Verlenging zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Nihal, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste medewerker UWV,

21 november ben ik bevallen, ons dochtertje is 10 dagen opgenomen in het zh, het was een heftige start.

10 maart zou ik weer moeten beginnen met werken. Alleen, ik heb een huilbaby en ik ben zo moe dat ik niet heb kunnen uitrusten na de bevalling (nog steeds niet) psygisch heb ik het ook erg zwaar. Ik weet namelijk wel dat ik een week verlengd kan krijgen omdat de kleine 10 dagen in het zh heeft gelegen maar kan ik naast deze verlenging ook een verlening krijgen van mijn zwangerschapsverlof? Ik wil niet in de ziektewet want ik ben niet ziek maar ik ben alleen niet in staat om te werken ivm huilbaby en oververmoeidheid.

Alvast dank voor de reactie.

Gr. Nihal

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Nihal,

Ik begrijp dat je dochtertje een zware start heeft gehad en dat het nog steeds niet lekker loopt.
    Je verlof is bijna ten einde en je bent nog niet in staat om te werken. Je wilt graag weten of je in aanmerking komt voor een verlenging van je verlof.

De regels omtrent het verlengen van je bevallingsverlof zijn gewijzigd per 1 januari 2015.
    De belangrijkste voorwaarde om hiervoor in aanmerking te komen is dat je verlof moet zijn gestart op of na 1 januari 2015. Je geeft aan dat je dochtertje is geboren op 21 november 2014. Dan zijn de oude regels nog van toepassing. Je verlof wordt alleen verlengd als je dochter later was geboren dan de vermoedelijke bevallingsdatum.

Zelf geef je aan dat je klachten niet voldoende zijn om je ziek te melden. Mijn advies is om dit te bespreken met je werkgever. Het is voor jullie beiden belangrijk dat je je werkzaamheden goed kunt uitvoeren.

Actuele informatie over de duur van je verlof vind je hier.

Ik wens je veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina