Hey meiden, @Sooner, spannend meid, veel succes! @Esser, jaa zwanger zijn maakt je helemaal anders meid Luister naar je lichaam, als het niet gaat lekker uitrusten Vandaag moet ik ook naar de verloskundige, had een afspraak gemaakt om naar het hartje te luisteren. Alweer 3 weken terug, maar ondertussen heb ik dat stiekem al gedaan.. Toch ff langs gaan kan geen kwaad he?
Hier een uitgetelde Nightelf! Een hele dag winkelen en 's avonds ook nog weg is niet meer zo'n goed idee. Heb nu zo ook zo'n last van mn rug dat ik me vanmorgen ziek gemeld heb. Kan mn sokken niet eens zelf aan krijgen.
He nightelf, hier hetzelfde probleem. Ik heb me vanmorgen ook ziekgemeld...ben kapot!!!! Ik heb keel-en oorpijn..eigenlijk doet alles zeer Ook hier krijg ik mijn sneakers niet meer zo gemakkelijk aan haha Ik vind het echt k*t dat ik me zo ellendig voel. In het begin was er nog niets aan de hand en nu beginnen de kwaaltjes Gisteren wel even langs mijn mama's gegaan. Ik heb heel veel kleren en spullen voor de baby shower gekregen hihi Mijn stiefmoeder (wat afschuwelijk woord maarja) had bedacht om een feest te organiseren (baby shower) zodat er niet elke keer iemand hoeft langs te komen na de bevalling maar in 1 keer. Dus dat wordt ergens in november. Wel fijn dat dan alles voor mij geregeld wordt Ook gaan we een dagje babypark inplannen om inkopen te doen!!!! Ik krijg een buggy, wiegje en commode!!! Echt relaxt Hoe gaat het eigenlijk met de rest van de meiden??? Ik zit trouwens nog steeds op een een roze wolk hoor Liefs, lelie (kuch, kuch)
@Lelie: zijn we samen lekker zielig!! Leuk dat je zoveel leuke dingen krijgt. Wij krijgen een kinderwagen, box en kinderstoel. Zijn we ook erg blij mee, scheelt veel centjes.
Hebben jullie trouwens ook dat je zo snel duizelig bent? Ik moet echt zorgen dat ik niet te snel op sta, anders ga ik echt onderuit of zie ik sterretjes.
Daaag, @Enise/Sooner: Heel veel succes bij de VK! Altijd leuk om weer het hartje te horen en wellicht hebben ze ook allemaal goeie tips. @Lelie/Nightelf: Ik sluit me bij jullie aan Heb me vandaag ook voor het eerst ziek gemeld. Heb sinds zaterdag zo'n knallende koppijn dat de tranen soms over mn wangen stromen. Verder duizelig, extreem veel slaap nodig en last van mn rug. Bleeehh!! @Danjo: Heel veel plezier met de echo vandaag! Krijg je vandaag het geslacht te horen of wil je dat niet weten? Spannend hoor, geniet er van! @Esser/Suus/Petske: Met jullie alles goed, behalve die moeheid? Sterkte allemaal vandaag!!! Liefs, Ciara
Hee meiden, Ik houd het ff heel kort want moet weer door op werk (nog 3 patienten te gaan ). Wat een zieken allemaal vandaag!! Klinkt allemaal niet best dus veel beterschap en hopelijk gaat het morgen beter! Hier gaat alles wel oke. 's Ochtends ben ik een ramp; als ik werk, moet ik opstaan rond 6.45uur en dat is eigenlijk gewoon te vroeg. Pas tegen 9-en voel ik me enigszins 'normaal'. Helaas is mijn werkschema niet 1,2,3 aan te passen dus als ik het nu aanpas, merk ik dat pas over 3 wkn. Heeft geen zin dus... Gewoon tanden op mekaar en doorbikkelen dus. Eet nu de hele dag door van die vruchtenhartjes, enorm zoete troep. Mn tanden voelen echt te ranzig aan... Strax maar even zoute drop kopen, iig iets beter voor mn (nog gave) gebitje. Danjo, ben ook benieuwd naar jouw echo en idd, wil je het geslacht weten?? Sooner en Enise, hoe was het bij de vk? Meiden, tot ltr! Liefs Suus
Bah, meisjes, dat jullie nu alledrie ziek zijn. Ik dacht dat ik het nu zwaar had, maar jullie gaan me toch niet vertellen dat het zwaarste nog moet komen? Ja op het eind, maar toch niet tussen de 12e en 20e week. Zucht. Ik hoop dat jullie je snel weer beter voelen. Goed uitrusten, goed drinken. En vitamientjes he!! Ik ben bij de vk geweest vanmiddag samen met mijn lief. Ons eerste slabbetje gekregen. Jeetje wat klein. Dat is toch veel te klein Het was natuurlijk weer een leuke stap, maar wat komt er veel op je af he? Het is echt net alsof je een baan zoekt of een bedrijf opstart. Allemaal afspraken, formulieren, beslissingen. We moeten nu beslissen of we de vlokkentest willen of de vruchtwaterpunctie. Hebben jullie ook voor die keus gestaan? Voor mijn ziek-zijn helaas geen oplossing. De bloeddruk was helemaal prima. En voor de rest ook geen mogelijkheden. Uitzitten is het advies. @ciara, ik heb wel mijn baas gebeld en p&o en het verteld. p&o was heel begripvol en nuttig. Mijn (vr) manager werd niet echt concreet en was niet te peilen, dus heb ik nog niet echt hoogte van gekregen. Jammer.
hey meiden, Wat ontzettend leuk om zoveel oude bekenden van het gewone wachtbankje topic hier tegen te komen. Wordt het toch een vruchtbaar jaar voor ons . Hier zijn we morgen alweer 15 weken. Wow, hoe langzaam de tijd in het begin gaat, hoe snel gaan nu de weken. Ik zat mij laatst te bedenken dat ik mij binnenkort maar eens moest gaan opgeven voor zwangerschapsyoga als ik nog een plekje wil veroveren. Lees helaas veel klachten bij sommige meiden; wat kun je je daar beroerd door voelen he? Hoe je blij je ook mag zijn met je beebje, die misselijkheid enzo breekt je op sommige momenten wel op hoor. hihi, als ik zo loop te klagen leg ik daarna altijd gelijk mijn handen op mijn buik en zeg ik 'sorry frum, het is niet persoonlijk bedoeld hoor' . Voordat hij/zij anders straks al geboren wordt met een complex. Ik moet zeggen dat mijn klachten tot vorige week maandag echt niet leuk waren. Vanaf week 9 ofzo erg misselijk, vanaf week 11 ineens overgeven tot de maandag voordat ik 14 weken was. Die dag heb ik gewoon 5 x moeten overgeven (wat voor mij erg veel is) en daarna ineens helemaal niks meer. Ben nog steeds wel snel moe, hoewel ik daar niet meer altijd aan toe wil geven (wat helaas dan soms resulteert in hoofdpijn....stomme doos die ik ben). Nou meiden, heel veel succes nog en geniet ook van de leuke momenten. (foto's, hartje horen, buik die groeit, enzo). Liefs van Lena
Sooner, wij hebben gekozen voor de nekplooimeting (echo daarvoor a.s. woensdag) en als die uitslag prima is, laten we het daarbij. Zoniet, laten we nog een vruchtwaterpunctie doen... Wat vreemd trouwens dat ze niet eens als eerste de combitest (serumonderzoek en nekplooimeting) hebben geadviseerd? Dat is nl geen invasieve behandeling en heeft geen nadelige effecten voor het beebje. Ik zou die mogelijkheid eens overwegen... Bovendien, in jouw geval...zwanger via IUI dus toch een natuurlijke selectie (survival of the fittest)...zou dus een combitest doen en niet al meteen een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Lena, helemaal vergeten dat jij natuurlijk ook al zwanger was! Wat fijn te horen dat alles nog goed gaat met je frummel en gelukkig is je misselijkheid voorbij. Tja en moe zijn, gewoon maar aan toegeven... Doe ik ook, behalve als ik werk natuurlijk! Enise, hoe was jouw afspraka bij de vk? En Danjo, alles goed met je echo? Liefs Suus
Heej Susan, er is inderdaad wel over gesproken hoor. Onze afweging is eigenlijk dat je bij de combinatietest een kansberekening krijgt. BIjvoorbeeld 1 op 400, maar dat 1-tje kan natuurlijk net wel bij mij vallen. En bij die andere twee testen weet je het helemaal zeker. Ik ben 36+ dus dan heb je wel een wat verhoogde kans dat er iets niet goed is. Qua zaadjes heb je gelijk met dat de sterkste over is gebleven, maar dat geldt dan niet voor het eitje, dat is de enige die er zat. Of redeneer ik verkeerd? Nou we krijgen eerst ook nog een gesprek in het zkh, dus dan kunnen we het nog verder bepalen. Vooral mijn vriend is erg duidelijk, hij wil zekerheid. Maar ja hij hoeft die naald niet in zijn buik natuurlijk. Hee maar Suus wel spannend dat je die echo woensdag hebt, alhoewel, het is natuurlijk maar een formaliteit gaan we vanuit. Maar toch weer zo'n momentje he! Succes hoor! Niet te veel drop eten he! Haha Ik vind dat ze trouwens ook wel wat onderzoeken erin mogen gooien voor die kerels. Gewoon wat bloed afnemen en wat prikken met naalden enzo. En wat pilletjes dat ze ook af en toe ff ziek zijn. Ooooh wat gemeen van mij he? Maar ik vind het wel oneerlijk verdeeld. Gelukkig zorgt mijn lief wel erg goed voor me. Maar toch vind ik het oneerlijk. Hoi lenalijstje!!! Leuk je hier te zien, ik herinnner je ook nog van het gewone wachtbankje. Ben je gelijk naar de walvisclub gegaan, of gewoon niet meer zoveel op ZP?
@Susan: wij hebben er voor gekozen om zelfs geen combinatietest te doen. We zitten niet in een risicogroep en hetgene wat komt is erg welkom. Tijdens de termijnecho is er wel met een schuin oog naar de nekplooi gekeken, maar dat zag er normaal uit. Vanmiddag naar de fysio geweest, heeft mn rug heerlijk gemasseerd en het voelt nu een stuk losser aan. Moet morgen nog wel verplicht een dagje thuis blijven, maar mag daarna wel weer rustig aan aan het werk.
@Sooner, het is idd maar 1 eitje ja........ maar ik begrijp jullie beslissing hoor! Ik zou dan zelf kiezen voor de vruchtwaterpunctie. Volgens mij is het (iets) minder risicovol dan een vlokkentest. Enne, ik begrijp wat je bedoelt tav de mannen. Wij (vrouwen) hebben al een hormoonbehandeling erop zitten en die mannen hoefden alleen maar in een potje hun ding te doen. Wat dat betreft vond ik het 'oneerlijk' dat het in ons geval aan hem lag maar dat mij alles moest gebeuren (ICSI). Hij heeft zich ook nooit schuldig gevoeld of iets dergelijks, gewoon omdat er geen oorzaak voor was en hij er nix aan kon doen. Toch had ik het wel fijn gevonden als hij zich ietwat 'schuldig' had gevoeld. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel... Maar Sooner, ik snap je dus volkomen!! @Nightelf, ook jullie beslissing begrijp ik hoor. Wij zitten ook niet in een risicogroep maar willen toch iets meer weten aangezien wij er niet voor kiezen als er toch iets mis blijkt te zijn. Zo zie je maar, iedereen denkt er weer anders over en dat is maar goed ook natuurlijk! Wat fijn dat je bezoekje aan de fysio heeft geholpen trouwens. Morgen dus nog een verplichte dag rust en dan ga je woensdag rustig aandoen op werk, neem ik aan?
ik ben zelf ook 35+ en ik heb gekozen voor een tripple test en nekplooi meting.. 6 juni word dat allemaal gedaan dus ben benieuwd. ik heb in het verleden al een kindje gekregen met open ruggetje en open schedeldakje en weet dus dat ik altijd die onderzoeken mag doen.. maar ik durf na al die punkties en spuit ellende bijna geen risico te nemen door een vruchtwater punktie te doen.. dus ik doe het alleen na aanleiding van de uitslagen...
Trouwens, volgens de vk is de 20 wkn echo ook heel belangrijk en gaan ze heel goed alles screenen. Ook dit is een soort test maar ja, bij een slechte 'uitslag' ben je al wel op de helft van de zwangerschap............. Bij ons gaan ze bij die 20 wkn heel goed letten op een afsluiting van de maag naar de twaalfvingerige darm. Dat had mijn mannetje nl ook vroeger en dat is kantje boord geweest! Is na de geboorte bijna de helft afgevallen in gewicht en moest met spoed worden opgenomen in het zkh waar hij toen aan is geopereerd. Schijnt overerfbaar voor jongetjes te zijn dus ja, we hopen dus nu extra op een meisje. Bij die 20 wkn echo kunnen ze dan zien of de maag en blaas goed gevuld zijn, zoja, dan is dat een goed teken maar ja, we moeten alert blijven als het kindje geboren is..........
hoi hoi, leuk om al die verhalen te lezen van jullie. ben zelf nog heel pril zwanger (zie banner) op 20 mei hebben we de eerste echo in het ziekenhuis. dan ben ik 7 weken. heel spannend allemaal, en ben best wel bang dat we slecht nieuws krijgen waar we dikke 6 jaar op gewacht hebben. voor de rest voel ik me goed. op een dikke buik na dan,kan moeilijk naar de wc (obstipatie) begreep ook van sooner dat je beter geen laxo kan gebruiken.
Welkom Deesjuhh! @Susan: ik vind het wel een geruststelling dat er tegenwoordig met de 20-weekse echo zo veel evt pathologie al zichtbaar is. Bij de combinatietest stond het mij nogal tegen dat je alleen een kans te horen krijgt en dat je in principe nog niet weet waar je aan toe bent. Ik zou me er dan alleen nog maar drukker om gaan maken. Een vruchtwaterpunctie en vlokkentest zou ik denk ik niet aan durven ivm het risico op een miskraam. Het heeft per slot van rekening al moeite genoeg gekost om uberhaupt zwanger te raken (niet zo lang als de meesten van jullie hier, maar toch). Idd morgen nog een verplichte rustdag, heb het ook wel nodig, mn rug voelt nu alweer een stuk stijver aan en met dat gedoe met mn zn werk, dat houdt je onbewust toch wel bezig. @Sooner: lijkt me een goed idee, om die mannen ook wat onderzoeken te laten ondergaan (of een voedselvergiftiging om hun relatie met de toiletpot wat op die van ons te laten lijken)
hey meiden hier alles weer goed met de kleine uk Bij de gyn liet het zich niet zien dus een 2d echo laten maken en ja hoor we krijgen een meid helemaal super