Ik heb een vraagje ivm bandenpijn. ben zwanger van een tweeling en ben zoeen 5 weken ver, volgens mn laatste maandstonden, maar op de echo aan 4 eken kloppen de hartjes al dus kan wel al verder zijn. nu had ik in het begin veel last van bandenpijn, maar nu voel ik dat maar af en toe meer, is dit normaal. ook smorgens geen last van misselijkheid maar als ik een half uurtje op ben begint dat en is voor gans de dag. is dit allemaal normaal?is 1ste zwangerschap en ben een beetje een grote panikeur denk ik. volgende week donderdag terug voor echo. ook heb ik last van diarree. Wat denken jullie? groetjes wendy
Ik denk niet dat er iets mis is hoor. Je lichaam moet gewoon wennen aan de nieuwe situatie en dat kan snel gaan. Dat je nu even geen klachten zoals misselijkheid bij het opstaan of bandenpijn hebt, zegt niets over hoe dat over een paar dagen of weken gaat. Die misselijkheid de hele dag... wat vervelend maar hoort wel bij het beeld. Wordt vanzelf minder. Ook diarree is niet erg. Door hormonen kunnen je darmen wat van slag zijn. Pas goed op dat je niet uitdroogt. Dat voorkom je door veel te drinken (water of thee bijvoorbeeld). Zolang je geeft heftige buikpijn hebt en/of bloedverlies, geen zorgen maken. Zwanger zijn is nieuw voor je dus alles verandert... go with the flow! gefeliciteerd hè?! groetjes, Elle
Gefeliciteerd, een tweeling, wat bijzonder! Klachten kunnen, zeker in het begin, komen en gaan, zegt niets over het al dan niet goedgaan van de zwangerschap. Idd alleen bloedverlies en hevige krampen kunnen een aanwijzing zijn, dat er iets mis is. Het feit dat je veel misselijk bent, betekent dat het zwangerschapshormoon HCG wordt aangemaakt. Een hele vervelende klacht, zeker als je er de hele dag last van hebt (ik weet er helaas alles van). Maar het is aangetoond dat je minder kans hebt op een miskraam als je misselijk bent. Dit betekent trouwens niet dat het fout gaat, als je niet (meer) misselijk bent!