Werken via uitzendbureau en einde contact

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door moppie 1279, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    Hallo

Ik werk via een uitzendbureau en in mijn zwangerschapsverlof loopt mijn contract af . Nu heeft het uitzendbureau zwangerschapsverlof voor mij aangevraagd. Dus krijg eerst geld via hun en dan als mijn contract afgelopen is via uwv..sta dan bij hun "ziek" uit dienst .. is dit goed geregeld zo ? Ziek uit dienst klinkt niet zo leuk eigelijk....
    Maar is mijn verlof zo rond of moet ik zelf nog wat doen?
    Dank u wel alvast

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Moppie 1279,

Ik begrijp dat je een paar vragen hebt over het zwangerschaps- en bevallingverlof ook wel de WAZO genoemd. Je geeft aan dat je momenteel voor een uitzendbureau werkt, zij hebben het verlof voor je aangevraagd. Zodra je contact afloopt geeft de werkgever dit aan ons door. Wij nemen dan contact met je op om het rekeningnummer te controleren. Vervolgens zullen wij de betalingen naar jou over maken.

Het is niet de bedoeling dat je door de werkgever ziek uit dienst wordt gemeld.

Ben je na het verlof nog steeds ziek, dan kun je bellen met onze klantenservice om je ziek te melden. Vervolgens kijken wij of je een Ziektewetuitkering kunt krijgen.

Het nummer van de klantenservice vind je hier: Contact met UWV - UWV - Voor Particulieren.

Ik wens je een prettige zwangerschap.
    Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcare.

3. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    31 december loopt mijn contract af en dan kwam ik daar als ziek uit dienst te staan .. wat ik een beetje raar vind.. Heb vanaf eind november zwangerschapsverlof dat is dan toch niet ziek ?

Dank je voor je antwoord

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Moppie 1279,

Ik snap je verwarring. Je bent niet ziek maar wordt wel ziek uit dienst gemeld.

Het kan zijn dat de werkgever dit zo noemt. Laat ik je geruststellen als de werkgever doorgeeft dat je tijdens je WAZO- verlof uit dienst gaat dan word je niet ziek gemeld bij ons. Wat er gaat gebeuren is dat UWV de WAZO- uitkering direct aan jou gaat betalen.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina