Beste webcareteam medewerker, Voorafgaand aan mijn zwangerschapsverlof heb ik met mijn werkgever een regeling kunnen treffen om nog enkele weken langer onbetaald verlof op te nemen. Helaas heb ik door mijn bevalling zware complicaties opgelopen waardoor ik nog steeds ziek ben en onder medische behandeling in het ziekenhuis. Ik heb mij nog niet ziekgemeld omdat ik de hoop had te revalideren, ook al was dit op eigen kosten omdat ik de arbeids relatie met mijn werkgever graag in ere wil houden. Nu is mijn wettelijk verlof voorbij, zit ik midden in het onbetaalde ouderschapsverlof en moet ik over 2 weken aan het werk wat geen haalbare kaart blijkt te zijn. Wat gebeurd er als ik mij nu ziek meld en krijg ik dan per de datum dat mijn onbetaald verlof voorbij is dan alsnog loon/ziekengeld?
Beste Klaasje82, Wat akelig voor je door de bevalling nog steeds ziek bent. Je geeft aan dat je met de werkgever hebt afgesproken dat je na het zwangerschapsverlof nog een periode onbetaald ouderschapsverlof opneemt. Je zit in dit verlof en wilt weten wat er gebeurt als je na het ouderschapsverlof ziek meldt. Ik raad je aan om je direct ziek te melden bij de werkgever. Als je ziekte het gevolg is van je zwangerschap kan de werkgever, eventueel met terugwerkende kracht vanaf de einddatum van je zwangerschapsverlof, een Ziektewet-uitkering aanvragen bij UWV. Actuele informatie over ziek na het zwangerschapsverlof vind je hier. Ik wens je een spoedig herstel toe. Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare