Hallo dames, na ruim een half uur gewacht te hebben in de wachtkamer mocht ik dan eindelijk naar binnen. Toen kwam het verlossende woord er uit: Hoogswaarschijnlijk zwangerschapsdiabetes en moet zo snel mogelijk een nieuwe test gaan doen. Vreselijk!!! Ik kan het drankje nog ruiken/proeven...bah! Zit ik daar ruim 3 uur niks te doen in het ziekenhuis. Gelukkig gaan lief mee zodat het enigzins een beetje gezellig wordt Ik word dus in totaal 4 keer geprikt. Ik natuurlijk meteen in huilen uitbarsten...ben momenteel zo emotioneel..en verteld over mijn werk enzo. Moet absoluut rustiger aandoen!! Ook ben ik moe moe en moe! trillerig en mijn conditie is waardeloos Sorry voor mijn ego bericht...gelukkig kan ik het hier kwijt Als troost heb ik voor mezelf een afspraak gemaakt met een echobureau Ik kon het niet laten...gezellig met mams naar ons meisje kijken. Liefs
oh lieve waterlelie, ik zag al in je lijst ineens 2e diabetestest staan. Snel verder lezen en nu zie ik je verhaal. Ik hoop natuurlijk dat de testen negatief zijn, dus dat je het niet hebt. Maar mocht het wel zo zijn, wat betekent dat dan voor je? Is het dan zo, dat ze je kunnen helpen met dieetadviezen en medicijnen zodat je je snel beter kunt gaan voelen? Ik zal zo eens googlen. Ik vind het zo vervelend voor je!
Oh gatsie Lelie, moet je weer zo'n stomme suikertest doen Hopelijk is je test negatief... en anders moet je op dieet? En dus toch rustiger aandoen, hopelijk lukt het om dat met je baan te regelen (zijn ze volgens mij ook verplicht) en voel je je dan weer wat beter. Maar ook leuk nieuws, je mag dus weer lekker naar je meisje gluren, heerlijk *Een hele dikke virtuele knuffel*
Tja..ik hoop natuurlijk dat een (koolhydraat) dieet voldoende zal zijn. Anders wordt het insuline spuiten, jak! Als blijkt dat mijn bloedsuikerspiegel weer te hoog is dan wordt ik doorverwezen naar de gyn. PFFFFF Nouja...het is niet anders. Ik ben iig blij dat ze erachter zijn gekomen en wie weet is het na de bevalling weer verdwenen. Wel is de kans erg groot dat ik later alsnog diabetes krijg omdat mijn mams ook ouderdomsdiabetes heeft. Donderdagmiddag of vrijdagmiddag mag ik de vk bellen voor de uitslag. Gelukkig weet ik het snel genoeg. esser, zit je lekker op de blauwe wolk?
Lelie, jakkes, ik hoop dat de volgende testen negatief zijn. Wat een gedoe weer zeg. Wel fijn dat je het dan zo snel weet. En hopenlijk is het koolhydraten dieet dan voldoende. HIer mag je lekker klagen enzo hoor! Doe maar lekker rustig aan de komende tijd. En hopenlijk lukt het wat met je werk te regelen, wat Nightelf ook zegt, zijn ze verplicht volgens mij. Laat je nu maar lekker verwennen door je mannetje!!
lelie: jeetje meid das balen hoop voor je dat het niet zo is, en anders je geholpen bent met het dieet.. sorrie meiden, verder even geen puf om te reageren.. fijne dag meiden
He bah Waterlelie, wat een naar nieuws! Hopelijk brengen de volgende testen/onderzoeken meer positief nieuws! Duim voor je..... En ja, ben aan het genieten op mijn blauwe wolk Het is soms nog onwerkelijk dat we een zoontje krijgen. Beetje bij beetje wordt het steeds tastbaarder... @ all, hebben jullie dat ook dat stukjes meer op zijn plaats vallen en het besef meer en meer komt dat je dadelijk toch 'echt' mama wordt? Hoe is het verder met jullie meiden? Hopelijk z'n gangetje zonder gekke berichten. Hier ga ik lekker verder met bankhangen en genieten van dit kleine jongetje in mijn buik Oeh, wel leuk; ga morgen met mijn jongere zus naar de nieuwe Harry Potter! Ben erg benieuwd....... liefs
Hoi Esser, ja raar he. Ik heb soms dagenlang dat ik helemaal niet het idee heb dat ik straks ook echt een kindje heb. Die buik groeit wel, maar het is zo onwerkelijk. Ook al praat ik dan over kinderkamer en over dat ik weer 'ns ziek ben en dat soort dingen die allemaal te maken hebben met zwanger zijn. Maar maar heel af en toe heb ik ineens echt een gevoel van, ja straks is er echt een kindje. Daar kan ik me echt nog heel weinig bij voorstellen. Maar misschien is jouw echo en dat je nu weet dat het een mooi klein kereltje wordt, daar wel een heel grote stap in? Ik kan me zo voorstellen dat dat ineens er voor zorgt dat het veel dichterbij komt? Wie weet dat het straks ook bij mij zo gaat. Vanmiddag probeerde ik mijn buik wat in te trekken om te kijken of het nu echt een zwangere buik was of gewoon een dikke buik. Zo bizar. Ik stond me echt voor te stellen of ik mijn dikke buik ook kan verwarren met een zwangerschap. Het is nu bijna vier weken geleden dat ik het hartje gehoord heb, dus af en toe ben ik wat onzeker. Maar ik zag toch echt wel dat dit groei is van een zwangerschap en niet een kwestie van te veel eten. (wat sowieso helemaal nergens op slaat, want door het vele overgeven en weinig eten ben ik juist nog steeds 5 kilo lichter dan voor dat ik zwanger was). Volgens mij ben ik af en toe echt dement... hhahahaha. oh en heb sinds gisteren nog een zwangerschapskwaaltje erbij. Durf het haast niet te zeggen, maar had ineens een aambei. Van de legoblokjes. Oh, alleen het woord al. Ik heb een zalfje laten halen en dat helpt gelukkig gelijk. Hoe genant...
Sooner, ik begrijp het van die lego blokjes! Dat had ik ook. AU wat deed dat zeer!!! Sinds een paar weken drink ik elke ochtend Brinta drink ontbijt wat je moet mixen met melk. Ik kan je vertellen het helpt haha Sindsdien gaat het als een speer bij mij Esser, Ik zat me trouwens van de week dat ook af te vragen.. Over 3 maandjes (hoop natuurlijk dat het niet langer wordt) Ben ik mama...hoe raar is dat8) Je bent niet meer met zn tweeen, je moet zorgen voor een klein onschuldig mensje. Er komt ineens zo veel bij kijken. Een heel nieuw levensfase is aangebroken! Nog even een update van mijn kant... Ik heb vanmorgen weer in het OLVG de G.T.T. 100 gram moeten doen. Het viel me dit keer mee. Het suikerwater is welliswaar niet aantrekkelijk maar het ging er makkelijker in. Dus eerst in nuchter toestand prikken, toen 4 grote glazen suikerwater gedronken. Een uur later weer geprikt, uur later weer en de 3e keer. In totaal 4 keer. Het was eff afzien dat wachten en maar wachten.. MAAR het was me de moeite toch echt waard: Ik heb niks!!!!! Een klein schomelingetje maar verder niets. Ik ben zooo blij. Geen gezeur met dieet o.i.d. Maar wel goed dat ze het voor de 2e keer hebben getest. Nu weten we het zeker Dus waarom het nou de vorige keer wel fout is gegaan Ik ben moe. Ik ga weer even op de bank liggen. liefs
OH Waterlelie; APPLAUS APPLAUS APPLAUS Goed gedaan meid. Ik vind het heel fijn voor je. Dat is een zware last van je schouders. Hopelijk rust je lekker uit en gaat het de komende dagen weer wat lekkerder!!!!
Lelie, wat een opluchting zeg!! Geen gedoe met dieeten, super! Wel gek dat de eerste keer wel positief was en nu niet. Hebben ze ook een reden gegeven, of gebeurt het wel vaker? Nou ja, jij hebt het nu iig niet!!! Sooner, het is toch echt jullie beeb die in je buik groeit! Anders was niet alleen je buik gegroeid Esser, lekker aan het genieten van de blauwe wolk! Kan mij voorstellen dat het nog wat onwerkelijk is. Over een paar maand hebben jullie een gezond manneke in jullie handen!!! Ik vind het soms ook nog heel onwerkelijk dat we ouders worden. Dat er straks gewoon een hummeltje bij is....Soms denk ik wel eens, kunnen wij dit wel en gaat alles goedkomen? Maar ja, die twijfels hebben wel meer denk ik. Ik ga eerst maar eens lekker van mijn zwangerschap genieten! Liefs Jewel
Lelie: gelukkig geen suiker!! Heerlijk gevoel toch. Ben vandaag voor de groeiecho geweest en heb jammergenoeg nog steeds veel vruchtwater, ws is het zelfs nog toegenomen sinds de vorige echo. Onze meid loopt verder mooi op schema, in gewicht zelfs verdubbelt vergeleken met 4 weken geleden. Ze is nu 730 gram. Jammergenoeg geen foto's meegekregen, ze lag met het achterhoofd richting de transducer van de echo, dus ze konden geen mooi plaatje krijgen. Morgen nog ff voor controle naar de gyn en dan hoor ik denk ik ook meer over dat vruchtwater.
Nightelf, heel veel succes morgen bij de gyn. Ik ben benieuwd wat ze erover zeggen.. Is het dan zo schadelijk? xxx
Lelie: het is niet zo schadelijk, maar als je veel vruchtwater hebt, heb je een hogere kans op een vroeggeboorte, omdat de druk op de vliezen veel groter is. Ze heeft nog wel met de echo naar de baarmoedermond gekeken, die leek gelukkig dicht te zitten. En die controle bij de gyn is gewoon een reguliere controle, dus niet extra. Maar ben stiekem toch wel een beetje ongerust.
nightelf: jee meid hopelijk blijft jullie kleintje voorlopig nog zitten! hier vandaag alweer 18 weken nog minimaal 8 weken te gaan en liever nog veel meer natuurlijk morgen de pretecho , ben benieuwd
Inderdaad Jewel, dan zou ik het ook aan mijn gezicht, benen en armen moeten zien he? Wat een nerd ben ik he? Mijn vriend moest ook heel hard lachen toen ik het hem gisteravond verteld...