Hey dames allemaal gefeliciteerd!Ik hoop jullie allemaal straks te zien bij de walvistopic natuurlijk. @houda zeurende buikpijn is heel normaal hoor, je kan al best vroeg een soort of bandenpijn hebben en er is heel wat gaande in je buikie!Lekker rustig aan doen en je lekker laten verwennen. ciara: duurt lang he 9 april,maar voor je het weet is het zover,je bent nu zenuwachtig,maar straks in de wachtkamer helemaal en als de gyn dan ook nog eerst allemaal vragen gaat stellen wil je hem wel wurgen haha,maar als je eenmaal je kindje hebt gezien met hartje ect. dan valt alle spanning in 1 keer van je af let maar op.
He Diaan, Dank je! Ach ja, de eerste 12 weken zijn natuurlijk altijd eng. Maar als je van IVF/ICSI afhankelijk bent en je hebt al een miskraam achter de rug dan wordt het helemaal eng. Alhoewel je druk maken geen enkele zin heeft doe ik het stom genoeg toch. Bleuhhh, een off-day vandaag! Zal morgen wel weer over zijn hopelijk. X Ciara
Hey meiden! Wat hebben we toch een mooi weekend achter de rug. En nu is het rotweer, bah! Vandaag een gesprek gehad over erfelijke afwijkingen en 9 april krijg ik dus een extra echo voor nekplooimeting! relaxt! Heel spannend allemaal. Ik ben ook een beetje gerustgesteld door de arts omdat ik soms helemaal niets voel in mijn buik en borsten. Gisteren is het wel ietswat teruggekomen... Wordt er zo onzeker van Ik ga nu eff uitrusten. Ben kapot! Liefs
Enise, wat fijn dat je meteen langs mocht komen! Echt super geregeld! Nu ga ik natuurlijk meteen ook een reden bedenken waarom ik eerder moet komen Ciara, een off-day krijgen we vast allemaal wel! Ik begrijp je zorgen wel hoor, zeker met al een miskraam achter de rug, maar zoals je zelf al zei, je kan er niets aan doen of veranderen. Ik hoop dat het morgen weer een stuk beter met je gaat! Lelie, spannend hoor, de nekplooimeting. Ga je daarna nog meer onderzoeken uit laten voeren? Hoe is het met de rest? Lekker genoten van het mooie weekend? Wij zijn zaterdag de Prenatal al ingelopen en hebben gekeken naar kinderwagens. Welke, welke kleur en vooral de prijzen... We hadden geen idee hoeveel we ongeveer kwijt gaan zijn aan dat soort spullen en de kinderkamer dus nu hebben we een beetje een indicatie. Voor wie het weten wil, Prenatal heeft eind april een actie van 20% korting! Deze komt eind september waarschijnlijk weer... Zondag hockeydag maar ik houd het helaas absoluut geen hele wedstrijd meer vol! Conditie gaat toch wel snel achteruit merk ik... Mn lichaam gebruikt natuurlijk heel veel energie voor een ander doel Heb beide middagen middagdutjes gedaan en ook zonet heb ik bijna 2 uur op de bank geslapen! Denk dat ik strax in bed ook meteen in slaap val! Verder enorm gevoelige en jeukende borsten dus een prima teken! Nog geen tekenen van misselijkheid maar ik word al wel wat weeig 's ochtends...dus dat zal al wel een voorbode zijn. Morgen zit ik officieel in week 5 waarin het hartje zal gaan kloppen, spannend hoor, ook al zie ik het nog niet op een echo. Extra rustig aan doen maar dus. Wat duurt dat wachten op de echo trouwens lang! Nog 3 weken....................... Ik ga even verder Grey's Anatomy kijken! Tot morgen wellicht! Gr Suus
Dag dames, Mijn borsten zijn nog wel een beetje gespannen maar minder en daardoor niet ook niet meer pijnlijk. Is dat wel normaal met bijna 6 weken? Het is ongeveer mijn enige echt aanwezige zwangerschapskwaal dus ik word een beetje onzeker nu deze langzaam verdwijnt. Ik heb nog wel een zeurend gevoel in mn onderbuik. Liefs, Ciara
Hey meiden, Bedankt! Wij zijn ook erg blij.. als jullie het leuk vinden, ik heb de echo's in mijn album gezet @Ciara, wat klachten betreft, ik heb ook alleen last van buikpijn. Heel soms last van gevoelige tepels. Absoluut niet misselijk.. sommige zijn weer heel vroeg in de zwangerschap onwijs misselijk. Maar denk niet dat dat altijd moet. Kijk maar naar ons Soms denk ik, beter dat we niet misselijk zijn, kunnen we tenminste normaal eten
Ciara, ik denk dat je onzeker zal blijven tot aan de eerste echo en totdat de eerste 12 a 16 wkn voorbij zijn, zeker omdat je het al een keer hebt meegemaakt. Probeer er toch een beetje van te genieten... Enise, wat super die echo's! Ben strontjaloers! Wil ook al mn beebje zien op een echo maar moet nog 3 wkn wachten........................ Eigenlijk vind ik dat ze ons, IUI/IVF/ICSI-vrouwen, elke week een echo moeten gunnen, al is het alleen maar omdat wij er meer mee bezig zijn (met het slagen/mislukken van de zwangerschap).
Hahaha Susan, helemaal mee eens! 1 echo per week en een vakantie vergoed door de verzekering om bij te komen van alle stress Ik heb vandaag mey het ziekenhuis gebeld en mag morgen bloedprikken om mn HCG spiegel te meten om me een beetje gerust te stellen. Ennn mn echo is vervroegd naar naar 1 april. Hahhaha, ik blijk een medische indicatie te hebben omdat ik maar 1 eierstok heb en dan mag je de echo vervroegen Bedankt voor jullie opbeurende worden! Ik heb weer een beetje vertouwen. Zometeen lekker mijn tent is top kijken! Doeiiii Ciara
Ciara, wat fijn dat je 1 april een echo krijgt Dan heb ik 'm ook hihi Ik moet zeggen dat ik me nog steeds onzeker voel.. Ik voel nu echt helemaal niets meer en mijn boobs zijn veel kleiner geworden Ik weet het even niet meer. 19 maart ( vanaf toen begon ik me anders te voelen) heb ik voor het laatst een test gedaan en die werd binnen 5 seconden al positief. Ik ga morgen of over morgen weer een testje doen om te kijken of het anders is.. Hoe lang blijft HCG eigenlijk in je bloed zitten? Is toch raar als je eerst volle boobs hebt en daarna niet meer Meiden, sorry voor mijn ego berichtje
Hai Lelie, Niks egoberichtje, daar is de site voor! HCG kan nog een paar weken in je bloed blijven dus alleen via een bloedtest kan je zien of het is gedaald. Maar ik kan je alleen maar hetzelfde advies geven als ik ook heb gekregen.....als je onzeker bent, gewoon het ZH bellen en uitleggen waarom, wellicht mag je eerder komen. Het zit vast wel goed, ik heb vaak gelezen dat je borsten vaak juist alleen de eerste weken zo gespannen zijn. Wel even een knuf en veel sterkte van mijn kant. Oeps...mijn tent... is begonnen. Alle andere meiden ook veel succes! x Ciara
He lelie, hoe is vandaag met je? Zijn de (.)(.) al weer op volle sterkte? Hoe is het met de andere meiden? Pffff, ik ben echt helemaal uitgewoond na een werkdag, vreselijk moe. Ziekenhuis belde dat mn HCG spiegel op 17.000 staat en dat is heel netjes voor bijna 6 week, so far so good! Kreeg vanochtend ook ineens een misselijkheidsgolf dus was in ene weer gerust gesteld. Moet vanavond ook nog werken, maar dat bestaat gelukkig uit een filmpje kijken. Fijne avond allemaal! x Ciara
Hey meiden, hoe is het met iedereen? Hier goed, ben alleen zooo misselijk 's morgens, is niet grappig meer Ik woon maar 20 minuten van mn werk, maar heb vanochtend 2 keer de auto langs de kant gezet om eerst weer te spugen. Had denk ik gisteravond ook geen kapucijners met gebakken ui moeten denk ik.
He ciara, wat een relaxte job zeg! mag je films kijken om te beoordelen of "wij" het mogen zien? Ik ben ook erg kapot na een dagje werken. Mijn bovenbenen en voeten tintelen van de moeheid. Naast masseren ben ik ook parttime tandartsassistente. Ik sta heel veel op een dag...pfff ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. Als je toch een keer interesse hebt in een wat aangepaste (minder hardhandig ) zwangerschapsmassage, wil ik wel mijn gegevens PB'en over mijn massagestudio aan huis. Hoe gaat het met de rest? Hier nog steeds weinig tot geen zwangerschapskwaaltjes Lieve groetjes, Lelie
@Lelie: leuk, PB me maar even. Ik ga nu altijd 1 x per maand naar de nieuwmarkt maar ben erg benieuwd wat jij allemaal doet. Fijne avond! Ik kruip alvast mn bedje in zzzzzzzzzzzzzzzzz
Hee dames, Zo vreemd...Kreeg geen berichtjes meer over dit topic! Gelukkig zag ik ons weer snel voorbij komen Ciara, wat een mooie HCG-score zeg! Ik zou ook wel weer willen bloedprikken maar ja, denk dat ik moet wachten tot de 15e... Irritant dat je toch zo onzeker bent he! Ik herken het wel, ook al ben ik er nog heel positief over hoor. Vandaag hebben we dan ook al de kamer ontruimd wat over een aantal de babykamer gaat worden. Erg leuk hoor, zo'n lege kamer te zien, wachtend op babymeubeltjes Lelie, wat vervelend dat je nix meer voelt! Ik zou, zoals Ciara zegt, idd maar ns met het zkh bellen en uitleggen hoe en wat. Miss hebben zij een verklaring over die borsten? Wat grappig dat je een duo-baan hebt! Fijne afwisseling lijkt me dat...en dan dus ook parttime tandartsassistente. Grappig...ik ben nl tandarts! hahaha Meiden, wij gaan hier het hondje maar ns uitlaten. Zijn beiden kapot van de hele dag vandaag en ik natuurlijk van die kleine in mn buik. Morgen gelukkig weer vrij dus ik heb al bedacht dat ik lekker uit ga slapen. Vannacht zal vast wel weer zwaar worden met al die wc-bezoekjes. Zit op een gemiddelde van 2 per nacht (en dan reken ik de plas voor het slapen gaan en bij ontwaken natuurlijk niet mee). Pffff, doodvermoeiend...maar wel een fijn teken dat het nog goed zit! Tot morgen allemaal weer he! Ciara, top dat je echo is verplaatst naar 1 april! (hoe kan ik zoiets regelen?)
Ha Susan, 2 x per nacht valt nog mee! Ik moet inmiddels om de 2 uur 's nachts! Gelukkig plas ik voor MvM dus ik heb de bus met plaskan nu in de badkamer staan ipv dat ik de hele tijd van boven naar beneden moet stiefelen. Scheelt weer ff. Ha, nu ben ik natuurlijk direct nieuwsgierig in welke praktijk je werkt. Ik heb namelijk ook een vrij jonge tandarts in A'dam. (heb je rossig haar?) Ben altijd bang voor de mondhygieniste, die zijn altijd zo streng! Moet eerst weer even braaf stokeren voordat ik weer een afspraak maak. Schijnt overigens belangrijk te zijn gedurende je zwangerschap. Je tandvlees gaat dan losser zitten toch? Tja, die echo kon dus verplaatst worden vanwege mijn medische indicatie (een eierstok). Maar je kan ze ook gewoon bellen hoor. Ik weet niet in welk ZH je loopt maar ik vind ze bij het OLVG heel relaxt daarin. Hoe is het met de andere meiden? X Ciara
Oh jeetje Ciara, om de 2uur plassen is wel errug veel. En dan loop ik te zeuren! Ik loop in de VU...misschien kan ik vragen of ik volg wk ook mag komen? Vind mezelf zo'n zeurpiet dan.......misschien moet ik maar gewoon geduld hebben. Ben trouwens nog steeds niet misselijk. Maak me al bijna zorgen! Word wel een klein beetje weeig als er geen eten in mn maag zit. Ciara, ik gebruik die bolletjes ook nog steeds trouwens. Deed tot aan gisteren 3x2 maar vanaf nog 3 dgn 2x2 (dan zijn ze op). Op zich hoefde ik ze maar tot dinsdag maar ja, heb ze toch in huis....... Ik werk trouwens niet in A'dam zelf dus ik ben iig niet je tandarts! Dat zou wel erg grappig zijn zeg! hahaha Enne wat betreft het tandvlees... Alles is beter doorbloed dus ook het tandvlees en je hebt dus eerder last van bloedend tandvlees. Dit staat ook wle bekend als zwangerschapsgingivitis... Echt elke dag stokeren scheelt een hoop! Ik deed het (natuurlijk) al maar nu dus helemaal opletten Hoest met de rest? Het is vrij stil hier......
Hey meiden, Fijn om te lezen lezen dat het goed gaat met iedereen.. bij mij zijn de kwaaltjes begonnen, ik moet eerlijk zeggen dat het zonder prettiger is. Hele dag door een naar misselijk gevoel en hoofdpijn. Sneller moe en kan me niet meer goed consentreren op iets. Gelukkig hoef ik niet te spugen ofzo Maandag heb ik weer een echo, heb er echt zin in