Verlengde Wachtbankje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ciara, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    sooner: ik heb de echo's van casey in een fotoalbum zitten eentje met inschuifmapjes en tot nu toe zijn ze nog goed.

moet de trappelkaart vanaf vandaag bijhouden
    van 09:00u tot 21:00u moet ik heb bijhouden
    heb hem tot nu toe 1keer gevoeld nog 9 te gaan ;)
    na 21:00u mag je blijkbaar niet meer tellen.

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Sooner, dan koop ik wel van die oma broeken erbij :D En ik ga een kraambed bestellen bij de thuiszorg en ook een bedpan, dus dat is verder geregeld. En de rest zal wel goed zijn denk ik ;)

Wij zijn wat goedkoper uit met de kaartjes, maar dan hebben we ook minder. Wij zijn nu €168 kwijt voor 75 kaartjes +enveloppen en proefdruk. Ook hebben we al 3 proefkaartjes aangevraagd en die waren ook gratis. We hadden eerst wat duurdere uitgezocht, maar toen we het proefkaartje kregen vonden we hem tegenvallen. Dus toen deze uitgezocht. Wij hebben het via internet gedaan, jullie ook of bij een drukker?

Caruli, gek dat je na 21.00 niet hoeft te tellen. Verplicht bedtijd? :D
    Dat van die echo's hoorde ik ook. De gyn van ons zei dat je ze moet lamineren, maar dat dus NIET doen! Worden ze helemaal donker van, al kun je nog wel zien wat er op staat, maar mooi is het niet. Gelukkig hebben we maar één gedaan en dat was gelukkig een minder mooie ;)

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja ik denk dat ze denken als je zwanger bent vroeg naar bed gaat en laat op staat hihi
    ik ben elke morgen om 06:50 wakker en ga meestal pas richting 00:00u naar bed en vaak nog later dus..
    maar het gaat om de activiteit overdag zeggen ze ;)

4. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Sooner: 15 euro voor een proefdruk :$ Wat een afzetterij!!! Bij onze drukker was de proefdruk gratis en de 2e ook. Wij hadden 100 kaartjes en dat kostte ons 235 euro, incl btw, enveloppen en drukkosten.

Deze mama was vannacht erg blij met een megapoepluier!!

5. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Nou meiden, helaas is het toch zwangerschapsdiabetes.
    Ik baal echt als een stekker. En ik snap er ook niets van.
    Dat komt toch door zoet eetgedrag of raar eten?
    Nou krijg ik een dieet, mag ik zeker helemaal niets meer eten.

Om 16.00 uur moeten we naar de diabetes-verpleegkundige.
    Dan zal ik wel te horen krijgen wat het betekent.
    De gyn zei dat ze dan proberen het z.s.m. onder controle te krijgen. Anders moet ik insuline gaan spuiten.
    Denk je dat je al genoeg naalden in je lichaam hebt gehad..

De baby is ook heel groot, haar hoofdje is nu al 39.4 weken. En teveel vruchtwater.

En nu mag ik niet meer naar de vk, maar vanaf nu naar de gyn.
    En als ik het goed heb begrepen, verplicht in het zkh bevallen.
    Nou ja, dan is die kogel maar door de kerk.

Ben beetje in de war, niet echt verdrietig, maar ook weer wel. En klein beetje ongerust. Of eigenlijk best wel ongerust.
    De gyn heeft ons niet zoveel verteld en we waren ook iets te flabbergasted om veel te vragen.
    Ik wil ook niet op internet gaan zoeken, want dan word ik zeker heel ongerust. Dus dat ga ik maar niet doen.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jee meid balen dat je toch zw suiker hebt
    gelukkig heb je nog maar een paar weken te gaan.
    maar het is en blijft vervelend.
    het enige kan zijn is dat je vroeger bevalt door het te veel aan vruchtwater, dat zet dan meer druk.
    nog even volhouden meid en heel veel sterkte!

7. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Sooner: och meid, nu ook nog zw. diabetes :( Het zit je ook echt niet mee. Met een dieet schijnt het dat het heel goed onder controle te houden is. Misschien dat ze je nu ook wel snel gaan inleiden, omdat je al zo weinig kunt eten en nu ook nog dit erbij......
    Dikke knuffel!

8. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ow jeetje....meissie toch, het zit je inderdaad niet mee:$

morgen ben je 36 weken. Ik hoop dat ze je snel mogen inleiden want dit is ook niet te doen!
    Sterkte enne....heel slim om niet te googlen over zw suiker:)
    Maakt je alleen maar MEER onzeker.

Knuffel

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Sooner, het zit je ECHT niet mee zeg deze zwangerschap. Ik hoop idd dat ze je nu sneller willen inleiden zodat je hopelijk eindelijk van alle klachten af bent! Door de zwangerschapsdiabetes heb je idd wel vaker grotere beebjes maar dat is in jouw geval wellicht wel prettig zodat ze haar eerder kunnen halen :D Wie weet al over 1.5wk?? Is daar iets over gezegd?? (ik ga wel ff voor je googlen of ik wat positiever nieuws kan brengen :))

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hmmm, zie nix staan bij 'behandeling' over inleiden helaas...maar nou moet ik zeggen dat jij wel heel speciaal bent natuurlijk met die extreme misselijkheid erbij enzo. Ik zou, als ik jou was, keihard gaan huilen van ellende bij de gyn en vragen om je in te leiden bij ca. 37.5 wk... ;)

11. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    @Sooner: Ik zie dat je idd al bijna 36 weken bent, dan zouden ze het beebje toch al kunnen halen?
    Ik wens je heel erg veel sterkte en hoop dat ze je in het ZH goed informeren en vooral heeeeeel lief voor je zijn.

Veel liefs C

12. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Sooner meis het zit je ook niet mee zeg.

Dikke knuffel

13. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    FF een lang ego-bericht :(

Meiden,
    Het is wel een hele domper inderdaad.

Gisteren bij de diabetes-verpleegkundige heb ik een apparaatje meegekregen waarmee ik vandaag 7x en dan vanaf morgen 5x per dag een prikje in mijn vingers moet maken (daar gaat pinkie weer ;) ).
    En dan kan ik daarmee met een ander apparaatje kijken wat de bloedsuikerspiegel is.
    En dat houd ik dan bij in een dagboekje.

Goh Caruli, moeten we allebei een kaart bijhouden, jij de trappelkaart ik de bloedsuikerkaart. Huiswerk tijdens het zwangerschapsverlof ;)

Vanochtend werd ik al gebeld door de dietiste. Met haar heb ik nog het eetpatroon doorgesproken. Maar dat is eigenlijk al best prima.
    Grappige is dat je gelijk kunt bijsturen door dat apparaatje.
    Vanochtend was het 5,3 en daarna heb ik ontbeten.
    Als het dan straks ineens boven de 7 is (en dat is de grens), dan weet ik dat dat ontbijt niet o.k. is.
    (glas aanmaaklimonade light met mijn maagmedicijn, melk met bambix en een stophoestsnoepje (smaakneutraliseerder zodat ik minder misselijk ben).

Morgen word ik gebeld om de waardes tot dan toe door te geven en krijg ik een afspraak bij een internist.
    Geen idee wat ik daar ga doen. Gezellig gesprekje?
    In ieder geval is de kans dat ik vanaf volgende week insuline moet spuiten groot.

Over een half jaar moet ik in ieder geval een vasculaire analyse (hart- en vaatziekten) en vanaf nu ook op altijd op controle om te kijken of ik uiteindelijk echte diabetes ontwikkel.
    Maar ongeveer 5% blijft het houden na de bevalling. Dus dat is te verwaarlozen.

Ik maak me natuurlijk het meeste zorgen om onze baby. Ze is nu al volgroeid en als ze haar nog 4 weken laten zitten. Dat vind ik gewoon eng voor haar.
    Weet je wat zo raar is, ik ben zelf kleiner en slanker dan voor de zwangerschap. Aan de achterkant zie je niet eens dat ik zwanger ben. Ik heb wel een heel erg gespannen en uitpuilende buik, maar ja ik ben dan ook hoogzwanger. Hoe kan daar zo'n grote baby en zoveel vruchtwater in zitten?
    Straks heeft ze geen ruimte meer en als ze dan niet door het bevallingskanaal past?
    Maar ja qua formaat volgroeid hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze er verder al klaar voor is.

En als ze geboren is dan kan ze aanvallen krijgen, omdat ze ineens geen suiker meer van mij krijgt (zij krijgt namelijk nu alles en ik krijg op dit moment niets). Wat vreselijk.

Ik hoop dat ze gaan inleiden. Jullie hadden het er ook allemaal al over. Dus zo raar is het toch niet dat we dat normaal vinden?
    De diabetes-verpleegkundige vroeg ook al of daar al over gesproken was...
    Ik ga zo op het spreekuur van de verloskundige ff bellen. Ik word nu overgenomen door het zkh, maar misschien kunnen ze mij ook nog wat geruststellen of wat voor me doen.

Hoe is het verder met jullie? Tot nu toe vandaag nog erg rustig hier.
    Is iedereen druk? Esser kan natuurlijk niet op internet. Saai hoor.
    En alle bevallen mama's zijn natuurlijk luiers aan het verwerken en melk aan het produceren ;)
    Confidence, red jij je nog een beetje?
    Bright, hoe gaat het?

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    goedemorgen meiden
    hoe is het hier?

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    sooner: hopelijk heb je straks geen suiker meer als je bevallen bent.
    wel balen joh dat je nu zo op het eind zit met dit gedoe
    ik zou idd ook even vragen wat de verdere plannen zijn
    kwa evt inleiden enzo.
    succes met prikken meid.
    denk aan je!

16. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Hey meiden,

sorry dat ik het hier even laat afweten, maar ben even af aan het kicken om maar zoveel mogelijk afleiding te hebben
    Daarbij voelde ik me vandaag allerminst lekker
    Hoofdpijn, misselijk, moe
    Maar dat hoort erbij
    Ik durf nu wel weer te geloven dat het goed komt ( voor hoe lang)
    Ik wilde heel even online komen om toch een beetje te vieren dat ik vandaag 12 weken ben :D
    De vlag gaat pas echt uit als ik volgende week de echo heb
    nog 5 nachtjes slapen
    Ik kan niet wachten om HET grote nieuws GROOTST te vertellen

even nog een korte reactie op Sooner
    Meid wat erg
    Ik hoop dat je eerder wordt ingeleid en dat alles goed gaat met jou en je kindje
    Je hebt al niet echt een rooskleurige zwangerschap gehad en de weg erheen niet en nu......al helemaal niet
    Sterkte, en pas goed op je / jullie zelf

Meiden, dankje voor jullie steun en opbeurende woorden afgelopen dagen
    En de tip van die extra echo`s inplannen ga ik zeker gebruiken
    Bedankt

Liefs

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey meiden
    hier nog even de foto van ons mannetje
    ik meldde laatst dat zijn balletjes al ingedaald waren
    das wel maf om te zien
    (wist niet eens dat dat al tijdens de zw kon gebeuren)
    boven in het midden zie je de balzak en daarin links en rechts een wit stipje
    dat zijn de balletjes
    maf he? ;)
    helaas dat we bij de gyn altijd van die slechte foto's meekrijgen.
    dus hoop dat jullie er wijs uit kunnen :D

18. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    sooner, een nichtje is 4 maanden geleden bevallen, die had echt hele hoge zw.suiker en ook nog eens hoge bloeddruk en eiwitten enz...
    ze heeft na de bevalling nergens geen last meer van...alles is weer normaal..
    misschien stelt je dat wat gerust...die baby hebben ze wel gehaald met 37 weken...ik zou er ook gewoon om vragen aan de gyn....dit word toch wel een beetje te veel van het goede, niet dan....

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    goedemorgen meiden ;)

20. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Haha Caruli, wat een grappig gezicht. Ik denk dat ik ze zie op de foto. Ik wist dat ook helemaal niet.
    Arm jochie, zitten we allemaal naar zijn balletjes te staren, hihi.
    We zitten lekker al op 36.1, wat gaat dat goed he Caruli.
    Ik denk wel dat ik je iets voor ga zijn als het zo doorgaat zoals nu. Maar dat vind je vast niet erg he?!

Confidence, wel slim hoor om dan maar even afstand te nemen.
    Ziek voelen is niet leuk, maar voor het goede doel. En nog inmiddels maar 4 nachtjes slapen ;)
    Gefeliciteerd met je 12 weken. De duimen blijven gewoon draaien hier hoor. Ook al heb je het waarschijnlijk helemaal niet nodig.

Pekske, fijn om te horen dat het met haar zo goed is gegaan uiteindelijk. Ik kan wel wat goed nieuws gebruiken. Enerzijds heb ik alle vertrouwen en tegelijkertijd maak ik me ook wel wat zorgen.

Ik werd net gebeld en moest mijn waardes doorgeven. Die zijn niet schrikbarend hoog (schommelend tussen 5 en 8,3), maar wel té hoog.
    Dus moet ik vanmiddag weeeeerrr naar het zkh (6x deze week) en krijg ik prikinstructie en insuline mee.
    Moet dus weer in mijn buik gaan prikken. Was er al bang voor.
    De telefoonverbinding was beroerd, dus ik kon niet echt een goed gesprek voeren. Maar ik geloof dat het ervoor zorgt dat de baby niet meer zo hard groeit.
    Straks weer proberen de vk te bereiken (was er gisteren niet).

Deel Deze Pagina