Verlengen Belgisch paspoort in Nederland

Discussie in 'De lounge' gestart door lieselot84, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hallo,

Ik ben een Belgische die sinds januari 2006 in Nederland woont.

In begin april verloopt mijn Belgische paspoort. Dat heb ik gisteren gezien :$ Helemaal niet aan gedacht, want ik kreeg eerder een brief van het stadhuis toen ik nog in Belgie woonde om mij eraan te herinneren. Ik ben al op het internet gaan rondzoeken wat ik precies moet doen om het te verlengen. Ik kwam een site tegen (diplomatie.be) over Belgen in Nederland.

Als ik eerlijk ben... Ik snap er allemaal niets van :( Hoor ik dan naar Den Haag te reizen om mijn paspoort op te halen? Krijg ik dan eenzelfde kaartje met chip als wat ik al heb? Ik vind die boekjes namelijk helemaal niets. Zou ik bijv. (wanneer ik naar mijn ouders ga) mijn paspoort in Belgie kunnen verlengen?

Is er hier een Belgische die in Nederland woont, en die dit proces al heeft gehad, die mij hierover kan/wil informeren?

-> om de vragen voor te zijn ;) Ik ga geen Nederlandse worden. Ik wil nog mijn Belgische nationaliteit behouden :p

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik denk echt dat je naar de ambassade moet. Volgens mij kan je het vergelijken met dat je in belgie ook niet naar een andere gemeente kan om je paspoort te verlengen. Je woont nu niet in een belgische gemeente en de ambassade vervangt de gemeente nu dan als het ware.

3. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik denk zelf ook dat je naar de Belgische ambassade of consulaat zal moeten gaan. Volgens mij kan je daar gewoon een nieuw paspoort krijgen.

Zou gewoon even adres van t consulaat opzoeken in Den Haag en die even bellen. Zij kunnen je ten alle tijden toch wel verder helpen ??

Adres Belgische Ambassade

Hier heb je de gegevens van de ambassade in Den Haag, die kunnen je vertellen waar je heen zou moeten. Voor jou hoop ik dat je op een ereconsulaat terecht kan want ik zie dat je uit Zwolle komt en dat zou makkelijker zijn dan helemaal naar Den Haag te moeten reizen ;)

4. Female

Female Niet meer actief

Bij ons is het andersom (L en wonen nu in B). Wij moeten voor paspoort naar Antwerpen (wat een gedoe), het consulaat.

Bij jullie zal er wel een consulaat in NL zitten.
    Zou idd gewoon even bellen, ze kunnen je zeker meer vertellen!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij het consulaat of de ambassade inderdaad. Als je vragen hebt kun je beter eerst bellen, je moet vaak bepaalde papieren meenemen en soms gaat het ook alleen op afspraak

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn broer die in duitsland woont, moet naar het consulaat van nederland in Bonn om zijn paspoort te verlengen, hij woont zelf in Keulen dus die afstand is te overbruggen. Hij behoudt ook gewoon de nederlandse nationaliteit ipv duits te worden.

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties. ik ga denk ik even bellen om te horen wat de procedure is. kijk er nu al tegenop :) ben helemaal niet goed in dat soort dingen.

Deel Deze Pagina