ontslag dreigt, zoveel vragen;(

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Rombely, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rombely

Rombely Niet meer actief

Het is zeker dat ik ontslag krijg tijdens de reorganisatie op mijn werk. Ik heb zoveel vragen voor als ik niet tijdig wat anders vind en in de ww zou komen. Kan ik een afdeling van de ww bellen die de vragen kan beantwoorden voor specifiek mijn situatie zonder alleen maar algemene info te krijgen? Vragen gaan o.a. over uitkering en ouderschapsverlof, wat gebeurt er als ik zwanger wordt terwijl ik in de ww zit of voordat ik officieel boventallig wordt verklaard etc. Er is veel info te vinden, maar ik heb net zwangerschapsverlof gehad, en van arbeidsduur en uren oudersschapverlof verandert dus krijg het zelf niet echt uitgerekend. Zit er best over in, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Rombely,

Wat verschrikkelijk dat je door de reorganisatie je baan kwijtraakt! Uit je verhaal maak ik op dat je veel vragen hebt. Het liefst zou je ze telefonisch willen bespreken.
    Ik verwijs je dan graag naar UWV Telefoon Werknemers ( 0900-9294 ). Hier kun je je situatie uitleggen en mijn collega’s kunnen aangeven wat er in jouw situatie van toepassing is.

Maar je mag ook gerust je vragen stellen aan het UWV Webcare Team. Wij kunnen je schriftelijk helpen met je vragen zodat je het antwoord altijd nog eens na kan lezen.
    Wil je graag weten wat voor invloed je zwangerschapsverlof je en je ouderschapsverlof op je WW-uitkering hebben? Geef dan wel aan hoelang je het verlof al hebt genoten voordat je uit dienst gaat.

Je mag er ook voor kiezen om je telefoonnummer achter te laten in een privébericht dan bellen we je om je vragen door te nemen.

Let wel op dat je zowel via de telefoon als via het Webcare Team algemene informatie krijgt over de verloop van je situatie. Dit omdat er pas een beslissing kan worden genomen als je de aanvraag WW doet.

Ik wens je veel succes!

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Rombely

Rombely Niet meer actief

Dank je, ik ga aankomende dagen eerst maar eens al mijn vragen opschrijven en dan contact opnemen.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Dat is prima. Succes gewenst!

Deel Deze Pagina