Die butterfly's zijn wel weg hoor maar is hou ontzettend veel van hem! dus niet verliefd, dat was in het begin, die kriebels en spanning...Nu is het voor mijn gevoel "normaal", zonder hem zou ik niet kunnen dus tja nu is het meer houden van.
Ik hou onwijs veel van mijn man en zou hem voor geen goud willen missen. Hij is mijn soulmate. We hebben samen al veel meegemaakt, en niet alleen op mmm-gebied, en we komen er altijd weer sterker uit. We hebben zo'n sterke band samen, ik ben er heilig van overtuigd dat ik dat met niemand anders zo zou ervaren. Maar verliefdheid is wel even iets anders. Ik ben er trots op dat de verliefdheid plaats gemaakt heeft voor intense liefde. Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat verliefdheid snel overgaat. Heeft allemaal te maken met stofjes die we aanmaken. Natuurlijk krijg ik ooit kriebels als hij iets liefs zegt of doet, maar dat is geen echte verliefdheid meer. Dus lieve meiden, jullie zijn niet meer verliefd op jullie mannen. Jullie houden gewoon van hem en smullen af en toe nog eens van een verliefd gevoel. Dat is echt iets anders Zie hieronder: Wat we wel weten is dat tijdens de verliefdheid hormonen worden aangemaakt die een bijzonder gelukzalig gevoel veroorzaken. Een van die stoffen (fenylethylamine) is een zogenaamde oppepper waardoor u heel actief kunt worden. Ook worden er in grote hoeveelheden endorfine stoffen aangemaakt waardoor u bijzonder vrolijk en opgewekt gevoel krijgt. Deze endorfine stoffen veroorzaken een vorm van verslaving en dat is de reden waarom u iemand steeds wilt zien wanneer u verliefd bent. Nog een hormoon dat het lichaam tijdens een hevige verliefdheid aanmaakt is amfetamine. Dit is vergelijkbaar met de drug speed, het zorgt ervoor dat u zich gelukkiger gaat voelen en dat uw hart sneller gaat kloppen. Ook maakt het lichaam dopamine aan dat op zijn beurt weer de aanmaak van de stof oxytocine stimuleert, ook wel een knuffelstof genoemd. Al met al is verliefdheid dus een complex chemisch proces. Na verloop van tijd gaat het dopamine niveau bij verliefde mensen uit zichzelf weer omlaag en zal de verliefdheid ook minder worden. Wanneer alles goed gaat is de verliefdheid dan inmiddels overgegaan is in houden van en daar zijn weer allemaal andere chemische stoffen bij betrokken. Meestal duurt de periode van verliefd zijn maximaal een jaar, verliefd zijn en houden van zijn dus twee heel verschillende dingen. Een veelgemaakte fout is dat iemand in de verliefdheidsfase al zegt "ik hou van jou". Vooral de iets nuchtere vrouwen kunnen hier nog al eens kribbig op reageren.
Juist omdat het vertrouwd is en we elkaar niet meer hoeven te ontdekken is het houden van geworden. En dat gevoel word versterkt door speciale dingen bijv de geboorte van onze dochter ik heb die eerste weken echt op een wolk geleefd. Had de kriebels in me buik door me vriend hoe hij met haar was. We zijn nu 10 jaar samen en ik hou elke dag een beetje meer van hem. Soms kan ik hem ook wel wurgen hoor.
Zoveel dames die lange relatie hebben en nog steeds verliefd zijn op hun man. Dat kan dus wel! Ik ben zo blij! Mijn man (ben nog niet getrouwd maar hij is mijn man ) en ik heb bijna 2 jaar een relatie. En ik ben zo tevreden met hem! En zo blij. Hij heeft een brede lach en mooie blauwe ogen en kastanje kleurige lange manen. En hij is zo superlief! Nog nooit een vriendin gehad! Ik ben zijn eerste. Ik voel me altijd verwend door hem. Hij verrast me met mooie bloemen. Maakt kleine kadootjes, schrijft gedichten, hij kookt voor me en geeft me een heerlijke massage. Al die kleine dingen zijn zo leuk en ik ben gewoon zo verliefd <3 Ik droom hoe m'n kinderen eruit gaan zien en ik droom en droom. Hij, die zo'n lief karakter heeft. Het bestaat dus wel! Dat je verliefd bent, meer verliefd wordt en kriebels in m'n buik. We gaan nu voor een baby en de baby wordt ook door houden van gemaakt. Ik houd zoveel van hem. Ik ga maar meer van hem houden. Sinds ik met hem heb, flirt ik niet met andere mannen (deed ik bij m'n vorige relaties wel). Maar ik zou het niet willen of kunnen doen. Hij is voor mij meer dan goud waard en mijn allerliefste. En de leukste is dat hij lieve familie en lieve vrienden heeft. Zo voel ik me niet alleen in Denemarken.
Mijn man en ik zijn bijna 22 jaar samen, ik was 16 toen we verkering kregen. Wat zal ik zeggen. We houden van elkaar en we zijn elkaars beste maatjes. Ik zou ook niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Kriebels krijg ik niet meer van hem maar dat heb ik ook niet nodig. Omdat hij mijn eerste vriendje is, heb ik nooit andere ervaringen gehad. Soms lijkt me dat wel spannend maar ik hou het maar bij fanatasie omdat ik nooooooit mijn huwelijk op het spel hiervoor wilt zetten. We hebben wel crisissen gehad maar ook die horen erbij in een relatie. Na 22 jaar kan ik zeggen dat je voor een relatie soms moet werken.
11 jaar geleden zag ik mijn man voor het eerst, ik vond hem meteen bijzonder, er was iets aan hem wat me aantrok. Hij zag mij alleen niet, hij liep me zelfs omver haha! Ik was net 16 en onder de indruk van die boomlange jongen die zich nergens iets van aan leek te trekken, maar ergens daaronder zag ik nog iets anders, iets gevoeligs... Maar ik raakte smoorverliefd op een andere jongen en vergat hem, al durfde ik nooit de winkel in waar hij een bijbaantje had haha! Een jaar later kwamen we via gezamenlijke stapvrienden in contact met elkaar, toen zag hij mij juist staan en ik hem niet want ik zat nog met mijn ex-vriendje in mijn hoofd. Ik hield hem op afstand, bang om weer gekwetst te worden en wat heeft hij zijn best gedaan om mij voor zich te winnen! Mijn verliefdheid heeft moeten groeien, maar het vertrouwde gevoel was er meteen en later kwamen de vlinders ook, niet zo heftig als bij mijn ex, maar dat is ook een stukje zelfbescherming geweest denk ik. Het houden van was er wel heel snel, ik heb me nog nooit met iemand zo verbonden gevoeld. Inmiddels zijn we bijna 10 jaar samen en hebben we veel meegemaakt. Ik houd ontzettend veel van hem, hij is echt mijn alles. Als hij ergens binnenkomt waar ik al ben, voel ik soms echt de kriebels in mijn buik; dat is mijn man! Dat ik samen met hem een kindje krijg, maakt me zo trots en ik ben zooo benieuwd hoe dit kleine wezentje van ons samen eruit zal zien! Ik hoop heel oud met hem te mogen worden, kan me echt geen wereld zonder hem indenken!
Ik wil nog even kwijt dat als ik had geweten wat voor schoonouders ik zou krijgen dat ik ws geen relatie aan was gegaan met hem haha
Mijn schoonouders zijn ook niet geweldig en we hebben al veel problemen en ellende met schoonmoeder gehad. Nu begint ze te ontdooien. Maar toch... ik heb het er ondanks de ellende allemaal voor over. Wil hem voor geen goud missen.
Dit is ons 7e jaar samen (jeetje, dat klinkt lang!) en ik houd zielsveel van hem. En ook het verliefde gevoel van de eerste maanden is er nog altijd, het is alleen aangevuld met het houden van én met de wetenschap dat hij er altijd voor mij is (en andersom).
Ik ken me mannentje nu 4,5 jaar, en als ik hem dan zo zie staan , dan ben ik zeekr nog verliefd, niet dat ik dat elke dag heb, maar hou verschrikkelijk veel van hem! En hoop samen met hem oud te worden! En ja verliefd zijn, dat blijf je toch wel houden denk ik haha...
hier na 5 jaar echt wel houden van.. maar zeker ook kriebels.. we zijn nog echt wel jaloers hoor als iemand flirt met mij of me vriend.. de echte verliefdheid is over,maar dat is echt een periode van roze bril op hebben.je ziet wat je wilt zien.en niet iemand mindere puntjes wanneer je gaat houden van is je bril af en zie je echt met wie je samenleeft.dan ben je buiten geliefden ook echt partners in alles..een team!
Wij zijn 9/5 jaar samen en de enorme verliefdheid wat we in het begin hadden is wel meer houden van geworden maar dan wel heel erg veel houden van...We zijn nog steeds dol op elkaar! Krijg nog steeds een warm gevoel als hij binnenkomt,En hij is nu ik zwanger ben weer helemaal verliefd op me geworden....Zo schattig en lief hij voor me is maakt voor mij duidelijk dat ik niemand anders zou willen als hem. We gaan volgend jaar trouwen.
Ja ik houd van mijn mannetje, ben ook nog steeds even verliefd op hem hoor! Op sommige momenten, vooral nu in de zwangerschap, komt er weer een heel bijzonder, verliefd gevoel. Hij is mijn ware.
Mijn man en ik zijn aankomende April 4 jaar samen,en in Februari 3 jaar getrouwd. Ik hou echt van hem en regelmatig heb ik de zelfde kriebeltjes als in de eerste weken. En soms kan ik hem wel wat aandoen haha Neej ik kan wel vol overtuiging zeggen dat hij de ware voor mij is.
Mijn man en ik zijn bijna (in april) 10 jaar samen, maar verliefd ben ik niet meer. In het begin wel, o man, wat waren wíj verliefd! En gruwelijk klef haha, iedereen werd gek van ons. Nu kan ik zeggen dat ik ontzettend veel van hem hou, en op sommige momenten krijg ik nog wel een kriebel in mijn buik. Bijvoorbeeld als ie aan het spelen is met ons zoontje.
Ik hou heel veel van mijn man, en echt een paar keer per maand ben ik weer ineens tot over mijn oren verliefd op hem. Wij zijn nu 10 jaar samen waarvan 8 jaar getrouwd.
Bij ons heeft het bijna 2,5 tot 3 jaar geduurd voordat wij tegen elkaar zeiden: "Ik houd van je". Dat hebben we echt bewaard tot het moment waarop we dachten: "Ja....met jouw wil ik oud worden". Daarvoor heb ik deze vier woordjes ook nooit naar iemand anders (qua geliefde dan) uitgesproken. Inmiddels ruim 6 jaar samen en die eerste verliefde vlinders zijn wel weg, maar er is een zeer bijzonder houden-van-gevoel voor in de plaats gekomen.