Verlenging WAZO kind nog in ziekenhuis

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door jakwatta, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jakwatta

jakwatta Nieuw lid

25 mei 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste heer, mevrouw,

Ik ben 15 weken te vroeg bevallen. Vanaf de geboorte is dus mijn zwangerschaps- en bevallingsverlof ingegaan. Mijn verlof loopt bijna af maar het ziet er naar uit dat mijn kind dan nog in het ziekenhuis ligt. Ik weet dat ik bij thuiskomst van mijn kind nog recht heb op 10 weken extra verlof. Maar wat in de periode daar tussenin. (Dat kan een week zijn maar het zouden er ook drie kunnen zijn)

Alvast bedankt voor uw antwoord!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste jakwatta,

Wat jammer dat je baby zo vroeg geboren is en daardoor nog in het ziekenhuis ligt.

Je geeft aan dat het verlof bijna is afgelopen en dat je kindje dan nog in het ziekenhuis zal liggen.
    In dat geval mag je bevallingsverlof maximaal 10 weken langer duren. Je hoeft hiervoor niet te wachten tot je kindje thuis is.

Dit wordt als volgt berekend:
    1. Kijk hoeveel dagen je kindje in het ziekenhuis ligt. Gaat het om meerdere opnames of opname in verschillende ziekenhuizen dan tel je de dagen bij elkaar op.
    2. De eerste 7 dagen trek je van de totale ziekenhuisopname af.
    3. Daarna telt je van de resterende aantal opnamedagen alleen het aantal dagen mee dat binnen je bevallingsverlof ligt. Met dit aantal dagen reken je verder.
    4. Je bevallingsverlof duurde langer dan 10 weken omdat je voor ingangsdatum verlof al bevallen bent. Het aantal dagen dat je bevallingsverlof langer duurt dan 10 weken trek je van de uitkomst bij punt 3 af. Wat overblijft zijn je extra dagen bevallingsverlof.

Actuele informatie over verlenging van het bevallingsverlof als je kind in het ziekenhuis ligt vind je hier.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat de baby snel bij je thuis komt.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina