Spermakwaliteit...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Velobabe, 14 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Wij zijn donderdag 7 september naar de huisarts geweest.
    Mijn vriend twijfelde aan zijn zwemmertjes.
    Wij doen allebei aan wielrennen en hij heeft daardoor af en toe minder gevoel in zijn fabriekje tijdens het fietsen.
    Ik dacht dat de huisarts zou zeggen: wacht nog maar even af. Mijn vriend
    verwachtte dat hij ons gelijk door zou sturen. We hadden voor de zekerheid al sperma meegenomen (om 08.00 uur) en we moesten dit direct naar het lab in het ziekenhuis brengen. Eerst stonden we in het verkeerde ziekenhuis, daar deden ze geen sperma onderzoek meer en toen moesten we snel door naar het goede ziekenhuis. We waren gelukkig nog op tijd.

Vandaag, 14 september konden we bellen voor de uitslag...
    Ik durfde niet te bellen dus mijn vriend heeft gebeld. Hij belde me net om te zeggen dat het niet (helemaal) goed is. :( Er waren 38 miljoen zwemmertjes... We hebben maar een kleine kans op een zwangerschap.
    Als we dit jaar niet zwanger raken mogen we in januari naar de gyneacoloog Ik weet het even niet meer :(

2. Niet meer actief

hoi meid
    jee das balen zeg
    hopelijk raak je toch nog snel spontaan zwanger
    veel sterkte en succes meid!!

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Lieve Velobabe,

Wat een ontzettend vervelend bericht voor jullie?
    Neem even de tijd om dit nieuws op een rijtje te zetten.

Heel veel succes toegewenst.

Veel liefs,
    Elvira

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Jeetje dat is naar nieuws voor jullie, denk toch ook wel dat je altijd in het achterhoofdje houdt dat het misschien wel helemaal oke is en dan krijg je een ander bericht.
    38 miljoen zwemmertjes.... :( lijkt mij heel veel, maar ik heb er (nog) geen verstand van.
    Wat wordt gezien als goed zaad??
    M'n lief moet namelijk volgende week z'n zaadjes inleveren.

Sterkte en succes meis.

Mirre

5. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Caruli, Elvira en Mirre,

Ik snap het nu helemaal niet meer :(
    Volgens mij is 38 miljoen toch een normale waarde.
    Dit vond ik op www.stilverlangen.com
    Normale waarden van het spermaonderzoek:
    concentratie meer dan 20 miljoen per milliliter
    totale aantal meer dan 40 miljoen
    beweeglijkheid meer dan 50%
    vorm meer dan 14% normale vormen

Wanneer er te weinig of geen zaadcellen worden aangetroffen, betekend dat er minder dan 20 miljoen of 0 zaadcellen per milliliter sperma wordt geteld, Of dat de totale hoeveelheid zaadcellen per zaadlozing minder is dan 40 miljoen.

Als er te weinig zaadcellen zijn, zijn ze vaak ook van abnormale vorm of bewegen ze slecht.

Het is erg lastig om te bepalen waarom het sperma afwijkend is.
    Er kan vermoed worden dat er iets is met de zaadbal.

Mirre, ik hoop dat blijkt dat de zwemmertjes van je vriend het goed doen!
    Ik duim voor jullie. Ik probeer me niet te veel zorgen te maken. We gaan gewoon gezellig door met om de dag klussen en dan zien we wel. ;)

6. milou

milou Niet meer actief

he velobabe,

"ons" zaad was ook niet helemaal oke. het resultaat kon niet via de telefoon verteld worden dus wij de volgende dag zenuwachtig naar de ha. er was verminderde activiteit, geloof ik.
    vervolgens bij de gyn, die zei, nou dat zaad valt wel mee. en toen waren we dus net zwanger.
    dus het is misschien even slikken (je vriend kan er wat onzeker van worden), maar er is zeker nog hoop. gewoon lekker doorgaan.

7. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Jeetje wat een rot nieuws zeg!
    Veel sterkte met dit een plaatsje te geven.
    En zeker niet opgeven hoor, ook met verminderde zaadkwaliteit schijn je nog goed zwanger te kunnen worden alleen duurt het meestal wat langer.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb ook een reactie in het topic van Mirre gegeven...deze telt ook voor jou.
    Heel veel sterkte meid, dit zijn vreselijke tijden!

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Velobabe dat is wel even schrikken als je dit nieuws te horen krijgt en tuurlijk ben je nu voorzichtig met wat je verder moet verwachten. Maar ik verwacht dat je toch in ziekenhuis zelf nogmaals semenanalyse krijgt en zonodig na een maand of 3 nog eens. Als je vriend 3 maand ofzo voordat hij zaad in heeft geleverd ziek is geweest bv. kan het ook wel eens mindere kwaliteit zijn. Het is ook echt een moment opname. Dus ik hoop echt dat dit een mindere momentopname is geweest en dat het toch snel raak zal zijn voor jullie, maar wens je sterkte met deze onzekerheid.

Deel Deze Pagina