Wanneer in de ziektewet vakantiedagen aftrek eerst?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door lovejay, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    Hallo,

Ik heb een vraag, mijn eerste zwangerschap veel klachten gehad met bekken, voeten en geestelijk waardoor ik met 16 weken volledig ziekgemeld was maar wel 50% aan het werk was iom arbo.
    Al mijn vakantieuren werden behouden door dat ik ziekgemeld was en mocht ik gebruiken om na mijn verlof te plakken omdat ik te veel uren had staan.
    (5weken)

Nu heb ik een nieuwe leidinggevende en die beweert als ik nu de ziektewet in ga dat eerst al mijn vakantiedagen worden gebruikt. Mag dit zomaar? Is dat een nieuwe regel? Omdat het 4 jaar terug niet zo was en nu zijn beweert van wel. Zij krijgen een uitkering zodra ik de ziektewet in beland waarom moet ik dan eerst mijn vakantieuren inleveren terwijl je ziekgemeld bent?
    Ik heb het een en ander hierover geprobeerd op de zoeken maar niet echt duidelijk antwoord op mijn vraag gevonden.

Hopelijk kunt u mij helpen.
    Alvast bedankt.

Gr. Lovejay

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lovejay,

Je leidinggevende zegt dat je eerst je ziektedagen opgebruikt als je ziek gemeld wordt. Jij wilt weten of dit klopt.

UWV Webcare Team mag jou geen arbeidsjuridisch advies geven. Ik adviseer je de beschikbare informatie op de site van de rijksoverheid na te lezen.

Heb je daarna nog aanvullende vragen dan kan je die stellen aan je rechtsbijstand, vakbond of het juridisch loket.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina