ergonomische draagzak

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door PlatvoetJ, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Een paar maanden geleden heb ik een draagzak van maxicosi easia gekocht bij een grote babywinkel. Ik heb specifiek gevraagd om een ergonomische. De verkoper liet me deze zien met de beentjes omhoog prima dacht ik €80-90 dacht ik.. bij thuiskomst heeft hij er een paar keer ingezeten (toendertijd 3 maanden) maar hij vond het niet zoveel. Ik heb hem toen toch maar gehouden met de gedachte als hij straks wat ouder is hij er vast wel in wilde. Vandaag zijn we naar de kinderboerderij geweest met de draagzak. De verkleiner van de draagzak moest eruit met 6 maanden en je kon hem omdraaien zodat hij alles kon zien. Maar nu die verkleiner eruit is bungelen zijn benen alle kanten op. Ik baal als een stekker hij vond het fantastisch zo in die draagzak hij kon alles zien maar ik vind het geen prettig idee dat zijn benen er bij bungelen... voor een nieuwe wel ergonomische heb ik gewoon geen geld voor.. ik weet niet wat ik met dit topic wil maar ik baal gewoon dat ik niet eerst op internet gezocht heb over deze draagzak en dat de verkoper mij deze geadviseerd heeft..

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Volgens mij bestaat er geen ergonomische manier van vooruit dragen. Dus als je graag vooruit wil dragen heb je een prima draagzak.

3. PlatvoetJ

Nee ik hoef niet vooruit te dragen ik dacht dat als hij ouder was je hem juist op je rug kon dragen ipv buik.

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Dan zal de verkoper er weinig verstand van hebben gehad. Bij zulke draagzakken staat in de handleiding natuurlijk ook dat ze ergonomisch zijn, ook al zijn de dat niet. Jammer dat je slecht advies hebt gekregen, nu zit je idd wel te kijken met een drager die niet ergonomisch is.

Mucibi draagzakken zijn nieuw rond de 50 euro geloof ik, ergonomisch en je kan er mee rugdragen.
    En je kan bij (volgens mij) bij ooiebeest je drager inruilen voor korting als je daar een ergonomische koopt. Wellicht het overwegen waard :)

5. PlatvoetJ

Bedankt ik ga gelijk even kijken

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Je kan ook 2ehands draagzakken kopen. Ergonomisch betekend inderdaad van knie tot knie ondersteund (m-houding van de beentjes tov de billen), een zacht rugpand en je kindje met z'n buikje tegen je aan. Rugdragen is inderdaad een mooi ergonomisch alternatief voor face forward dragen.

Op Facebook heb je een 2ehands draagdoekenmarkt. Hier vind je dragers voor mooie prijsjes. Oa ergobaby, mucibi, bondolino, manduca enz. Het is de moeite waard!

En erg vervelend dat het in winkels inderdaad zo is dat ze je vertellen dat die zakken ergonomisch zijn. Het lijkt erop dat er sprake is van provisie op bepaalde merken. Bij bekende babyzaken is de keuze in ergonomische draagzakken enorm beperkt, of helemaal niet. Erg jammer.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Ik ken iemand die in een bekende babyzaak werkt en ze krijgen inderdaad provisie op bepaalde merken. Ook geven sommige (niet ergonomische)merken voorlichting aan het personeel (bijvoorbeeld als er weer een nieuw model uitkomt). Daardoor denkt het personeel een goed advies te kunnen geven. Maar in bijna alle babyzaken die ik ken heeft men totaal geen verstand van dragen. Laat staan ergonomisch dragen.... Ze weten niet war ergonomisch is. En weten ook niet vanaf of tot welke leeftijd bepaalde dragers geschikt zijn.

Je kunt beter online kijken bij de betere webshops. Bijvoorbeeld babybij en ooibeest. Die verkopen niet eens de niet-ergonomische dragers en je krijg eerlijk advies.

8. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Je kan tijdelijk ook met een sjaal de beentjes een steuntje omhoog geven. Op facebook op de groep draagpraat staat een foto met uitleg met een babybjorn. Dan is de draagzak toch iets ergonomischer tot je een andere vind

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Denk dat je misschien met iets er tussen inderdaad een betere houding kan vinden voor je zoontje. Eigenlijk als het zitvlak breder wordt ontstaat er vanzelf een situatie waarbij de beentjes niet bungelen maar ondersteunt worden
    Maar als je hem af en toe draagt tja, het is ook weer niet ZO dramatisch als sommigen erover doen :p

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dat is zo. Dragen is nog altijd nabijheid en dat is altijd top. Maar, als je veel en lang plezier van het dragen wilt hebben, dan is ergonomisch dragen onmisbaar.

11. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Babybij kan je hier goed advies in geven, ik heb contact met ze gehad toen ik een ergonomisch draagzak wou kopen en heb daar een draagzak gehuurd voor 2 weken.

1 tip wil ik wel geven, er wordt sterk afgeraden om een kindje met het gezicht naar voren te dragen. Dit omdat het lichaam dan niet de steun krijgt die het nodig heeft.

Marktplaats verkoopt ook veel echt ergonomische draagzakken zoals bijvoorbeeld Ergobaby (deze heb ik en is fijn te dragen en makkelijk af te stellen).
    Een draagdoek kan ook een optie zijn maar als je je kindje weinig gaat dragen is het goed omknopen misschien lastiger aan te leren. Vaak moet je hiervoor wel echt even oefenen.

Deel Deze Pagina