Hallo allen, In maart dit jaar zijn wij gegaan voor ons 3e IVF traject, van de 3 mooie embryos die zich ontwikkeld hebben, zijn de 2 beste terug geplaatst begin maart. (3e is dan voor cryo). Na de terugplaatsing, hebben we 2 weken vakantie gehad en op 28 maart (dag 21 na terugplaatsing) terug voor de eerste bloedtest. 29 maart kregen we geweldig nieuws: de test was positief, bloedwaarden waren iets boven de 5000 en ik werd ingepland voor een 1e echo. Deze is voorzien op 18 april, nog anderhalve week ongeveer... En het wachten valt me zwaar.. Ik ben bang, durf niet te hopen, hoewel ik voldoende zwangerschapskwaaltjes voel. Jammer genoeg weet ik sinds ons 1e IVF traject dat Utrogestan heel goed werkt, zelfs als het een leeg eitje is en de echo dus slecht nieuws kan laten zien. Genieten van dit mooie nieuws is dan ook moeilijk, hebben jullie tips om de verlengde wachtweken door te komen?
Dag feasarah Allereerst supergoed nieuws dat je positief hebt getest natuurlijk! Maar ik herken je angst wel hoor. Ik ben nu 6+3 zwanger en heb pas 20 april mijn eerste echo. Wij hebben een mooi dochtertje gekregen uit onze eerste poging en weet nog goed dat ik de afspraak voor de echo toen de meest spannende afspraak van ons hele traject vond (wat ook bijna 4 jaar heeft geduurd). Nu in december aangemeld voor een brusje en nu alweer zwanger. Juist dat het zo snel gaat maakt dat ik meer angsten heb dat het mis zal zijn/gaan. Ik hou wel in mijn achterhoofd dat de kans groter is dat het goed blijft gaan dan dat het mis gaat. Voor de rest je dagen goed vullen en hopen dat ze dan sneller voorbij gaan Zorg goed voor jezelf (en je kleintje) en op naar een mooie echo!
Je hebt dit in de verkeerde categorie gezet, dit hoort bij "zwangerschap" of "vruchtbaarheidsbehandelingen", deze categorie is eigenlijk alleen om te feliciteren. Dus, gefeliciteerd en sterkte met je onzekerheid!
Utrogestan zorgt in ieder geval niet voor een hcg van boven de 5000 Ik snap je angst heel goed (zelf bij mn 1e kindje ook pas na een x aantal tp's uit icsi behandelingen en miskramen zwanger en nu weer dmv icsi zwanger) Kan je geen garantie geven maar qua bloedwaarden klinkt het heel goed! Ik duim voor een prachtige echo en een mooie voldragen zwangerschap!
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken de onzekerheid wel. Ik heb 1 januari voor het eerst positief getest van een icsi cryo en pas 1 februari kreeg ik de eerste echo. Dat was met 7w6d, best laat dus. Zeker met een voorgeschiedenis van miskramen. Wat mij hielp positief te blijven: foto's van de positieve test(en), de uitgerekende maand/datum op papier zien staan met mooie plaatjes van zwangerschap en baby's. Als ik me onzeker voelde dan keek ik daar naar en dat hielp me wel het vertrouwen te krijgen. Ik heb me ook met 5 weken aangemeld bij moeders voor moeders wat het ook weer wat echter maakte. Succes!