Ik heb vanmorgen gelijk maar gebeld naar de verloskundige en heb 8 december om 15.00u een afspraak. Ben eigenlijk benieuwd wat ze allemaal gaat doen bij zo'n 1ste afspraak! Lees namelijk best vaak hier op t forum dat er mensen zijn die met 6,7,8 weken al een echo krijgen. Ik moet naar de verloskundige en dan ben ikl 7,5 week. Dus was erg benieuwd!
de eerste keer was met 6 weken toen ik naar de vk ben geweest.toen eigenlijk alleen maar gepraat over mijn achtergrond en die van mijn vriend. met 8 weken heb ik een echo gehad om te bepalen hoe ver ik was.jij weet hoe ver je bent dus zal denk ik geen echo krijgen
Hier ook gewoon een intake gesprek met 9 wkn (achtergrond, medische geschiedenis e.d). We moesten apart een afspraak maken voor een termijnecho, dat doet een apart echobureau. Echo is dan rond de 10 wkn. Maar het varieert nogal geloof ik....
Oh oke is dat daarom? Toen ik vanmorgen belde en mn 1ste dag van mn laatste menstruatie door gaf zij ze ook je bent nu 4 weken en 4 dagen, dit had ik zelf ook zo berekend. Wel jammer zou ook wel graag een echo willen rond die tijd!hihi
Ja idd dus jij hebt ongeveer hetzelfde als ik... Ben echt benieuwd wanneer ik dan een echo krijg. Misschien bel ik daar van de week wel voor ben te nieuwsgierig om dat op zn beloop te laten...
Het voordeel is wel dat je dan iets meer ziet dan een wit stipje. Met 10 weken is 't echt al een kindje
Ik ben met 7,5 week naar de intake gegaan, ze stelden heeeel veel vragen, en we hebben ook gelijk een echo gehad Met 12 weken natuurlijk weer een echo, heel leuk! Je ziet dan al een wereld van verschil.
Ik moet idd ook met 7,5 week hoop dat ze dan ook gelijk een echo gaat doen! hoop alleen niet dat dat inwendig moet....ben beetje preutse truttebol hihi
Hoi, Ik mag 4 december naar VK. Ze zei wel gelijk dat het eerste gesprek een intake is van 40 minuten en dat je dan een afspraak moet maken voor een echo... Wel jammer inderdaad, had ons baby'tje dan ook al wel willen zien... Hopen dan maar snel voor de echo te kunnen :-D Groetjes!
hoi allemaal! Donderdag 20 november gaan mijn man, dochter en ik naar verloskundige voor eerste gesprek en krijgen we ook een termijn echo...we weten namelijk niet zeker hoever ik ben...heb namelijk een behoorlijke buik voor deze termijn!(als het idd 6week5dagen is..en omdat we het vermoeden hebben dat er meer als 1 in mijn buik rondzwemt...spannend!(mijn moeder heeft 2ling gehad) hoop het zo dat we 2 gezond kloppende hartjes zien! of 3 hahahaha....als het er toch echt maar 1 blijkt te zijn zijn we even happy: het is en blijft een Gods wonder
Hoi allemaal, Kom me ook even mengen in het gesprek . A.s. maandag ga ik naar de gyn. Ben dan volgens mij iets meer dan vijf weken zwanger. Heb naast een gesprek gelijk een inwendige echo. Ben echt benieuwd. Zo'n inwendige echo valt wel mee, hoor. Succes iedereen .
ga er maar vanuit dat als je een echo krijgt die inwendig is. Maar als je een beeb wil zien ligt zo je broek op je enkels (bij mij teminste) 7.5 ik echt te klein voor een gewoone echo. Als je an een echo krijgt heb je gewoon puur mazzel want zonder medische indicatie krijg je maar 2 echo...een termijn echo normaal bij 12 weken en de 20 weken echo. En dat preutse kan je beter ff delete want er zal straks wat in je gevoeld/gekeken worden door div. mensen Het eerste gesprek gaat voornamelijk over ziektes in de fam. van jou en partner. Over je leefwijze (drugs in het verleden/roken/drank/eten) en wat je te wachten staat...
gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had met 8,5 weken mijn intake bij de vlos. Ik kreeg toen wel direct een echo, maar daar was nog weinig op te zien. Een dingesje zo groot als een cashewnoot met kleine uitstulpingkjes waar de armpjes en beentjes moesten komen en een knipperend stipje wat het hartje was. Ik denk dat ik liever met 12 weken de echo had gehad, want dan was er tenminste wat te zien geweest...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb vanavond mijn eerste afspraak en ben ook echt heel benieuwd of ik wel of niet een echo ga krijgen. Ik wacht het maar gewoon af
Als ze dan een echo doen is het een inwendige. Bij mij werd met 10 weken ook nog een inwendige gedaan, met 12 weken pas een uitwendige. Maar ik vond de inwendige minder naar dan de uitwendige, want doordat ze het niet goed konden zien duwden ze dat apparaat voor mn gevoel door mn buik heen. Mijn baarmoeder lag ver naar achteren, vandaar.
T hoeft geen inwendige echo te zijn, ik had met 8 weken een uitwendige echo, en het was goed te zien.
Ik mocht met 8 weken (bleek dat ik 7 week en 2 dagen was) een echo omdat mijn menstruatiecyclus nogal verschillend is. Ik ben dus toen ook een week teruggezet. Nu mag ik maandag nog een echo om te kijken of de uitrekendatum nu klopt of niet. Maar dat gebeurde bij mij bij de eerste afspraak. Een echo. Sommige mensen hebben eerst een intakegesprek (die had ik een week later). En dan pas een echo. Volgens mij heb je 'normaal' gesproken ook later een echo als je een normale cyclus hebt en er verder niks aan de hand is. Als je een intake hebt gaan ze kijken naar erfelijke ziektes. Of je rookt, drinkt of medicijnen gebruikt, eventueel over testen die je kan doen. Echt kennis maken eigenlijk en uitleg hoe ze werken in de praktijk. Zo is het bij mij gegaan in ieder geval
Volgens me VK doen ze nu standaard met 8/9/10 weken een echo ook al wist ik de laatste dag van me menstruatie.. Ze doen het om het termijn van zwschap vast te stellen. Ze plannen je altijd in rond die tijd dan, krijg je ook gelijk een echo bij de eerste afspraak. Dat is bij de praktijk waar ik loop zo... Ik weet niet van de andere praktijken. En je krijgt inderdaad 2 echo vergoed. Maar ik kreeg 4 echo, omdat ze eerst dachten aan een BBZ. Dus das wel fijn..Maar in principe ls je meer echo wil verwijzen ze je naar een echobureau.... Liefs Jeanney
Ik heb 1 december m'n eerste echo bij de VK.. ben dan ongeveer 7 weken.. dan moet ik met een volle blaas komen, gaan ze eerst een uitwendige echo maken en als ze niks zien gaan ze een inwendige maken.. Ben benieuwd.. Wat gaan ze eigenlijk allemaal vragen bij een Intake. ? ook bloedprikken, wegen enz?
ik heb mijn eerste echo gekregen bij 7 weken ongeveer dat was ook de eerste keer dat ik naar de vk ben geweest en heb niet egt veel gezien toen op de echo. vandaag ben ik weer terug gegaan en het egt heel duidelijk het hartje zien kloppenn en het hoofdje was egt al goed gevormd egt wondermooi want als je de 2 echo's vergelijk dat is egt een duidelijk verschil grtz kelly