@confidence van harte!!!!!!!!!!!! nog 4 spannende weken voor de boeg maar moet je zien hoe sterk jullie kleintje nu al is!!! Dat van mijn bm weet ik niet al niet meer, had het misschien toch allemaal bij moeten houden. Maar ik weet wel dat ik ergens gelezen had dat je je handen plat op je buik moest leggen (als je bijv. in bed ligt) en dat je dan langzaam met je vingers naar beneden moet voelen (klein beetje duwen) tot aan je schaambeen, op een gegeven moment voelde ik echt de rand van de bm.
Kleintje, oh dat van die kdv. Ik heb precies hetzelfde. Ik sta nu ingeschreven bij 5 (!) kdv's en nergens krijg ik duidelijkheid over de wachtlijst. Ze zeggen wel allemaal dat ze niet denken dat ze vanaf 1 maart voor alle 3 dagen ruimte zullen hebben. Bizar. Ik zie het helemaal voor me. Dan heb ik straks de dinsdag op de ene plek, de woensdag op een andere plek en de vrijdag op weer een andere plek. Arm kindje. Je kunt moeilijk afslaan. En dan hebben ze 2 maanden opzegtermijn, dus voordat je dan alles bij 1 kdv hebt zitten... Zucht, ik kan me er echt over opwinden. Nu kreeg ik als tip om me ook bij gastouderopvang in te schrijven. Dat wil ik helemaal niet, maar voel me nu gedwongen. Zoooooooooooo irritant! Confidence, ik weet het eigenlijk ook niet meer. Net als Linda is dat een beetje weggevaagd. Volgens mij ging ik het een beetje zien vanaf de 11e week. Toen lag ik in het zkh wegens uitdroging en was ik heel trots dat ik een klein heuveltje begon te krijgen op mijn buik. Zonet was hier de kraamhulp. Ik boven helemaal netjes gemaakt (hijg, steun, hartklopping). Ging ze niet eens ff kijken. Het was alleen een kwartiertje formulier invullen en toen weer weg. Haha, ook weer zo'n 'zwangerschapsteleurstelling'. Dat had ik ook toen ik voor de eerste keer naar de vk belde, oh ja kom maar over een paar weken. Haha. Kluun schrijft daar ook iets over in zijn boekje. Dat ze de huisarts bellen en dat die man zijn zwangere vrouw echt keihard van haar roze wolk af laat lazeren als ie zoiets zegt van; 'tot over een paar weken'. Maar goed, ik krijg 48 uur dus gewoon standaard. Zal ook wel genoeg zijn, maar ik heb wel aangegeven dat we (mijn vriend en ik) best uitgeput zijn langzamerhand. Kreeg ook nog weer kadootjes, allerlei proefpakketjes enzo en een badeend. Sinds ik zwanger ben, ben ik echt een 'huishoudbeurs-ik wil de hele tijd gratis monstertjes-muts' geworden. Herkenning?
@sooner: haha ik herken het, heb zelf in praktisch nog niks gekocht mar heb al tien keer het schattige speentje bekeken die in de doos van de etos zat haha, oja en het serviesje van MvM heb ik al netjes afgewassen en in de kast gezet, hihi telkens als ik een bord bak, zie ik het staan. Ik had trouwens mazzel, we hadden voor het serviesje gekozen en we kregen er heel aardig twee omdat we een tweeling krijgen. Toen een week daarop voor de 2e keer de flessen opgehaald werden, stonden er weer twee serviesjes. Ik had ze braaf ingepakt gelaten want het klopte natuurlijk niet maar ik heb er niks van gehoord en nu heb ik lekker 4 setjes. Super schattig dick bruna bordje, schaaltje en bekertje.
Linda, ik zou het boek krijgen.... Maar dus nooit ontvangen....... Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant interesseert het me niet zo veel. Anders had ik er wel achteraan gebeld :S Sooner, Ik hoorde gisteren wel dat de wet m.b.t. gastouders gaat veranderen. Dat ze aan allemaal eisen moeten voldoen en als ze dat niet doen krijgen de ouders niks vergoed van de overheid. Daardoor is het ook nog drukker qua inschrijvingen bij KDV-en omdat veel ouders zekerheid willen. Wij zien wel. we staan ook bij 4 ingeschreven maar daar waar we gisteren waren gaat echt onze voorkeur naar uit.
Zo meiden. Even snel tussendoor. Vandaag voor het eerst op mijn nichtje passen en die slaapt nu net, dus kan ik snel even de mail checken en hier even kijken Sooner & Suus, jullie gingen idd lekker zeg! hihi maar dat hoort er allemaal ook bij toch?? Ik moet zeggen dat we het niet vaak doen, maar als we het doen.... Gelukkig nog geen krampen gehad erna... Wat een verhaal Suus! En op je strepen blijven staan! Ik vind het wel raar dat ze persé eerst een versie willen. Het is toch ook niet bewezen dat het helpt toch? Gelukkig heeft je zus even een goed woordje gedaan!! Sooner, wat een domper dan weer van de kraamzorg...Bij mij komen ze volgende week. Ben benieuwd. Ik heb het kamertje nog niet klaar, maar dat maakt niks uit dus... Jammer dat ik als 'gastouder' niet dichterbij je woon. Ik had met liefde op jullie meisje gepast Kleintje, ik hoop dat je nog wel een plekje in het kdv kunt krijgen. Wat een geregel weer dan hè. En een gedoe met je verslag....Hopelijk komt alles nog op tijd klaar! Confidence, fijn meid, dat je weer het hartje hebt gezien en gehoord!!! We blijven voor je duimen meid! Het lijkt mij ook moeilijk om echt te genieten, vooral omdat het de vorige keren misgegaan is. Maar dit is wel een vechtertje volgens mij En voor je het weet zijn deze kl*te weken voorbij en kun je optimaal genieten! Gister weer contole gehad bij de vk. En alles was weer goed. Bloeddruk was 110/70 dus netjes en het hartje klopte ook weer mooi Gewicht is iets waar ik me vanaf nu niet meer druk over ga maken.....ben nu in totaal 8 kilo aangekomen, en ben bang dat het nog meer wordt Maar kan me niks schelen Hier wat rare dagen achter de rug. Vriendlief heeft nu 30 uren gemaakt in 2 dagen.... Dus ik heb hem nog niet zoveel gezien. Gelukkig hoeft hij vanavond niet te werken, en kunnen we eindelijk weer samen ons avondeten opeten Zal het flesje van mijn nichtje even klaarmaken en daarna zelf nog even wat eten.
Hee meiden, ik houd het ook even kort want moet de nodige boodschapjes halen met manlief (dan gaat de tijd ook sneller totdat we gebeld worden door het zkh). Confidence, wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!! Enne tav de rand van de BM, het is zoals Linda zegt, van boven naar beneden duwen/drukken en dan voel je echt een rand. Weet niet of het in het begin zo duidelijk te voelen is hoor. Bij de vk moet je dan vaak je benen op trekken als zij zo voelen; kennelijk is het dan makkelijker??? Sooner, vreemd dat de kraamzorg zo kort bij je was! Bij mij duurde het gesprek wel een uur en ze heeft alles met me doorgenomen in het kamertje. Tav die kdv's, tja, het is echt heel lastig! Ik ben daarom zo blij dat het bij ons geregeld is en dat in de omgeving van Amsterdam!!! Het is bij ons ook niet de 1e voorkeur maar we zijn allang blij dat we opvang hebben. Raar systeem trouwens als ze gaan loten, kan me niet voorstellen dat het echt zo 'random' gaat want het gaat toch op basis van inschrijving?? Kleintje, wat irritant dat er nog een en ander veranderd moet worden (hoewel dat logisch is) maar dat er dus bepaalde delen niet eens zijn bekeken nog!! Word nu dus wellicht een weekje later??? Tenminste, neem aan dat vrijdag niet meer te halen is? Danjo, heb je verhaal gelezen en pica gezien! Zo te horen klinkt die ruggeprik hemels en was het persen een eitje voor je! Knap dat je zo hebt geluisterd naar de ass tijdens het persen; nu ben je iig niet enorm uitgescheurd. Mooi meisje ook trouwens met een leuk Lief-shirtje Hier weinig bijzonderheden tot nu toe. Die zak aardappels is weg tussen mn benen dus ik loop wat prettiger vandaag. Verder wordt ons huisje eer schoongemaakt vandaag (altijd fijn) en kwam manlief er zojuist achter dat hij de strijkbout gisterochtend aan heeft laten staan (tot aan 10 min geleden) Gelukkig stond ie rechtop anders was ons huisje misschien wel afgefikt!! Handige actie voor een brandweerofficier Ik kom nooit op zolder dus had nix in de gaten... Zolder is nl onze wasplek dus ik kom daar zo weinig mogelijk Meiden, ik ben vanmiddag dus ff pleitos maar zodra ik thuis ben, en ik heb nieuws, meld ik me uiteraard!! Tot later! Liefs Suus
Waterlelie, Wat een schatje zeg! Susan, Dat vermoeden heb ik ook ja dat vrijdag iets te voorbarig is. En daar baal ik van omdat het niet aan mij ligt.
Nightelf en man; van harte met de geboorte van jullie dochtertje Naomi!!!!! Wat een geweldig nieuws.............. Super genieten met z'n 3en! liefs
Suus, ben benieuwd naar nieuws straks! Spannend.......... Wel mega schrikken van de actie van je mannetje! Hij heeft hopelijk toch niet als neventaak een rol als voorlichter o.i.d. bij de brandweer? Dit zou dan nl geen goed voorbeeld zijn Danjo, wat een verloop van je bevalling zeg.........Petje af! Maar goed, vind dat dat geldt voor alle kersverse mama's hier! Oh Sooner, daar zou ik nu chaggie van worden.......Heb je de boel e.d. aan de kant gezet en wordt daar nog geeneens aandacht aan besteed........grrrrrrr. Sta trouwens versteld dat ik tot nu toe heb gelezen dat er medewerkers van de kraamzorg bij jullie thuis komen. Bij onze kraamzorg instantie is dat nl helemaal niet het geval. Daar wordt telefonisch over de aanmelding e.d. en het aantal uren gesproken en......that's it. Gek dat dat zo anders loopt? Confidence, een mooi hartje weer! Super! Blijven duimen dat het beebje goed doorgroeit hoor. Jewel, jij weer lekker door de apk heen bij de vk Mooi! Enne, de gewichtskwestie heb ik ook op een gegeven moment maar losgelaten.......hihihihi. Hier vanavond om 19.30u. de infoavond over de bevalling. Ben erg benieuwd........... Heb mijn moeder opgetrommeld om met mij mee te gaan. Manlief is nl sinds gister wat ziekjes en niet helemaal in zijn hum. Ruim twee uur daar dan zitten en je aandacht er bij houden wordt toch wel wat teveel schatten we zo in. Na deze avond bekijken we nog wel met de vk of manlief op een andere manier de info nog nodig heeft of dat dat wellicht niet zoveel uitmaakt. Wil geen onnodige onrust brengen, maar wat vinden jullie nu van de berichten rondom de mexicaanse griep? Merk aan mezelf dat ik me zo nu en dan meer onzeker en wat angstig er over voel. Zelf ziek worden en hoe gaat dat dan met de beeb? Of zelfs wat later als de beeb er is, en dan? Zie ik teveel spoken of ervaren jullie dat soms ook zo? liefs
esser, ben ook onzeker over de griep! Ik zweet de laatste tijd erg veel en word drijfnat wakker. Ook heb ik kriebelhoest en hoofdpijn Ik heb gelukkig geen koorts ofzo maar leuk is het niet. Nu is mijn mannetje ook sinds gisteren ziekjes Ik hou het wel in de gaten! Verder gaat het beter hier!!! Ik voel me stukken relaxter nu dat ik alleen fv geef Heb meer plezier en ik herstel sneller!!!! Morgen alweer 2 weken geleden....zucht....wat gaat het snel Buddynieuws van Ciara: kreeg vanochtend een sms van haar....word er erg verdrietig van Dit is wat ze schreef: wij zijn in een nachtmerrie van vervolgonderzoeken en vaagheden beland, heb even geen energie voor zp. Oh oh meis toch...wat denk ik veel aan jullie!!!! Ik zal weer een kaarsje aansteken!!!!
Suus, nog niets gehoord? Het is toch inmiddels wel bekend dacht ik zo? Laat ze je maar snel bellen. Fijn dat de aardappels weg zijn en je huis niet afgefikt... Jewel, oh kon ik maar jou als gastmama in schakelen. Ik zou haar zo zonder twijfel bij je achterlaten. Je wilt zeker niet elke dag van Friesland naar Utrecht komen he? Misschien dat de kraamzorg bij jou wel langer komt hoor, net als bij susan. En dat ze wel alles doornemen. Ik ben ook niet assertief genoeg, want ik had het natuurlijk ook zelf kunnen vragen. mmm.... Linda, wat leuk dat je zoveel servies hebt, haha. Wel lief dat je ook dubbel kreeg trouwens. Ook wel logisch, maar ook leuk. Esser, tsja, die inenting ben ik ook nog niet helemaal uit. Vorige week wist ik zeker dat ik 'm niet ging zetten. Volgens mijn acupuncturist zitten er twee conserveringsmiddelen in, nl formaldehyde (gebruikt in mortuaria) en iets met zink of tin o.i.d. Troep die slecht is voor het zenuwstelsel. Maar ja, in hele kleine hoeveelheden waarschijnlijk. Maar nu deze week ineens die ziekte heel erg opsteekt, begin ik toch weer te twijfelen. De verhalen zijn ook zo verschillend. Maar wij zijn al zo ver en om dat nu nog te doen.... Oh waterlelie, als je met dit soort foto's spamt, dan mag je van mij elke dag spammen. Wat een schatje!
Och die Ciara. Wat vind ik dit sneu. Zo stel je je kraamtijd toch absoluut niet voor. En die Lara maar daar in dat grote zkh. Het is niet eerlijk!
Hee meiden, daar ben ik weer, terug van middagje boodschappen doen en auto schoonmaken (ook de binnenkant helemaal gezogen ). Sooner, miss als je assertiever dat ze had gekeken maar ja, dat weet je niet natuurlijk. Kennelijk doen ze dat bij jouw bureau niet standaard dus. Toch vreemd hoe verschillend dat allemaal is! Esser, he bah dat je mannetje ziekig is!! Snap wel dat ie niet meegaat vanavond en eigenlijk is het ook niet zo heel spannend hoor. Je kan het prima samenvatten voor hem en uiteindelijk krijg je vast nog een A4tje mee wanneer je de vk moet bellen enzo. Vast rond week 36 ofzo... Tav de griep, ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar totaal niet druk over maak. Misschien onbenullig van me maar ik ben nl nooit ziek en ik werk normaal boven de monden van mensen die met allerlei beginnende griepjes of verkoudheden komen. Ik let er alleen wel op dat mensen die enorm verkouden zijn of griep hebben, zo ver mogelijk uit mn buurt blijven, maar dat is dan ook het enige. Ik laat me dan ook niet inenten (doe dat normaal ook nooit)... Het blijft een lastig onderwerp natuurlijk, helemaal als zwangere. Ik zou zelf, als je nooit ziek bent, geen risico lopen en dus ook geen vaccinatie nemen. Daarnaast dus alle mensen die zich enigszins ziek, zwak of misselijk voelen zoveel mogelijk mijden. Lelie, wat een geweldige foto's weer! Ook op je babysite natuurlijk want die houd ik ook in de gaten Wat fijn dat het nu beter te doen is met de fv!! Dat is dus zeker een goede keuze geweest... Kan je trouwens meteen overstappen van bv naar fv of moet je dat rustig afbouwen ofzo? (ik heb echt GEEN idee) Maar wat een nieuws vertel je nou over Ciara!! Och meid, het ging zo goed met haar!!! Nu dus een terugval begrijp ik?? Jullie hele leven stond natuurlijk enorm op zn kop en het einde daarvan was in zicht maar nu............... oh, ook ik word er erg verdrietig van. Ik wens jullie heel veel sterkte en wens jullie kleine meid alle kracht toe die ze nodig heeft om aan te sterken tot een gezonde flinke meid. Ik duim voor jullie. Dan nog even ego... Ben ca 45 min geleden gebeld door de arts-assistent van gisteren (ze zei gelukkig nix over het gesprek van gisteren dus dat vond ik al heel fijn) en de keizersnede is goedgekeurd. En terecht!!! Ik zou daarna worden gebeld voor een belafspraak voor morgen; dan hoor ik nl wanneer de ks gepland wordt maar dat is eigenlijk altijd in de 39e zwangerschapsweek dus vanaf 17 november. Ook zou ik dan een afspraak krijgen voor een normale controle, maar dan dus in het zkh ipv bij de vk want ik blijf nu in het zkh lopen. Ben zojuist gebeld (tijdens het schrijven van dit berichtje) en morgen word ik gebeld, hoogstwaarschijnlijk tussen 12 en 1. Heb nu net ook al mn zus gesmst die daar werkt op de afdeling dus om te vragen of ze dat di 17 november willen inplannen; dat is nl de 1e dag dat het officieel mag (ben dan exact 39 wkn) Zit ik iig niet in spanning tot morgenochtend te wachten want tot nu toe ben ik elke dag zenuwachtig Ik moet trouwens 5 nov weer komen voor controle. Ga dan meteen die dag maar langs bij de anesthesist; schijnt inloopspreekuur te zijn dus daar heb ik geen afspraak voor nodig. Tot zover de update!! Liefs Suus
Het verlengde wachtbankje Uitgerekende datum 09-11-09: Enise: meisje 24-11-09: Susan: meisje 17-12-09: Sooner: meisje 17-12-09: Caruli: Jongen 21-12-09: Pekske:meisje 28-12-09: Esser: Jongen 04-01-10: Deesjuhh:meisje 19-01-10: Stitchie:meisje 04-02-10: Jewel: wil het niet weten 19-02-10: Melek: Jongen 20-03-10: Dagmar1974: kan het nog niet weten.... 25-03-10: Linda: 2 kleintjes 27-03-10: Kleintje: wij weten het ook nog niet.... 28-03-10: Zoe: 04-06-10: Confidence: 11-06-10: Majo: 1 of 2 ukkies?? 14-06-10: Bright: kan het nog niet weten Afspraken bij gyn of vk 29-10-09: Suus belafspraak ivm planning ks 30-10-09: Linda echo en Gyn 02-11-09: Esser controle vk 03-11-09: Caruli controle gyn 04-11-09: Caruli tussencontrole vk 05-11-09: Bright 2e echo 05-11-09: Confidence 5e echo (oeps ) 05-11-09: Suus controle gyn 06-11-09: Majo 1e echo 09-11-09: Jewel intake kraamzorg 09-11-09: Caruli gesprek kraamzorg 09-11-09: Sooner controle vk 10-11-09: Caruli controle gyn 11-11-09: Linda 20 weken echo 13-11-09: Kleintje controle vk en 20 weken echo 17-11-09: Caruli controle gyn 23-11-09: Sooner controle vk 24-11-09: Confidence 12 weken echo en gyn Bevallen 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara (33.4 wkn) 15-10-09: Lelie bevallen van een meisje Emma (39.1 wkn) 25-10-09: Danjo bevallen van een meisje Naomi (41.1 wkn) 27-10-09: Nightelf bevallen van een meisje Amber (39.3 wkn)
Mn zus heeft al voor me gebeld met degene van de planning. Er zijn nl 2 afdelingen waar je kan komen te liggen (8B of 8C) en ik moet/wil op 8C want dat is de oude afdeling van mn zus (en ook de leukste van de 2). Onder voorbehoud (moet eerst nog besproken worden morgenochtend) wordt het vrijdag 20 november. Ik sta dan op het reguliere programma wat inhoudt dat ik een vast tijdstip krijg waarop de ks zal plaatsvinden, wrs dan als eerste op de dag. Anders wordt het de 19e en dan sta ik op de spoedlijst als het ware wat inhoudt dat ik ergens tussendoor word gepropt en dan kan het gebeuren dat ik een hele dag nuchter moet blijven en pas 's avonds aan de beurt ben. Nu dus maar hopen om op het reguliere programma te komen op vrijdag 20 november...en dat hoor ik morgen definitief! Mochten er nou eerder weeen komen, ja dan wordt het natuurlijk eerder gedaan maar daar ga ik maar niet vanuit. Tot zover de update, morgen weet ik dus echt definitief meer maar heb dus al wel een klein idee. Ik vind 20 november ook eigenlijk een heel mooie datum
Hey meiden, Daar ben ik eventjes weer. Nightelf en mannetje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet er lekker van. Danjo, wat een prachtige meid en je hebt het goed gedaan! Susan, vervelend allemaal. Had gewild dat jouw kleine goed lag. Bespaard je veel! Ciara, dikke knuffel meid. Ging alles maar zoals het moest maar helaas. Wil je veel kracht en geduld wensen, het is niet makkelijk. Idd, als het zo mag zijn dan ben ik aan de beurt. Het is zeker spannend en heb er echt zin in. Ik geniet van mijn zwangerschap en verlof. Voel me nog heel goed. Dat de kleine zo diep is ingedaald zegt niets over de bevalling helaas. De rest van de dames wil ik een dikke knuff geven. Krijg na het eten bezoek, ga me snel voorbereiden.
@Ciara: Bah, wat vervelend allemaal voor jullie! Wil jullie heel veel sterkte wensen met alle onderzoeken en hoop dat alles uiteindelijk goed komt!! @Suus en Sooner: Hahaha, wat een verhalen van jullie gisteren.... grapsig!! Moet daar alleen echt NIET aan denken nu, heb al braakneigingen bij het lezen... @Suus: Hahaha, wat een verhaal over jouw eigen brandweerofficier en de strijkbout. Gelukkig is er niets gebeurd, had heel anders af kunnen lopen!! En wat een gesprek heb je achter de rug zeg! Tsja...arts ass weten lang nog altijd niet waar ze het over hebben. Wat een lieve zus heb je trouwens. Begrijp ik goed dat zij ook vpk is? En nu dus morgen dan eindelijk een datum voor de ks. 20 nov. klinkt wel leuk he.... Ben benieuwd..... Je vroeg nog hoe lang we willen wachten met vertellen....i.p. willen we 12 wkn proberen te wachten. Niemand weet het nu nog, op 1 collega na, dat moest toen ivm opname ptnt verd. mex. griep. Als we de 12 weken halen denken we dat we het met sinterklaas gaan vertellen...dan is het dus met 13 wkn en 1 dag....in de vorm van leuk gedichtje/surprise ofzo... @Sooner: Leuk zeg, dat je het voetje zo goed kon voelen. Jammer dat jet het niet gezien hebt....was vast een leuke foto geweest!! @Bright: Jij ook wat last van kwaaltjes uds. Maar gelukkig geen misselijkheid? Druk met werk? @Confidence: Fijn dat je echo goed was en volgende week alweer één. Super! Kan me voorstellen dat je het een spannende periode vindt gezien de vorige keer!! Toi toi toi!! @Kleintje: Wat balen van je verslag zeg!! Ze kunnen soms ook wel pietlutig doen he...wat een 'rust' zal het zijn als je strakjes in nov. gewoon lekker kunt gaan werken...niks geen verslagen enzo meer!! Kop op he....nog ff doorzetteen met de laatste loodjes!! @Jewel: Alles goed bij de vk dus. Super!! Heb jij als gastouder nog last van de nieuwe regelgeving? @Esser: Hier ook best wat 'zorgen' om de mexicaanse griep hoor!! Keus voor prik is bij mij echter makkelijk...voor zowel de gewone (waar ik ivm astmatische bronchitis altijd oproep voor krijg) als voor de mexicaanse....ben nog geen 12 weken zwanger dus mag ze beiden NIET hebben. Weet ook niet of ik ze anders wel gehaald had...om die reden dat de risico's/bijwerkingen nog helemaal niet zo bekend zijn. Maar vind die nieuwe jonge/gezonde friepdoden en gevallen wel zorgwekkend. Speelt bij mij ook nog eens mee dat ik op een Neuro/longafdeling werk en de mensen met (verdenking) mex. griep bij ons worden opgenomen. Ben dus ook 'bang' dat ik het op mijn werk binnenkort wel al moet vertellen dat ik zwanger ben aangezien ik dus niet met de grieppatienten in aanaking mag komen. Tnt 2 verdenkingen gehad en beiden negatief, maar komt vast binnenkort wel één die het echt heeft. Kinderafd. ligt er al wel één weet ik... Nou Meiden.....ben weer weg......nog even douchen, logeerhonden -> 2 huskey's (jaja...ze zijn er alweer) uitlaten en dan naar m'n 2e nachtdienst. Eerste viel me erg mee moet ik zeggen, 3 uurtjes voorgeslapen gisteravond en vandaag ook redelijk goed geslapen. Hele nacht door yoghurt en vla eten, dan wil het wel.... Eet trouwens weinig anders, probeer wel ook steeds aardappels en groenten te eten, maar verder alleen vla/ yoghurt met cornflakes of crusli. Heb in totaal pas 2x gebraakt, kan het aardig wegpuffen....maar ben al wel in 2 wkn 1,5 kg afgevallen.... Nou...nu ben ik echt weg!! Slaap lekker allemaal!! Toedels Majo!!