Hallo meiden, Zo wat is hier gebeurd zeg allemaal!! Je leest even niet mee en er zijn veel zwangere bij gekomen, wat geweldig zeg!!! Zelf ben ik niet echt actief geweest op dit forum omdat ik een beetje het idee had erachter aan te hobbelen. Iedereen was al zoveel verder dan ik...Dus Kleintje ben blij dat je ook hier bent!! We zijn bijna even ver, iemand waar ik me mee kan vergelijken!!! En majo, wat ben ik blij jou hier te zien, heb toch het idee dat wij de laatste 2 "oudjes"waren in Direct beginnen...Wat super dat jij nu ook hier mag meeschrijven. Verder Ciara, onwijs gefeliciteerd met jullie dochter Lara, wow de eerste babie is hier geboren. Blij te lezen dat het beter met haar gaat, geniet heerlijk van haar!!! Lelie: ook jullie dochter is geboren, wat gaaf, ben heel benieuwd naar haar naam!!! Hoop dat je snel opknapt, volgens mij is het erg heftig geweest!!! Danjo, bij jou zal het ook niet lang meer duren, heel veel succes met de bevalling... En daarna zijn de andere meiden aan de beurt, wel spannend zo, elke week is er wel iemand uitgerekend... Hier gaat het erg goed. Ben van al mijn kwalen verlost. Af en toe wel zware hoofdpijnen en het 's nachts plassen is ook moeilijk aan te wennen. Minimaal 3x mijn bed uit, maarja kan ik alvast wennen aan gebroken nachten. Aan het kamertje hebben we eigenlijk nog niets gedaan, willen eerst de 20 weken echo afwachten ben toch zo benieuwd welk smaakje ik in mijn buik heb... Mag de 30ste pas naar de verloskundige voor de 2e afspraak, er heeft 8 weken tussen de 1e en 2e afspraak gezeten. In het begin vond ik het prima, maar ik begin nu toch wel ongeduldig te worden... Nou ik probeer weer wat vaker langs te komen... XX
Lelie en Lelieman gefeliciteerd met jullie dochter!!!!! Hopelijk gaat alles goed en mogen jullie snel naar huis. Liefs
Hey Zoe! Leuk dat je er bent! Wij schelen inderdaad niet zo heel veel. Schrijf nu net een klein weekje mee maar ik voel me al helemaal thuis! Fijn dat je geen last meer hebt van je kwaaltjes. Ik ben sinds 1,5 week ook van het overgeven verlost. En ook van de moeders voor moeders. Begin bijna te vermoeden dat de lucht van die flessen ook niet echt mee hielp tegen mijn misselijkheid. Ik merk wel dat ik vaker naar de wc moet maar hoef er mijn bed nog niet voor uit. Wel wordt ik elke 3 uur een keertje wakker terwijl ik vroeger de hele nacht door sliep en dan net voor de wekker wakker werd. Maar inderdaad kunnen we vast wennen . Ik heb ook pas eergisteren de tweede afspraak gehad met de verlloskundige. maar zeker als je je goed voelt lijkt het me nu niet erg als het wat minder is. had zelf ook echt het idee ... waarom moet ik daar heen als ik me verder prima voel? Maar gezellig als je wat vaker langs komt! Groetjes Kleintje
He kleintje, Vraagje, heb jij de baby al gevoeld??? Ik voel echt nog niets, dat was ook wat me zo onzeker maakte op die maart groep, ook daar een van de laatste uitgerekend, je hobbelt er dan zo achteraan. En op het moment dat ik ergens een vraag of iets had was dat onderwerp al besproken en kwam er weinig reactie... Dus pas maar op ik ga je waarschijnlijk met vragen bedelven! X
Ik vond het ook niet leuk bij de maart mamas. Ging allemaal veel te snel en kon daar ook niks kwijt over ICSI. Zeker in het ICSI topic vond ik het zo fijn en dat zelfde gevoel heb ik hier weer . Volgens mij heb ik de baby wel al een paar keer gevoeld. Maar niet dagelijks. Eigenlijk alleen als ik voor de tv lig en ook niet elke dag. Ook zei de verloskundige dinsdag dat ik me geen zorgen hoefde te maken als ik hem nog niet echt voel want als als je placenta voor ligt kan het langer duren voor je iets voelt. En je mag alles vragen! Niet dat ik alles weet maar we lopen gelijk op dus moeten we elkaar ook maar een beetje helpen.
lelie en lelieman: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter ben ook wel heel benieuwd naar de naam hopelijk knappen jullie snel op en mogen jullie naar huis
Zoe, leuk je weer te zien hier! Hopelijk gaan we je steeds vaker terugzien want het is echt gezellig!! Tav dat voelen, ik voelde ook maar nix hoor terwijl sommigen idd al bij die termijn iets voelen (vlindertjes, belletjes e.d.). Ik heb voor het eerst pas iets gevoeld bij 22 wkn en 6 dgn dus..............en ja, mijn placenta ligt aan de voorzijde dus ik voel minder dan anderen. Volgens mij heeft Enise hetzelfde 'euvel'. Probeer je daar dus geen zorgen over te maken; iedereen is anders he! Over het thuisvoelen op de bevallingslijstforum, dat gevoel herken ik ook helemaal! Ik schrijf nauwelijks mee maar kijk/lees meer mee vanwege evt soortgelijke klachten. Daarom ben ik ook zo blij met dit topic! Oh en Zoe, heeft er 8 wkn gezeten tussen de 2 controle-afspraken bij de vk?? Dat is echt te lang hoor! In het begin is het nl elke 4 wkn en vanaf 26 wkn is dat elke 3 wkn, dan vanaf 32 wkn elke 2 wkn en bij 36 wkn moet je elke wk. Zoiets is het ongeveer... Maar 8 wkn?!?!?! Typisch.......zou toch vragen of je niet wat vaker langs mag komen, al is het alleen maar ter geruststelling. Ik ben net terug van de vk. Was helemaal zenuwachtig want 'zou de kleine nog in stuit liggen'? Heb er dagen naar uit gekeken en de uren zowat afgeteld... Kom ik daar, kan ze het niet met zekerheid zeggen!!! Potverdorie! Mn buikwand is te hard (door strakke buikspieren?? --> kan t me niet voorstellen )! Ze dacht bovenaan het koppie te voelen maar het zou ook een stevig rond kontje kunnen zijn. Ook met de doptone (waar het hartje mee beluisterd wordt) kon ze me geen zekerheid geven. Nu dus weer aftellen naar komende woensdag als we de liggingsecho hebben. Dan gaan ze ook kijken naar de groei trouwens... Ben erg benieuwd! We hebben wel een afspraak gemaakt voor over 2 wkn maar ja, als de kleine is stuit blijkt te liggen woensdag, hebben we eerst nog een telefonisch consult (denk de dag erna?) en dan zal ik wel worden doorgestuurd naar de gyn in het zkh omdat ik al heb aangegeven geen draaipoging te willen en geen stuitbevalling. Ook kon ze door die harde buikwand niet goed voelen of de kleine al was ingedaald, ze dacht wel een beetje, maar ook daar dus twijfels over. Ben dus echt nix opgeschoten!! Wel waren ze (wederom) tevreden over mn bloeddruk (105/65).............. Nou ik ga nu maar mn hondje uitlaten en verder chagrijnig zijn op de bank omdat ik nog nix weet nu. Wil inmiddels wel gewoon duidelijkheid en weten waar ik aan toe ben! Ik ga miss al wel alvast kijken naar een datum voor de/een geplande keizersnede.
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 2 kleintjes 27-03-10: Kleintje: wij weten het ook nog niet.... 28-03-10: Zoe: ??-??-10: Confidence: 11-06-10: Majo: 1 of 2 ukkies?? 15-06-10: Bright: kan het nog niet weten 20-06-10: Klingel: 1 of 2 ?! Afspraken bij gyn of vk 15-10-09: Nightelf controle gyn 15-10-09: Caruli suikertest 16-10-09: Esser groei-echo 19-10-09: Confidence 1e echo 19-10-09: Klingel 1e echo kliniek 19-10-09: Sooner echo ligging placenta 20-10-09: Caruli tussencontrole vk 21-10-09: Suus liggingsecho 22-10-09: Bright 1e echo 26-10-09: Sooner controle vk 26-10-09: Suus controle vk 27-10-09: Jewel controle vk 27-10-09: Caruli groeiecho 27-10-09: Caruli controle gyn 29-10-09: Klingel 1e echo zh 02-11-09: Esser controle vk 06-11-09: Majo 1e echo 09-11-09: Jewel intake kraamzorg 13-11-09: Kleintje controle vk en 20 weken echo Bevallen 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara (33.4 wkn) 15-10-09: Lelie bevallen van een meisje (39.1 wkn)
Lelie en lelieman, Van harte gefeliciteerd!!!!!! Ik ben zo benieuwd naar de naam. Wat vervelend dat het toch nog een ks werd en dat je zo'n rotbevalling hebt gehad. Je moet heel trots op elkaar zijn!! En heel erg genieten van jullie lieve meisje. Even in de couveuse hopelijk en dan snel mee naar huis. Wel fijn dat ze haar even goed in de gaten houden, toch?! Ik duim voor een snelle thuiskomst gezellig met z'n drietjes!! Danjo, goh ik hoop dat je een beetje opknapt van zo'n rustdag in je eigen lekkere, gezellige bedje. Dan moet ze morgen nu toch echt maar komen, vind je niet? Ik duim ook voor jou! @Zoe, grappig ik had net bedacht dat ik jou en Dagmar en de andere meiden op ging zoeken om te vertellen dat we nieuwe zwangeren hebben. Ik hoopte al dat je je dan ook weer ging aansluiten. Was toch al benieuwd hoe het met je ging. Ik las ook mee met de decembermama's, maar dat ging me veel te snel en veel te oppervlakkig. Ach iedereen heeft zo z'n eigen voorkeur voor een topic, is ook niet erg he! Maar gezellie dat je er bent! Oh ja, ik voelde heel licht iets in de 19e week als ik het me goed herinner. Dus wacht nog maar ff! @Bright, vandaag over een week weet je meer. Lekker veel dingen doen, dan gaat het wachten lekker snel. En je hebt echt geen BBZ hoor, pfff niet druk over maken. Soms geven ze net iets te veel informatie en vergeten ze dat wij met onze hormonen overal spoken zien. @Kleintje, haha, wacht maar meid. Voor je het weet (over enkele weken al) moet je waarschijnlijk 3 a 4x per nacht naar de wc. :x Nu moet ik ook wel zeggen dat ik een heel zwakke blaas heb hoor. @Confidence en Klingel en Majo. Hoe is het vandaag bij jullie? @Suus, potverdrie, ik hoopte echt op goed nieuws van jou. Wachten duurt zo lang en tot woensdag is nu een eeuwigheid voor jou natuurlijk. Dat kontje en koppie voelen ook bijna gelijk voor die vk's denk ik. Hoe irri. Balen dat ze dan niet zelf ff zo'n echo-apparaat hebben staan he?! Ben je al weer een beetje over de eerste sjachie heen?
@leliedochter: welkom op de wereld!!!!!!! @lelie en lelieman: gefelie met leliedochter!!!! ik hoop dat de bevalling from hell snel vergeten wordt met zon prachtwonder erbij! @bright: hoe is t ermee? hoop dat je de zorgen een beetje onder controle kan houden.... @conf: en met jou dan? blijft schrikken van dat bloed he, brrr @sooner: en hoest daar? wat vreselijk trouwens dat je zo vreselijk misselijk bent.. echt helemaal onthand ben je dan he.. boeh @danjo: ieks, wat spannend! zou t morgen gaan gebeuren!??? @nightelf: en met jou dan? hoe gaat t met de zenuwen? lijkt me zo ontzettend spannend om dan eindelijk je kindje te zien na al die tijd! hoe was je controle? @suus: wat IRRI dat je niets weet nog! argh! die onzekerhied, mok!! @caruli: en de suikertest, die heb je toch vandaag? @majo: hee daar, hoe is t? ben je ook nog helemaal in shock dat je ' zwanger schijnt te zijn? ' @nieuwe zwangeren: dat ik niet zoveel voel is dus niet gek? ik voel nog nietssss... maar ik zie aan temp&tit dat het (tot nu toe) wel goed zit hoor! @niets voelen: hoe kan t toch, ik lees ook van meiden dat ze met 5 weken al een buik (compleet met zwangerschapsstreep ) hebben en de hele dag overgeven. kwestie van pech/geluk/hoe goed je tegen hormonen kan? @hormonen: kan t zijn dat wij MMMers meer aan de hormonen gewend zijn? of is dat n heel domme gedachte? @MMMers: zijn die sowieso wat harder geworden (voor zichzelf) en piepen ze minder??? @mamatopics: los van dat t knettersnel gaat, waardoor bijhouden DUS persoonlijk reageren ondoenlijk is (tenzij je 24 uur per dag beschikbaar bent op ZP) merk ik ook erg het verschil/onbegrip tussen wel/geen MMM. ontzettend fijn voor iedereen die geen MMM heeft moeten meemaken, maar tjah, ik weet niet, ik mis daardoor wel echt de match geloof ik. niet bij iedereen overigens! het zal wel met meer dan alleen dat te maken hebben. soort mens??? @onbegrip: opmerkingen als ' wij hebben bewust 2 kinderen snel achter elkaar GENOMEN ' doen mij stijgeren. dat in combi met de zwangerschapshormonsters ...(waar ik zogenaamd geen last van heb ) @kleintje: hee hoe gaat t met jou vandaag? tjonge, ik weet nog dat we 100 jaar geleden samen in een NODtopicje zaten, wat vliegt de tijd he! @zoe: en hoest daar? ook jouw naam (en die van dagmar) ken ik nog. vind ook dat 8 weken ertussen wel erg lang is; en dat je er 1 extra mag om t in te halen! @de rest: dikke sMMMak! @mezelf: ik voel dus weinig, maar ik heb er wel vertrouwen in. alleen zit ik te twijfelen of ik de echo van aanstaande maandag niet wat zal verlaten. ben dan nog maar 5.2... bang dat er helemaal niets te zien is dan! maar kliniek zegt zelf dat ze in elk geval 1 of 2 holtes kunnen zien. ervaring, iemand? so, kopje groene thee dan maar.... smak!
Hoi hoi, @Klingel, Kan me voorstellen dat je graag klachtjes wilt. Ik denk dat iedereen gewoon anders reageert op het HCG hormoon. Denk dat die van jou nog wel komen @Danjo, Ik duim voor je dat het snel zover is. @Sooner, Ja inderdaad spoken zien, brrr Wat een narigheid dat ik ook nog vakantie heb deze en volgende week!!! haha @Susan, Balen dat je nog niets weet. Hoe gaat het met je chagie zijn? @Zoe en Kleintje, Jullie lopen nu voor op ons (Klingel, Majo en mij ) omgedraaide wereld, hihi. @allen, Ga zo eens eventjes het dorp in denk ik. Het is supermooi weer!!! Wordt een beetje gek van mezelf Liefs
hallo allemaal, wat een grote groep word het ineens zeg hahahahh gezellie en gelukig dat er zoveel behandelingen zijn gelukt!! ik kan het allemaal niet bij houden wie wat gedaan heeft dus ik ga niet iedereen opnoemen maar lees alles wle hoor... lelie gefeliciteerd met jullie dochter en ik wat jammer dat de afloop op deze manier is gegaan..ik hoop dat jullie snel opknappen en lekker naar huis mogen om te gaan genieten van je kraamtijd... ciara fijn om te horen dat het al zo goe dgaat met jullie kleine meid.....
Hey meiden, ff snel, want ik heb het helemaal gehad.... De controle bij de gyn was goed, ben 1 kilo aangekomen, bloeddruk was ook super (130/80) en de kleine ligt alvast met het hoofdje in het bekken. Wat de gyn betreft, mag het nu elk moment gaan beginnen. Mocht mn bekkenpijn nog erger gaan worden, wordt volgende week evt besloten om me rond de uitgerekende datum in te leiden. Ik heb nu nl een zwangerschapsisschias in combinatie met die instabiliteit(verklaart mn bekkenpijn) en moet dus zoveel mogelijk liggen met mn bekken 90 graden en knieën gebogen zodat de spieren en zenuwen zo goed mogelijk op spanning blijven. Zijn daarna nog wezen koffiedrinken bij mn moeder en hebben alle boodschappen al weer binnen. Kom later vandaag nog wel ff spieken.
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 17-10-09: Danjo: meisje 31-10-09: Nightelf: meisje 09-11-09: Enise: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 2 kleintjes 27-03-10: Kleintje: wij weten het ook nog niet.... 28-03-10: Zoe: ??-??-10: Confidence: 11-06-10: Majo: 1 of 2 ukkies?? 15-06-10: Bright: kan het nog niet weten 20-06-10: Klingel: 1 of 2 ?! Afspraken bij gyn of vk 15-10-09: Caruli suikertest 16-10-09: Esser groei-echo 19-10-09: Confidence 1e echo 19-10-09: Klingel 1e echo kliniek 19-10-09: Sooner echo ligging placenta 20-10-09: Caruli tussencontrole vk 21-10-09: Suus liggingsecho 22-10-09: Bright 1e echo 23-10-09: Nightelf controle gyn 26-10-09: Sooner controle vk 26-10-09: Suus controle vk 27-10-09: Jewel controle vk 27-10-09: Caruli groeiecho 27-10-09: Caruli controle gyn 29-10-09: Klingel 1e echo zh 02-11-09: Esser controle vk 06-11-09: Majo 1e echo 09-11-09: Jewel intake kraamzorg 13-11-09: Kleintje controle vk en 20 weken echo Bevallen 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara (33.4 wkn) 15-10-09: Lelie bevallen van een meisje (39.1 wkn) Suus: wat balen dat je nog geen zekerheid hebt......
Ohhh meissies wat zijn jullie toch lief...Waarom ben ik hier niet gewoon gebleven???? En blijf ik het maar proberen op het maart topic??? Maar zoals al gezegd werd, het gaat zooooo snel en zoveel dingen vind ik onbelangrijk. Ik denk ook dat dat het verschil is tussen MMM en zelf zwanger worden... Suus@ Toen de verloskundige het voorstelde (loop in het ziekenhuis wat toch wat verder weg is dan de verloskundige hier op het dorp) om na 8 weken pas te komen omdat alles er zo goed uitzag had ik daar ook helemaal geen problemen mee. Heb zelf zoiets zolang het goed gaat gaat het goed....Maar toch had het wel fijn geweest om eerder even langs te gaan voor wat geruster gevoel. Niet dat ik er niet gerust op ben, ik groei immers de pan uit, maar een beetje bevestiging dmv een kloppend hartje is fijn... Nou ja nu is het nog maar 2 weken, dat redden we dan ook wel weer... Balen dat je nog geen duidelijkheid hebt betreffende de ligging van jullie beeb, kan me goed voorstellen dat je er van baalt...Hoop dat er snel duidelijkheid is... Alle nieuwe meiden@ Pff wat herken ik die onzekerheden van jullie. Ik had de eerste paar weken ook geen echte duidelijke symptomen. Weet eigenlijk ook niet vanaf wanneer ik wel kwalen kreeg, weet wel dat het ineens met 12weken en 2 dagen over was van de een op de andere dag. En achteraf gezien ben ik echt goed ziek geweest, maar je kent het verhaal "wij zijn bikkels dus zeuren niet!!". Ben ook maar doorgegaan met alles terwijl ik echt de hele dag misselijk was en zwaar oververmoeid. Maar dat gaat gelukkig ook weer over. Ik had de 1e echo met 7 weken de 2e met 9 en de 3e met bijna 11 weken.... Maar hou vertrouwen het gaat vaker goed dan fout, anders dan in de MMM! XXX
Meiden, net uitgebreid gebeld met Lelie dus ik kan wat meer info geven: Allereerst met het spannendste nieuws voor jullie: hun dochter heet Emma. Ze is geboren middels een spoedkeizersnede en zag het licht om 02.04 uur. Ze weegt 3064 gram is circa 49 à 50 cm lang. Toen ik Lelie aan de tel had gisteravond bleek dat ze in no time 8 cm ontsluiting had en een kwartier later alweer 10 cm! Ze mocht dus gaan persen. Helaas zat kleine Emma tegen haar schaambeen aan en via een klein sneetje in haar hoofd hebben ze bloed afgenomen en zagen ze dat het niet zo best ging met de kleine meid. Ze zijn toen in allerijl naar de ok geracet waar kleine Emma dus geboren is. Lelie voelde niet de snee in haar huid maar alles erna voelde ze nog wel. Pas bij het hechten kreeg ze nog wat meer pijnstilling en voelde ze nix meer. Ze zei me net dat het een ware hel was maar dat ze alles heeft gedaan voor hun kleine meid. Helaas ging het met Emma dus niet zo goed; ze was helemaal blauw, had even geen hartslag en vocht in de longetjes. De artsen hebben haar meteen meegenomen en pas 3 uur later kon Lelie haar wondertje zien. Gelukkig gaat het nu stukken beter met Emma en drinkt ze lekker uit de fles. Vanmiddag gaat ze voor het eerst aan de borst! Volgens Lelie is het een heel mooi meisje, heel lief en huilt ze erg weinig. Zaterdag ga ik op bezoek bij ze in het ziekenhuis, tenzij Lelie natuurlijk aangeeft dat het te druk wordt of ze te moe is ofzo. Tot zover de update!!
Wat een mooie naam, Lelie (stond hier ook op het lijstje). Gelukkig gaat het nu beter met haar! Suus: dankje voor de update. Balen dat je nu zelf nog geen zekerheid hebt of ze goed ligt of niet. Ben benieuwd naar de echo!
Lelie en Lelieman, Wat moet dat verschrikkelijk zijn geweest meid. Ik lees het verhaal van Susan en zit te huilen achter de PC. Verdorie, die hormonsters Topper!! Doorzetter!! Vechter!!! Bikkel!!! Dikke knuffel
@Nightelf, Wat balen dat je het even gehad hebt meid en nu zoveel mogelijk moet liggen. Hopelijk is het gauw zo ver. @Zoe, Ja wat een narigheid soms zeg. Ben het grootste gedeelte van de dag erg positief, maar soms..... Liefs