Stef, wat vreselijk. Knap dat je ondanks alles nog zo positief blijft. Ik hoop en duim dat 2010 jullie jaar wordt! [-o<
Pekske, ik begrijp de opluchting en fijn om zo'n kloppend hartje te zien he. Risico is nu idd minder groot en het vruchtje op de goede grootte, is uiteraard ook helemaal positief! Lekker genieten dus nu... Stef, ik vind het ook knap dat je nog zo positief bent, echt knap hoor! Hopelijk neemt je lichaam het nu zelf over en wie weet zien we je weer hier over een paar maanden? Ik duim enorm voor je! Nogmaals heel veel sterkte...
Ohh Stef, wat vreselijk!! Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies, hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.. Dikke knuffel!
Meiden, heb even heel weinig en vrij kort geschreven want heb toch 2 zware dagen achter de rug! Kwam ik gisterochtend op mijn werk (ben tandarts in een eigen solopraktijk, met mijn vader), was de hoofdcomputer gecrashed!! Moederbord naar de knoppen!! Eerst thuis al overgegeven dus kwam al bah binnen en toen dat dus nog! Meteen mn mannetje gebeld of hij me wilde helpen (hij weet echt veel van pc's nl) en toen kwam hij er dus achter dat dat moederbord naar de knoppen was... Meteen mn vader gebeld, die heeft direct 2 nieuwe pc's geregeld (we hebben een netwerk dus meteen maar beide pc's vervangen want waren al 5 jr oud), maar dus de hele dag gewerkt zonder pc en dus ook zonder rontgenfoto's te kunnen bekijken/maken. Gisteravond kwamen mn ouders deze kant op met de 2 pc's. Alles geinstalleerd (windows, microsoft office etc. etc.) en vanmorgen vroeg is mn vader gereden naar ons softwarebedrijf om het netwerk weer te herstellen. Vanmiddag verder bezig gegaan met herstellen in de praktijk en manlief er ook weer bij. Ik gewoon nog gewerkt vandaag met al die stress van die pc's. Vanmorgen al om 07.45uur in de praktijk en ben pas net thuis... (rond 20.00 uur) Meiden, ik ben gesloopt!!!! Gelukkig werkt het meeste nu weer dus dat is een opluchting. We hebben iedereen kunnen helpen en nog telefonisch te woord gestaan want ook dat gaat de hele dag door natuurlijk, nu gelukkig vrij tot aan maandag. Eerst zaterdag nog even snel trouwen maar ook nog wat dingen regelen voor de bruiloft deze laatste paar dagen. Meiden, moest even mn ei kwijt en ga nu naar de bank om languit te gaan want ik kan echt niet meer........................................
Pekske, zo fijn dat het een goede echo was! Nu zooo weer verder duimen met vermindering op je bruin/licht roodverlies. Moet gewoon goed gaan met 't beebje...... Suus, nou dat klinken echt als twee kl*te dagen meid! Bah bah! En dat zo kort voor jullie trouwdag. Je kunt je energie voor veel betere en leukere zaken gebruiken..... Hopelijk kun je nu je rust vinden en de laatste zaken goed regelen. Maar vooral; ga genieten meid! Van alles wat je pad kruist. En vooral van de grote dag zelf natuurlijk. Hij gaat echt snel voorbij Vorig jaar stond ik om 07.15u. langs m'n bedje en zo ineens waren we samen 's nachts om 02.30u. in de bruidssuite...... @all; hoe is het met jullie meiden? Ik werk morgen nog, en vertrek dan donderdagochtend met een club vrienden voor 5 dagen naar Duitsland. Heerlijk er even tussen uit. Jullie nog plannen met Koninginnedag e.d.? liefs
@Stef, ik vind het zo vervelend voor je @ Susan, alvast gefeliciteerd, zodat ik het dit weekend niet vergeet te doen!! Maak je je niet te druk? Rustig aan he!
@Esser, wij zijn even ver. En ik ben sinds een week hondsberoerd. Ik heb maandag de verloskundige gebeld en ze heeft me in ieder geval aan een drankje geholpen voor het brandende maagzuur en aan een adresje van een acupuncturist. Daar ga ik morgen al heen. Ze vond dat ik wel erg vroeg in de zwangerschap al zo'n last heb. Ik heb zo'n verschrikkelijke pijn. Ik heb een voortdurend volledig hol gevoel in mijn maag en dan van tussen mijn borsten tot aan mijn keel een brandende ellende. 's Avonds kan ik amper praten. Het is zo verschrikkelijk ellendig. Ik ben normaal best een harde, maar nu huil ik voortdurend. Het doet zo'n zeer. Ik heb alles al geprobeerd, vanillevla, warme melk, ik eet niets meer dat gekruid, vet, met koolzuur of wat dan ook is. Ik drink geen thee meer. En ik lus haast niets. Volgens mij moet ik wel afvallen. En dan maak ik me ook nog zorgen dat het beebje niet genoeg voeding krijgt. Triest geval ben ik he? Ik vind het vooral verdrietig dat ik er niet van genieten kan nu. Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds heel gelukkig ben dat het gelukt is en ik vecht gewoon door. Als jullie nog tips hebben, dan hoor ik het heeeeeeeeel erg graag! @waterlelie, ik ben blij dat je je een beetje beter voelt! Soms heb je even rust nodig he?
Sooner, he meid............dat klinkt wel heel erg naar joh! Bah! Jij loopt ruim 1 week voor, maar sorry meid......hoop toch echt niet dat ik ook zulke pittige klachten krijg.... Hopelijk kan acupunctuur je helpen. Ik begin een beetje last van moeheid te krijgen. Plus mijn (.)(.) doen erg zeer, zijn gevoelig en haast wel een cup maat groter. Maar verder? Helemaal niets.... ook dat maakt me wel onzeker hoor, terwijl het helemaal niets hoeft te zeggen. Jij sterkte er mee! liefs
Sooner, klinkt idd niet fijn zeg! Heb het zelf niet zo sterk gehad maar zo zie je maar, het verschilt zo per persoon!! Ik hoop dat het drankje en de acu je kunnen helpen. Esser, ik had ook heel weinig 'klachten' hoor op dat moment. Moeheid is pas echt van de laatste 2.5 week en die borsten worden nu minder maar had ik toen heel erg last van. Heb vandaag ook niet eens een bh aangedaan want die zat gewoon echt niet lekker (moet wrs toch geloven aan een zwangerschapsbh...). Zoveel klachten had ik dus echt niet... Je leest best vaak over steekjes in de BM enzo maar ook die heb ik niet gehad. Het zegt dus echt nix! Belangrijkst voor jou is de echo van 11 mei, of het hartje klopt ja of nee. Zoja, dan kan je je echt een stuk minder zorgen maken, ook al heb je dan nog steeds ' weinig' klachten. Meiden ik ga nog even de notaris mailen (personalia van de reserve-voogd voor in de testamenten), hondje uitlaten en dan slapen. Net bijna een uur mn schoonmoeder aan de tel gehad, pfffffffffffffffffff (en ik mag r al niet echt)
Hey meiden, hoe is het met jullie? Het is rustig hier.......... Hopelijk kunnen genieten van het zonnetje vandaag? Hier vanochtend contact gehad met het ZH. Werd helemaal horendol van mezelf. Zoooo aan het twijfelen of ik nog wel zwanger ben. En dat is puur gebaseerd op mijn psyche. Helemaal niets lichamelijks. (muts die ik ben....) Verpleegkundige gaf aan dat dit helemaal normaal is dat ik dit soms zo ervaar. Hoort erbij......... Wel gaf ze aan dat de echo eerder gepland kon worden. Heel erg fijn. Die hebben we nu volgende week vrijdag, 8 mei in de ochtend. Spannend... Dit i.p.v. maandag 11 mei. (ben dan 6 weken en 4 dagen) Nou meiden, ik piep er tussenuit voor 5 dagen. Wij gaan met een club vrienden lekker naar Duitsland. Tot maandagmiddag/avond waarschijnlijk weer! Jullie allemaal veel plezier morgen (als jullie wat leuks gaan doen?) en een fijn weekend! liefs
esser heel veel plezier aankomende dagen...lekker genieten en een voordeel is dat de tijd dan lekker snel gaat.. als je weer terug komt dan mag je al voor een echo.. ik heb er gister ook nog 1 gehad en was toen 6 weken en 2 dagen en je kon een mooi hartje zien en het was zelfs al weer iets roter dan de dag ervoor....
Dag meiden, Hele fijne dagen allemaal!! @Esser: Wat fijn dat je eerder mag! Wil je wel een kleine waarschuwing meegeven dat je niet nog onzekerder wordt . Ik had de echo met 6 w en 6d en omdat het dan nog zo klein is kunnen ze het soms moeilijk zien en iig moeilijk meten. Bij mij lag het vruchtje tegen de baarmoederwad verstopt en was dus in eerste instantie onvindbaar (schrik!!) daarna bij de meting kwam de gyn op 5 dagen minder uit dan ik zwanger was. Dit was bij de volgende echo allemaal weer bijgetrokken maar het heeft me toen eigenlijk nog onzekerder gemaakt. Ik hoop natuurlijk heel erg dat ze een mooie duidelijke foto van je beebje kunnen maken maar als dat niet zo is laat je dan niet veronzekeren. Ik (ook enorme stresskip sinds de MK) heb me achteraf gezien veelste druk gemaakt en dat is echt zonde. @Suus; Hoop dat je een prachtige bruiloft hebt gehad. Kan je niet even een fotootje in je album plakken? Liefs, Ciara
Esser, fijn dat je de echo hebt kunnen vervroegen maar idd zoals Ciara zegt, schrik niet als ze nog geen hartje kunnen zien of het vruchtje niet goed in beeld kunnen krijgen. Probeer toch, ondanks je twijfels, te genieten van dit wondertje in je buik want het is zo zonde als je je enorm druk maakt terwijl dat eigenlijk niet nodig is... Gelukkig nog 8 daagjes wachten en dan heb je hopelijk iets meer 'zekerheid' (lees: kloppend hartje) Ciara, ik heb zaterdag pas de bruiloft hoor! En geen idee hoe snel ik foto's zal hebben. De families zullen wel wat foto's maken dus hopelijk krijg ik die dan vrij snel per mail. Ik stuur je dan wel even een pb'tje, goed? Om het nou in mn album te zetten, gaat ook een beetje ver Gisteren mn jurk voor de 3e keer gepast want de 2e keer zat hij echt te strak bij de buik. Nu stukken beter nadat ie 1.5 cm is uitgezet Je ziet ook echt al dat ik een zwangerschapsbuikje heb dus vandaag gaan we nog even snel de getuige van mn vriend inlichten want ik vind het zo lullig als iedereen het al weet en hij niet, maar dat je het wel kan zien! Krijgt ie strax te horen van iemand anders: oh wist je het niet dan? Beetje lullig... Normaal gingen we ook vrij vaak op bezoek bij hem en zn vrouw maar de vader van zn vrouw lag op sterven dus het was voor hun vrij hectisch allemaal. Nu is die vader 1.5 week geleden overleden en is zij echt een wrak... We wilden hun dus niet 'vervelen' met ons nieuws, hoewel ik natuurlijk enorm stond/sta te popelen!!! Gaan jullie nog iets op K-dag? Ik vind er echt helemaal nix aan dus blijf lekker thuis. Ga muziek uitzoeken voor de bruiloft, plaatsindeling maken, plaatskaartjes etc. etc. en gewoon lekker nix doen. Ik zet at5 wel even aan want dat is altijd wel leuk om te zien vind ik. Meiden, ik ga even douchen. 't Zal wel rustig zijn hier vandaag......... Geniet iig van K-dag als jullie wat gaan doen. Liefs Suus
Hier ook genieten van mijn vrije dag. Ik ga zo de stad in, het is mooi weer dus ik heb er zin in! Enne..Suus, ik zou ook heel graag een foto van je mooie jurk willen zien Allemaal heel veel plezier vandaag!!!!! ps. heb gisteren weer het hartje gehoord. 154 slagen p/m....zoooo schattig Ik voel ook al sinds een weekje gekietel in mijn buik alsof er vlindertjes rond vliegen, zo apart. Toedelooeee
Waterlelie: dat gekriebel in mn buik voelde ik gisteren voor het eerst, dacht dat het nog veel te vroeg zou zijn om ook maar iets te kunnen voelen, maar als ik nu jouw verhaal lees, zou het dan toch... Hier een heerlijk dagje vrij, alleen die vreselijke gebeurtenis in Apeldoorn, wordt er nog naar van. Zometeen nog ff naar de markt in het dorp hiernaast, kijken of er nog wat te doen is.
@Suus: Sorry, dat noemen ze nou zwangerschapsdementie . Alvast een hele mooie dag toegewenst zaterdag. Zou het erg leuk vinden om een PB te ontvangen van jou in je mooie jurk. @Lelie & Nightelf: Wat een heerlijk gevoel dat jullie de kleine voelen kietelen!! Ik heb ondanks de verschrikkelijke gebeurtenissen in Apeldoorn toch een erg leuk koninginnendag gehad. Het was prachtig weer en ik heb om ook voor vriendje een beetje gezellig te zijn het van 11:00-19:00 vol gehouden in de stad. Er speelde erg leuke bandjes op de Lindengracht en heb lekker op een flesje water staan swingen. Rond een uur of 7 toen iedereen echt dronken begon te worden en ik het 3e glas bier over me heen kreeg trok ik het niet meer. Gelukkig was vriendje erg lief en trots op me dus zijn we saampjes naar huis vertrokken. Lig nu volledig afgepeigerd op de bank en duik zo bedje in. Fijn weekend allemaal! X Ciara
@ciara, bedankt voor je tip van bij de echo. ik heb 'm woensdag en hoop natuurlijk dat ik veel zie, maar ik probeer nu denk ik iets rustiger te blijven als we niet veel zien. Ik zit dan wel al op 7,5 week, maar dat is nog steeds erg vroeg natuurlijk. @esser, ja ik zie het je ligt inderdaad een weekje achter. Ik zit meer tegelijk met Pekske, bij nader inzien. Je bent nu lekker in Duitsland, ik hoop dat je veel lol hebt. Stom zijn we eigenlijk, ik maak me zorgen omdat ik veel te veel voel en jij maakt je zorgen omdat je te weinig voelt. Suffig. We moeten gewoon rustig blijven. @Pekske, ben jij dan dus ook uitgerekend op 18 december zoals het nu lijkt? Vrijdag de 13e je laatste ongi? Fijn dat het goed gaat! @Nightelf en Waterlelie; leuk om te lezen dat jullie echt 'contact' hebben. Tot slot @suus, HEEL VEEL PLEZIER!! Wordt vast een prachtige dag!
Oh ja, voor iedereen die nog evt aan acupunctuur denkt. Ik vond het heel spannend, beetje eng, maar achteraf heel fijn. De man maakte me heel rustig. En hij heeft ook gelijk een naaldje geprikt voor een stevigere baarmoeder. Altijd fijn natuurlijk . Hij heeft ook gelijk het drankje Antagel dat ik kreeg voor de maagzuur gechecked en me afgeraden dit te gebruiken. Er zit een aluminium-iets in en dat is niet goed voor je en de beebs zenuwstelsel. Rennies zijn wel o.k. Dus als je er nog over twijfelt, vooralsnog kan ik het aanraden, maar ik zal denk ik pas echt wat merken als ik wat langer onder behandeling ben. Volgende week weer.