Lief van mijn werkgever

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Wenniepenny, 8 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Vorige week heb ik een evaluatiegesprek gehad op mijn werk, aangezien mijn halfjaarcontract bijna afloopt. Mijn werkgever zei dat hij geen reden zag om mijn contract niet te verlengen. Dat was alvast goed nieuws!

    In alle eerlijkheid stelde hij mij de vraag wat ik met mijn werk zou willen als ik zwanger zou worden - door de miskraam weet hij natuurlijk ook donders goed dat ik een kinderwens heb. Ik had het gevoel dat ik hem best kon vertellen hoe ik daar tegenover sta (hij is in december zelf voor het eerst vader geworden, na drie miskramen), dus ik heb hem verteld dat mijn ideaalbeeld is om drie dagen te gaan werken. HIj gaf aan dat hij daarover opgelucht was, want hij weet uit eigen ervaring nu dat het helemaal niet leuk is om fulltime te blijven werken als je een kindje hebt maar hij was wel bang dat ik maar één of twee dagen zou willen werken. Drie of vier dagen is absoluut geen bezwaar, zei hij.
    Mooi, dat weet ik dan vast voor als het zover is. Wel lief van hem om zo nadrukkelijk te zeggen dat dat geen probleem zou zijn. :D

    Groetjes, Wendy
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Waar werk jij :(: :confused:
    Ga ik daar ook solliciteren :)
    Mijn baas is namelijk alles behalve lief :(
    Maar ja , heb dan ook al 2x 16 weken ( minimaal ) thuis gezeten met zwangerschaps verlof :)
    En hoop dat de derde 16 weken ook nog dit jaar zullen zijn ;)

    Groetjes Joyce
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    We hebben momenteel wel een aantal vacatures, dus mocht je interesse hebben dan zeg je het maar.
    :)

    Groetjes, Wendy
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat is inderdaad een fijne reactie zeg!

    Ik heb op mijn werk niets verteld van mijn mk omdat het bij ons (advocatuur) toch nog best een mannenwereld is. Gelukkig zit ik op een kantoor waar parttime werken wel kan en mag. Ik wil graag vier dagen gaan werken als we een kindje krijgen.

    Pim
     
  5. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wat een fijne reactie zeg!! Ik ben nog niet zwanger, maar ik werk nu ook maar 3 dagen bij een bedrijf en daarnaast freelance, dus als er zich een kleine gaat aandienen zit ik vast goed!!

    Karin
     

Deel Deze Pagina