Verlenging van de WW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door julia6, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Beste,

Ook ik heb een vraag. Mijn echtgenoot is per 1 sept 2010 ontslagen ivm de crisis (hij had een vast contract en werkte er 1,5 jaar). Wij hebben een WW voor hem aangevraagd en deze is voor 3 maanden toegekend. Aangezien wij pas ruim 2 jaar in NL wonen heeft hij een kort arbeidsverleden in NL. Ik dacht dat de regel 5 aaneensluitend werken geldt, om in aanmerking te komen voor verlenging van je WW, klopt dit? Als dat namelijk het geval is, heeft het volgens mij geen zin om verlenging aan te vragen?

Hij is uiteraard druk aan het solliciteren maar heeft tot op heden niets gevonden. Volgens mijn berekeningen heeft hij dus recht tm eind nov. op WW, maar daarna?

Wij wonen in een koophuis, klopt het dat hij na eind nov. geen recht heeft op bijv. een WWB? Wat kan hij nu het beste doen?
    (Ik werk parttime, 22 u in de week en we hebben 2 kinderen onder de 18jr)

bvd!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Julia6,

Je wilt weten of je verlenging van de WW van je man kan aanvragen en wat er gebeurt met jullie inkomen als de WW-uitkering eindigt. Verlenging van WW aanvragen is niet mogelijk. Bij de aanvraag van jouw man zijn WW-uitkering is gelijk het volledige recht op WW beoordeeld.

Voor je vraag over het recht op een WWB-uitkering adviseer ik je contact op te nemen met sociale zaken van je gemeente. Daar kunnen ze je informeren over de voorwaarden voor het ontvangen van een WWB.

Actuele informatie over de duur van een WW-uitkering vind je hier.

Ik wens jouw man veel succes met het solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina