Sooner, wat lief van je vriendinnetjes! En ik snap wel dat je stiekem een ks wil. Kan je eindelijk weer normaal eten! En ik pb je even voor mijn 06 nr. Is wel makkelijk als buddy zijn hè Nightelf, nee de wieg staat op de foto in de woonkamer (nu nog trouwens) De kleur in de kinderkamer is een lichtere grijs. De kleur wordt wrs gebroken wit, iets in die trant iig. Maar hij komt niet in de kinderkamer te staan, hij komt bij ons op de slaapkamer eerst. En hij past ook niet meer in de kinderkamer, met een kast, commode en ledikant is het kamertje echt vol. Het is nl maar een heel klein kamertje. Zal me even klaarmaken voor het zwemmen. Vorige week niet geweest, dus nu de schade maar inhalen Fijne avond nog allemaal!
He meiden, Hot News Hot News!!!! Ik kom net uit het ZH en Lelie is aan het bevallen (of inmiddels bevallen). Ik was om 13:00 al ff bij haar langs geweest en toen riep ze nog heel vrolijk dat ze nog niets voelde en of ik 's middags weer langs zou komen........nou toen ik net haar gordijntje opensloeg lag er al iemand anders in haar bedje en hoorde ik dat ze om 15:00 naar de verloskamers is gereden. SPANNEND HE!!!!!! Verder gaat het met Lara ook geweldig. Ze heeft de laatste 2 dagen enorme sprongen vooruit gemaakt. We hebben vandaag geoefend aan de borst. Daar is ze nog te klein voor maar ze probeert driftig en vind het heerlijk. IK BEN ZOOOO GELUKKIG!!!!!!!! X Ciara
Ooooh, Lelie maakt het nu echt spannend!! Ciara: geweldig dat het zo goed met de kleine Lara gaat en dat ze zelfs al van de borst probeert te drinken. Hopelijk is ze snel zo goed gegroeid dat ze met jullie mee mag naar huis. Gaat het met jou allemaal een beetje? Jewel: met grijs kun je echt heel mooi met allerlei andere kleuren combineren. Ik had dat ook erg mooi gevonden bij ons in de babykamer, maar het past niet bij de rest van ons huis. Dat is nl allemaal landelijk ingericht. Veel plezier met zwemmen! Sooner: heerlijk dat je huisje zo goed is schoongepoetst door je vriendinnen, echt ontzettend lief. Kan me voorstellen dat je al helemaal een kraamweek verlanglijstje hebt opgesteld. Ik heb er maar een paar dingetjes op staan, een broodje kruidenkaas met gerookte zalm en een ijsje van de ijsfabriek hier vlakbij. O ja, een duits bolletje met filet americain, het water loopt me nu al in de mond. Grappig, hebben we hier dus een zand-, klei- en veen-Drenth.
Hahahhaha die gekke Lelie belt mij midden tijdens haar bevalling . Ze is vanaf 15:00 bezig en heeft een enorme weeenstorm gehad. Ze vonden haar zo zielig dat ze lekker een ruggenprik toegediend heeft gekregen. Ze ligt nu helemaal wappie in haar bedje met 3 cm ontsluiting te wachten tot ze mammie wordt. LELIE YOU GO GIRL!!!!!!! XXX Ciara
@ciara: wat klink je geweldig gelukkig, ik word er helemaal warm van! @lelie: woei wat spannend! helemaal wappie wachten op kindje hihih!
Ciara, thanx voor het berichtje!! Ik had nog niets vernomen van dr maar gelukkig houdt ze jou (ook) op de hoogte!! En een ruggeprik, heerlijk!!! Ben benieuwd of het 14 of 15 oktober gaat worden... Fijn dat het met je kleine Lara goed gaat! Heerlijke berichten van je! We zien en horen je graag zo gelukkig.
lelie spannend meid zet em op hier nog steeds gerommel en thats it bah zat er net helemaal doorheen 1,5 uur zitten janken en hartkloppingen. gelukkig heeft mn mannetje me weer een peptalk gegeven. en ga straks een slaap pil nemen want doe al maanden geen oog dicht en hier is het helemaal drama
Oh Danjo, wat ontzettend vervelend zeg!!! Ik hoop dat de slaappil werkt en je vannacht een beetje op krachten kunt komen voor de op komst zijnde bevalling. We duimen hier iig voor je!
Danjo even een dikke knuffel want het valt niet mee ( denk ik) Ciara, je klinkt inderdaad gelukkig ik hoop dat je snel echt mag gaan genieten van je meisje Andere meiden waar het rommelt, laat maar rommelen, het wordt een ware babyboom hier zo Sorry dat ik nog niet alle verhalen heb opgepikt, maar zit nog zo met wat gebeurd is Gister kreeg ik dus, voor het inbrengen van de progestan opeens bloedverlies het was helder, een beetje in mijn inlegkruisje niet veel, maar toch ( twee 2 euro munten groot) Ik raakte in paniek en kreeg ook nog buikpijn, echt menstruatiepijn De IVF afdeling kon niks voor me betekenen en dus heb ik mijn eigen ZH opgebeld en daar mocht ik gelijk langskomen De echo wees een intacte zwangerschap uit met een kloppend hartje De BMM was dicht en ze zag niet waar het bloed vandaan kwam Nu zou je zeggen: wat fijn dat alles goed is Maar zo voel ik het niet, sorry ik ben zo bang En vanmiddag wederom rond dezelfde tijd weer dezelfde hoeveelheid bloed en vervolgens weer die buikpijn het zijn geen krampen ( gelukkig) maar constante pijn in mijn onderbuik Ik heb nu al zoveel tegenslagen gehad dat ik niet meer durf te hopen op een goed afloop ik ben Zoooooooooooooo bang We gaan nu vrijdag al naar de IVF afdeling ipv maandag dan weer opnieuw een echo maar ik ben pas gerust als ik minimaal de 12 weken of liever nog de 20 weken erop heb zitten Verder neemt de misselijkheid flink toe, nog niet spugen maar eten helpt wel, maar mijn mond, vol met blaasjes en aften, doet zo`n pijn, dat eten echt geen pretje is Ik wil echt niet zeuren, en ik wil alle zwangerschapkwaaltjes voor lief nemen, maar die blaasjes in mijn mond mogen van mij weg blijven Nog even aan de meiden die hier al langer meepraten Heeft één van jullie ook bloedverlies en eventueel buikpijn gehad in de begin fase? Ik dacht het hier ooit eens van iemand gelezen te hebben Oja, en nog een vraag, ik ben dus nu 2 dagen weer aan het werk, ik had voorheen vakantie Maar zou dat bloeden en die buikpijn kunnen komen van het werken? ze zeggen dat je gewoon alles kunt blijven doen, maar toch ben ik bang dat het invloed heeft Nog even een grote succes wens voor Lelie, zet `m op.
Confidence: kan me voorstellen dat je echt niet gerust bent, hoor. Gelukkig kun je eerder terecht in het ziekenhuis (het is natuurlijk wel een goed teken dat je kwaaltjes toenemen, maar begrijp je gevoel heel goed). Ik heb, volgens mij was ik toen 7 weken, een klein beetje bloedverlies gehad. Bleek een gesprongen adertje zijn... Lelie: you go, girl!!! Danjo: hopelijk slaap je vannacht een beetje, je hebt tenslotte nog een zware klus voor de boeg! Fijne avond verder!
Hey Confidence, he bah wat vervelend. Wat wordt je daar onzeker van he? Als je je niet lekker voelt over het gaan werken, dan zou ik kiezen voor ff twee dagen ziek melden. Aan de andere kant heb je dan meer tijd om te piekeren, dat is misschien ook niet zo fijn? Ik denk niet dat werken er invloed op heeft hoor, tenzij je natuurlijk stratenmaker, glazenwasser of topsporter bent? Ik heb geen bloedverlies gehad in het eerste trimester. Wel in het derde trimester en dat kwam achteraf waarschijnlijk van bloedvaatjes, die staan erg onder druk. Ook nu bij jou al natuurlijk. En je mag best klagen over je mond, want dat lijkt me echt geen pretje. Dat je blij bent omdat je eindelijk zwanger bent, betekent niet dat je alle ongemakken en pijnen ook maar gewoon moet slikken hoor. Klaag maar lekker tegen ons!! Ciara, ik ben zo blij voor jullie . Ik zie het helemaal voor me zoals je meisje zo haar best doet om wat van die melk te pakken te krijgen. Ben je dan zeker vreselijk trots?! Houd ze je ook gevangen met haar ogen terwijl ze probeert te drinken? Waterlelie, ik ben zooooooo benieuwd. HEEEEL VEEL SUCCES de komende avond en nacht. (ook al lees je dit niet natuurlijk, maar dan heb ik het maar gezegd). En Danjo, ik hoop dat jij ook heeeeeel snel verlost wordt van het ziekenhuis en met je kindje lekker naar huis kan morgen of overmorgen. En oooooh heerlijk slapen wens ik voor jou!! Nightelf, mmmm, filet americain lijkt me ook een goede aanvulling op mijn lijstje
Sooner: je verlanglijstje lijkt zo langzamerhand meer op een LIJST Ik heb er ook nog eentje bedacht, metworst. Vind dat echt zo lekker, maar dat mag nu ook niet
Speciaal nog even voor Ciara; wat fijn om je zo te horen/lezen! Helemaal super dat Lara zich niet laat kennen en zo klein al zo dapper is. Geweldig! Geniet er van Ciara...... Lelie, spannend!! Wiehoe.............! You go girl! Danjo, hopelijk helpt de peptalk en de slaappil voldoende meis. Denk aan je, en hoop zo voor je dat het echt allemaal niet lang meer op zich laat wachten. liefs
@Sooner, Kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent hoor. Jeetje zeg. @Ciara, Meid wat fijn dat het met Lara zo goed gaat!! Yay!! @Lelie, Go Lelie!! @Danjo, Meid wat naar. Hopelijk helpt je slaappil goed vannacht. En wat lief van je mannetje dat ie je een peptalk heeft gegeven. @Confidence, Meid wat schrikken. Kan me heel goed voorstellen dat je nu ontzettend bang bent. Ik duim voor je dat het allemaal niks ernstigs betekend. Je hoort zo vaak dat er in het begin bloedverlies is en dat de zwangerschap verder prima verloopt. En wat naar van je mond zeg. Kun je daar niets voor halen bij de drogist? @allen, Week 5 en 1 dag weer bijna voorbij, morgen alweer week 5 en 2 dagen. Hihi. Aftellen tot volgende week donderdag. Dan toch wat meer zekerheid hoop ik. De gedachte aan een BBZ speelt af en toe eens door mijn hoofd als ik steken voel. Ik wou dat die secretaresse dat nooit had gezegd als reden om zo vroeg de echo te doen, brrrr. Liefs
Even speciaal voor Confidence voor ik ga slapen, dat bloedverlies komt echt niet door het werken hoor! Ik heb tijdens de wachtweken en de 1e 12 weken gewoon gewerkt en fanatiek gesport: hockey en volleybal. Zelfs bij hockey ben ik onderuit gehaald en op de zijkant van mn buik gekomen. Ik schrok me kapot en dat meisje kwam naar me toe om haar excuses aan te bieden maar door mijn shock heb ik haar geslagen. Je ziet het, inmiddels zit ik in week 34. Tav die aften/blaren in je mond, probeer zo gezond mogelijk te eten en tegen dat pijnlijke gevoel in je mond kan je Zendium tandpasta smeren op die aften. Dat gaat dan even prikkelen en verdooft het lichtjes. Ook gaan ze wellicht iets eerder weg. Wat je misschien ook kan kopen (weet alleen niet of je dat als zwangere mag gebruiken) is een verdovingszalf van lidocaine. Weet ook niet of dat zonder recept te verkrijgen is maar dan kan je iig eten met minder pijn in je mond. Succes! Meiden, ik ga samen met manlief met ons hondje lopen en dan slapen. Morgenochtend naar de vk. Ik vind het deze keer wel spannend hoor! Ligt ze nog steeds in stuit of niet??? Is ze idd al iets ingedaald, ja of nee??
Buddynieuws van Lelie: Lelie en Lelieman zijn vannacht de trotse ouders geworden van een dochter (naam houd ik nog wel even voor me, weet niet of ze wil dat ik die hier zomaar noem). Vannacht, voordat ik ging slapen, hebben we nog even gebeld. Ze lag toen heerlijk aan een ruggenprik, wat ze overigens iedereen kan aanbevelen volgens mij, met 4 cm ontsluiting. Lelieman is ook de hele tijd bij haar geweest en gebleven. Uiteindelijk heb ik vannacht iets voor 5-en een smsje ontvangen van haar dat hun dochter is geboren middels een spoedoperatie na een ware nachtmerrie aangezien ze nog steeds alles zowat kon voelen! Hun meisje ligt wel in de couveuse omdat ze veel water in dr longen heeft gekregen; ze heeft dus helaas een slechte start........... Lelie, ik vind dat je het fantastisch hebt gedaan en let maar op, het gaat helemaal goed komen met jullie kleine meid! Ook hier vanaf zp een dikke proficiat!!!! Liefs Suus
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 27-03-10: Kleintje: wij weten het ook nog niet.... 28-03-10: Zoe: ??-??-10: Confidence: 11-06-10: Majo: 1 of 2 ukkies?? 15-06-10: Bright: kan het nog niet weten 20-06-10: Klingel: 1 of 2 ?! Afspraken bij gyn of vk 15-10-09: Suus controle vk 15-10-09: Nightelf controle gyn 15-10-09: Caruli suikertest 16-10-09: Esser groei-echo 19-10-09: Confidence 1e echo 19-10-09: Klingel 1e echo kliniek 19-10-09: Sooner echo ligging placenta 20-10-09: Caruli tussencontrole vk 21-10-09: Suus liggingsecho 22-10-09: Bright 1e echo 26-10-09: Sooner controle vk 27-10-09: Jewel controle vk 27-10-09: Caruli groeiecho 27-10-09: Caruli controle gyn 29-10-09: Klingel 1e echo zh 02-11-09: Esser controle vk 06-11-09: Majo 1e echo 09-11-09: Jewel intake kraamzorg 13-11-09: Kleintje controle vk en 20 weken echo Bevallen 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara (33.4 wkn) 15-10-09: Lelie bevallen van een meisje (39.1 wkn)
Gefeliciteerd Lelie en Lelieman met jullie dochter. Wat ontzettend jammer dat het alsnog een ks is geworden en wat vreemd dat je niet goed verdoofd was.... Hopelijk mag de kleine meid snel met jullie mee naar huis. Nogmaals enorm gefeliciteerd!!! (ben ook enorm benieuwd naar de naam) Ik hoop trouwens niet dat het een trend wordt dat alle kleintjes eerst in de couveuse moeten, omdat ze zo'n slechte start hebben..... Dankje Suus, voor het buddynieuws. Ga maar eens ontbijten, moet zo naar de gyn. Ik kom later vandaag nog wel ff langspiepen!
Lelie, GEFELICITEERD, vervelend dat het allemaal niet zo geweldig gegaan is en je meisje een slechte start heeft. Maar als ze net zo sterk is als Lara dan komt ze er helemaal bovenop! Confidence, Ik denk dat het een heel goed teken is dat het hartje enzo klopt. Maar het blijft gewoon heel spannend tot je de 10/12 weken voorbij bent. Hopelijk kunnen ze je met de echo wat meer gerust stellen. Je baby zit er en waarschijnlijk blijft hij gewoon zitten. vertrouw op je lichaam! En een dikke knuffel natuurlijk Ciara, fijn dat Lara het zo goed doet! Danjo, gaat hij al weer wat beter? Bij jou is het ook spannend! Jewel, mooi wiegje!! En ik krijg trouwnes de gewone SEO. Ze weten wel dat ik via ICSI zwanger geworden ben maar er is blijkbaar geen reden voor een uitgebreider onderzoek. Misschien dat het ook per ziekenhuis/geval verschillend is. Susan, dat wij in het ziekenhuis willen bevallen is ook een reden waarom we in het ziekenhuis gebleven zijn. En we zijn er uit of we het geslacht willen weten! Eerst wou mijn vriend dat we het beide niet gaan weten. maar ik ben zo nieuwschierig. Dus gisteren zijn we het min of meer eens geworden over de namen en mag ik het dus wel weten. En hij wil het niet weten. Maar wel onder de voorwaarde dat ik het niemand vertel. Dus ik vrees dat ik het hier ook niet ga vertellen :S. Of stiekem wel De rest, sorry dat ik niet op jullie reageer maar jullie kletsen ook wat af Hier, alles goed. Dit weekend gaan we waarschijnlijk het kamertje schilderen en verder met opruimen. best gek dat de indeling van ons huis aan het veranderen is. Maar daar door beseffen we wel steeds beter dat ons kleintje echt onderweg is. En heb het idee dat mijn buik echt explosief aan het groeien is. Lijkt wel of ik na een nachtje slapen zelfs verschil zie. Maar nu weer aan het werk!
Even kort moet zo weer weg, maar moest even kijken of Lelie al bevallen was Lelie, en Lelieman, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!!! Super!! Jammer dat het nog een ks is geworden. En idd vreemd dat je nog zo veel voelde. Hopelijk mogen jullie je meisje snel mee naar huis nemen! En kunnen jullie eindelijk van haar genieten!!! Ciara, fijn dat het wat beter gaat met Lara!!! En zo te lezen gaat het met jou nu ook wat beter Gelukkig maar meid! Nou moet weer gaan.... Liefs Jewel