog geen last van (ook niet gehad) maar meerderen hebben dat wel hoor! Nou, nu ga ik me maar echt ns wassen anders staan ze al voor de deur hier!!! (heb eerst mn hondje uitgelaten )
Suus, oma is idd beppe We gaan vandaag even kijken hoe we het gaan doen, want de stof heb ik ook nog niet. Maar ga natuurlijk een foto maken! Heerlijk gewandeld met de hond? Het is lekker fris weer hè, ik heb vanmorgen even een eind gefietst met de hond en was zo heerlijk! Maar wel koud hoor Dit weer mag van mij wel blijven! Klingel, je krijgt idd eerst een inwendige echo. Uitwendig is er echt niets te zien. Maar ik vond het nooit erg, moest zelf wennen dat ik niets uit hoefde te doen voor een uitwendige, vond het maar raar En wij hebben er ook nog niet echt over nagedacht wat we ons kindje gaan vertellen. Denk ook niet dat we er een 'big deal' van maken. Maar zo ver is het nog niet
@jewel: ik vind t ergens wel een compliment voor t kindje, hoeveel moeite ervoor gedaan is! maar ik weet niet of hij/zij dat zelf ook zo zal ervaren natuurlijk.. @suus: gut, NIET de kleren uit bij de gyn? dat zal idd een hele verandering zijn!
Oeh......nog geen kersvers beeb nieuws? Blijft toch super spannend........moet er veel aan denken. Laat staan straks echt de laatste momenten bij jezelf, hihihihi. Komt vast helemaal goed. Suus, lekker vrij vandaag, heerlijk............ (hier ook ) Echt aftellen voor je meid, nog eeeeventjes en dan ook zoveel vrije tijd voor je. Jewel, ben erg benieuwd inmiddels naar het wiegje hoor! Plaats je een foto later wanneer ie af is? Sooner, daar ben je weer meid! Goed om te lezen dat het weer wat beter gaat. Zal je als buddy goed in de gaten blijven houden hoor Knuf voor jou.... Ciara, meid wat klinkt het zwaar voor je..........wel goed dat er mensen om je heen ook goed op jou letten. Lara heeft je hartstikke nodig! En dan vandaag lekker 2 keer buidelen, heerlijk lijkt me dat! Geniet van je meisje......... Majo, ook natuurlijk van harte welkom hier! Super!! Nightelf, hoe is het met je meid? Nog gerommel? Cryo's: wij hebben nog 1 dapper, cryootje in de vriezer. Die willen we erg graag gebruiken! Hopelijk lukt dat ook direct dat zou wel heel erg bijzonder zijn....... Is dat niet het geval, dan zouden wij denk ik weer opnieuw beginnen met icsi pogingen. Idd, wel vroeg om daar nu al bij stil te staan maar ja, heel de MMM is al gek en moeilijk genoeg. Hier vandaag lekker vrij, en dan in totaal nog 5 keer gaan werken.....Ben zo aan het aftellen! A.s. vrijdag ook nog naar de bedrijfsarts voor een follow up gesprek. Ben benieuwd. Maar eerst die ochtend de groei-echo, dan mogen we weer zwaaien naar onze kleine man. Ga zo maar eens voor de lunch wat klaarmaken voor mezelf. Tot later girls
Esser: veel plezier met de echo! Suus: nog geen nieuws van Lelie? Vind het nu echt heel erg spannend..... Jewel: leuk dat je oma langskomt om de wieg te bekijken! Grappig dat je vanochtend direct op je mobiel hebt gekeken, maar we denken zelf dat het nog niet zo'n vaart zal lopen. Het is nu ook weer helemaal rustig. Confidence: gelukkig is alles goed met de kleine. Klingel: je mag vanzelf weer uit de kleren bij de gyn hoor(of bij de vk) , maar het is idd raar om er te komen zonder dat de hele boel weer uit moet. Ik voelde me op een gegeven moment echt net zo'n kijkdoos. Nu heb je ongeveer een maand of 7 rust en dan mag je weer (ik denk ik morgen, vorige keer zij hij al dat ie ws bij deze controle ging kijken hoe de baarmoedermond aanvoelt en of er evt al een beetje ontsluiting is) Ik ga ff een broodje eten, heb wel trek gekregen.
hier inmiddels veter 2 erin kon nog niet ingeleid worden. weer aan het rommelen maar ja dit sloopt doe ook geen oog dicht in het zh
Nightelf, rustige boel dus nog Ja, ja blijven jou ook mooi bestoken met vragen hoe 't gaat hoor....veels te spannend. Eet ze! Danjo, meid toch...........wachten, wachten en nog eens wachten. Ook voor de laatste loodjes worden jullie op de proef gesteld. Hebben ze een indicatie kunnen geven wanneer ze evt wel gaan inleiden? Sterkte meis..... liefs