Wel of niet doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zit al een hele lange tijd te twijfelen..

Wél gastouder worden (moet ik alleen mn ehbo nog halen) of doorgaan met mijn werk en hopen op een vaste aanstelling (waar ik niet meer in geloof na alle omstandigheden).

Ik ben zo'n gigantische twijfelaar.. altijd al geweest (denk wegens onzekerheid).. dit vind ik zooooo moeilijk. Straks stop ik net met mn werk en dan hoor ik later dat ze me net voor vast wilden hebben oid.. of straks koetel ik nog een jaar door zonder iets in t verschiet en 'verdoe' ik mn tijd. Mn werkgever is behoorlijk vaag over mn toekomst daar dus daar heb ik niks maar dan ook echt niks aan.. Hij weet me altijd onder tafel te lullen met misschien dit en misschien dat en dat geeft me dan weer net zoveel hoop om toch door te gaan. owh owh.. wat moet ik toch? Ik ben gewoon ook bang om niet genoeg kindjes 'binnen te halen' straks. Ik moet minimaal, wil ik een beetje geld verdienen (wat ook nodig is hier) max 3 kids, 3 dagen hebben/opvangen. En ik wil het zelfstandig doen ivm t kosten plaatje.

Moest t ook gewoon ff van mn af schrijven.. ik vind het een verschrikkelijk iets.. die onzekerheid over alles.. en nu heb ik er zelf de hand in om het te veranderen.. de ene kant zegt 'niet doen, je bent al zover in je huidige werk, er komt heus wel wat in t verschiet'. En de andere kant zegt, wees reeël, anders hadden ze niet al 3 andere vòòr jou aangenomen..

Zoals je leest zit ik echt in dubio, wat moet ik nu toch?? ?? iemand tips? :)

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja als je de mogelijkheid hebt zou ik het proberen. Maar ik zou even bij een gastouderburo informeren over het aantal kindjes. Weet niet waar je woont, in sommige gebieden hebben ze een heus tekort. Maar denk dat je het best zou redden hoor!
    Hoef jij het evc traject niet te halen dan?

3. Revit

Revit Niet meer actief

Ik zou informeren bij gastouderbureau's zodat je dat achter de hand hebt en informatie erover hebt. Misschien alvast aanmelden.
    Weet je wanneer je contact die je nu hebt afloopt en eventueel een vaste aanstelling/verlenging krijgt dan? Als het nog heel lang duurt zou ik niet in die onzekerheid blijven en toch voor gastouder gaan.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    debby82, mn diploma's spw én kort vz heb ik beide al, dus daar heb ik geen omkijken meer naar.

PinkParadise, mijn 0-urencontract loop 1 juli weer af (voor 2e keer) dus ze kunnen het nog een jaar verlengen, wat ook gebeurt denk ik.

5. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    ik heb een "cursus" gehad voor gastouder...met 16 meiden hebben we die toen gevolgd... 1 daarvan is gastouder geworden..
    Ben blij dat ik het niet gedaan heb... ten eerste vond ik de verdienste niet genoeg voor de verantwoordelijkheid die je krijgt
    als je een beetje normaal wilt verdienen moet je wel 4 kindjes per dag nemen..
    daarbij komen ze heel je huis een make over geven... (ze zijn hier toen geweest) Schuimrubber om iedere hoek van de tafels en kast, alles wat "gevaarlijk" is moet weg... alle draden, stopcontacten etc worden veranderd, je moet alles Bovenop de kasten zetten..
    als je kleine kindjes krijgt worden er bedjes geplaatst...

nou toen ik dat hoorde en zag was ik er al klaar mee en heb toen gezegd kap er maar mee..want myn zoontje is nooit ergens aangekomen, heb nooit iets om de tafels of kasten gehad, er staan hier ook glazen, cactussen en weet ik wat in huis...ik zet niets weg.. nooit gedaan ook.. (ja ok chloor etc staat niet voor het grijpen maar giftige dingen lijken me logisch dat weg te stoppen)

Zou wrs ook me huisdieren weg moeten doen, want stel me 1 van me dieren valt een kindje aan... Nou dat was ook al een NOT haha

ik zou zeggen denk goed na voor je heel je huis en je priveleven wilt gaan veranderen... het lijkt zo simpel maar dr komt voor weinig geld ontzettend veel bij kijken..

maar succes met je beslissing :) hoop dat het voor jou beter uitpakt de "cursus"

6. Revit

Revit Niet meer actief

Ik zou dan toch voor het gastouderbureau gaan, vooral als je een 0-uren contract hebt en het geld nodig hebt. Dan moeten er natuurlijk wel kindjes genoeg zijn om genoeg geld te verdienen :)

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Kan je anders niet naar een andere baan solliciteren als je het hier niet meer naar je zin hebt?
    Verder zou ik goed bedenken waarom je gastouder zou willen worden. Schrijf desnoods alle redenen op. Je kan dan ook alle redenen opschrijven waarom je bij je huidige baan zo blijven. Misschien krijg je dan de dingen een beetje op een rijtje om zo makkelijker de keus te kunnen maken.

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Als ik dat verhaal van Brenda lees dan zou ik het dus absoluut niet willen!
    Maar waarom ga jeje ehbo niet halen?En mocht deze huidige baan niet verlengd worden kun je altijd nog gastouder worden.
    Lijkt mij met de diploma's die je hebt wel dat er werk voor je is.

Of wil je graag thuis zijn bij je kindjes?Dan zou het wel een ideale oplossing zijn, maar het verdient zo weinig

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als ik het verhaal van Brenda lees zou ik er ook niet happig op zijn. Echter ik ben zelf gastouder geweest en mijn moeder is het nu. Onze huizen zijn wel gekeurd volgens de risico inventarisatielijst maar gewoon normaal. Zeker als je al kinderen hebt, is je huis al redelijk "aangepast"
    uiteraard zullen er aanpassingen nodig zijn maar hier zijn t de normale dingen geweest zoals brandmelders, traphekje, chloor enz achter slot. Knipje op kelderdeur enz.

Als je nu een 0uren contract hebt dan ga je er denk ik wel op vooruit want t inkomen ligt maandelijks toch redelijk gelijk.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou in jouw geval wel zorgen dat ik veel geld ging sparen voor de start periode, stel dat je eerst nog niet genoeg kindjes hebt...
    Ook zou ik je overweging aangeven aan je baas. Ik heb destijds ook een vaste aanstelling gekregen (na 6 maand en zwanger!) omdat ze het gevoel hadden dat ik anders ging lopen. Dus wel de kans geven ;)
    Als je dan alsnog als antwoord krijgt dat er geen vaste aanstelling inzit weet je genoeg...

11. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met veel plezier gastouder en het verhaal van Brenda zo ken ik het niet hoor.... en de EHBO heb je zo eitje

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    He patroes, ik ben nu 2 jaar gastouder, en zelfstandige FFer.
    Bij Berend Botje is alles prima geregeld, je EHBO is ook niet moeilijk dus daar hoef je het niet voor te laten.

Als ik het zo hoor laat een vst aanstelling inderdaad op zihc wachten.

Is het geen mogelijkheid voor je om het een tijdje te combineren?
    Je zal namelijk niet in 1x 3 kinderen hebben denk ik.

En zo kan je ook eerst zien of het wat voor je is.
    Als je dan na een tijdje het minimaal aantal kindjes hebt om rond te kunnen komen kun je altijd nog stoppen. Ok het zal ff pittig zijn, en ik weet natuurlijk ook niet of het praktisch te doen is. Maar houd er wel rekening mee dat je langzaam een bestand op bouwt.

Dus eerst 1 kindje, als je geluk hebt gelijk 2, broer en zus. En dan later nog eens 1 erbij.

Je kunt ook op de site van Berend Botje kijken, daar stonden wat advertenties op. Ik geloof ook kindjes voor 4 dagen in de week.

Succes met je keuze!
    En als je nog vragen hebt, pb me dan maar hoor, ik beantwoord ze graag;)

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    wat brenda overigens zegt heb ik nog niet gemerkt hoor;)
    Ik denk dat dat de spookverhalen zijn die de wereld in worden geholpen door onruststokers;) (heb zelf 2 honden).

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    brenda je hoeft helemaal niet je huis zo aan te passen als de vraagouders er akkoord mee gaan. Mijn vader is gastouder en hun huis is ook niet helemaal aangepast!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bij twijfel altijd nee...

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    LadyXochi, dan zal mn hele leven berusten op Nee.. ;)

Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen, maar mijn hart neigt toch naar het gastouderschap..

Soms kan ik ook zooooo moeilijk zijn hè.

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    ikzelf ben fulltime gastouder. Ik werk vanuit 1 gastouder bureau, maar toen ik begon heb ik mij bij meerdere ingeschreven. Ik had 4 poezen en 2 honden toen ik begon. (gister heb ik 1 poes moeten laten inslapen) Dat was allemaal geen probleem. Tevens woon ik in een appartement. Ook dat was geen probleem. Je moet wel de standaard veiligheidsmaatregelen nemen. Kinderslotjes voor je besteklade, keukenkastjes en stopcontacten. Verder mag je het indelen zoals je zelf wilt. Als zelfstandige heb je meer belastingvoordelen. Ook kan je zelf je uurtarief vaststellen! Ik werk niet onder de 6 euro meer. Dit betekend dat de vraagouders zelf 1 euro per uur voor de opvang betalen. Dit is uiteraard per kind!

Waar het eigelijk op neer komt is: Laat je goed informeren.
    Het gastouder bureau waar ik voor werk is Humanitas. Dit is een landelijk gastouder bureau. Voordat je begint kan je je ook laten informeren door de Kamer van Koophandel. Tenslotte als je echt gaat beginnen doe wel een voorlopige aangifte bij de belastingdienst!!! Je wordt namelijk bruto uitbetaald en je wilt niet (net zoals ik...) aan het einde van het jaar voor verassingen staan :D

Mocht je meer info willen mag je altijd pb-en!

Liefs,

Sam

Deel Deze Pagina