Zo en dan nu nog even een update van het shoppen met mijn vriendin We zijn begonnen bij babyplanet, daarna prenatal en daarna babydump En leuk dat het was Bij positiekleding gekeken ( veeeeeeeeeeeel te duur ) Kamertjes bekeken, over het algemeen ook heeeeeeeeeel duur Maar bij babydump waren zo`n leuke aanbiedingen We liepen tegen de babykamer aan, die me echt aansprak Zo mooi, en de collectie die daarbij gebruikt was qua dekentje, badje enz. was zooooooooooooooooo lief Maar goed, ik ben pas 13 weken en dus nog te vroeg........ Maar de verkoopster zei dat ze een formule hadden dat je niks aanbetaald en altijd terug kunt, om wat voor een reden dan ook hmm dat klinkt al beter dacht ik Eenmaal thuis manlief ingelicht Zaterdag zijn we samen gaan kijken en jullie geloven het nooit Maar we hebben de kamer incl. de leuke collectie besteld Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zo leuk!!! Maar ook eng Ik had die vrijdag met mijn vriendin ook al een zwangerschapsdagboek gekocht Ik heb dat bij alle zwangerschappen gedaan, maar durfde nu eigenlijk niet meer zo goed Maar ben zo bang dat ik later spijt krijg dat ik niks heb opgeschreven Dus heb ik het toch gekocht het klink dom , maar ik was ( ben) zo bang dat ik het lot tart Maar ik moet me niet aanstellen Deze kleine blijft gewoon en ik moet gewoon deze prachtige ervaringen gaan opschrijven voor later Ik heb de pretecho voor 26 weken gepland en ben nu nog bezig met een echo voor tussen nu en de 20 weken echo Lanzaam aan geniet ik zeker En als ik enge gedachten krijg, stop ik ze heel ver weg Zo dat was het weer voor vandaag
Dames, ik kom weer effe zwaaien, hopelijk gaat hier alles oke! Ik merk zelf nu ook dat ik nu minder kom schrijven omdat ik geen tijd heb, en als ik tijd heb slaap ik
Meiden, even een kort berichtje! Sooner, wat fijn dat je je beter voelt!! Wel lullig dat je zoveel moet prikken natuurlijk en vooral dat je na 2 broodjes al meteen 'op je kop krijgt' van je lichaam... Probeer te onthouden dat het strax weer voorbij is en je lekker mag eten wat je wil! Het duurt niet lang meer. Esser, ga jij dan misschien als eerste bevallen?? Probeer idd tot aan volg wk maandag rustig aan te doen want je merkt het echt hoor, als een kindje eerder dan 37 wkn geboren wordt. Wij merkten het zelfs al en Sophie was uiteindelijk 37 wkn en 3 dgn... Hoe was de borstvoedingscursus? Confidence, lekker genieten ja!! Je bent super goed bezig en al het kamertje besteld?! Super!!! Wanneer komt het ongeveer binnen? Over een week of 8 ofzo? Bright, ook al een mijlpaal zag ik: 12 wkn! Joepie!!! Gefeliciteerd meid! Melek, jij schiet ook enorm op zeg, ongelooflijk! Hier gaat alles wel oke! Sophie heeft alleen heel veel last van teruggeven van haar flesje, zelfs tot 2 uur na het geven ervan! Ze is dan heel onrustig...echt zo zielig!! Vandaag dus gebeld met cb en nu moeten we haar tijdens de fles een paar keer laten boeren. Ben benieuwd of t gaat werken..................... Wij gaan ons klaarmaken voor bed nu: manlief doet de hond, ik geef Sophie haar flesje en dan kunnen we lekker slapen. Liefs Suus
goede morgen meiden, hier effe een berichtje van mij.. esser nog effe wachten hoor tot na die 37 weken... hier rommelt het nog steeds, veel harde buiken en steken in mijn doos..nu zelfs constant pijn in mijn buik, maar niet wee achtig...ik hoop dat het eenbeetje door wil gaan zetten want lopen gaat nu bijna echt niet meer.... sooner nog effe volhouden he, als je zo bent bevallen dan is die suiker weer verleden tijd.. caruli sterkte met de laatste loodjes...jij weet je datum al....spannend hoor.. fijn dat het met alle babies zo goed gaat en lekker van genieten.. confdence lekker dat je nu eindelijk ook geniet van alles rondom het zwanger zijn.. uhm ik ben er vast een hoop vergeten, maar het is nog vroeg...ga nog lekker effe terug mijn bedje in hahahahh
esser: doe het maar rustig aan meid en idd even op je beurt wachten he pekske: jee het blijft ook rommelen bij jou spannend hoor ach vanaf mag je meissie komen he ben benieuwd. sooner: hoe is het nu met je? ben je er al klaar voor? kijken wie er al eerst van ons 2 bevalt hier weer terug van de gyn pfff hebben bijna 3u in het zh gezeten.. maar goed alles is goed, mannetje ligt er helemaal klaar voor. nog een ctg gehad en die zag er ook goed uit nu is het weer aftellen tot de volgende controle... ben echt zo benieuwd naar ons ventje.
moet jij nou nog een keer op controle??? hmmmm dus nog niet zo snel die ks dan? hahahaahh ben niet nieuwsgierig hoor ......helemaaaaaaaaaaaaaaall niet......... bij ons doen ze da allemaal niet die strenge controles...als er wat is mag ik altijd komen maar ik hoef nou pas weer maandag en dan is het alweer 2 weken geleden dat ik ben geweest...ik vind het altijd wel lekker hoor..sta binnen 2 tellen binnen en ook weer binnen 5 minuten buiten....ik heb nog nooit langer dan 10 minuten in het ziekenhuis rondgelopen...heerlijk...(heb beetje ziekenhuis fobi hahahah)
haha die pekske wel fijn dat het bij jullie zo snel gaat. hier is het altijd wachten in het zh.. had om 9u gesprek met verpleegkundige (over de zwangerschap en hoe het gaat enzo) toen had ik eigenlijk een afspraak bij de gyn om 09:30 maar we werden pas om 10:15 geroepen tja en toen nog een ctg van een half uur dus eer dat je dan weg bent uit het zh is het kwart voor 12 en thuis.. maar goed we doen het er maar mee he ja heb nog een controle staan maar ik ben echt reuze benieuwd of we de D day gaan halen hubbie heeft vaak gelijk met zijn gevoel en hij roept al vanaf het begin dat hij denkt dat de kleine op 5 december komt zou een leuk sint kado zijn. ik laat zowiezo iemand hier een berichtje plaatsen als ik bevallen ben
@Kleintje: Heel veel succes morgen met je presentatie!! Gaat vást helemaal goedkomen!! En daarna....heerlijk helemaal klaar met je studie!! Gelukkig dat het op je werk ook wat beter gaat na het gesprek met je baas. En vanavond voor het eerst naar de zwangerschapsgym...veel plezier!! @Esser: Die meiden bij jou op zw.schaps gym...hadden die dat ook in begin v/d zwangerschap dan al? (stuitje/rug/bekken klachten?) Heb gisteren vk gebeld om te informeren...nou...daar dus niks mee opgeschoten, voelde me niet echt serieus genomen. Heb nu even echt zoiets van...die bel ik dus echt niet zomaar weer voor iets.... Was volgens haar te vroeg in de zwangerschap omdat je nog niet echt anders loopt of de baarmoeder naar beneden zakt. Deed een beetje overkomen alsof het allemaal onzin was. Ook aangegeven dat ik normaal nooit last van rug heb. Aan antwoord van huisarts had ik dus meer...gaf duidelijk aan dat het van de hormonen kon komen, die deden dus goed hun werk, waardoor alles wat weker wordt. Advies...als het blijft aanhouden naar de fysio. Ik kijk het dus nog wel even aan. Fijn dat je weer i-net hebt trouwens. Zonder is idd raar he?! En je hoeft inmiddels ook nog maar 4 wkn...dat schiet ook al op zeg!! @Sooner: Tjee...jij hebt het maar druk met al die nieuwe afspraken. Goed dat je man de prikinstructies nu kent. Glucagenpen zeker? Nou...die ben je vast niet zo gauw nodig. Als ik het allemaal goed lees zit je eerder aan de hoge kant dan aan de lage met je suikers. Nog gefeliciteerd met manlief. Jammer dat je zelf niets meer van dat lekkers kon eten, net nu je je juist wat beter voelt de laatste 2 wkn!! @Confidence: Súper zeg om te lezen dat je eindelik durft e genieten. Houdt dat gevoel vooral zo vast!! En zelfs al een kamertje uitgezocht!! Superleuk zeg!! Geniet er lekker van Meid!! Leuk dat je zoveel positieve reacties hebt gehad!! @Jewel: Toe maar...jij een prijs gewonnen en je hond ook nog eens geslaagd!! Gefeliciteerd allebei @Nightelf en Suus: Leuke foto's hoor van jullie prachtige meiden!! Die kunen wat mij betreft niet vaak genoeg geplaatst worden!! Súper!! @Lelie: Tjee....wat kl*te van jullie inboedel zeg!! Enorm schrikken lijkt me dat. Hopelijk zaten er niet teveel persoonlijke spulletjes tussen met veel emotionele waarde?! @Caruli: Ik weet het niet....ik heb ergens zo het voorgevoel dat die datum van jullie wel eens heel gauw al zou kunnen zijn....misschien stiekem wel de datum dat je zegt weer naar de vk te moeten?! Hahaha...ook hier niet nieuwsgierig hoor!! We zullen het rustig af (moeten) wachten!! Hier eergisteren en gisteren aan fam van manlief erteld dat we zwanger zijn. Van schoonzusjes leuke reacties, schoomoeder reageerde wat vlakjes. Kwam eigenlijk weinig reactie uit...zóóó stom vond ik dat!! Ook voor manlief vond ik het niet leuk, is wel z'n moeder!! Volgens manlief vindt ze het op haar manier wel leuk?! Nou...heb er anders maar barweinig van gemerkt. Kon bij ons beiden niet eens een hand/kus/knuffel af. Vond het zééér teleurstellend, kan er wel om janken. Ben best wel boos!! En dat na alle ellende van 3,5 jaar proberen zwanger te worden....pfff...ben blij dat we het vanaf donderdag aan mijn fam. kunnen gaan vertellen. Die zullen zéker enhousiast reageren!! Heb gisteravond trouwens bij schoonzusje nog pregnylspuit gezet. Zijn helaas ook met icsi bezig. Waren bij andere schoonzusje op visite...had ze alleen vergeten de subcutane spuit mee te nemen en alleen 2 opzuignaalden mee. Moest dus wel daarmee . Ze wonen namelijk op half uur rijden en het was al tijd om te prikken. Zelf kreeg ze 'm er dus niet in (loisch, dat lange dikke ding). Vroeg ze of ik het wilde doen . Met een opzuignaald!! Nou ja...dus maar gedaan en die spuit er in gejenst!! Wel héél erg dapper van d'r hoor!! Petje af!! Nou...ben weer weg...wordt alweer een veel te lang verhaal zie ik wel....ik ga maar ff de banden van onze auto laten vervangen voor winterbanden alvast. Liefs een last van de hormonen hebbende Majo!!
Mayo: je kunt wel degelijk zo vroeg in de zwangerschap BI hebben. Ik had het jammergenoeg ook en bleek bij mij veroorzaakt te worden door een bekkenscheefstand. Je lichaam 'denkt' op zo'n moment alleen maar van 'recht trekken die hap' en dat veroorzaakt die klachten. Hoop dat het bij jou geen BI is. Heb helaas geen tijd om op iedereen te reageren, moet met het eten aan de gang (zuurkool-ovenschotel).
Mayo, jammer hoor om te lezen dat je VK er niet serieus op in ging. Gelukkig is je HA niet van hetzelfde laken En er waren zeker meiden van de yoga die al erg snel klachten hadden, plus onze yoga juf gaf aan BI echt niet te onderschatten! Hou het dus maar goed in de gaten meid. Trouwens, van hetgeen je verteld over de opzuignaald bij je vriendin............sh*t zeg! Weet (nog) heel erg goed hoe die naald er uit ziet, en echt niet dat ik die in mijn lijf had laten zetten! Die is echt 'dik' hoor! Poeh he..........! Is dat wel goed voor je trouwens en je velletje? Knap dat jij het hebt aangedurft, had het je niet nagedaan........! Pekske, ook lekker aan de rommel dus. Blijven we lekker aanrommelen met elkaar hier, hihihihihi Heb rondom pijn en flink gerommel vooral 's nachts last. Heb jij dat ook? Caruli, idd, we blijven toch nieuwsgierig hoor..............! Heb je idd nog een volgende controle of is dat een smoesje? Het is en blijft spannend hier........ Sooner, hoe was jou dagje vandaag? Geen al te gekke dingen gehad? Vond het zo rot om te lezen dat je na je 2 witte broodjes al zo goed als 'klaar' was voor de dag. Zo balen.....daar zit je dan met al de gezelligheid en lekkere dingen in je huis.... Knuf voor jou. Hier een iets minder 'rommel' dagje achter de rug. In huis bezig geweest, en mijn zus was weer op visite gekomen; altijd gezellig Helemaal extra omdat ze weer verwennerij bij zich had voor de kleine man.......... zo schattig spul allemaal. Ga zo mijn bedje in, truste meiden.
hey esser, hier ook vooral s`nachts gerommel inderdaad..en dan mijn bekken ook nog dus resultaat dat ik nu om 2 uur snachts op zp rond zwalk pffffffffffffff... mar ik kijk het nog een half uurtje aan en anders neem ik fijn een slaaptabletje........afgelopen zondag op maandag was het half 7 eer ik in slaap viel..dat doe ik dus niet meer he.. truste allemaal
Majo, je kunt idd al zo vroeg last van BI hebben hoor. Wat stom van je vk dat ze je zo afgescheept heeft. Zou het toch nog eens met haar erover hebben en dan ook zeggen wat de huisarts zei. Je moet nog wel een tijdje en als er echt iets is moet je haar gewoon kunnen bellen en niet denken dat ze je toch weer afscheept. En wat een verhaal met die pregnyl spuit zeg!...brrrr....ik moest er niet aan denken om dat ding in mijn buik te jatsen....goed van jou, en haar!!! Pekske, ik dacht aan de tijd te zien van je post; daar is de bevalling begonnen, maar helaas... wel vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik ben blij dat ik daar nog geen last van heb. Esser, spannend hoor! Dus allemaal gerommel.....ben nu toch wel benieuwd wanneer het bij jou gaat beginnen....Is het wel allemaal nog vol te houden? Caruli, fijn dat alles goed was! En nu dus afwachten voor ons wanneer het gebeurt...Sinterklaas zou een leuke datum zijn, en voor jullie later ook makkelijk met cadeau's halen Confidence, leuk dat jullie het kamerte hebben uitgezocht! Je mag er nu echt van genieten hoor! En zulke shopdagen zullen er vast wel meer komen Melek, gaat alles ook nog goed bij jou? Het gaat snel hè? Kleintje, heel veel succes vandaag met je presentatie!!!!! Ben vandaag weer aan het oppassen op mijn nichtje, oh het is zo'n schatje! Ze ligt nu lekker te slapen en maakt van de heerlijke slaapgeluidjes.. Ga weer even bankhangen, moet mijn energie even sparen voor straks een blokje om met kinderwagen en hond...pfff is wel vermoeiend hoor; zwanger en een kindje van 5 maand en een drukke hond chapeau voor de moeders die het elke dag doen!
TNX Jewel, Ben wel erg zenuwachtig nu. Straks nog een laatste keer oefenen. En dan straks voor het echie.... Maandag had vriendlief trouwens als verrassing alle meubeltjes gehaald! En die hebben we maandag en dinsdag avond inelkaar gezet. Zo leuk dat het kamertje nu al bijna af is. Ben er wel trots op!
Kleintje; heel veel succes voor straks!! Spannend hoor! Laat je later wat weten hoe het was gegaan? Och Pekske, wat een gerommel dus weer bij je...........zwaar vermoeiend inderdaad, en vooral met zulke tijdstippen bovenaan je berichten Hier best goed geslapen, nog lekker even een hormoon-monster-huilbui voor het slapen gaan...... Nou, we nemen het voor lief. Wel vanochtend wakker geworden met enorme pijn in mijn bekken en heupen; au! Zo niet fijn! die pijn wordt ook steeds erger merk ik sinds 2 weken ongeveer. Ach, wat een topic toch; zucht, steun, puf, poeh........hi hi hi Ga me zo eens aankleden -> ga vanmiddag samen met mijn moeder, Sinterklaas-bingo'en bij mijn oma in het bejaardentehuis. Valt mijn 'gezeur' en 'gepuf' hopelijk niet zo op ............. liefs en tot later meiden
Haha Esser, aan de bingo! Alles winnen he!!!!!! Van die leuke droogboeketjes en grote zakken pepernoten zeker!! Veel plezier! Pekske, bij jou klinkt het net hetzelfde wat je voelt als bij mij. Gisterochtend dacht ik ff dat het zover was. Maar toen ging het toch weer weg. Loopt lastig he! Hey Caruli, moest wel lachen om Pekske's reactie, want ik dacht ook dat je deze week stiekem zou gaan 'werpen'. Dan zal het wel eind volgende week zijn. Haha, ik ben ook totaal niet nieuwsgierig. Goed dat het nog te doen is en dat je je redelijk voelt. Het is wel extreem spannend natuurlijk voor jou. Mayo, wat stoer van die pregnylspuit. Die vloeistof die bijt al zo en dan ook nog zo'n dikke naald. Ik weet ook nog precies hoe die opzuignaald eruit ziet. Gruwel, dat je die in iemands buik moet prikken. Heel stoer van haar en van jou! Oh ja en die vk wel blijven bellen met vragen hoor, het is veel te belangrijk dat je een relatie opbouwt en je vragen blijft stellen!! Laat je niet afschrikken door zo'n reactie. Gewoon sch%t aan hebben en blijven bellen! Tjonge Melek, is inderdaad al weer eind. Niet te druk zijn he!! Maar ik lees dat je wel genoeg slaapt, heel goed!! Braaf meisje! Hoi Bright, zwaai zwaai. Ik denk ook aan jou hoor!!! Jewel, die slaapgeluidjes van je nichtje, wat heerlijk. Gelukkig is het droog (hoop bij jou in het noorden ook) dan kun je inderdaad lekker ff naar buiten met haar en hondlief. Confidence, jij bent goed bezig!! Je moet echt weer lekker gaan schrijven in je dagboek hoor. Dat is echt leuk voor straks. En je gaat nu zo lekker hard, dat het best goed komt hoor!! Ik schrijf ook braaf, alhoewel ik nu af en toe wel 'ns een paar weken in moet halen... Kleintje, wat lief van je vriend dat ie die meubeltjes had gehaald! Hormonen huilbui of brede glimlach? Enne heel veel succes, ben heel benieuwd hoe het is gegaan! Lieve bevallen dames, heerlijk die spam-foto's. Ga zo door!! Hoop dat ik niemand vergeten ben. Dan nog even mijn belevenissen. Heb natuurlijk een druk ziekenhuis schema. Heb een strippenkaart op drie verschillende ziekenhuizen. Heerlijk zo'n zkh met verschillende dependances in verschillende plaatsen, zucht. Moest gisteren voor de zw.diabetes oogarts bezoeken. Alles helemaal goed. Ogen zijn heel goed (heb ze 5 jaar geleden in Belgie laten laseren). En over 3 maanden nieuwe meting om te kijken of het minder is geworden door de diabetes. Mex griep nummer 2 gehaald. Geen last van gehad. Diabetesverpleegkundige niet tevreden, waardes nog te hoog. Dus nu hogere dosissen insuline spuiten. Bahaa. De zijkant van mijn buik zit onder de blauwe plekken en al mijn vingers onder de rode prikpunten. Net naar de Vk in het zkh geweest voor de 1e keer. Hartje helemaal goed. En belangrijkste nieuws; EINDELIJK INGEDAALD EN ZE LIGT VAST! Voor de rest geen nieuws, geen datum, weer afwachten. Lichaam is niet klaar, dus inleiden willen ze niet. Ik eigenlijk ook niet hoor, maar tsja... het duurt wel lang zo met al die zkh-ellende en dat gespuit. Morgen hoef ik niet naar het zkh. JEEEEAAAH, wat heerlijk. Een dagje rust.
Kleintje, heel veel succes maar vrees dat je dit pas na afloop leest! Esser, pfff het klinkt allemaal niet gemakkelijk als ik je verhalen zo lees. Hopelijk leidt de bingo-middag een beetje af Jewel, wat voor examen heeft je hond nou exact gedaan? Afkorting zei mij niet zo veel nl. Enne, vanaf wanneer ga jij nou ns rustig aan doen? Majo, een Pregnyl-opzuignaald erin jassen? Wat een bikkel zeg... zou er zelf niet aan moeten denken!!! Sooner, hoe is alles bij jou? Wanneer mag je weer bakkeleien met de gyn wanneer ze je gaan inleiden? Pekske en Caruli, voor jullie duurt het ook niet lang meer!!! Wie oh wie wordt de eerstvolgende hier???? Hoe gaat het met de rest van de meiden? Al een beetje uit de misselijke periode?? Hier gaat alles wel oke. Krampjes zijn nog wel aanwezig, ook had ze last van spugen maar gisteren hebben we een wondermiddel gekocht (johannesbroodpitmeel) en dat werkt fantastisch! Nadeel is wel wat meer krampjes (in het begin) en zo zitten we in een vicieuze cirkel, hahaha! Nou ik ga maar ns kijken wat Sophie allemaal doet; ze maakt nu allemaal rare geluiden nl. Liefs Suus
Sooner, onze berichtjes kruisen elkaar net!! Wat een super nieuws dat de kleine meid is ingedaald en vastligt!!!! Heerlijk joh!! Maar waarom wil je niet worden ingeleid? Juist jij zou de zwangerschap inmiddels echt goed zat moeten zijn met al die problemen! (ik zou toch ns een keer gaan huilen hoor bij de gyn )