Hallo Dames... Een klein vraagje, over 2,5 week gaan wij trouwen, en we zijn nu druk de liedjes aan het uitzoeken voor tijdens de ceremonie in de kerk. We hebben er nog 2 nodig...en weten niet welke... Iemand nog mooie, leuke en romantische tips??? Alvast bedankt... XXX
Wat voor liedjes zou je willen. In wat voor kerk trouw je? Want er zit natuurlijk een groot verschil tussen het rode liedboek, psalmen en gezangen en opwekkingsliederen.
Ja, en hoe is het geregeld met muziek? Heb je een koor (neem aan van niet, want ik neem aan dat je die niet 2,5 week van tevoren nog kan vragen iets in te studeren), samenzang, cd, of iets anders? Ik heb hier nog bergen suggesties liggen, dus ik ben benieuwd . Groetjes, Josien
hoi... nou, we trouwen in een kleine kapel, en heben muziek van CD. We hebben al 5 liedjes, waaronder het Ave Maria, en de 2 bekende trouwmarsen van Wagner en Mendelsohn. Nu zoeken we nog 2 romantische liedjes om te af te spelen, maar we hebben echt geen idee. Of klassiek, of iets engelstalig of iets kerkelijks...we weten het nog niet... Dus als iemand een paar voorstellen heeft, horen we het graag, en kunnen dan een beetje meer in een bepaalde richting zoeken... Bedankt hoor... XXX
ik lees ook ff mee, onze bruiloft gaat nog wel ff duren, maar alvast vooruit denken kan geen kwaad! dus kom maar op met die bergen met ideeen!! joyce
Ik heb hier een heel mooi liedje voor je van Gerald Troost. Het heet ons moment. Helaas staat er niks over op you tube: ONS MOMENT -> Gerald Troost Dit is ons moment Dromen worden waar De toekomst onbekend Maar dat je bij me hoort is zonneklaar Jou liefde is mijn leven Jou glimlach geeft mijn hart En ik ben dankbaar dat ik vandaag jou trouwen mag Kom pak mijn hand en zeg ja tegen mijn liefde ga met me mee ik zal jou koesteren als een schat over bergen en door dalen ik wil met jou verdwalen. Ik laat jou nooit meer los Jij schijnt als de zon ik licht als de maan we hebben elkaar nodig Want we vullen elkaar aan Jou sterkte is mijn zwakte Mijn zwakte is jou kracht En ik ben dankbaar dat ik vandaag jou trouwen mag Kom pak mijn hand en zeg ja tegen mijn liefde Ga met me mee ik zal jou koesteren als een schat Over bergen en door dalen Ik wil met jou verdwalen Ik laat jou nooit meer los 4x Laat jij mij nooit meer los? Op lime wire is het lied wel te vinden. Ben benieuwd wat je hiervan vind.
Nou, dit is zo'n beetje wat wij met ons koor zingen (en wat ook te verkrijgen is op cd of via downloadsites) Michael W. Smith - Love of my life Paul Coleman - Gloria Shania Twain - From this moment Phill Collins (en anderen) - You'll be in my heart Bob Carlisle - Butterfly kisses Twarres - Children Third Day - God of Wonders All 4 One - I swear Diverse uitvoeringen - Lean on me The Judds - Love can build a bridge Shania Twain - You're still the one Clint Black - My imagination Chicago - You're the inspiration Ik heb maar even een collectie gemaakt van de nummers die wij zingen, bekende en onbekendere nummers. De onderstreepte nummers vind ik persoonlijk echt het overwegen waard... Succes, Josien
Mooie liedjes Josien! Ken er wel veel van. Ik vond toch iets op you tube. Maar niet zulke goede kwaliteit van 'ons moment': YouTube - Gerald Troost - Ons moment (Puur-tour)
Steeds dichter bij jou, van Gerald Troost is ook erg mooi. Gaat niet specifiek over trouwen, maar wel over de liefde. Iedere keer en elk moment als ik je mis omdat je niet bij me bent voel ik de leegte de pijn van eenzaamheid vanaf het begin begin zonder eind maar nog steeds als ik in je ogen kijk weet ik het zeker je bent het helemaal want je hoort bij mij als sterren bij de nacht en als ik bij je ben oh is het net alsof de hele wereld lacht steeds dichter bij jou steeds dichter bij waar ik ooit van droomde een liefde tussen jou en mij een vriendschap zonder eind steeds dichter bij jou steeds verder van de leegte die ik voelde toen jij niet bij me was soms is mn wereld zo koud en zo eenzaam maar ik weet dat ik niet alleen sta oh je bent er steeds voor mij het is als droom waar ik kan zweven maar toch weet ik dit duurt niet even oh deze droom is geen bedrog Want je hoort bij mij als sterren bij de nacht en als ik bij je ben oh is het net alsof de hele wereld lacht steeds dichter bij jou steeds dichter bij waar ik ooit van droomde een liefde tussen jou en mij een vriendschap zonder eind steeds dichter bij jou steeds verder van de leegte die ik voelde toen jij niet bij me was Oh laat de regen nu maar komen onze vriendschap blijft bestaan een liefde met echt inhoud zal nooit en nooit vergaan steeds dichter bij jou steeds dichter bij waar ik ooit van droomde een liefde tussen jou en mij een vriendschap zonder eind steeds dichter bij jou steeds verder van de leegte die ik voelde toen jij niet bij me was die ik voelde toen jij niet bij me was die ik voelde toen jij niet bij me was Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik muziek vanaf CD tijdens trouwcermonies/kerkdiensten/begrafenissen echt vreselijk vind... Óf live óf niks zou het voor mij zijn. Ik snap dat het soms lastig is, maar live muziek is zoveel mooier tijdens zo'n dienst! En in je kerkelijke gemeente zijn altijd wel mensen te vinden die zoiets willen doen. Ik neem aan dat je sowieso een organist/pianist hebt om de zang van de aanwezigen te begeleiden? Misschien kan hij/zij wat regelen!
@Minke, ik sluit me er helemaal bij aan... jammer dat er geen live muziek is. Bij ons in de kerk mag het trouwens ook niet van cd. Ik zou me kunnen voorstellen dat het in zo'n kapelletje schitterend zou zijn om met 3 of 4 personen met een gitaar te spelen. En een a capella Ave Maria van Schubert... Hmmm... ik zie het al helemaal voor me . Groetjes, Josien
O wow dames... Erg bedankt voor de ideeen, we gaan zo dadelijk meteen even luisteren en uitkiezen... Denk wel dat er iets bijzit voor onze smaak... THX...XXX
live muziek is idd. wel mooier, maar het kapelletje is echt maar heel klein... daarom zoeken we met grote zorg naar mooie nummers om van CD te spelen. dat wordt daar wel vaker gedaan vertelde de koster...
Laatst bij een bruiloft in een baptistenkerk verliet het bruidspaar de kerk met het nummer Oh happy day. Het was de bedoeling dat iedereen mee zong, maar bijna niemand deed dat Ik vond het echt stom, want ik was zelf, als atheïst zijnde, vanaf de achterste bank van de kerk, uit volle borst mee aan het zingen.