Wat voor maffe streken halen jullie kinderen uit? Ons zoontje (inmiddels 26 maanden, maar doet dit al dik een half jaar) wil altijd als we brood uit de vriezer pakken, per se een boterham. Hij eet die boterham bevroren op. Hij mag van ons altijd maar 1 hapje bevroren brood, dan pakken we de boterham af (wat de nodige strijd kost). Bizar toch?! Bovendien pikt hij, als het lukt, brood van tafel en eet het droog op. Standaard krijgt hij eerst de bovenkorst, omdat hij anders te ongeduldig is met brood klaarmaken. Maf mannetje!! Ben benieuwd naar jullie maffe kids groetjes, Natasja2
Haha, Onze dochter houdt van gekke geluidjes. Zo kan ze heel goed een kikker nadoen, maar het liefste doet ze andere kinderen na. Vooral kinderen die keihard krijsen doet ze erg graag na. Dat zorgt voor erg leuke schaammomentjes voor mama!
Als ik eten aan het voorbereidenben, zit ze gezellig bij me op het aanrecht helpen. Dan zit ze mijn netgeschilde aardappelen op te vreten. Als we in de tuin zijn en zij staat binnen, dan doet ze altijd dr mondje tegen het raam en blaast heel hard, ziet er grappig uit. In november waren we op een verjaardag, liet iemand wat vallen op de grond. Hoor je ineens aan de andere kant van de kamer een babystemmetje, heel hard: Oooowwwneeee!
Uuuh teveel om op te noemen. Vanochtens waren we in de sneeuw aan het lopen. Bukt hij, handjes op de grond en zo * plof* met z'n kop in de sneeuw En keihard lachen, mafkees. Zo heeft hij elke dag wel wat, maar hij vind het erg leuk om te vallen. Hij huilt eigelijk ook nooit als hij valt, het is net een levende sloopkogel. Oh ja, een paar dagen geleden zaten we warme chocolade te drinken. Dan zeggen we altijd, 'Pas op, heel erg heet! ' Ollie ( de hond ) loopt langs, roept Nathan ( met zijn vingertje in de lucht ) 'Ollie!!, LUISTEREN!...... Is HEET! ' Mwoahahaha baasje.
Kenji is natuurlijk nog erg jong, maar vanmiddag toen ik boven kwam om hem uit bed te halen, lag ie helemaal bovenin en schuin in zijn bedje! (Ik hoorde door de babyfoon dat ie wakker was, hij lag te brabbelen.) Toen ik de deur open deed, en hem zo zag liggen, zei ik zo: "Och jongen, wa hedde nou weer gedaan??" En hij begon me toch te lachen. Ik vond dat wel een maffe actie.
Oh de mafste actie vergeten. Als ik nathan verschoon, dan zegt hij '1..2...3...' en dan laat hij me toch een scheet. Wahahahaha, echt de 1e keer kon je me weg dragen.
Robyn gaat sinds een paar dagen staan (nou ja staan deed ze al langer), dan laat ze zich los, en dan laat ze zich op haar kont vallen. Dan roept ze heel hard jaaaaaaaaaaa en gaat klappen.
Maffe acties van Eva.... even kijken waar ik zo op kom want het is gewoon een maf kind We geven vaak handkusjes, nu bedacht ze laatst als geintje om dan in plaats van zachtjes haar hand een kusje te geven, keihard op haar gezicht te slaan. En láchen dat ze deed, ze lag helemaal in een deuk! Het gebeurde de eerste keer toen ik haar in bed had gelegd en ik wilde net weglopen. Vervolgens hebben we toen nog 5 minuten staan lachen, gieren en brullen . Eva eet ook zo een bevroren boterham op. Ze zegt 'koud' en peuzelt het vervolgens lekker op . Eva is ook erg goed in oh nee of oh oh te zeggen als ze ziet/hoort dat iets valt. Een paar weken terug was het ineens een week lang: oh jeetje! Zo grappig! Of als ik zeg dat de blaadjes van de bomen vallen (of zoiets), dan zegt ze: geeft niet blaadjes... Als we in de auto zitten en ze wil het liedje van Piet Piraat aan, zegt ze: Mama Piet Piraat aan doen! En dan doe ik de muziek aan en dan zegt ze: goed zo mama! Eva klappen! (en gaat dan klappen) En vervolgens: hondje (haar knuffel) ook klappen! (en dan pakt ze de handjes van haar hondje en laat 'm klappen) Laatst was ze het zat in bed (als ze wakker wordt kan ze zo nog een uur in bed spelen, met niets ) en toen riep ze heel hard: mama, ben je nou!!!!!! Als we gaan eten is Eva de eerste die zegt: eet smakelijk! Wij vergeten het gewoon heel vaak , Eva eigenlijk nooit Dit was het wel zo'n beetje... als ze gaan praten worden ze zó grappig!
Als ik pasta aan het maken ben, wil mijn zoontje altijd wat macaroni om te "koken', hij staat dan in de keuken met zijn eigen pannetjes. Vervolgens eet hij dus de rauwe macaroni op en lekker dat hij het vind. Gisteren aten we chicken tonight en omdat mama even geen zin had om wat anders te maken voor uk, kreeg hij na tijden weer eens een potje, vond hij altijd lekker. Nou, meneer heeft droge zilvervliesrijst zitten eten, want dat potje dat moest hij niet meer. Vorige week was ik met hem gaan lopen, hij was lekker te voet mee, loopt hij over een stukje gras, dat was nat, zo vol op zijn neus in dat grasveld. Hij staat op, het enige wat hij zei was "Boem" en loopt weer verder. Dat hadden we ook met een ballon, hij laat zich er bovenop vallen, dat ding klapt. Dat wordt huilen, denk je.. Nee dus, hij pakt dat velletje op, doet zijn handjes omhoog en vraagt "boem?' Vervolgens wijst hij naar de kast waar de lijm staat, zo van kun je hem maken? Zijn nieuwste spelletje is zich `verstoppen` Hij doet zijn handen voor zijn gezicht en dan moet je zeggen `waar ben je nou, ik zie je niet`Vervolgens gaat hij in de magnetron kijken of hij daar niet is, onder de tafel enz. Als je dan vraagt, ben je in de gang? Gaat hij daar kijken of hij er niet is Heerlijk.
Als we Alyna's luier verschonen en ze heeft gepoept,roepen wij altijd 'stinkie-stinkie!' (Don't ask ) En dan roept ze altijd terug 'Shikkie, shikkie!' Nou had m'n vriend vorige week een beetje haast, dus hij kleed zich in de woonkamer om. Doet ie z'n broek en ondergoed uit, roept Alyna keihard 'shikie-shikie!'
Mijn zoontje slaapt altijd op zn buik opgekrult in een hoekje van zn bedje met zn kont omhoog. Zo schattig!!
Mijn zoontje doet nog niet veel rare dingen. Nou ja, genoeg rare dingen, maar dat moet je hem zien doen, niet leuk om te vertellen. Wel leuk om jullie verhalen te lezen. Kan niet wachten tot hij kan lopen/praten.
Mijn dochter ligt altijd in een deuk om honden maar niet alle honden. Ziet ze een hond die ze blijkbaar grappig eruit vind zin en dan moet je der eens horen, ze blijft er in hangen hahaha. Dit heeft ze al vanaf 7 maanden. Ts, ik haal savonds altijd 2 boterhammen uit de vriezer en doe ze in een boterhamzakje, zo hoeft mijn dochter smorgens niet eerst te wachten tot die dingen ontdooid zijn hihi
Als wij iets met pasta eten willen ze beiden nadat ze hun bordje leeg hebben nog wat van die droge pasta zonder saus hebben. Vinden ze heerlijk (eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ze dat van mij hebben....) Mijn jongste wil haarzelf schoonmaken met een doekje nadat ze gepoept heeft en een schone luier moet. Als ik niet uitkijk dan zit de poep overal.... Mijn zoon loopt de hele dag met zijn muts op, hij vindt hem zooooo mooi! Mijn meisje is echt een tutje. Dol op meisjedingen zoals armbandjes en jurkjes. Maar van poppen moet ze niets hebben, ze speelt liever met autootjes.... Als ik tegen mijn oudste zeg dat hij iets moet doen dan zegt hij met een uitgestreken gezicht: "dat vind ik niet zo mooi, mama" Er zijn vast nog meer dingen, ik denk nog even na...
Hier draait mijn zoon momenteel steeds rondjes en gaat dan lopen met als gevolg dat hij overal tegen aan knalt en valt... Ik denk dan AUWWWW maar hij heeft grootste lol hier om dan denk ik ook die is maf haha.
Ik zing altijd een bepaald slaapliedje voor mijn knul, als ik hem 's avonds naar bed breng. Ik loop dan met hem op de arm een paar rondjes door zijn kamer en dan zing ik erbij. Maar de afgelopen weken neemt hij dat liedje totaal niet serieus meer. Als ik begin te zingen, zie ik vanuit mijn ooghoek een dikke grijns op dat bekkie verschijnen, en hoor ik ineens zo'n heel sneaky grinnikje: 'hihihi...'. Dan schiet ik zelf ook in de lach, maar probeer daarna toch weer serieus overnieuw te beginnen. En ja hoor, dan zie ik weer dat bekkie gaan: 'hihihi...'. Hij zit me gewoon uit te lachen volgens mij Vervolgens liggen we allebei in een deuk en komt er van zingen niks meer. Ook wordt hij helemaal gek van vreugde als we het filmpje van snappie de krokodil voor hem aanzetten (op youtube). Helemaal gillen van plezier, en met die handjes zwaaien...geweldig
Ik doe altijd met mijn dochtertje 'daar komt een muisje aangelopen'. Nu doet mevrouw dat ook bij mij en maakt ze altijd hele enge geluiden en denkt ze dat ik heel bang ben voor dat muisje. Het leukste is dat als dat muisje mij kietelt zij zelf ook meegilt alsof ze zelf gekieteld word
hahaha...mijn dochter doet dat ook...die aardappelen opeten als ze geschild zijn...heb er al diverse moeten redden!!