Mijn contract liep af in me verlof 28 jan. en zat al vanaf dec thuis i.v.m bekken klachten enz. Mijn contact is gewoon verlengt met 1 jaar(horeca mag 5x verlengd worden) ze zijn heel tevreden over me en zouden niet weten waarom ze hen niet zouden verlengen. Over 1 week mag ik weer beginnen na een half jaar thuis gezeten te hebben
Ja beetje onduidelijk site want er staat dat je tot uiterlijk 3 weken van te voren je verlof moet aankondigen maar is volgens mij wat anders dan vertellen dat je zwanger bent toch?? Ik dacht ook 3 maanden trouwens.
even verder op google gezocht en het is inderdaad 3 weken, ben benieuwd of iemand deze periode ooit heeft aangehouden haha
Mijn contract zou deze week aflopen (jaarcontract) maar ik mag gewoon blijven. het is al getekend en al en ook gelijk voor onbepaalde tijd. Ze zijn gelukkig erg tevreden over me.
Als je bedrijf geen CAO heeft of een bedrijfsregelement kun je idd 3 weken voor het verlof aanhouden (dus op zijn hoogst 7 weken voor de uitgerekende datum). Echter in heel veel CAO's staat vermeld drie maanden voor de uitgerekende datum melden. Dat is niet de schriftelijke verklaring van je verloskundige. @Nureen natuurlijk moet je gebruik maken van je wettelijke bescherming als dat nodig is, maar vaak levert een goed overleg meer op dan louter verwijzen naar wetten.
bij mij wordt het ook niet verlengt! mn contract verloopt als ik net 2 weken ben bevallen.. ze zeggen dat ze geen uren meer hebben voor mij.. (en ondertussen wel iemand van 19 aan nemen voor 30 uur id week :S)