Verlenging wazo

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door May1986, 13 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. May1986

    May1986 Lid

    10 nov 2017
    9
    13
    3
    Vrouw
    Hallo,

    Ik ben op 10 november bevallen, dit was 10 dagen na de uitgerekende datum. Ik heb nog niets gehoord over de nieuwe einddatum van mijn wazo. Hoe lang kan dit duren?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo May1986,

    Ik kan mij voorstellen dat je graag wilt weten hoe lang het duurt voordat je meer hoort over de nieuwe einddatum van jouw WAZO-uitkering.

    Ben je in Nederland bevallen? Dan geeft de gemeente, nadat er aangifte is gedaan van de geboorte van jouw kindje, aan ons door wanneer je bent bevallen.
    Op die manier kunnen wij voor je nagaan tot wanneer je jouw zwangerschaps- en bevallingsuitkering kunt krijgen.

    Wanneer je later bent bevallen dan jouw uitgerekende datum, wordt de einddatum van jouw zwangerschaps- en bevallingsuitkering ook later dan in de eerste beslissing is aangegeven.
    Je ontvangt daarna van ons een nieuwe beslissing waarin je de definitieve einddatum van jouw uitkering kunt vinden. Deze beslissing ontvang je in jouw Mijn UWV onder het kopje 'Mijn documenten'.

    Je hebt altijd recht op minimaal 16 weken verlof in totaal. Hiervan zijn 6 weken zwangerschapsverlof en 10 weken bevallingsverlof. Het bevallingsverlof gaat in op de dag na de bevalling en is altijd minimaal 10 weken, ook als je bent bevallen na de uitgerekende datum. Een voorbeeld van hoe de duur berekent wordt wanneer je bent bevallen na de uitgerekende datum, kun je hier vinden.

    In je bericht lees ik dat je op 10 november bent bevallen, wanneer je nog geen nieuwe beslissing van ons hebt ontvangen in jouw Mijn UWV raad ik je aan om contact op te nemen met onze telefonische klantenservice of een bericht te sturen in Mijn UWV.

    Ik wens je nog een mooi bevallingsverlof toe!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina